Stránka 25 z 43

Re: zvyšování teploty

Napsal: 31.05.2009 14:27
od robinson24
...ještě jednou prostuduji celýá vlákno a pak někde začnu znova, až na to přijdu napíšu...

Re: zvyšování teploty

Napsal: 31.05.2009 23:44
od hihi
Já to kdysi četl komplet - 360 příspěvků je tu teď aktuálně a postupně jsem zjistil, že nic ze zde uvedeného nesedí na problém kamarádova fofa.... hezký den zde přeji....

Re: zvyšování teploty

Napsal: 10.12.2009 10:51
od Tonda z Brd
Takže jsem po několikerém přečtení většiny příspěvků přistoupil na instalaci bajpasu a výměnu termostatu za 74 st. Zatím dobrý (kionečně), chvíli to nechám na zkoušku a zřejmě tam vrátím termostat na 82 st, protože mi to připadá studené - dřív byl fofo jako fen na vlasy, teď je to vlažné i naplno.....dík marasovi i dalším, závada už se projevovala i od nového auta asi po 20.000 km potom od 200.000 znovu, měnili jsme 2 x chladič, pumpu 1 x, termostat 3 x, čidlo teploty 2 x, hadici od topení, víčko expanze, mechaniky (asi 5 x) a chladící kapalinu a poměry směsi (teď tam je -25 st) dále udělaná kompletně hlava, přetěsnění komplet atd. Takže bajúpas a je to.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 11.12.2009 19:30
od Tonda z Brd
Tonda z Brd píše:Takže jsem po několikerém přečtení většiny příspěvků přistoupil na instalaci bajpasu a výměnu termostatu za 74 st. Zatím dobrý (kionečně), chvíli to nechám na zkoušku a zřejmě tam vrátím termostat na 82 st, protože mi to připadá studené - dřív byl fofo jako fen na vlasy, teď je to vlažné i naplno.....dík marasovi i dalším, závada už se projevovala i od nového auta asi po 20.000 km potom od 200.000 znovu, měnili jsme 2 x chladič, pumpu 1 x, termostat 3 x, čidlo teploty 2 x, hadici od topení, víčko expanze, mechaniky (asi 5 x) a chladící kapalinu a poměry směsi (teď tam je -25 st) dále udělaná kompletně hlava, přetěsnění komplet atd. Takže bajpas a je to vyřešené - chladící soustava chladí - auto jede..
Jezdím už tři dny, teplota nekolísá, větráky nespínají ani na volnoběh, prostě kapalina cirkuluje jak má, ale auto málo topí.......vydržím jezdit ještě celý víkend, jedu delší trasy (asi 120 km a zpátky...) a potom měním zpátky termostat 82 st. a uvidíme jestli to nezačne celé znovu.....

Re: zvyšování teploty

Napsal: 13.12.2009 21:34
od pelen
74 st je strasne malo, mel jsi tam nechat 82.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 15.12.2009 10:35
od Tonda z Brd
Takže, mluvil jsem s "marasem" jezdí celou dobu bez problémů. Já to mám tak, že jsem se po víkendu rozhodl dát zpátky termostat původní, protože takhle blbě mi naposledy topila ŠKODA 100 a to už je pěkně dávno. Bajpas funfuje, auto se chová normálně - nepřehřívá se, ale topí to teď fakt málo Termostat vyměním, čekám až bude volná dílna. Ještě pořád mám nervní pohledy na ručičku teploty, doufám, že to přehřívání se už neobjeví a v autě bude zase teplo....nebo jdu zpátky do jeskyně. :D :) :( :o :!:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 08.01.2010 13:16
od bororo
problem s prehrievanim som mal aj ja. postupne sa vymenil termostat, pumpa, čidlo teploty. teraz fofo pekne drzi teplotu az na to ze prestalo kurit :? po 20km a zohriatom motore fuka vlazny vzduch... :?:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 11.02.2010 21:03
od bulhar
Ahoj

Mám ten samý problém a mechanik mi dnes sdělil, že už vědí čím to je. Takže se s vámi se svým příběhem podělím.

