Rady na letní pneu - sezona 2025 od strany 160

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
costas99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 28.05.2008 17:39

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od costas99 » 05.03.2009 23:25

Ne takhle to nemůžeš brát , tady kluk hledal dobrý a levný gumy , já si je dnes koupil ujel asi 250km a můžu ti říct , že co se týče hluku , protože po Michelinách jsem z toho měl strach je to úplně v pohodě. Taky jsem hledal a četl různý recenze a nechtěl do toho vrážet tolik peněz , tak jsem koupil tyhle Dayton D320 a když se podíváš na Firestone SZ80 , tak jsou stejné , jenže jedna stojí 1400,- a druhá 2500,-. Kdyby nešlo o peníze , tak znovu koupím Michelin Primacy.
FF 1999 1,6 16V.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 05.03.2009 23:27


Uživatelský avatar
costas99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 28.05.2008 17:39

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od costas99 » 05.03.2009 23:30

No vidíš a já koupil za 1380,- Dayton :D
FF 1999 1,6 16V.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 05.03.2009 23:32

to je najlepší shop aky poznam, a je neskutočne ake su rozne rabaty na rovnakych vyrobkoch :twisted:

Uživatelský avatar
costas99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 28.05.2008 17:39

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od costas99 » 05.03.2009 23:33

A neznáš nějakej dobrej shop na rozvody?
FF 1999 1,6 16V.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 05.03.2009 23:35

funkcia "hladat" hore na lište

zadat rozvody

a prajem prijemnu zabavu :lol: :wink:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 06.03.2009 00:30

costas99:teraz si ma ale priviedol na zaujimavu myšlienku, bol som neskutočne spokojny s potenzou RE720, jej nastupca RE050 o hodne zmakčela,kvoli pridaniu viac siliky (to znamena,že je tichšia, ale vydrží menej) tak by nebolo od veci ,ktorej svojej divizii predali know-how na RE720 ak ju vobec ešte niekto predava :wink:

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od zirafak » 06.03.2009 06:22

vies ktorej :?: ling long er 720 :idea: kupis ju :?: :lol: cena 1500 czk

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od solfan » 06.03.2009 10:58

takze ak kupim tieto a aj z toho obchodu:
http://www.pneunet.cz/pneu/1858/bridges ... 1-H-letni/
tak vravite ze to na mojho focuska bude fajn? ;-)
inac si myslim, ze ked si clovek kupuje nieco tak dolezite na auto ako su gumy, tak je na zvazenie ci rozdiel 4000 korun za to stoji, pretoze tie gumy ma bezny sofer (20 000 km/rok) tak na tri roky minimalne a to si myslim ze 1000 korun na rok do bezpecnosti a kvality sa oplati ;-)
to som asi tresol blbost ohladom tej vyuzitelnosti pneumatik... :-( vie mi neikto poveda, kolko km tak priemerne gumy vydrzia?
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
yozefb
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 521
Registrován: 27.10.2008 07:41
Bydliště: TV

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od yozefb » 07.03.2009 10:20

yozefb píše:inak, rozpraval som so znamym z pneuboxu, a dal mi opacne info ako som sa dozvedel tu.
Vyssi rychlostny index = makksia zmes, rychlejsie opotrebenie.

teraz rozmyslam H alebo V ?
takze kontaktoval som Bridgestone Austria, nakoniec som dostal odpoved od Bridgestone CZ,
napr. z matadoru som nedostal nic :)

paci sa:

Vážený pane Benediku,



Děkujeme, že Vás zaujaly pneumatiky značky Bridgestone.



V první řadě musíte na vůz obouvat pneu s indexem nosnosti a rychlostním symbolem shodným nebo vyšším, než který je pro dané vozidlo předepsán (homologován), i když třeba jezdíte sebepomaleji. LI/SS (Load Index / Speed Symbol) musí odpovídat konstrukčním parametrům vozidla, ne rychlostem, kterými jezdíte.

S životností si nemusíte lámat hlavu – ta záleží především na Vás.



Vaše teorie je správná pouze částečně.

Pneumatiky se dělí mimo jiné podle rychlostní kategorie na:

- pneu pro obecné použití Speed Symbol T = do 190km/m (malé a kompaktní vozy, kola 13”, 14” a 15”)

- výkonné pneu Speed Symbol H = do 210km/h (cestovní vozy střední třídy, kola 14”, 15”, 16”)

- vysoce výkonné pneu Speed Symbol V, W, Y = nad 240km/h (výkonné sportovní a GT vozy, kola 16”, 17” 18” a více)



U cestovních pneu (např. Bridgestone Turanza) je kladen větší důraz na jízdní komfort a km výkon.

