Stránka 3 z 5
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 18:46
od Krivi
Tak jsem sahal snad na vsechny hadice co jsem tam videl a vsechny byli studene... jel jsem s tim cca 10 min
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 18:47
od Krivi
Jak horni tak spodni je studena...
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 19:24
od dusanlulka
Pravdepodobne na ochladenie staci kurenie.
Mne sa -5 a menej zohreje ledva na 65 ale ked vypnem kurenie stupne to za par min. na 90.
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 19:27
od Sagic
Ja teda muzu pripsat zkusenost s mk2 1.6 tdci 80 KW a stacilo mit zaple topeni a jet pianko na 5 a teplota klesala k 65 stupnum, to same stani v kolone. Jakmile sem to za mestem zase prislapl tak teplota sla nohoru...
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 19:47
od Krivi
Ja mel pred focusem mondeo mk4, sice zrvalo dlouho nez se zahral, ale teplota se potom drzela na 90stupnich.
I kdyz jsem jel z CB do Prahy treba tak raficka se na 90 nedostala (rychlost 130-150km/h), raficka zustala jak jsem poslal fotku v prvnim prispevku.
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 20:24
od TomFocus
Nejdo o to jak rychle jedeš, ale kolik ot. točíš!
Pokud máš hadici z termostatu do chladiče studenou prvních x km tak jezdíš šetrně k motoru a neškodilo by věci to i víc točit (nižší kvalty) ať se motor prohřeje. A nebo dát kartón před chladič.
Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 20:29
od jarod72pm
Mám sice benzín ale když jsem tomu šlapal na dálnici tak se to k 90 ani nepřiblížilo a soused má nafťáka a pochvaluje si že chlazení má Ford řešené asi dost dobře ,stání v kolonách v létě no problem natož když jede po městě posouváním v koloně.

Re: Zahřátí motoru
Napsal: 16.01.2018 20:40
od Krivi
No tak zkusim dat karton pred chladic, snad to pomuze. Znamej rikal, ze pokud nepomuze ani to, tak bych mel nechat vymenint termostat.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 16.01.2018 20:56
od TomFocus
Termostat se mění, když zůstane buď otevřenej nebo jen zavřenej a nebo (můj případ) funguje extrémně zpomaleně. Já měl hadici k chladiči ihned teplou po rozjezdu.
Kartón dej, ale začni menším rozměrem

Re: zahrivani motoru
Napsal: 18.01.2018 17:44
od Krivi
Tak karton jsem jeste nezkousel, ale zkusil jsem to, ze jsem zaradil 3.rychlostni stupen a slapal jsem na to na 4500 otacek raficka ukazatele teploty byla na 90 stupnich ale po tom co jsem zvolnil tak to hned behem peti vterin kleslo zase na tech cca 75 stupnu.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 18.01.2018 21:39
od TomFocus
Určitě bych chrochtáka netrápil delší dobu přes cca 3500ot.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 18.01.2018 22:04
od Krivi
Ale kdyz ta teplota mozoru tak rychle kolisa, tak jsem to chtel nejak vyzkouset. Myslis ze je ten termostat spatnej?? U zadnyho auta mi to takhle nikdy nekoslisalo. Vzdy se to dostalo na 90 a tam to drzelo.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 18.01.2018 23:19
od vladka1
Tipnul bych termostat nezavírá jak by měl a zbytkový průtok to ochladí... Proud vzduchu kolem motoru by to až tak ochladit neměl, stejně tak topení... Tvůj motor neznám, ale 1,9 JTD 63 kW se dlouho ohřívá (ca 15 km), ale pak teplotu drží na středu... Karton před 2/3 vstupu k chladiči může pomoct, omezí proud vzduchu kolem motoru.. Je dobrý nechat díru před IC, pro chladič nechat menší dírytak aby to při sepnutí sahary dobře chladilo. Přidělávám měděným drátkem.
Ale pokud je studená hadice od termostatu k chladiči, tak je termostat OK... Může i otvírat/ zavírat skokově - nejde lehce, napruží se a pak skočí, to by vysvětlovalo to kolísání...
Re: zahrivani motoru
Napsal: 19.01.2018 06:30
od TomFocus
Tak ten term. výměn. Já to měnil hodku a cena term. do 700,- .
Re: zahrivani motoru
Napsal: 19.01.2018 14:01
od Sagic
Chovalo se mi to stejne... proste sem jel trochu pod zatezi a pohoda, vyjedu na horizont dam nohu z plynu nebo to lehtam a sla teplota dolu. Termostat sem menil a porad stejne.