Na začátku ledna jsem si nechal vyměnit komplet rozvody. Po výměně, při prvním testu se ozvala v motoru rána. Zjistili, že se mi urval takový ten středový šroub u vačkové hřídele a samozřejmě se mi potkaly ventily. Otázka je, jak ten šroub mohl prasknout, to bych ocenil, kdyby se k tomu někdo vyjádřil :D Samozřejmě následovalo rozdělání motoru, výměna ventilů, zbroušení hlavy, výměna těsnění a kdo ví co ještě. Auto jsem si přebral a ouha, jel jsem zpět do Hradce Králové z Hukvald a před Novým Jičínem při jízdě kolem 110 do kopce to vyletělo do červenýho. Takže jsem to vrátil mechanikům. Jelikož bylo evidentní, že závada nastala po potkání ventilů, bylo prostě na nich příčinu najít a napravit. Trvalo jim to skoro měsíc, až mi dnes přišel následující mail:

Dobrý den. Slíbil jsem,když něco bude nového,že dám vědět. Takže se pokusím Vám objasnit celou záležitost která nastala. Začnu hned tím, proč se motor zahřívá pouze tehdy, když se po něm chce výkon delší dobu. Jak jsem Vám již sdělil, odvezli jsme auto ke kolegovi, který dělá výhradně motory. Ten demontoval hlavu válce a provedl u dvou firem nezávisle na sobe tzv.tlakovou zkoušku, která odhalí netěsnost hlavy, tato zkouška dopadla v obou případech negativně čili to ukazovalo, že hlava je v pořádku. Ovšem v chladícím systému byly naměřeny zvýšené hodnoty CO2 což zase ukazuje na problém s hlavou. Následoval tedy odvoz hlavy do Polska, kde provedli něco jako rentgen, s výsledkem, že u 4 váce dochází k průniku CO2 do chladící směsi. Je to možné následujícím způsobem: za normálního chodu motoru nedosáhne ted v zimě teplota hlavy takového stupně, že se tato mikroskopická trhlinka roztáhne aby zmíněné CO2 mohlo proniknout do chladícího systému, avšak při delší zátěži k tomu dojde. Proto motor netlakoval do systému ani nebral vodu. Bylo mi vysvětleno, že trhlinka, která tam je, je někde v meziprostoru u výfukového ventilu, takže to tlakova zkouška neobjevila. Je to věc která se stává zřídka, bohužel k ní došlo při tom problému, který nastal. Je to věc opravitelná, takže v pondělí jedu znovu do Polska, pro opravenou hlavu a počítám do konce týdne se to dá dohromady a odzkouší. Je to pro mě dost nepříjemné ale už s tím nic jiného stejně neudělám. Na všechny práce máte samozdřejmě záruku a neplatíte nic. Je asi zbytečné, se Vám stále dokola omlouvat, bohužel se to stalo a musím to tímto způsobem dořešit. Snad jsem Vám to dostatečně vysvětlil, aby jste to pochopil, pokud né, tak to proberem ještě osobně. Zatím se mějte a zas se ozvu s dalšími zprávami.

Co z toho vyplívá? Jestliže to je tou prasklinkou, před dalšíma pokusama o opravu si nechte změřit hodnoty CO2 v chladící kapalině pro jisté vyloučení jakékoliv miniaturní prasklinky na hlavě motoru. :roll:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 22.03.2010 08:52
od Tonda z Brd
Tonda z Brd píše:Takže, mluvil jsem s "marasem" jezdí celou dobu bez problémů. Já to mám tak, že jsem se po víkendu rozhodl dát zpátky termostat původní, protože takhle blbě mi naposledy topila ŠKODA 100 a to už je pěkně dávno. Bajpas funfuje, auto se chová normálně - nepřehřívá se, ale topí to teď fakt málo Termostat vyměním, čekám až bude volná dílna. Ještě pořád mám nervní pohledy na ručičku teploty, doufám, že to přehřívání se už neobjeví a v autě bude zase teplo....nebo jdu zpátky do jeskyně. :D :) :( :o :!:
Tak jsem tu zase....přikročil jsem k výměně termostatu za teplejší (s tím 74 st. to fakt v zimě netopí...no a nastala chvíle mého návratu do jeskyně. Prostě se to celé znovu přehřívá i s bajpasem. Někdy se ta ručička drží v červeném poli docela dlouho a potom spadne jako by se nic nedělo, větráky opět hučí i při vyjetí mírného kopcë. Nevím, jestli by tomu pomohlo přehrání nového SW do řídící jednotky, ale to už jsem kdysi taky absolvovalještě před bajpasem) a pomohlo to na prvních 30km. K poznatku, který píše "bulhar" si myslím, že to je taky věc náhody, zrovna přivezl jeden kolega fofo z r. 2003 snad z Holandska a potíže má stejné. Mluvil jsem přímo s Pejškem a ten mi vícekrát sdělil, že tento typ hlavy nemá tendenci praskat, hlavu jsem měl udělat u nich a kompletně včetně tlakové zkozušky, jejich servis se mi jeví jako zkušený a déle fungující......tak na léto naleje vodu a vyměním termostat, no a až na to jednou našetřím, koupím si nového Focuse, snad už to bude mít zase jiné chyby a při jejich odstraňování se opět něco nového naučím...jeden mechanik mi nabízel, že v těsnění pod hlavu uděláme větší otvory, protože zákonitě tam musí docházet ke sníženému průtoku vůči chladícím kanálům v bloku a hlavě. Podle mne jsou ty kanálky již dost přicpané a v tom těsnění je dírka tak průměr 6 a tudíž se to v hlavě musí vařit a udělá se bublinka a teplota jde vzhůru. Tak máte-li něco nového, co jsem ještě nezkusil, prosím o další rady. Dík

