Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Adow: Jak se dá brzdit bez ABS? Pokud v autě je a funguje, tak se zapíná automaticky při prokluzu kol. (Jedině že bys ho nějak vypnul, ale to znamená zásah do auta, uživatelský tlačítko "ABS on/off" snad v žádným sériovým autě není.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Bez ABS se dá brzdit tak, že na to nedupneš plnou silou, ale pouze takovou aby se ti nezablokovali kola.
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Jé, já jsem tam namatlal další téma, na který se odtud odkazovalo. Tak "spojka a brzda na podlahu" - už jsem to v příspěvku opravil - resp. odstavec smazal
.

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
2FUGAS: Ano, co napsal Adow, je smyslem mého sdělení. Brzdná dráha není lineární funkcí rychlosti.
Nechci trávit čas hledáním na netu, ale pokud si to pamatuji správně, tak jde o 4 mocninu.
Je fajn, že se tomu směješ, až vysmíváš. Třeba ale někomu jinému při čtení dojde, že to třeba může něco znamenat, třeba si to i zkusí, tj. najde si místo, kde nikoho neohrozí a jednou bude brzdit ve 40 km/h, pak se vrátí a dá 50 km/h a pak, pokud to okolnosti dovolí 60 km/h.
Myslím si, že příště pojede ve městě úplně jinak.
Nechci trávit čas hledáním na netu, ale pokud si to pamatuji správně, tak jde o 4 mocninu.
Je fajn, že se tomu směješ, až vysmíváš. Třeba ale někomu jinému při čtení dojde, že to třeba může něco znamenat, třeba si to i zkusí, tj. najde si místo, kde nikoho neohrozí a jednou bude brzdit ve 40 km/h, pak se vrátí a dá 50 km/h a pak, pokud to okolnosti dovolí 60 km/h.
Myslím si, že příště pojede ve městě úplně jinak.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Rika se ze druhou mocninou, ale to taky neni uplne pravda...Eidž píše:2FUGAS: Ano, co napsal Adow, je smyslem mého sdělení. Brzdná dráha není lineární funkcí rychlosti.
Nechci trávit čas hledáním na netu, ale pokud si to pamatuji správně, tak jde o 4 mocninu.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4038
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Zacina to byt napinavejsi nez Rodinna pouta 


Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Kvadraticka ta zavislost zustane, pokud zanedbame pasivni odpory a zustane jen kinematika. Pokud zavedeme koeficient valiveho treni jako funkci rychlosti (coz vicemene odpovida), dostaneme diferencialni rovnici, jejiz obecnym resenim je funkce exp(x). Tolik k teorii. Pekne ukazky jsou treba tady:
http://is.muni.cz/do/ped/kat/fyzika/autem/pdf/26.pdf
Vypocet jako funkce zrychleni (zjednoduseno). Doporucuju podivat se na aplety brzdeni a zvolit hodnoty (koef. treni kolem 0,05).
Dalsi pak tady:
http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV ... ava_CL.pdf
Treni jako funkce rychlosti.
Jeste by me u mistnich teoretiku zajimalo, jak budou pred blizici se prekazkou panicky brzdit s davkovanim brzdneho ucinku presne tak, aby nedoslo k zablokovani odvalujicich se kol ...
http://is.muni.cz/do/ped/kat/fyzika/autem/pdf/26.pdf
Vypocet jako funkce zrychleni (zjednoduseno). Doporucuju podivat se na aplety brzdeni a zvolit hodnoty (koef. treni kolem 0,05).
Dalsi pak tady:
http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV ... ava_CL.pdf
Treni jako funkce rychlosti.
Jeste by me u mistnich teoretiku zajimalo, jak budou pred blizici se prekazkou panicky brzdit s davkovanim brzdneho ucinku presne tak, aby nedoslo k zablokovani odvalujicich se kol ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Děkuji vitut, že dodal průzkum inetu a matematický rozbor.
Pro ostatní - fakt je smutný, ale tento hloupý a triviální test opět potvrdil, kolik mýtů panuje a jak jsou za ně lidi ochotni jít do flame.
