2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Já mám taky obyčejný podtlak do sání asi za 2.000,-, dávám tam VapSaver. 1 litr stojí necelé 400,-. Po 50 tis. na LPG žádné problémy.
Valvecare bude určitě lepší hlavně v rovnoměrnosti rozdělelí do jednotlivých válců, což u toho mojeho systému zaručit nelze, rozdělovač tam nemám. Každý počítá peníze, to je jasné, ale jestli tam máš Prins LPG, tak dej Valvecare. Ale ještě bych se zeptal, kolik pak stojí do toho litr maziva. Rozdíl mezi 2.500 a 5.000 mi nepřijde hrozný, pokud je to na X let. Jde ale ještě o provozní náklady. Vap Saver či Flashlube vydrží cca 1 litr za 400 na 10 tis. Km (orientačně, záleží na seřízení). Tak si to s tím srovnej. Prins určitě bude doporučovat svůj "olej na šicí stroje" s jiným nebude garance funkčnosti.
Valvecare bude určitě lepší hlavně v rovnoměrnosti rozdělelí do jednotlivých válců, což u toho mojeho systému zaručit nelze, rozdělovač tam nemám. Každý počítá peníze, to je jasné, ale jestli tam máš Prins LPG, tak dej Valvecare. Ale ještě bych se zeptal, kolik pak stojí do toho litr maziva. Rozdíl mezi 2.500 a 5.000 mi nepřijde hrozný, pokud je to na X let. Jde ale ještě o provozní náklady. Vap Saver či Flashlube vydrží cca 1 litr za 400 na 10 tis. Km (orientačně, záleží na seřízení). Tak si to s tím srovnej. Prins určitě bude doporučovat svůj "olej na šicí stroje" s jiným nebude garance funkčnosti.
Naposledy upravil(a) MH30 dne 24.05.2013 12:51, celkem upraveno 1 x.
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Litr flashlube kupuju za 512 Kč...
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Dík za info, to je podobné. Šlo mi jen o to, aby to Prins mazivo nebylo třeba 5x dražší. Pak by se provoz prodražil.
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Pokud vim tak do valvecare od prinsu se leje taky flashlube, ale nemám to, nejsem si jistej... Ale určité doporucuju, já mám flashlube electronic a už měsíc resim proč to žere 5x víc fl než by melo, plynar ma ještě jeden pokus (třetí) to dat do kupy a pak mu řeknu at si to vymontuje a da mi tam valvecare. Btw, kdyby někdo chtěl, mám doma komplet sadu flashlube elctronic nerozbalenou, nechám ji za 2k...
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Diky kluci, tak to nakonec jdu do toho Prinsu. Je to rozdělováno elektronicky, dle potřeby každého z válců. To prý ten podtlak neumí (viz i výše MH30 atd.), paradoxně si to nejvíc bere toho flashlubu na volnoběh a ještě tam není zaručeno to rozdělení aditiva. Bylo mi to prostě takhle podáno a na základě toho jsem se nakonec rozhodl pro systém Valvecare. Bohužel motory ford s tím zaklepáváním sedel mají problémy, takže ani to není lék na tuto bolístku. Teď by mě jen zajímalo, na kolik pak může přijít ta oprava, případně výměna hlavy až se to vys.re
(10,30,50 tis. ?)

Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Kdosi mi tu rikal kazdejch 40 tis nechat zkontrolovat a eventuelne seridit vuli ventilu + vymena svicek a nemelo by se nic stat.
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
pridam vam sem muj nazor jako odpurce Flashlube. Zkusil jsem si jeste neco o teto ochrane ventilu najit, abych tu nepsal blbosti, ale jeste me nepresvedcili 
nejdriv jsem nasel tento test:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... -fluid.php a rikam si, ok, peknej pokus, i kdyby to byla pravda, vzali nove auto, tak se da predpokladat, ze po prvnich kilometrech se ty ventili nejak zaklepou(sednou) a pak tam daji Flashlube a vule se jim vitezoslavne uz nezmeni. Kdyby takhle jeli dal bez Flashlube, prubeh by byl podobny, mozna o neco horsi, ale urcite by se ta vule prestala zmensovat tak rychle.
pak koukam na druhe, delsi a lepe pojate mereni:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-s ... -fluid.php
a hlavni vysledek zde:
http://www.ochranamotoru.cz/images/tuv- ... entilu.jpg
OK, tady uz ten motor nejdriv zajeli 10tis km na benzin a pak az jeli na LPG bez Flashlube a na konec s Flashlube. Ukazuje to, ze LPG ma opravdu neblahy vliv na vule ventilu, to se da i rozume zduvodnit vyssima teplotama spalovani, ale opravdu by se ta vule bez nasazeni Flashlube a provozu na LPG dale tak radikalne zmensovala? Spise ne, ustalila by se nebo by klesala pomaleji. Proste mi tam chybi referencni mereni bez pouziti Flashlube.
Kdyz to shrnu, radeji si casteji zkontroluju vule ventilu, nez tam mit tyhlety placebo vodicky
Daleko vetsi vyznam bude mit spravne serizeni LPG, kdy takovy provoz na chudou smes(a tedy o dost vyssi teploty horeni) napacha daleko vetsi skody a urychli zaklepavani ventilu.
Nicmene tim nerikam, ze to nejaky pozitivni vliv nemuze mit, a ani to se svyma jen 25tis km bez Flashlube a bez jakyhokoliv problemu nemuzu tvrdit.