Re: zvyšování teploty

Napsal: 23.03.2010 12:10
od bulhar
jen malý úryvek z komunikace s automechanikem, kterou jsem uvedl výše:

Ten demontoval hlavu válce a provedl u dvou firem nezávisle na sobe tzv.tlakovou zkoušku, která odhalí netěsnost hlavy, tato zkouška dopadla v obou případech negativně čili to ukazovalo, že hlava je v pořádku.



Neříkám, že tohle je příčina 30% zde nešťastných diskutujících, ale pokud si už člověk opravdu neví rady, tak myslím, že kontrola hladiny CO2 v chladící kapalině stojí za to :)

Re: zvyšování teploty

Napsal: 27.03.2010 12:14
od HmerX
Na FF(viz podpis) se mi projevují 3 "zvláštnosti":(pročetl jsem celé toto vlákno, tak to možná ani zvláštnosti nejsou, ale s Mondeem takový problém vůbec nemám):
1: motor se podle mě "extrémě" rychle zahřeje ...
2: často spíná ventilátor chlazení, i při běžné jízdě ...
3: středně často stoupne ručička ukazatele teploty do červeného pole,a pak se skokově vrátí do normálu. Několikrát jsem to v tom stavu kontroloval a voda v pořádku a pohledově i teplota, nevařilo nic. Ale při povolení víčka ta teplota klesla a po utažení zase stoupla. Je to něco jak jste tady už psali? Problém s tim víčkem? A co ty dva předešlé problémy? nějaká souvislost?

EDIT: víčko už vyměněno a problém stejný. Tak jestli to čidlo? Motor se nepřehřívá, jen ten budík lítá do červeného a větráky běží skoro pořád :roll:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 27.03.2010 12:58
od Radekjo
Ale při povolení víčka ta teplota klesla a po utažení zase stoupla.

K bodu tři bych měl jeden návrh. Odvzdušnit chladící soustavu. Pokud je tam někde v systému bublina tak nedochází k dokonalému průtoku a tím pádem i k výkyvům teplot.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 27.03.2010 13:03
od HmerX
Ano, chystám se na to... Nemá někdo prosim foto, kde je to čidlo teploty?

Re: zvyšování teploty

Napsal: 28.03.2010 22:54
od eforar
nemuze to byt termostat?

Re: zvyšování teploty

Napsal: 30.03.2010 21:26
od HmerX
Tak mě tady motivoval jeden příspěvek, kde psal kolega, že mu pomohla i vyšší hladina chladící kapaliny v nádržce :idea: Vzpoměl jsem si, že když jsme FoFo kupovali, tak měl víc chladící kapaliny. Akorát já ji pak odebral, protože jsem si myslel, že je to špatně.
Včerejší "oprava": Tak jsem nejdřív zkusil systém odvzdušnit a dolil jsem pak destilovanou vodou tak, aby byla hladina až nad ty dvě vrchní malé hadičky, které do nádržky vedou. Dál jsem motor vytáčel a pak promačkával všechny hadice. Osobně jsem žádný vzduch neregistroval. Ale od té doby se ručička po zahřátí ze středu ukazatale ani nehne. I v kopcích, kde to většinou na vrcholu v zátěži krátkodobě stouplo do červeného, stojí "na svém místě". Jel jsem(na plný plyn) i jeden dlouhý táhlý kopec a ručička se ani nehla.Další změna je, že nespínali ani větráky při tom odvzdušnění a dolévání. Ale teplota v normě, tak uvidim, co dál. Zatim jsem spokojený. Tak kdyby to někomu pomohlo, nebo kdyby to někdo, kdo to ještě řeší taky zkusil. Jestli to není nějaká "náhoda" nebo co ...