Nejdřív k teorii.
Délka brzdné dráhy není lineární funkcí. Kdo nevěří rovnicím, běžte ven a zkuste si fyziku v praxi. Nejděte si bezpečné místo, kde nikoho neohrozíte. A zkuste si, jak brutálně na zhoršených adhezivních podmínkách je rozdíl blbých 10 km/h v nájezdové rychlosti fatální. A pak to pošlete do Novy...
Za druhé.
Byl zde dotaz na výrobce pneu. Fajn - beru. Ale chyběl mě dotaz na staří/DOT pneu. Chyběl mě dotaz na ROZMĚR pneu.
V tomto místě musím podotknout, že můžu dodat tyto údaje za mé obutí. Kolega v práci řešil důležitější věci, než opisování pneu. Dodám později. Slibuji.
A na konec k teorii.
Vzhledem ke klimatické situaci a místu, co jsem popsal - uježděný sníh, se dle mého názoru, hloubka dezénu jako kritický faktor neprojeví. Roli má šíře a dezén jako takový - lamely, geometrie lamel atd. Ale to je jen moje spekulace.
A nyní jak to dopadlo.
V popsaných podmínkách byl výsledek : brzdná dráha byla stejná.
Na vysvětlenou - neměli jsme a ani jsme nechtěli měřit na centimetry. Šlo nám o výrazný rozdíl (jak jsem psal v prvním příspěvku). Ano, asi plus mínus 1 metr rozdíl byl, jenže jsme neměli nájezdový radar, takže je otázkou, jak moc přesně nám měří tachometr a jak moc přesně jsme trefili nájezdovou rychlost.
POZOR!
Výsledek tohoto amatérského testu nic nedokazuje a vhodnosti nebo nevhodnosti jednoho či druhého obutí. Nebylo testování na vodě, ve sněhové břečce, na suchém asfaltu, na ledu. Neměřila se spotřeba, hlučnost, opotřebení. K tomu už by byl potřeba sponzor, min. na zapůjčení měřicí techniky.
Zajímavé bylo sledovat průběh ankety. Nejdřív to bylo cca přesně na třetiny. Tuším kolem pátku se to zvrhlo ve prospěch zimních pneu. Přece to ani nemohlo dopadnou jinak, že ano...
Doufám, že Vám nešlo ani tak o výsledek, jako o pocvičení šedých mozkových buněk.
Lidská mysl je jako padák. Funguje, jen když se otevře. Děkuji všem, co se zúčastnili diskuze a hlasování.
Pěknou neděli.
PS:
pokud je tu někdo z HK, Pce či okolí a má chuť amatérsky testovat - pošli SZ.
Pro ostatní - fakt je smutný, ale tento hloupý a triviální test opět potvrdil, kolik mýtů panuje a jak jsou za ně lidi ochotni jít do flame.
Nejdřív k teorii.
Délka brzdné dráhy není lineární funkcí. Kdo nevěří rovnicím, běžte ven a zkuste si fyziku v praxi. Nejděte si bezpečné místo, kde nikoho neohrozíte. A zkuste si, jak brutálně na zhoršených adhezivních podmínkách je rozdíl blbých 10 km/h v nájezdové rychlosti fatální. A pak to pošlete do Novy...
Za druhé.
Byl zde dotaz na výrobce pneu. Fajn - beru. Ale chyběl mě dotaz na staří/DOT pneu. Chyběl mě dotaz na ROZMĚR pneu.
V tomto místě musím podotknout, že můžu dodat tyto údaje za mé obutí. Kolega v práci řešil důležitější věci, než opisování pneu. Dodám později. Slibuji.
A na konec k teorii.
Vzhledem ke klimatické situaci a místu, co jsem popsal - uježděný sníh, se dle mého názoru, hloubka dezénu jako kritický faktor neprojeví. Roli má šíře a dezén jako takový - lamely, geometrie lamel atd. Ale to je jen moje spekulace.
A nyní jak to dopadlo.
V popsaných podmínkách byl výsledek : brzdná dráha byla stejná.