nejdriv jsem nasel tento test:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... -fluid.php a rikam si, ok, peknej pokus, i kdyby to byla pravda, vzali nove auto, tak se da predpokladat, ze po prvnich kilometrech se ty ventili nejak zaklepou(sednou) a pak tam daji Flashlube a vule se jim vitezoslavne uz nezmeni. Kdyby takhle jeli dal bez Flashlube, prubeh by byl podobny, mozna o neco horsi, ale urcite by se ta vule prestala zmensovat tak rychle.
pak koukam na druhe, delsi a lepe pojate mereni:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-s ... -fluid.php
a hlavni vysledek zde:
http://www.ochranamotoru.cz/images/tuv- ... entilu.jpg
OK, tady uz ten motor nejdriv zajeli 10tis km na benzin a pak az jeli na LPG bez Flashlube a na konec s Flashlube. Ukazuje to, ze LPG ma opravdu neblahy vliv na vule ventilu, to se da i rozume zduvodnit vyssima teplotama spalovani, ale opravdu by se ta vule bez nasazeni Flashlube a provozu na LPG dale tak radikalne zmensovala? Spise ne, ustalila by se nebo by klesala pomaleji. Proste mi tam chybi referencni mereni bez pouziti Flashlube.
Kdyz to shrnu, radeji si casteji zkontroluju vule ventilu, nez tam mit tyhlety placebo vodicky

Nicmene tim nerikam, ze to nejaky pozitivni vliv nemuze mit, a ani to se svyma jen 25tis km bez Flashlube a bez jakyhokoliv problemu nemuzu tvrdit.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Může zde někdo zodpovědně a oběktivně napsat skutečné náklady na provoz LPG.
To znamená , cenu za montáž, náklady na údržbu a plyn s ročním nájezdem 15 000 km, návratnost investice. Ale vše dle předpisů a servisní knížky, ne že jsem se vykašlal na něco, co fungovalo , s cenama origo servisů a že mě to udělal kamoš za 500 Kč když to autorizovaném stojí 5000 Kč mě jaksi nezajímá ,je to pak neporovnatelné. To samé i přídavný olej mazání, který málokdo přidá do nákladů, častější kontrola systému.
Já bych to porovnal od STK po STK to znamená, za dva roky veškeré náklady na 2,0 L motor bez a s LPG.při montáži LPG ve 100 000 km na tachometru
To znamená , cenu za montáž, náklady na údržbu a plyn s ročním nájezdem 15 000 km, návratnost investice. Ale vše dle předpisů a servisní knížky, ne že jsem se vykašlal na něco, co fungovalo , s cenama origo servisů a že mě to udělal kamoš za 500 Kč když to autorizovaném stojí 5000 Kč mě jaksi nezajímá ,je to pak neporovnatelné. To samé i přídavný olej mazání, který málokdo přidá do nákladů, častější kontrola systému.
Já bych to porovnal od STK po STK to znamená, za dva roky veškeré náklady na 2,0 L motor bez a s LPG.při montáži LPG ve 100 000 km na tachometru

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
ballu: sorry, že ti tu nabízím svoji 1.6, ale to co požaduješ si docela poctivě od 09/2010 vedu zde: http://www.spotreby.cz/ford-focus-ii-1- ... lpg-a5090/
co asi v mé evidenci nenajdeš, tak budou asi stěrače a žárovky
jinak snad vše - pneu, přezutí, STK+emise, flashlube, revize LPG, tankování N95 (mám spotřebu 0,6l/100km), dálniční známky, olej a filtry si měním sám a pokud tobě jde o origo servis, není problém dopočítat cenu za práci dle ceníku fordu
.... než ti někdo z majitelů 2.0 nabídne své objektivní náklady, můžeš mrknout
sám jsem taky zvědav na dvoulitry.
Než jsem koupil 1.6 85kW, tak jsem chtěl původně focuse 2.0, ale zatím nelituji a jsem spokojen
co asi v mé evidenci nenajdeš, tak budou asi stěrače a žárovky



Než jsem koupil 1.6 85kW, tak jsem chtěl původně focuse 2.0, ale zatím nelituji a jsem spokojen

- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
No těžko se to porovnává, každý může mít jiné náklady a případné doseřízení.
V mém případě 2,5:
Pořízení 30 000.
Dodatečné náklady v podstatě hned po montáži: cca 10 000 Kč (nové zapalování)
Provozní a ostatní náklady za rok: 300 Kč revize, 1500 Kč (výměna vnitřností vstřikovačů a několikeré doseřízení v jiné dílně, než montovali), prosakující reduktor vyměněn v rámci záruky zdarma u původní dílny. Nyní vše ok.
Spotřeba 12-13 l. Spotřeba vap saver asi 0,5 l/400 Kč/5000 km.
Takže mi vychází dnes (cena lpg 14.90) 1 km na cca 2 kč včetně přímazu.
U benzínu bych měl průměr cca 10, tedy cca 3,40 kč km.
Když odečtu náklady navíc, návratnost je v případě jen peněz za montáž 21 500 km. Když (můj případ) připočtu velkou investici navíc, 10 000 Kč, návratnost je 28 500 km.
Jednou ročně revize 300 kč myslím nemá smysl kalkulovat.
V mém případě 2,5:
Pořízení 30 000.
Dodatečné náklady v podstatě hned po montáži: cca 10 000 Kč (nové zapalování)
Provozní a ostatní náklady za rok: 300 Kč revize, 1500 Kč (výměna vnitřností vstřikovačů a několikeré doseřízení v jiné dílně, než montovali), prosakující reduktor vyměněn v rámci záruky zdarma u původní dílny. Nyní vše ok.
Spotřeba 12-13 l. Spotřeba vap saver asi 0,5 l/400 Kč/5000 km.
Takže mi vychází dnes (cena lpg 14.90) 1 km na cca 2 kč včetně přímazu.
U benzínu bych měl průměr cca 10, tedy cca 3,40 kč km.
Když odečtu náklady navíc, návratnost je v případě jen peněz za montáž 21 500 km. Když (můj případ) připočtu velkou investici navíc, 10 000 Kč, návratnost je 28 500 km.
Jednou ročně revize 300 kč myslím nemá smysl kalkulovat.
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
sitalik:Souhlasím, že prokazatelný efekt flashlube a podobných olejíčků je sporný. Mám to tam hlavně jako prevenci, když to tolik nestojí... Taky souhlasím, že důležitější pro ventily je nastavení LPG, tzn. nejezdit na chudou směs. A dále, jak s autem jezdím, jestli hodně razantně nebo často po dálnici nad 4 tis.ot. atd. Co jiného najdeš na stránkách výrobce, než pozitivní reklamu, to je jasné... Efektivni mazací složkou je draslík, receptury jsou podobné. Na druhé straně, když se s tím reálně zabývá i Prins, což je solidní výrobce LPG, tak na tom možná fakt něco bude...
ballu: Přikládám můj soubor s výpočtem nákladů. Můžete mi to zkritizovat, ale rámcově to moc daleko od reality nebude. Jsou tam započteny i revize, dražší STK, flashlube... V podpisu mám odkaz na spritmonitor, kde je vidět, že po 50 tkm mám spotřebu asi 10,5 LPG a 0,8 N95. Zatím žádné opravy motoru. Reálně mi to vychází asi o 1 - 1,2 kč méně, než kdybych jezdil na benzín. V tom souboru si to lze přepočítat a porovnat i s naftou (druhý list), pokud by někdo váhal, jestli diesel nebo benzín s LPG... Můj názor je, že LPG vyjde lépe a případné opravy ventilů vyjdou pořád levněji, než opravy dieselu.
Olej v motoru měním co 10 - 12 tkm. Dávám Ford Formula F A1/B1.
ballu: Přikládám můj soubor s výpočtem nákladů. Můžete mi to zkritizovat, ale rámcově to moc daleko od reality nebude. Jsou tam započteny i revize, dražší STK, flashlube... V podpisu mám odkaz na spritmonitor, kde je vidět, že po 50 tkm mám spotřebu asi 10,5 LPG a 0,8 N95. Zatím žádné opravy motoru. Reálně mi to vychází asi o 1 - 1,2 kč méně, než kdybych jezdil na benzín. V tom souboru si to lze přepočítat a porovnat i s naftou (druhý list), pokud by někdo váhal, jestli diesel nebo benzín s LPG... Můj názor je, že LPG vyjde lépe a případné opravy ventilů vyjdou pořád levněji, než opravy dieselu.
Olej v motoru měním co 10 - 12 tkm. Dávám Ford Formula F A1/B1.
- Přílohy
-
[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Paráda, takže ta návratnost je cca po roce. Tzn., že za rok už ti to auto vydělává penízky a to je přece ,,blažený pocit". 

Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Nezkoumal jsem podrobne rozpisky, ale u tech textovych informaci mi chybi zapocitani vymeny LPG nadrze po 10ti letech. Je pravda, ze maloktery uzivatel LPG (resp. motor) se vymeny docka, ale mohl by a melo by se to tam taky pro uplnost zapocitat. Dale mi tu chybi svicky. Ty se vetsinou meni taky casteji ne? A zrovna Ford potrebuje drahe znackove (ve vetsine pripadu, to tady ted nebudeme rozebirat). Takze dejme tomu po roce jezdeni mame castku vracenou a pak to teprve zacne pomalu i "vydelavat". Takze az cca treti rok provozu (pri najezdu 20tis km) si muzu rict...udelal jsem dobre, znatelne mi to vylepsilo vynalozene naklady na jezdeni. Neboli znamena to nechat si to auto minimalne dva roky, spis vice, aby se dalo hovorit o uspechu a po celou tuto dobu by byl clovek hloupej, kdyby jen pomyslel na jiny povoz. Tj. plyn se spis vyplati kdyz bude mit clovek vetsi najezd anebo planuje, ze si to auto fakt fakt necha treba 5 let. To vse v idealnim pripade, ze po tuto dobu se nebudou resit opravy s LPG souvisejici...jako zapalovani, tesnost systemu, vstriky a ventily/hlava.
Nebo ne?
Nebo ne?
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Výměna nádrže nesmysl, málokdo kdo si udělá plyn, bude mít auto 10 let. Svíčky budiž, mění se častěji. Navíc nesmíš zapomínat na psychologii, kdo si dá plyn, jezdí víc, než by jezdil bez plynu, takže nějaké km navíc tu budou... 

- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
zeli: asi zbytečné OT, ale proč bych měl započítávat do nákladů něco, co přijde za cca 7-8 let
ale dobře .... dejme tomu, že výměna nádrže bude stát 6000,- (střelil jsem od boku, co já vím co bude za 7-8 let?), takže do tabulky si přidám řádek s nákladem 600,- ročně na výměnu nádrže, která přijde za x let.
svíčky: nevím odkud si vzal, že ford potřebuje drahé značkové, když 90% zdejších provozovatelů LPG ve fordu potvrzují, že klasika origo od Forda je prostě nejlepší a to včetně ceny (to tady ted nebudeme rozebirat) kolik stojí svíčky? 500,-? nevím, kolik vydrží? 40-50tis.? nevím, takže když připočítám i tu nádrž jsme pod 1000,- ročně navíc proti tabulkám (mohl jsi ji klidně upravit a dodělat
)
Závěrem bych asi tak dodal, že opravdu reálné náklady si holt každý musí spočítat sám na sebe a svýho forda se svým nájezdem. Kalkulovat s nějakým "koeficientem poruchovosti" to snad ne, vždyť někdo si to dá do novýho a někdo do 8let starýho auta, tak potom je jakýkoliv výpočet zavádějící. Prostě jsou to orientační výpočty lidí, které samotné zajímá jak jsou na tom s náklady na provoz auta
Výše popsaným se s nikým nepřu a nepopírám nic z toho, kdo tu co napsal a napíše

svíčky: nevím odkud si vzal, že ford potřebuje drahé značkové, když 90% zdejších provozovatelů LPG ve fordu potvrzují, že klasika origo od Forda je prostě nejlepší a to včetně ceny (to tady ted nebudeme rozebirat) kolik stojí svíčky? 500,-? nevím, kolik vydrží? 40-50tis.? nevím, takže když připočítám i tu nádrž jsme pod 1000,- ročně navíc proti tabulkám (mohl jsi ji klidně upravit a dodělat

Závěrem bych asi tak dodal, že opravdu reálné náklady si holt každý musí spočítat sám na sebe a svýho forda se svým nájezdem. Kalkulovat s nějakým "koeficientem poruchovosti" to snad ne, vždyť někdo si to dá do novýho a někdo do 8let starýho auta, tak potom je jakýkoliv výpočet zavádějící. Prostě jsou to orientační výpočty lidí, které samotné zajímá jak jsou na tom s náklady na provoz auta

Výše popsaným se s nikým nepřu a nepopírám nic z toho, kdo tu co napsal a napíše

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti