Hlásím přírůstek.
V roce 2006 jsem se svezl předváděčkou Focusu ST a bylo mi jasné, že dřív nebo později si ST pořídím. Nakonec to bylo o něco později, ale už je doma.
Bál jsem se, že potom čím vším jsem v mezičase jel (458 Italia, F-type V8, 911 C4S, S63 AMG apod.), už mě ST nenadchne, ale opak je pravdou. To auto je zkrátka dle mého gusta. Perfektní zvuk a dynamika tak akorát využitelná v provozu.
Protože samozřejmě žádné 8-leté auto není ve stavu nového, všiml jsem si 2 drobností:
1) Vjel jsem do jedné zatáčky trochu rychleji a ještě lehce ťukl do brzy (ano, řidičsky špatně) takže váha šla na levé přední kolo a dle zvuku asi pneu trochu dřela o podběh ? Je to normální ? Nepřišlo mi, že je to snížené. Nebo si unavené pružiny už trochu sedly ? Bez přibrždění v dalších zatáčkách problém nebyl.
2) Při cestě domů jsem jel schválně bez rádia a poslouchal zvuky. Všiml jsem si, že při řazení hlavně 2-3 se od převodovky ozývají zvuky, sice takové ty klasické, jako když si hrajete ve stojícím autě s vypnutým motorem s převodovkou, ale při stání jsem si těchto zvuků nevšiml. Že by něco s uložením převodovky ? Asi drobnost, ale ze zvědavosti se ptám.
Asi ho stejně nechám prohlídnout, ale kdyby někdo věděl, budu rád.
P.S.: Při plném plynu a předjížděcím manévru tahá motor volant pěkně i v sériovém ST. RS, o čiplém RS ani nemluvě, už musí být solidní divočina.