Na vysvětlenou - neměli jsme a ani jsme nechtěli měřit na centimetry. Šlo nám o výrazný rozdíl (jak jsem psal v prvním příspěvku). Ano, asi plus mínus 1 metr rozdíl byl, jenže jsme neměli nájezdový radar, takže je otázkou, jak moc přesně nám měří tachometr a jak moc přesně jsme trefili nájezdovou rychlost.
POZOR!
Výsledek tohoto amatérského testu nic nedokazuje a vhodnosti nebo nevhodnosti jednoho či druhého obutí. Nebylo testování na vodě, ve sněhové břečce, na suchém asfaltu, na ledu. Neměřila se spotřeba, hlučnost, opotřebení. K tomu už by byl potřeba sponzor, min. na zapůjčení měřicí techniky.
Zajímavé bylo sledovat průběh ankety. Nejdřív to bylo cca přesně na třetiny. Tuším kolem pátku se to zvrhlo ve prospěch zimních pneu. Přece to ani nemohlo dopadnou jinak, že ano...
Doufám, že Vám nešlo ani tak o výsledek, jako o pocvičení šedých mozkových buněk.
Lidská mysl je jako padák. Funguje, jen když se otevře. Děkuji všem, co se zúčastnili diskuze a hlasování.
Pěknou neděli.
PS:
pokud je tu někdo z HK, Pce či okolí a má chuť amatérsky testovat - pošli SZ.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Eidž: Vůbec se nevysmívám samotné myšlence srovnat univerzální pneu s čistě zimními, i když mám takové podezření, že ty zimáky budou nějaké "no name", když okolo zveřejnění jejich značky jsou takové problémy. Takže až potud mi to přijde celkem zajímavé téma k zamyšlení. Ale k smíchu mi je způsob, jakým tu prezentuješ něco, co je samozřejmost a co nikdo nezpochybňuje. Způsobem jakým se vyjadřuješ mi připomínáš mi bulvárního novináře. Dále píšeš, že jsi vyvrátil spoustu mýtů - já jsem si žádných nevšiml. Buď nás všechny máš za nesvéprávné pitomce, nebo je ti 18let a tohle je tvoje první zima a ty teprve zjišťuješ jak se auto chová a jsi z toho překvapenej. Pak když někdo tvoje překvapení nesdílí, tak ho pro jistotu okamžitě označíš za hatera a flamera, jenže tím se v mých očích zesměšňuješ ještě víc, sorry...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Ja nepredpokladam, ze by tu Eidz mel nekoho za pitomce. Pokud na tomhle foru vsichni bezpecne vedi, ze pri zanedbani vsech moznych vedlejsich parametru dostanu zavislost brzdne drahy na rychlosti jako kvadratickou, pak klobouk dolu. Nejspis tady vsichni patri do vyberove skupiny obyvatel a jsou soucasne cleny fyzwebu MFF. Bohuzel musim konstatovat, ze ja naopak znam spoustu pripadu, kdy lidi v podstate nevi, jak co vlastne funguje a k cemu to je (airbagy, ABS, ESP a dalsi prvky) a navic si hodne veci ani neumi predstavit. Pak prikladu za vsechny:
Bezpecnostni pasy nepotrebuju, protoze mam airbagy.
Dite nemusim v aute poutat, v pripade havarie ho udrzim v naruci.
Naklad staci jen tak hodit do kufru nebo na sedadlo, nepredstavuje nebezpeci.
Mokra silnice neni za zadnych okolnosti kluzka.
Brzdna draha se nemeni s povrchem, prodluzuje se jen na lede.
Mam dobre reakce, muzu si dovolit jezdit v tesne blizkosti za auty.
Podotykam, ze tohle v zadnem pripade nesouvisi s urovni vzdelani. Tyhle nazory maji i lidi s vysokoskolskym vzdelanim (coz trochu souvisi s urovni VS u nas, ale to uz je jina debata). Tolik k prvnimu.
K vlastnim vysledkum - ja jsem dal c) a vcelku jsem se trefil. Na kluzkem povrchu neni vyrazny rozdil mezi materialem a konstrukci behounu, protoze zmineny koef. treni 0.05 znamena, ze je k dispozici omezena brzdna sila k ucinnemu snizeni rychlosti (casty omyl verejneho mineni, neboli zimaky jsou spasa ...). Druha vec je realne chovani proti teorii. Kvadraticka zavislost je krasna na papire, v realu je to jinak. Pridanim valiveho treni se z toho stane exponenciala, dalsi upresneni vede k jejimu nelinearnimu chovani. Neboli nedivim se, ze Eidz zaznamenal velmi vyrazny narust brzdne drahy, ktery neodpovidal kvadraticke zavislosti.
Bezpecnostni pasy nepotrebuju, protoze mam airbagy.
Dite nemusim v aute poutat, v pripade havarie ho udrzim v naruci.
Naklad staci jen tak hodit do kufru nebo na sedadlo, nepredstavuje nebezpeci.
Mokra silnice neni za zadnych okolnosti kluzka.
Brzdna draha se nemeni s povrchem, prodluzuje se jen na lede.
Mam dobre reakce, muzu si dovolit jezdit v tesne blizkosti za auty.
Podotykam, ze tohle v zadnem pripade nesouvisi s urovni vzdelani. Tyhle nazory maji i lidi s vysokoskolskym vzdelanim (coz trochu souvisi s urovni VS u nas, ale to uz je jina debata). Tolik k prvnimu.
K vlastnim vysledkum - ja jsem dal c) a vcelku jsem se trefil. Na kluzkem povrchu neni vyrazny rozdil mezi materialem a konstrukci behounu, protoze zmineny koef. treni 0.05 znamena, ze je k dispozici omezena brzdna sila k ucinnemu snizeni rychlosti (casty omyl verejneho mineni, neboli zimaky jsou spasa ...). Druha vec je realne chovani proti teorii. Kvadraticka zavislost je krasna na papire, v realu je to jinak. Pridanim valiveho treni se z toho stane exponenciala, dalsi upresneni vede k jejimu nelinearnimu chovani. Neboli nedivim se, ze Eidz zaznamenal velmi vyrazny narust brzdne drahy, ktery neodpovidal kvadraticke zavislosti.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

- pzi
- Test driver
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 31.10.2009 20:39
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Tome plně s tebou souhlasím 

C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
A doprdelevitut píše:Kvadraticka zavislost je krasna na papire, v realu je to jinak. Pridanim valiveho treni se z toho stane exponenciala, dalsi upresneni vede k jejimu nelinearnimu chovani.


FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Prosim rekni ze je to jen vtip, to snad neni mozny todlevitut píše:Bezpecnostni pasy nepotrebuju, protoze mam airbagy.
Dite nemusim v aute poutat, v pripade havarie ho udrzim v naruci.
Naklad staci jen tak hodit do kufru nebo na sedadlo, nepredstavuje nebezpeci.
Mokra silnice neni za zadnych okolnosti kluzka.
Brzdna draha se nemeni s povrchem, prodluzuje se jen na lede.
Mam dobre reakce, muzu si dovolit jezdit v tesne blizkosti za auty.

- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Sobull: To je jednoduchy - kdyz tu exponencialu zlogaritmuju, dostanu primku. Pokud to je nelinearni funkce, dostanu neco jinyho.
Zdwora: Bohuzel je to realita. A pak to tak vypada ... Mimochodem, ja zkousim treba piloty a ti casto nevedi, co je to vztlakova sila, setrvacna sila nebo moment hybnosti. A byvaji u zkousek dost vyklepani, coz bych u lidi, kteri maji mit silnou psychickou odolnost neocekaval ...
Zdwora: Bohuzel je to realita. A pak to tak vypada ... Mimochodem, ja zkousim treba piloty a ti casto nevedi, co je to vztlakova sila, setrvacna sila nebo moment hybnosti. A byvaji u zkousek dost vyklepani, coz bych u lidi, kteri maji mit silnou psychickou odolnost neocekaval ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů