Příspěvek
od MH30 » 30.05.2013 11:08
Chlapi, tady se to teda rozjelo, jen co je pravda! Jak už tu někdo psal, do toho souboru je možné si přidat řádek s další položkou a upravit si to na svoje auto. Základní princip je asi v tom, že kdo chce jezdit na benzín, vždycky najde dost důvodů, proč nedávat plyn. A já to nikomu neberu, někomu plyn smrdí, někdo se bojí bomby v kufru, někomu voní benzín a někomu nafta... Ale myslím, že ta moje tabulka úplně mimo není, obzvláště, když mám najeto 50 tkm bez problémů a tedy potvrzeno, že žádné jiné extra výdaje nejsou, obdobně jsem předtím s escortem najel 100 tkm. Pár věcí, které se tu řešily:
Ballu: Přepočítávat to nebudu, ale faktem je, že 15 tkm ročně je hraniční, kdy už se plyn skoro nevyplatí a návratnost se protahuje. Nádrž se mění po 10 letech, tak dlouho mít auto nebudu, tak proč bych to tam počítal?
Svíčky: Mám originály, už tam jsou asi 30 tkm. Nemyslím, že měním častěji. Kabely, cívka - taky ne. Filtry, olej, jo možná měním po 10 tkm místo po 15 tkm. Ale to jenom pro svůj klid...
Flashlube: Kupuji litr za 400, ne za 800
Opravy hlavy a ventilů: Jo může být smůla a může se to stát. Kolik to pak bude stát? 15 tisíc? Reálně mi opravdu vychází úspora cca 1 Kč/km. Pokud mě to potká až po 100 tkm tak to nevadí, je vyděláno. Pokud po 50 tkm je to blbé a plyn mi nevydělává. Ale počítat s tím dopředu? Vůbec se to nemusí stát.
Snažím se to popisovat narovinu, jak to vidím, nevnucuju. Fakt ať si každý jezdí na co chce. Nafťáky jsou taky super, krouťák, akcelerace, levný provoz...ale taky jenom pokud mě nepotká oprava trysek a čerpadla...
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
LPG