Dovolim si pridat svoj nazor. Ja som jasne benzin pozitiv, hned sa priznam

.
Uznavam vyhody naftovych motorov. Krutiaci moment je ich obrovska vyhoda. Liter nafty ma v sebe viac energie ako liter benzinu. To je druha vyhoda, ktora samozrejme ovplyvnuje aj spotrebu.
Komplikovanost sucasnej verzie naftovych motorov je vsak zarovem ich nevyhodou. Nizky rozsah pouzitelnych otacok je dalsou nevyhodou.
O nafte si myslim, ze je pre ludi, ktori chcu auto pouzivat na presun z miesta a na miesto b bez dalsich poziadaviek, napr. sportovej jazdy.
A teraz benzin: jeho velkou nevyhodou je, ze silno zaostava v krutiacom momente. Ale co je vastne pravda ? Pravda je turbo. To prave umoznuje dieselu dosahovat taky krutiaci moment, ako ma. Ak by bezne benzinove motory mali turbo takej kvality, ako je v dieseli, tak by ten boj ani z daleka nebol taky jednostranny. A hlavne, turbo u benzinu ma maximum v omnoho vacsom rozsahu otacok. Diesel ma jeden vrchol, to je prave v case optimalneho samovybuchu. Benzin posuha iskru a tym padom rozsah otacok, kde je maximum, je omnoho vacsi.
Benzin je jednoznacne urceny na sportove uzitie, to co sa da robit s benzinom urcite nespravis s naftou. Nebudem sa hadat, ze do kolko otacok sa da vytocit nafta. Uz len technologia nafty hovori, ze bucha len v malom rozsahu, vsetko mimo rozsah su straty.
Zaverom:
Ak si clovek, ktory chodi z bodu a do bodu b normalnou jazdou a zaujima ho hlavne co najnizsia spotreba, zober si naftu.
Ak si clovek, ktory potrebuje prevazat tazky naklad, jednoznacne si zober naftu.
Ak si clovek, ktory okrem presunu z bodu a do bodu b si chce uzit jazdu bez manzelky, cez zakruty v riadenom smyku, podradovat z 5 do 2, vidiet aktualnu spotrebu nad 30 litrov (ja aj 50), pocut krasny zvuk huciaceho motora a podobne nie uzitkove, ale pozitkove veci, tak si spravny adept na benzinovy motor.