Re: zvyšování teploty
Napsal: 31.05.2009 14:27
...ještě jednou prostuduji celýá vlákno a pak někde začnu znova, až na to přijdu napíšu...
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
Jezdím už tři dny, teplota nekolísá, větráky nespínají ani na volnoběh, prostě kapalina cirkuluje jak má, ale auto málo topí.......vydržím jezdit ještě celý víkend, jedu delší trasy (asi 120 km a zpátky...) a potom měním zpátky termostat 82 st. a uvidíme jestli to nezačne celé znovu.....Tonda z Brd píše:Takže jsem po několikerém přečtení většiny příspěvků přistoupil na instalaci bajpasu a výměnu termostatu za 74 st. Zatím dobrý (kionečně), chvíli to nechám na zkoušku a zřejmě tam vrátím termostat na 82 st, protože mi to připadá studené - dřív byl fofo jako fen na vlasy, teď je to vlažné i naplno.....dík marasovi i dalším, závada už se projevovala i od nového auta asi po 20.000 km potom od 200.000 znovu, měnili jsme 2 x chladič, pumpu 1 x, termostat 3 x, čidlo teploty 2 x, hadici od topení, víčko expanze, mechaniky (asi 5 x) a chladící kapalinu a poměry směsi (teď tam je -25 st) dále udělaná kompletně hlava, přetěsnění komplet atd. Takže bajpas a je to vyřešené - chladící soustava chladí - auto jede..
Tak jsem tu zase....přikročil jsem k výměně termostatu za teplejší (s tím 74 st. to fakt v zimě netopí...no a nastala chvíle mého návratu do jeskyně. Prostě se to celé znovu přehřívá i s bajpasem. Někdy se ta ručička drží v červeném poli docela dlouho a potom spadne jako by se nic nedělo, větráky opět hučí i při vyjetí mírného kopcë. Nevím, jestli by tomu pomohlo přehrání nového SW do řídící jednotky, ale to už jsem kdysi taky absolvovalještě před bajpasem) a pomohlo to na prvních 30km. K poznatku, který píše "bulhar" si myslím, že to je taky věc náhody, zrovna přivezl jeden kolega fofo z r. 2003 snad z Holandska a potíže má stejné. Mluvil jsem přímo s Pejškem a ten mi vícekrát sdělil, že tento typ hlavy nemá tendenci praskat, hlavu jsem měl udělat u nich a kompletně včetně tlakové zkozušky, jejich servis se mi jeví jako zkušený a déle fungující......tak na léto naleje vodu a vyměním termostat, no a až na to jednou našetřím, koupím si nového Focuse, snad už to bude mít zase jiné chyby a při jejich odstraňování se opět něco nového naučím...jeden mechanik mi nabízel, že v těsnění pod hlavu uděláme větší otvory, protože zákonitě tam musí docházet ke sníženému průtoku vůči chladícím kanálům v bloku a hlavě. Podle mne jsou ty kanálky již dost přicpané a v tom těsnění je dírka tak průměr 6 a tudíž se to v hlavě musí vařit a udělá se bublinka a teplota jde vzhůru. Tak máte-li něco nového, co jsem ještě nezkusil, prosím o další rady. DíkTonda z Brd píše:Takže, mluvil jsem s "marasem" jezdí celou dobu bez problémů. Já to mám tak, že jsem se po víkendu rozhodl dát zpátky termostat původní, protože takhle blbě mi naposledy topila ŠKODA 100 a to už je pěkně dávno. Bajpas funfuje, auto se chová normálně - nepřehřívá se, ale topí to teď fakt málo Termostat vyměním, čekám až bude volná dílna. Ještě pořád mám nervní pohledy na ručičku teploty, doufám, že to přehřívání se už neobjeví a v autě bude zase teplo....nebo jdu zpátky do jeskyně.![]()
![]()
![]()
![]()