Stránka 3 z 23
Napsal: 15.07.2006 19:09
od speedy
to Frost :
mě spadla ručička měřiče tachometru, měření kilometrů celkové, tak i denní se pozastavilo a po chvilce vynulovalo( ------ ), pak po nějaké době ručička naběhla na správnou hodnotu a počítadla pokračovali tam kde skončili v počítání
Takový průběh to mělo u mě...

Napsal: 16.07.2006 21:13
od hape
Jj, přesně stejné příznaky jako u mě! Po výměně čidla O.K.

Napsal: 17.07.2006 08:18
od Frost
Tak já se nacházím v tom jednom procentu lidí, u kterých to neni způsobeno čidlem. Už jsem ho chtěl taky menit, ale před tím jsem rozebral tachometr a zjistil jsem, že tavné lepidlo kterým mám přilepené LED diody na osvícení budíku se v tehlech vedrech rozteklo a nateklo na "motorek" který hýbe ručičkou. No a podle toho jaká byla teplota to fungovalo. Když byla zima tak tacho nešel..když teplo tak šel ale ručička měla zpomalené reakce. Docela povedená závada.
Napsal: 17.07.2006 17:12
od speedy
no ale jsi tu taky tak 1% co má předělávanou palubku( podsvícení ), u origoš by se ti to asi nestalo

Napsal: 17.07.2006 17:17
od Frost
speedy píše:no ale jsi tu taky tak 1% co má předělávanou palubku( podsvícení ), u origoš by se ti to asi nestalo

No to máš recht...ale množej se mi ve schránce dotazy ohledně přestavby, takže předpokládám, že se to procento rozroste

Napsal: 17.07.2006 19:20
od Ahmed
Napsal: 18.07.2006 07:41
od Frost
No to teď vim taky....budu je asi předělávat, takže se na silikon dostane...mám ho na akvárka... Jenže ten schne mnohem déle než tavná pistole....no co se dá dělat.
Napsal: 18.07.2006 19:07
od pavelk
Máme podobný problém ale při pádu ručičky ještě chcípne auto.
Myslíte že to může být ono? A ještě myslím že všichni co píšete tak máte
1,6 16V. Je to čidlo na stejném místě i u 1,8 16V?
Díky a čau P.
Napsal: 18.07.2006 19:30
od hape
A to chcípne vždycky, když se to stane? To je divné, mě to teda nechcípalo, ikdyž jsem měl zase pocit, že v ten moment auto začlo jakoby trochu škubat, takže možné je všechno

. Nevím jestli čidlo slouží ještě i pro nějaké další účely, které by mohly být příčinou chcípnutí

Napsal: 18.07.2006 19:36
od pavelk
chcípne vždycky, prý to ještě za jízdy nastartuje a jede dál - taky nevim
Napsal: 18.07.2006 21:13
od Ahmed
Zalezi, jestli tam mas rychlost. Kdyz mas zarazeno, tak ti nezdechne, nebo to spis nepoznas, jedine podle toho, ze to nezrychluje

Napsal: 23.07.2006 12:25
od pavelk
Takže průběh závady je následovný:
1) spadne ručička tachometru
2) rozsvítí se kontrolka ASR
3) auto chcípne
I když je zařazenej kvalt tak to auto prostě chcípne a pozná se to tak že nejede.
Po nastartování to funguje normálně ale je jen otázkou času kdy se to zase vysere.
Na diagnostice to vyhodilo následující chybu:
"Obvod snímače pozice škrtící klapky (nizké napětí, klapka uzavřena)
a ještě ten chlapík říkal že to sice diagnostika nevyhazuje ale že focus trpí na toto:
"Ventil pro regulaci volnoběhu otáček" a že si myslí že ten bude taky v prdeli.
Tak co s tim?
Myslíte že výměna čidla otáček popsaná výše je k něčemu?
Díky a čau P.
Napsal: 23.07.2006 18:36
od Ahmed
Urcite to k necemu bude. Zkontroluj kabely, kontakty a pripadne to cidlo vymen. Volnobezne taky casto odchazi.
Napsal: 23.07.2006 19:02
od pavelk
Jsem rozhodnutej čidlo vyměnit, ale mám problém s tím, jestli u 1,8 16V je vyměna tak jednoduchá jako u 1,6 16V jak popsal Speedy.
Nevíte to někdo??
Díky.
Napsal: 24.07.2006 23:13
od pavelk
Tak máme za sebou demontáž čidla tachometru.
Vrhli jsme se na to s tchánem.
Návod od speedyho byl správný, ale:
čidlo se nácházelo přesně tam kde speedy napsal
vyndání kolíčku šlo celkem ztuha ale po několika pokusech a za použití různých typů nářadí se nám podařilo kolíček vytáhnout.
Už jsme si mysleli že podle slov speedyho máme vyhráno
Leč opak byl pravdou.
s čidlem nešlo hnout ani nahoru ani dolu ani do žádné strany (na to že ho drží jen dva O-kroužky jsme byli celkem překvapeni)
po nastříkání sprejem jsme se jali vytahovat čidlo
- po chvilce šolíchání jevilo čidlo náznaky toho že chce ven
(to už se v našem slovníku začali celkem často objevovat sprostá slova)
čidlo se sice hýbalo ale vense mu moc nechtělo (opět jsme vydtřídali nekolik způsobů uchycení a několik druhů nářadí)
když už bylo čidlo značně rozhýbané tak se tchán z posledních sil pokusil ho vyndat a co se nestalo - čidlo se v půlce rozlomilo a jedna půlka byla venku a druhá půlka zůstala zaseknutá dál na svém místě
najdenou jsme neměli ha za cokoliv ho uchytil
v tuto chvíli už se mezi našimi slovy nenacházelo nic jiného než různé pojmenování ženských a mužských pohlavních orgánů, veškeré názvy pro soulož a nespočet označení lidské vyměšovací činnosti
museli jsme zhotovit nástavec na vrták, aby měl alespoň půl metru a čidlo jsme z věšími či menšími problémy navrtali
Následovalo vyřezání závitu a zašroubování šroubu s odborně namotaným drátem který sloužil jako trhadlo.
Po několika trhnutích se tento drát urval a my jsme byli zase v řiti
Další nápad byl podložit šroub oříškem z goly - tím vzniknul jakýsi stahovák - který ale moc nestahoval.
Náš slovník opět přitvrdil
Pak jsme tedy našroubovali šroub zpět do čidla. Uchytili ho do hasaček a z pod auta jsme do hasaček přes montpáku bušili kladivem až konečně začalo čidlo vylézat z převodovky a my jsme zvítězili.
Celá tato akce trvala cca 5 hodin.
No nato že tam to čidlo drží jen dva O-kroužky........................