2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
To v žádném případě,
,ale stále , když se uvádělo jezdím na plyn úsporně, tak nikde jsem neviděl v souhrnu všechny potřebné roční náklady v položkách oproti benzínu. To pak zkresluje a ten, kdo si namontuje plyn a za tři roky káru prodá, tak ani neví, že jezdil šul nul s benzínem. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Takze ballu je po 3 letech teprve na nule a po takovejch 5 letech muze teprv bouchnout flasku sampusu s tim, ze je odsouzenej jezdit jen na plyn v tom jednom aute.
To uz jsou realny cisla a asi nejsou pro hodne lidi dostatecne motivujici. Na druhou stranu je to dobre, protoze tim padem je plyn tam kde je a leckomu se sakra vyplati
edit: tady to teda zije
To uz jsou realny cisla a asi nejsou pro hodne lidi dostatecne motivujici. Na druhou stranu je to dobre, protoze tim padem je plyn tam kde je a leckomu se sakra vyplati
edit: tady to teda zije
Naposledy upravil(a) zeli dne 29.05.2013 15:23, celkem upraveno 1 x.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Trochu jsem to zblbnul, je to ve dvou příspěvcích a v jednom jsem opravil něco a v druhém něco jiného, proto to vypadá, že mě odrbává kalkulačka a mozek.tym píše:Má to tam opraveno.
Edit: sorry
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- tym
- Test driver

- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
V pohodě, ale máš tam asi logickou chybu. Není pravda, že se ti to vrátí po 75 000km. Spočetl sis průměr na 100 000 km lpg/benzín. Rozdíl tě vyšel 0,84 Kč/km.
Takže návratnost je jednoduše za 30 000 Kč/0,84= 35714 km. Pak už jen šetříš, ne?

Takže návratnost je jednoduše za 30 000 Kč/0,84= 35714 km. Pak už jen šetříš, ne?
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Mira
- Test driver

- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
ballu: ty chceš pořád reálný náklady, ale jak mám teda započítat reálně stav, kdy každé léto (2-3-4 měsíce) je litr benzínu za 40,- zatímco LPG stagnuje na 15 - 16,- za litr
mé vlastní reálné náklady hovoří o návratnosti 14-16 měsíců (schválně dávám rozmezí pro případ, že si někdo vzpomene na nějakou stovku, co nemám ve svém přehledu
) a za 3 měsíce jezdím s LPG 3 roky .....
jen se připomenu s mým loňským příspěvkem: hra s čísly benzín vs. LPG
.... ale žije to tu jen co je pravda
už se těším na srovnání nákladů z cesty do Chorvatska a zpět 
mé vlastní reálné náklady hovoří o návratnosti 14-16 měsíců (schválně dávám rozmezí pro případ, že si někdo vzpomene na nějakou stovku, co nemám ve svém přehledu
jen se připomenu s mým loňským příspěvkem: hra s čísly benzín vs. LPG
.... ale žije to tu jen co je pravda
-
Fossa
- Nováček

- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Někde jsem četl, že kolik investuješ do plynu, tolik bys měl najet km aby se ti ta investice vyplatila.... To by dávalo smysl při ušetřené každé kč na plyn oproti benzínu a pak už se vlastně dostáváš do plusu. Za mě plynu 
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- Mira
- Test driver

- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Já jsem si taky po ujetí 27tis. km řekl, že je investice zpět .... ale pak jsou tu právě ti pochybovači (nemyslím nikoho konkrétně), kteří nějak vypočítají, že je to jen 0,754897 Kč na 1 Km a ..... myslí si, že nám tím zkazí radost

-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Nikdo nezpochybňuje lacinější plyn , ale tvrzení, že jak se zaplatí montáž, jezdím laciněji je zcestné, když každý plynař ví, že oproti benzínu musí počítat s dalšíma investicema navíc, které jaksi opomíjí započítat do nájezdu pro hřejivý pocit na duši, že jeho rodina montáží plynu jezdí okamžitě za pusu. Proto jsem tuto debatu tímto směrem měl na mysli. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- sitalik
- Nováček

- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
ballu: ten tvuj vypocet je stale spatne, pocitas to pro me nejak komplikovane, ale kdyz vemu tvoje ceny, tak te 1 km na LPG i s primazem a benzinem vyjde na 1,852kc a benzin na 2,975 kc. Kdyz to nebudem komplikovat olejem a filtrama, ktery tak jako tak menis, tak ti vyjde rozdil 1,123kc/km. Potrebujes tedy zaplatit jen montaz a revize za 6let, tj. 31800kc. kdyz to vydelis, tak dostanes 28tis km, ve kterych to mas zaplaceny, zadnych 73tis, ktery ti vychazi.
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
http://lpgforum.cz/lpg-calc.php
Jen dosadit parametry, ale opět, v nákladech není zahrnut přímaz, revize navíc, výměna svíček a kabelů při přechodu na LPG /třeba i revize hlavy ventilů/. Nechci do toho vrtat, ale sakra dejte všechny náklady které přechod na LPG obsahují.
Zadejte mé parametry jezdím celoroční průměr za 8,2 L/100km a benzín počítám 35Kč/L
Aby se to dobře počítalo, přidejte u LPG ke 30 000 Kč + jednorázových 5000 Kč za přímaz , revizi, svíčky, možná i přípravná repase hlavy za 8 000 Kč pro LPG. Průměrná cena LPG je na17Kč/L
Nějak jsem opět na těch třech letech návratnosti.
Jen dosadit parametry, ale opět, v nákladech není zahrnut přímaz, revize navíc, výměna svíček a kabelů při přechodu na LPG /třeba i revize hlavy ventilů/. Nechci do toho vrtat, ale sakra dejte všechny náklady které přechod na LPG obsahují.
Zadejte mé parametry jezdím celoroční průměr za 8,2 L/100km a benzín počítám 35Kč/L
Aby se to dobře počítalo, přidejte u LPG ke 30 000 Kč + jednorázových 5000 Kč za přímaz , revizi, svíčky, možná i přípravná repase hlavy za 8 000 Kč pro LPG. Průměrná cena LPG je na17Kč/L
Nějak jsem opět na těch třech letech návratnosti.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
ballu: Ze ty chces jezdit na LPG, ale prijde ti to drahy 
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- MH30
- Nováček

- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Chlapi, tady se to teda rozjelo, jen co je pravda! Jak už tu někdo psal, do toho souboru je možné si přidat řádek s další položkou a upravit si to na svoje auto. Základní princip je asi v tom, že kdo chce jezdit na benzín, vždycky najde dost důvodů, proč nedávat plyn. A já to nikomu neberu, někomu plyn smrdí, někdo se bojí bomby v kufru, někomu voní benzín a někomu nafta... Ale myslím, že ta moje tabulka úplně mimo není, obzvláště, když mám najeto 50 tkm bez problémů a tedy potvrzeno, že žádné jiné extra výdaje nejsou, obdobně jsem předtím s escortem najel 100 tkm. Pár věcí, které se tu řešily:
Ballu: Přepočítávat to nebudu, ale faktem je, že 15 tkm ročně je hraniční, kdy už se plyn skoro nevyplatí a návratnost se protahuje. Nádrž se mění po 10 letech, tak dlouho mít auto nebudu, tak proč bych to tam počítal?
Svíčky: Mám originály, už tam jsou asi 30 tkm. Nemyslím, že měním častěji. Kabely, cívka - taky ne. Filtry, olej, jo možná měním po 10 tkm místo po 15 tkm. Ale to jenom pro svůj klid...
Flashlube: Kupuji litr za 400, ne za 800
Opravy hlavy a ventilů: Jo může být smůla a může se to stát. Kolik to pak bude stát? 15 tisíc? Reálně mi opravdu vychází úspora cca 1 Kč/km. Pokud mě to potká až po 100 tkm tak to nevadí, je vyděláno. Pokud po 50 tkm je to blbé a plyn mi nevydělává. Ale počítat s tím dopředu? Vůbec se to nemusí stát.
Snažím se to popisovat narovinu, jak to vidím, nevnucuju. Fakt ať si každý jezdí na co chce. Nafťáky jsou taky super, krouťák, akcelerace, levný provoz...ale taky jenom pokud mě nepotká oprava trysek a čerpadla...
Ballu: Přepočítávat to nebudu, ale faktem je, že 15 tkm ročně je hraniční, kdy už se plyn skoro nevyplatí a návratnost se protahuje. Nádrž se mění po 10 letech, tak dlouho mít auto nebudu, tak proč bych to tam počítal?
Svíčky: Mám originály, už tam jsou asi 30 tkm. Nemyslím, že měním častěji. Kabely, cívka - taky ne. Filtry, olej, jo možná měním po 10 tkm místo po 15 tkm. Ale to jenom pro svůj klid...
Flashlube: Kupuji litr za 400, ne za 800
Opravy hlavy a ventilů: Jo může být smůla a může se to stát. Kolik to pak bude stát? 15 tisíc? Reálně mi opravdu vychází úspora cca 1 Kč/km. Pokud mě to potká až po 100 tkm tak to nevadí, je vyděláno. Pokud po 50 tkm je to blbé a plyn mi nevydělává. Ale počítat s tím dopředu? Vůbec se to nemusí stát.
Snažím se to popisovat narovinu, jak to vidím, nevnucuju. Fakt ať si každý jezdí na co chce. Nafťáky jsou taky super, krouťák, akcelerace, levný provoz...ale taky jenom pokud mě nepotká oprava trysek a čerpadla...
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Konečně čtu, dá se říci oběktivní hodnocení. Já proti plynu nic nemám, ale když čtu jedině plyn, pak dlouho nic, pak nafta a následuje benzín, tak to mě trochu zdvihá se židle. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- tym
- Test driver

- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ale houby, tohle si nepamatuju, že by někdo psal, kromě klasickýho pošťuchování. Já jsem například už kdysi psal, že bych znovu plyn nedával, vzhledem k mýmu nájezdu a neplánovaným výdajům po montáži. Pokud bych ročně jezdil 40 000 a víc, neváhám ani minutu a vybírám buď zánovní naftu, nebo dávám plyn. Při normálním nájezdu 10-15/rok je plyn blbost, pokud člověk nechce mít auto 5 let. Ale na druhou stranu, po montáži plynu většinou člověk najede víc, než kdyby měl benzín - psychologický efekt - jezdím levně, tak nepřemýšlíš jestli tam jet nebo ne, prostě jedeš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host



