Stránka 3 z 26

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 15.03.2012 23:37
od lalinek
Hele, nechci ti říkat že tak to je nebo není. Od toho jsou tady možná jiní a zkušenější. Je to pouze můj názor na věc. S tou potřebou je to ale ve hvězdách. To je hodně okolností kolem. Puštěná klima nebo topení, jestli jezdíš hodně nebo málo, po městě nebo dálnice. je to hodně různé a nemůžu dát ruku do ohně za to že spotřeba se změnila kvůli výměně VCT. Já si myslím, že to bude mít nastarost především vyměněný termostat. Zkus napsat přímo do Fordu jestli vadné VCT může mít vliv na spotřebu. Třeba ti na to odpoví i "Foki"

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 15.03.2012 23:43
od lalinek
Jinak tady dávám návod jak měnit rozvody u VCT. Nepočítám s tím, že to budete dělat doma v garáži ale jen pro info. Třeba bude zase někdo chytřejší :D

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 16.03.2012 10:06
od Miri
tohle je hodně zajímavé vlákno. Příští rok bude mému FF 8 let, tak asi při rozvodech udělám i vct procedůru.

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 16.03.2012 11:28
od lalinek
Tak neudělaj takovou chybu jako já, že jsem si nechal vyměnit pouze rozvody ( napínací kladku a řemen ) a po 3 měsících jsem šel měnit i VCT :) Vím že když to uděláš všechno najednou tak to bude palba ale budeš mít na dalších 130 tkm klid. ( výměna VCT, vodní pumpa, rozvody - počítej tak 12-13 000 i s prací v autorizovaném servisu, samozřejmě origo díly)

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 16.03.2012 11:38
od masky
Tak to s tou spotřebou je zajímavý, většinou jezdíme 90% město a spotřeba je tak 9,2, kombinovaná je pak taky těch 8,5, ale i tak bych bral nižší. Ale tak je to rok co jsem měnil vodní pumpu a následně pár měsíců na to čerpadlo posilovače. Nicméně žádné rachtání zatím nepozoruji ani mi nesvítí kontrolka motoru. A doufám, že se ani nerozsvítí :) pak uvidíme, jaks e to s tou spotřebou změní ;)

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 18.03.2012 20:46
od V12
Nepér píše:Je to tedy znát? Výkon? Spotřeba?
V jednom podniku bol cca pred rokom na predaj zanovny TiVCT s 50k km, neodolal som a trochu ho prebehol. Hned potom som si pre lepsie porovnanie otestoval aj 1.6i 74kW s podobnym nabehom. Spotrebu posudit neviem, ale vo vykone je rozdiel znacny. Klasicky motor 74kW po dosiahnuti 4000 otacok straca dych a po 4500 odmietal dalej tocit a zrychlovat. Na jednotke je to nepozorovatelne, na dvojke je tento efekt pozorovatelny, trojka to uz citi dost vyrazne, stvorku a patku som nemal kde roztocit. Na rozdiel od neho TiVCT toci az takmer do 6000 otacok bez vyraznej straty ochoty tahat.

Re: Výměna rozvodů 1.6 ti-vct

Napsal: 18.03.2012 21:08
od Nepér
Tak to mi to funguje... navíc jsme se shodli, že kdyby to přesouvání vaček nereagovalo, jak má, vyhodí to chybu, protože jde o closed-loop regulaci. Myslím, že jsou to dva rozdílné problémy nebo stádia problému, které ale způsobuje totéž kurvítko. Tedy bych se držel doporučení autorizovaného servisu - dokud to nezlobí za jízdy, neřešit. S prvním termínem výměny rozvodů vyměnit.

Rozvody

Napsal: 11.08.2012 17:12
od mclizze
po výměně rozvodů jsem ujel cca 800km a potkal se mi motor. Mechanik, který rozvody měnil ponechal původní šroub řemenice. V jiném servisu mi sdělili, že šroub řemenice, kterou nejistí žádný další klínek nebo cokoliv jiného 8O se musí vždy vyměnit ! Teď přemýšlím, jak zařídit aby mi opravář na tuto drahou "legraci" něco přispěl... :? !

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 11.08.2012 17:34
od DAveDOG
Pokud to není nějaký známý a máš fakturu tak by jsi na provedenou práci snad měl mít nějakou záruku. Nebo se pletu?

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 11.08.2012 17:54
od foki
mclizze píše:po výměně rozvodů jsem ujel cca 800km a potkal se mi motor. Mechanik, který rozvody měnil ponechal původní šroub řemenice. V jiném servisu mi sdělili, že šroub řemenice, kterou nejistí žádný další klínek nebo cokoliv jiného 8O se musí vždy vyměnit ! Teď přemýšlím, jak zařídit aby mi opravář na tuto drahou "legraci" něco přispěl... :? !

na jednu stranu smutne , na druhou zase dukaz ze se do oprav sere kdekdo , kdo ma do prd.... diru :totlsmile:

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 11.08.2012 17:55
od foki
DAveDOG píše:Pokud to není nějaký známý a máš fakturu tak by jsi na provedenou práci snad měl mít nějakou záruku. Nebo se pletu?

pokud to byly jeho veci , jsou servisy kde ti nedaji zaruku na veci ktere si doneses .

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 11.08.2012 18:12
od mikki
foki má bohužel pravdu ,ale taky bych nedal záruku na ložisko Starline. naposledy když jsme měnili starter na C5 a majitel si donesl starter Starlime tak vydržel 6 týdnů a přestal fungovat a to nadobro

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 13.08.2012 06:39
od V12
Keby som aj doniesol vlastne veci ale zistilo by sa, ze ta skrutka vymenena nebola napriek tomu, ze servisny postup to prikazuje, tak na to zaruka musi platit. Alebo sa mylim ? Aky tatar to ale navrhol bez pridavneho zaistenia ? Ved toto je pre motor zivotne dolezita vec...

BTW, co poviete na rozvodovu sadu 1.6 TDCI 66kW aj s pumpou za 110 EUR ? Dal by to niekto z Vas do motora, pokial by si to auto chcel nechat ?

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 13.08.2012 08:09
od foki
no kdyz si nekdo donese remen s kladkou tak mechanik vymeni co si kdo prinese . kdyz si donese remen s kladkou a sorub , tak vymeni remen kladku a sroub .

Re: FFII 1.6 výměna rozvodů a šroub řemenice

Napsal: 13.08.2012 11:11
od lucky.jack
V12 píše:BTW, co poviete na rozvodovu sadu 1.6 TDCI 66kW aj s pumpou za 110 EUR ? Dal by to niekto z Vas do motora, pokial by si to auto chcel nechat ?
Sousedka si to přeci jenom nerozmyslela...? :roll: :mrgreen: