Zapalovani je seriovy obvod 3 veci. Civka -> kabel -> svicka. A tak to musite brat.
Cokoliv v teto ceste co ma zvyseny (pripadne prechodovy) odpor v konecnem dusledku zpusobi ubytek energie jiskry.
Proto nekdy pomuze vymena svicek jen na chvili -> napr. vymenou svicek se snizi ztraty v obvodu
a zvetsi se energie jiskry na mez kdy to zacne zapalovat jakz-takz ok, ale stale to nemusi
byt energie jako u noveho zapalovani.
Nekdy se stane ze mas stare svicky+stare kabely a po vymene jednoho se to zlepsi, ale problem se zcela neodstrani, nebo se brzo vrati.
Nejsilnejsi jiskra (=nejvice energie) je treba v nizkych otackach pri vetsim zatizeni = typicky rozjezd nebo skoro podlaha v nizkych otackach.
Zacukani nad 2000rpm
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zacukani nad 2000rpm
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 06.07.2015 13:09
Trhanie/cukanie motorom
Caute,
problemy s trhanim motora tu uz boli spomenute, ale nenasiel som na ne ziadnu konecnu odpoved. Mam focus mk II 1.6 74kw LPG. Mal som problem s volnobehom, tak som dal precistit skrtiacu klapku. Nepomohlo to. Po tomto precisteni som si vsimol, ze zacalo trhat s motorom pri urcitych rychlostiach (hlavne preradzovanie z 2ky do 3ky) ci uz na LPG alebo na benzine. Ide o to, ze ked pri preradeni klesnu otacky a hodim to do vyssej rychlosti, pridam plyn, tak to trhne - je to dost nepravidelne. Neviem ci to ma priamy suvis so skrtiacou klapkou, kedze ta by mala mat vyznam len pre udrziavanie volnobehu, ak sa nemylim.
Tak som vymenil cievku za Bosch. Prestalo trhat na niekolko desiatok km, nasledne sa vsak problemy objavili znovu. Pred vymenou cievky, som menil sviecky za origo Motocraft a prekontroloval kable (merakom a ci nie su na nich nejake trhliny). V jednej z tem zvazovali aj vstrekovace, no benzinove aj plynove som menil pred necelymi 2 rokmi (20 000km) + meranie tlaku valcov. Diagnostika neukazuje ziadne chyby.
Zvazujem uz origo Ford servis, lebo neviem co s tym dalej.
Dakujem za rady
problemy s trhanim motora tu uz boli spomenute, ale nenasiel som na ne ziadnu konecnu odpoved. Mam focus mk II 1.6 74kw LPG. Mal som problem s volnobehom, tak som dal precistit skrtiacu klapku. Nepomohlo to. Po tomto precisteni som si vsimol, ze zacalo trhat s motorom pri urcitych rychlostiach (hlavne preradzovanie z 2ky do 3ky) ci uz na LPG alebo na benzine. Ide o to, ze ked pri preradeni klesnu otacky a hodim to do vyssej rychlosti, pridam plyn, tak to trhne - je to dost nepravidelne. Neviem ci to ma priamy suvis so skrtiacou klapkou, kedze ta by mala mat vyznam len pre udrziavanie volnobehu, ak sa nemylim.
Tak som vymenil cievku za Bosch. Prestalo trhat na niekolko desiatok km, nasledne sa vsak problemy objavili znovu. Pred vymenou cievky, som menil sviecky za origo Motocraft a prekontroloval kable (merakom a ci nie su na nich nejake trhliny). V jednej z tem zvazovali aj vstrekovace, no benzinove aj plynove som menil pred necelymi 2 rokmi (20 000km) + meranie tlaku valcov. Diagnostika neukazuje ziadne chyby.
Zvazujem uz origo Ford servis, lebo neviem co s tym dalej.
Dakujem za rady
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.06.2017 13:09
Re: Zacukani nad 2000rpm
Zdarec všem.Dělá mě to to samé.Svíčky nové,cívka nová,kabely prý v pořádku.Od člověka,který léta pracoval ve fordu,jsem se dozvěděl.Že by tam kromě svíček,kabelů a cívky mělo být ještě relé!Bohužel se mě ho nepodařilo nalest.Musím se s nim znovu spojit,aby mě navedl,kde hledat.Vyčistit ale prý nejde,je zatavené.Nové otázka neco přes sto korun.Vůbec netuším,jakou funkci tam má!Ještě zminoval něco o váze vzduchu.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zacukani nad 2000rpm
Rele je v napajecim obvodu, zadna neznama vec. Staci se podivat na schema.
Jestli je ok overis i bez velkeho laborovani. Proste musi byt na civce (jeji prostredni vyvod) cca stejne napeti co na aku.
Jestli je ok overis i bez velkeho laborovani. Proste musi byt na civce (jeji prostredni vyvod) cca stejne napeti co na aku.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.06.2017 13:09
Re: Zacukani nad 2000rpm
Tomine a kde přesne se nachází to relé nebo máš možnost sem dát ten plánek,jak o něm píšeš?Hele a když je to známá věc,že je tam relé,tak proč tu o tom nikdo nic nepíše?Když by to mohla být další věc,která by to mohla způsobovat?
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zacukani nad 2000rpm
Moznost mam, ale cas ne. Stahni si Ford TIS z netu, nainstaluj a podivej se sam.
S rele nebyvaji problemy, proto o nem nikdo moc nepise.
99% cukani je zpusobeno od civek, svicek, kabelu
S rele nebyvaji problemy, proto o nem nikdo moc nepise.
99% cukani je zpusobeno od civek, svicek, kabelu
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host