Rozvody benzín 2004-2010
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Řemenice kliky - starej šroub, málo dotažený = protočila se, nebo naopak přetažený = stržený závit/ upadlá hlava šroubu.. Málo napnutá napínací kladka = volný řemen a při vymetení díry přeskočil na zubech, prasklá pružina v kladce, šutr odletěl od kola a prokličkoval až do rozvodu.. Možností je víc...
Edit: šutr je jen teoretická možnost kdy se i přes kryt dostane mezi řemen a řemenici...
Edit: šutr je jen teoretická možnost kdy se i přes kryt dostane mezi řemen a řemenici...
Naposledy upravil(a) vladka1 dne 21.10.2024 13:08, celkem upraveno 1 x.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody benzín 2004-2010
S tym kamenom by som to rad videl vysvetlene.
Kedze rozvody uz boli raz menene a blblo to okolo 2000ot aj po vymene, predpokladam, ze to znovu spravili "na znacky", ktore tam uz predtym boli a zostalo to posunute. Vzhladom na tak odbornu pracu je potom zle dotiahnuty/pretiahnuty srob na klukovke len dalsie zlyhanie.
Kedze rozvody uz boli raz menene a blblo to okolo 2000ot aj po vymene, predpokladam, ze to znovu spravili "na znacky", ktore tam uz predtym boli a zostalo to posunute. Vzhladom na tak odbornu pracu je potom zle dotiahnuty/pretiahnuty srob na klukovke len dalsie zlyhanie.
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Update - dle očekávaní prasknul šroub na klice.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Tam jsou dvě možnosti, buď nekvalitní šroub (jde zjistit v laborce) nebo přetaženej což je pravděpodobnější - debil to "pro jistotu" dotáhl úplně na krev..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Alebo ho nevymenil.
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Tak byly ohnuté všechny výfukové ventily. Vše vyměněno včetně nového šroubu na klice. Teď jsme vyrazili na dovolenou a pocukává to pořád stejně. Mohli by to třeba dělat palivové čerpadlo?
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Je tady prosím někdo, kdo opravdu umí nastavit rozvody na MK2 1.6 74kW? Chtěl bych je nechat zkontrolovat, protože mám podezřejní, že jsou špatně nastavené. Předem děkuji. Dojedu kamkoli. 

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 04.04.2011 22:02
Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct
Věřte nevěřte,jde to. všech 16 venilů bylo jako václavky houby. na hrncích 4x4 otisků. mk1 1,8ipetulak píše: 15.07.2011 20:05Hoo--ohnutých vaček,při potkání jsem viděl hafo- i vevntilů. Ale všech 16--nikdy.duruz píše:Udelej je hned... nikdo nevi, jak s tim kdo jezdil nebo kolik je opravdu skutecnych KM... kamarad si koupil auto a dokonce dostal doklad, ze rozvody jsou delany pred par KM... nakonec mu preskocil rozvodak a ma ted prd, pac oprava by byla drazsi, jak jeho auto.potkalo se mu snad 16 ventilu. takze vlastne celej motor.
![]()
![]()
Teorekticky ani prakticky to nejde-/ všech-16 vent. /![]()
![]()
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Všiml jsem si dalšího podivného chování. Když brzdím motorem (zařazený kvalt, žádný plyn), tak auto v již zmíněných otáčkách taky cuká (houpe).
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Přídávám graf uložený ve Forscan. Mrkněte na to schválně. Je tam něco nestandartního? přidával jsem na volnoběh pomalu plyn do cca 2500 ot.min.
1) Dlouhodobá korekce bohatosti směsi
2) Krátkodobá korekce bohatosti směsi
3) Otáčky motoru
4) Tlak v sání
5) Sešlápnutí plynu
https://www.uschovna.cz/zasilka/RNKHYNW3WS3K9RI5-UW9/
1) Dlouhodobá korekce bohatosti směsi
2) Krátkodobá korekce bohatosti směsi
3) Otáčky motoru
4) Tlak v sání
5) Sešlápnutí plynu
https://www.uschovna.cz/zasilka/RNKHYNW3WS3K9RI5-UW9/
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Hupanie okolo 2000-2500ot na mk1 robili posunute rozvody. Neviem, ci rovnake spravanie nezostalo aj na mk2.
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Ještě přikládám osciloskop za jízdy. V označeném rozmezí auto cuká. Zařazen 3. rychlostní stupeň + pozvolné zrychlování.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Kontrola nastavení rozvodu je celkem jednoduchá. Potřebuješ trn na kliku a pravítko na vačky (trn jde vyrobit ze šroubu - někde tu jsou rozměry, délka 38,7 mm; pravítko jde nahradit plocháčem který pasuje do drážek ve vačkách; nebo koupit aretační sada stojí pár stovek)
Ventildekl dolu, nastavíš si 1. válec před HÚ; 1 válec je vpravo u P kola (buď tyčka místo svíce - vysunutí, nebo podle drážek ve vačkách), našroubuješ trn do klikovky, pak klikovkou dojedeš aby se opřela o trn. Pravítko musí pasovat do zářezů ve vačkách.
Pokud nepasuje, tak se povolí vačkový kola a vačky se nastaví aby pravítko pasovalo. Nutný přípravek na přidržení vačkových kol proti protočení (plocháč a dva kolíky který zapadnou do děr v kole). Nedržet za vačkový hřídel! Vačkový kola 60 Nm. Po nastavení vyndat trn, protočit motor (2 otáčky, zase před HÚ a zkontrolovat nastavení, příp. doladit.
Rovnou můžeš zkontrolovat vůli ventilů, za studena, sací 0,20 +-0,03; výfukový 0,34 +- 0,03, pokud nesedí tak se mění kalíšky (pokud je vůle menší tak jdou i ubrousit stopkovou bruskou)
Ventildekl - je vhodný nový těsnění (Victor Reinz), problémový kouty u vaček pojistit kapkou silikonu, pozor aby nevylejzal dovnitř - utržený kus může ucpávat filtr nebo olejový kanál. Ventildekl se utahuje 1. stupeň 3 Nm 2. st. 10 Nm
Všechny údaje pro Zmetec MK1 FYDD 1,6 74 kW (mělo by to být stejný...?)
Od věci neni ani kontrola utažení řemenice kliky (to bych ale spíš rovnou dal celý nový rozvod...) - nutný nový šroub, pro přidržení kliky by se měl aretovat setrvák; utažení je podle šroubu, starší M12 je 40 Nm + 90°, novější M14 je 100Nm + 90°
PS kdo má přístup k datům, pls opravte pokud je něco blbě, včetně délky trnu (našel jsem víc možností-rozdíly v desetinkách)
Ventildekl dolu, nastavíš si 1. válec před HÚ; 1 válec je vpravo u P kola (buď tyčka místo svíce - vysunutí, nebo podle drážek ve vačkách), našroubuješ trn do klikovky, pak klikovkou dojedeš aby se opřela o trn. Pravítko musí pasovat do zářezů ve vačkách.
Pokud nepasuje, tak se povolí vačkový kola a vačky se nastaví aby pravítko pasovalo. Nutný přípravek na přidržení vačkových kol proti protočení (plocháč a dva kolíky který zapadnou do děr v kole). Nedržet za vačkový hřídel! Vačkový kola 60 Nm. Po nastavení vyndat trn, protočit motor (2 otáčky, zase před HÚ a zkontrolovat nastavení, příp. doladit.
Rovnou můžeš zkontrolovat vůli ventilů, za studena, sací 0,20 +-0,03; výfukový 0,34 +- 0,03, pokud nesedí tak se mění kalíšky (pokud je vůle menší tak jdou i ubrousit stopkovou bruskou)
Ventildekl - je vhodný nový těsnění (Victor Reinz), problémový kouty u vaček pojistit kapkou silikonu, pozor aby nevylejzal dovnitř - utržený kus může ucpávat filtr nebo olejový kanál. Ventildekl se utahuje 1. stupeň 3 Nm 2. st. 10 Nm
Všechny údaje pro Zmetec MK1 FYDD 1,6 74 kW (mělo by to být stejný...?)
Od věci neni ani kontrola utažení řemenice kliky (to bych ale spíš rovnou dal celý nový rozvod...) - nutný nový šroub, pro přidržení kliky by se měl aretovat setrvák; utažení je podle šroubu, starší M12 je 40 Nm + 90°, novější M14 je 100Nm + 90°
PS kdo má přístup k datům, pls opravte pokud je něco blbě, včetně délky trnu (našel jsem víc možností-rozdíly v desetinkách)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Cukání nevim.. Obecně škubání pod plynem v nízkých otáčkách = zapalování tj. svíce kabely cívka, bez plynu při brzdění motorem nevim..
Odtrh svíce 1,0 - 1,1 mm, barva elektrod světle cihlově červená; kabely, musí být správně nacvaklý na svíci, odpor jde změřit (přerušený vodič), izolace se měřit moc nedá, spíš ve tmě stříknout vodní mlhu jestli budou lítat blesky.. Hledat stopy po svodech na izolátoru svíce. Cívka - opět změřit jde přerušení vinutí, izolace vinutí se diagnostikuje blbě (může probíjet částečně a pouze při vysokém napětí...), nejlíp zkusit jinou cívku... Často popraskané zalití cívky a dovnitř jde vlhkost, pak probíjí uvnitř a je slabší jiskra..
Odtrh svíce 1,0 - 1,1 mm, barva elektrod světle cihlově červená; kabely, musí být správně nacvaklý na svíci, odpor jde změřit (přerušený vodič), izolace se měřit moc nedá, spíš ve tmě stříknout vodní mlhu jestli budou lítat blesky.. Hledat stopy po svodech na izolátoru svíce. Cívka - opět změřit jde přerušení vinutí, izolace vinutí se diagnostikuje blbě (může probíjet částečně a pouze při vysokém napětí...), nejlíp zkusit jinou cívku... Často popraskané zalití cívky a dovnitř jde vlhkost, pak probíjí uvnitř a je slabší jiskra..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1142
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Toto vše jsem již dělal viz předchozí příspěvky. Proto už fakt nevím kam jinam kouknout. Zkusím změřit tlak paliva až dojde měřák.
Naposledy upravil(a) Fíkus1596 dne 10.03.2025 20:01, celkem upraveno 3 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host