U sportovnějších pneu (např.Bridgestone Potenza) je kladen naopak větší důraz na přilavost a výkony ve vysokých rychlostech.

Největší důraz je ale vždy kladen na co nejlépe vyvážené vlastnosti ve všech směrech (trakce, brždění, přilnavost, aquaplaning, živostnost, hlučnost, valivý odpor, atd.) s ohledem na to, pro jaké použití je pneumatika určena.



Není ale pravda, že by se jinak totožná pneu ve stejném rozměru – např.Turanza ER300 205/55R16 92 H a V nějak lišily použitou běhounovou směsí. Netvrdím, že směs musí být vždy naprosto identická, ale není zájmem konstruktérů kompenzovat přilnavost ve vyšších rychlostech snížením životnosti, ani vylepšení jakékoliv vlastnosti na úkor jiné. Hlavní rozdíl je v konstrukci kostry, kdy pneu rychlostní kategorie V musí snášet větší rychlosti, větší odstředivé síly, a přitom nést stejné zatížení, jako pneu s rychlostním symbolem H. Proto mohou být použita pevnější kordová vlákna, odlišný materiál kostry, rozdílná konstrukce nárazníků, tužší patní lana, apod.



Rychlost opotřebení záleží daleko více na provozních podmínkách (akcelerace, brždění, zatížení, správný tlak, seřízení geometrie, městský / regionální nebo dálkový provoz, vákon vozu, agresivní styl jízdy, pravidelná záměna pozic pneu na vozidle, atd.), než na použité směsi.

U běžných pneu se pohybuje km výkon zhruba mezi 25 – 35.000km. Když jim budete “šlapat na krk”, vydrží třeba ani ne 15.000km, naopak když budete dodržovat všechny zásady správného použití a údržby a jezdit “piánko”, najedete třeba 45.000 i více km, bez ohledu na to, jestli použijete pneu s rychlostním symbolem H nebo V.



Budete-li si vychutnávat výkonový potenciál 250-koňového vozu se supersportovními pneu 245/40R18 93Y, pak ale 50.000km asi očekávat nemůžete.





Přeji hezký víkend a jsem s pozdravem,



Filip Haderer

Bridgestone CR,s.r.o.
Focus 1.6 16V HB 2003 silver

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 07.03.2009 10:27

tak tomu sa hovorí zákaznícky servis 8) :wink:

inak som rad,že sa potvrdila moja teoria ,že u rovnakej pneu bude len ina kostra, nie ina zmes, takže dalšia povera vyriešena :wink:

Uživatelský avatar
mario
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1345
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od mario » 07.03.2009 10:29

pěkné povídání,člověk si konečně udělá obrázek o pneu
Ford Focus I HB, r.v. 98 , 1,6 16V Ghia
Obrázek

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od Tonda-B » 07.03.2009 10:47

chmelko píše: inak som rad,že sa potvrdila moja teoria ,že u rovnakej pneu bude len ina kostra, nie ina zmes, takže dalšia povera vyriešena :wink:
Tak ale máme jiný problém :

Proč tytéž pneumatiky s různým rychlostním indexem různě fungují na mokru?

Ty s vyšším rychlostním indexem fungují samozřejmě hůř a vysvětlení nesmí být tvrdost směsi.

Tak co to vysvětluje?

Tvrdší kostra znamená menší pohyby v bocích a tedy vyrobí míň tepla?

Proto je guma za stejných podmínek (ochlazování dešťem zvenčí) chladnější a hůře drží?!
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od chmelko » 07.03.2009 10:59

ale dokazal to niekto,že funguju horšie? ale podla mna maš pravdu, pevnejšia kostra sa začne prirodzene rozlievat-deformovat neskor pri vyššiej teplote a preto adhezia u nižších teplot može byt menšia, mne ale presne taketo vlastnosti vyhovuju

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady na letní pneu

Příspěvek od alexino » 07.03.2009 11:22

super, to vyjadreni Bridgestonu zase trosku vneslo svetlo do problemu. Trosku me to vratilo na puvodni kolej, kde jsem diky svemu stylu jizdy (spíš klídek, jen občas trošku přišlápnout krk) byl uz tak nejak rozhodnuty pro Turanzy a asi to tak vidim ze skoncim u nich.
Navic taky musim rict ze se mi libi jejich pristup k zakaznikovi....
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti