Zvuk po vypnutí motoru Ford Focus 1.8TDCI

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 23.05.2006 23:04

pelen píše:
Krabator píše:Ještě k původní otázce Ela. Hluboce jsem se zaposlouchal do zvuků, které vydáva motor TDCi po vypnutí a zaslechl jsem jen jakoby doběh nějaké pohyblivé části, jako když vypneš el. motorek a on se ještě setrvačností sekundu točí. Bylo to po 70 km dálnice, částečně i s klimou. Připadá mi to uplně normální,kdybych se na to nesoustředil tak si toho ani nevšimnu. Je to šelest s pozvolna snižující intenzitou asi 1-2 vteřiny.
Nevšimli jste si, že se popisovaný zvuk po vypnutí motoru nevyskytuje u benzínu, všechny příspěvky jsou od turbo dieselu.
Někde jsem četl, že před vypnutím motoru TD se má chvíli počkat, až klesnou otáčky turba, jinak hrozí jeho poškozování. To platí zvlášť po ostré jízdě na dálnici.
turbo vseobecne kdyz prijedes tak by se melo chvilku nechat bezet na volnobeh aby se stacilo uchladit - nedela mu dobre kdyz zustane varici a chladne jen vzduchem , nekde jsem videl fotky motoru na stolici a to tubŕbo uplne svitilo . takze kdyz je rozpalene tak necht chvilku klapat aby se prirozene trochu zchladilo .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Vodik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Vodik » 23.05.2006 23:04

To zarachocení u zahřátého motoru, je pravděpodobně způsobeno tepelnou roztažností materiálu. Po zahřátí se asi ty díly víc uvolní.
Ford Focus Turnier 1.8 TDCi, r.v. 2004

Uživatelský avatar
Chlumacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chlumacek » 24.05.2006 14:29

Foki, prosím, jak náročná je ta výměna setrváku, jak dlouho by to trvalo a jestli by nebyl problém, aby jsi mi ho přehodil a co by to u tebe stálo i s prací???
Ford Focus combi 2002, TDCi 115 PS
[url=https://www.volny.cz/jasiomen/Focus/Black.htm:2vnpaoub][img:2vnpaoub]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:2vnpaoub][/url:2vnpaoub]

Uživatelský avatar
Vodik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Vodik » 24.05.2006 15:54

Taky by mě to zajímalo.
Ford Focus Turnier 1.8 TDCi, r.v. 2004

Uživatelský avatar
ondra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od ondra » 26.05.2006 21:15

tak tato závada nebo zvuk jak chcete je naprosto banální jsou to totiž pomocné žhavicí svíčky které ohřívají chladící kapalinu. Vímto protože tuto závadu u nového vozu jsem měl taky. Vyřešeno vyndáním spínacích relé

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.05.2006 22:24

Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 27.05.2006 14:56

Chlumacek píše:Foki, prosím, jak náročná je ta výměna setrváku, jak dlouho by to trvalo a jestli by nebyl problém, aby jsi mi ho přehodil a co by to u tebe stálo i s prací???
vyndat prevodovku , sundat lamelu s pritlacakem , sundat setrvak a to same v opacnem sledu . pocitej zhruba 6-8h
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
ondra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od ondra » 27.05.2006 22:00

pelen píše:Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
.


máš pravdu nezahřívají po vypnutí motoru ale ten zvuk trvá ještě asi 5-10 vteřin jako když vaří rychlovarná konvice a vypne tak taky hned nevystydne. Veř mi vým o čem mluvím mechanici fordu na to nemohli přijít půl roku než závadu odstranily. Rád ti všechno řeknu kontakt 608 747 065

Uživatelský avatar
ondra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od ondra » 27.05.2006 22:01

pelen píše:Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
.


máš pravdu nezahřívají po vypnutí motoru ale ten zvuk trvá ještě asi 5-10 vteřin jako když vaří rychlovarná konvice a vypne tak taky hned nevystydne. Veř mi vým o čem mluvím mechanici fordu na to nemohli přijít půl roku než závadu odstranily. Rád ti všechno řeknu kontakt 608 747 065

Uživatelský avatar
Chlumacek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chlumacek » 28.05.2006 00:39

No to jsi mi moc nedpoved 6 - 8 hodin. A jak by šlo oveřit, že je to opravdu setrvák???. Víš, abych nevyhodil prašulky za něco, co ten zvuk nezpusobuje???
Ford Focus combi 2002, TDCi 115 PS
[url=https://www.volny.cz/jasiomen/Focus/Black.htm:2vnpaoub][img:2vnpaoub]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:2vnpaoub][/url:2vnpaoub]

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 28.05.2006 12:38

poslechnout , vetsinou to je ono .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.05.2006 17:46

ondra píše:tak tato závada nebo zvuk jak chcete je naprosto banální jsou to totiž pomocné žhavicí svíčky které ohřívají chladící kapalinu. Vímto protože tuto závadu u nového vozu jsem měl taky. Vyřešeno vyndáním spínacích relé
Tak chyba byla nakonec ve spínacích relé, které zapínaly žhavení po vypnutí motoru?
Jinak není důvod, proč by žhaviče byly najednou teplejší.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od ondra » 28.05.2006 18:56

tak chyba nebyla v relé ale jedná se o výrobní závadu dle reklamačního technika fordu totak prostě je basta fidli

Uživatelský avatar
Vodik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Vodik » 15.06.2006 00:08

Foki, kolik by u tebe teda stála komplet ta výměna setrváku? Komplet cena materiál a montáž. Dík.
Ford Focus Turnier 1.8 TDCi, r.v. 2004

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 15.06.2006 00:21

novy nebo pouzity ? novy stoji kolem 12000 + cca 2000-2500 prace s olejem .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů