Stránka 3 z 3

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 12.07.2011 21:58
od Dav
Nekde jsem jeste cetl, ze je dobre po montazi palivoveho filtru zapnout klickem zapalovani do polohy II, tim by se mel natlakovat palivovy system. Jde to slyset, jak vrci cerpadlo.
Oddelal jsem hadicky, zaspuntoval je, filtr naplnil naftou, pridelal hadicky a pak po montazi asi 3x zapnul a vypnul to zapalovani. Start byl na prvi sup, a otacky nekolisaly 8)

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 12.07.2011 22:22
od vita_k
Presne nevim, jak to plnit naftou - tak abych do vystupu filtru nelil necistenou naftu. Do vstupu to nevadi... Cim se daj hadicky zaspuntovat? Necim cistym. diky za rady

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 10:53
od lucky.jack
Naplnit stříkačkou do toho černýho plastovýho vstupu na čerpadle. Je na něm i šipka jako vstup.

@Dav: Žádný el. čerpadlo v nádrži není, jinak by se to nemuselo pumpovat balonkem.

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 11:49
od vita_k
Ja teda nevim, ale slysel jsem, ze je v nadrzi cerpadylko...

no idealni je to udelat asi takle:

1. vypojit stary filtr, zašpuntovat hadice
2. nasadit novy filtr a napojit hadici z nadrze do filtru
3. balonkove čerpadlo nasadit na vystup z filtru.
4. az se nafta protahne filtrem, tak nasadit druhou hadici do motoru

Tim se zaruci ze tam nikde nemam nefiltrovanou naftu. jen to čerpadylko jsem nikde zatim nesehnal...

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 12:19
od lucky.jack
Víťo a jakej je v tom rozdíl?! Natáhneš naftu z nádrže, stejně jako když ji stříkačkou natlačíš do vstupu do filtru. Vyjde to nastejno.
Místo balonku můžeš použít jakoukoliv pumpičku, která má i ruční posun paliva. Třeba ze starý Š120. Já jsem třeba použil pumpičku ze starý multikáry :wink: . Princip je uplně stejnej. Jen je potřeba sehnat odpovídající průměr hadic na vstup a výstup pumpičky.

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 15:52
od vita_k
jedinej rozdil vidim v tom, ze ve strikacce nemas filtrovanou naftu, kterou plnis filtr (do vstupu i výstupu předpokládám). kdezto, kdyz to natahnes pres filtr z nadrze, tak je nafta přes filtr "čistá"

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 16:30
od lucky.jack
Dáváš to jenom do vstupu filtru, proto je to jako by nafta prošla filtrem. Dělá se to takhle úplně běžně i u jiných značek.

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 17:34
od vita_k
tak jo, super:) zacina to davat smysl:)
Trocha vzduchu tam bude, ale to cerpadlo zvladne. diky
lucky.jack píše:Dáváš to jenom do vstupu filtru, proto je to jako by nafta prošla filtrem. Dělá se to takhle úplně běžně i u jiných značek.

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 13.07.2011 22:10
od Dav
Muzes tam dat podobny balonek, je to popsano i v Etzoltovi, pokud nechces zalit bud strikackou nebo hadickou primo palivovy filtr.
http://www.avaryacht.cz/balonek-na-benzin.p.aspx

Pro luckyho. Cerpadlo zadne z nadrze neni, klidne si z nadrze pres hadicku k filtru muzes vycucat nafty kolik chces, tak jsem to i delal, abych zaplnil filtr :)
Vyse jsem popisoval natlakovani hlavnim cerpadlem, ktere slysis vzdy po vypnuti motoru :wink:

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 14.07.2011 11:20
od lucky.jack
Jestli myslíš čerpadlo tlakovací tak to si tahá naftu podtlakem z filtru, resp. nádrže.
Čerpadlo, který slyšíš doběhnout po vypnutí motoru je čerpadlo na servo a ne na naftu!

Re: Druh palivového filtru

Napsal: 14.07.2011 18:57
od Giggo
Jak píše lucky.jack stříkačka nebo natáhnout balonkem (seženeš v každý dílně, starý škodárně atd.). FoFo nemá podávací čerpadlo, aby sis to nasál zapínaním a vypínáním zapalování.