
Může auto zabít člověka???
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Tu 120. Neměl jsem za sedačkama ten kryt, sklouznul mi tam klíč z vaťáku a jak tam poskakoval tak mi vše problikávalo a pak oheň - vaťák, sedačky ...
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
baterie 220V, 1200Ah, kabely délka cca.800m (relativně slabé, nějaký ten úbytek tam byl...), klíč (vel.19) mezi póly - přepálené pojistky 315A, dotyčný sedící 30min. na zemi bez výrazu, přivařené šrouby na klíči poté odřezávány pilou....., zážitek, na který se nezapomíná ....
, naštěstí bez úrazu, už to mohu říci, už je to nějaký ten pátek.... 




Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Já myslím, že na rozvodnách by měli co vyprávět. (Slyšel jsem i o zkracování žebříku)
Já už jsem taky svařoval šrobovákem v hlavním rozvaděči bytovky.



Já už jsem taky svařoval šrobovákem v hlavním rozvaděči bytovky.


byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- venaf
- Junior
- Příspěvky: 236
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Může auto zabít člověka???
UPSka může nějaký bordel udělat, především, když človek sáhne na správné místo, kde už je 230V, větší UPS pracují i s vyšším napětím bateríí, které jsou třeba serio/paralelně, takže to může překročit i bezpečné napětí a někoho přizabít.
Na VN rozvodnách to už žádná sranda není a zásah se dá přežít jenom při přeskoku oblouku nebo když má člověk štěstí a má ho to kam odhodit, pokud se chytne nebo někde zaklíní, tak mu to většinou stihne upálit ruku nebo má po kremaci. Při nějakém zkratu většinou vyhoří celé vybavení kobky, všechno je postříkané od tavící se mědi a keramické izolátory se rozstřelí na milion kousků a nejednou se stalo, že shořela celá rozvodna...
Už jsem jednoho člověka vytahoval a nikomu bych to nepřál, oživili ho až záchranáři po 15 min. (a my se o to předtím snažili 10) a po cca měsíci v nemocnici zemřel.
Takhle nějak to vypadá:
http://www.youtube.com/watch?v=6kxxyQ6lAdw
http://www.youtube.com/watch?v=PXiOQCRiSp0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BtQtRGI0F2Q
Na VN rozvodnách to už žádná sranda není a zásah se dá přežít jenom při přeskoku oblouku nebo když má člověk štěstí a má ho to kam odhodit, pokud se chytne nebo někde zaklíní, tak mu to většinou stihne upálit ruku nebo má po kremaci. Při nějakém zkratu většinou vyhoří celé vybavení kobky, všechno je postříkané od tavící se mědi a keramické izolátory se rozstřelí na milion kousků a nejednou se stalo, že shořela celá rozvodna...
Už jsem jednoho člověka vytahoval a nikomu bych to nepřál, oživili ho až záchranáři po 15 min. (a my se o to předtím snažili 10) a po cca měsíci v nemocnici zemřel.
Takhle nějak to vypadá:
http://www.youtube.com/watch?v=6kxxyQ6lAdw
http://www.youtube.com/watch?v=PXiOQCRiSp0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BtQtRGI0F2Q
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 14.02.2009 11:22, celkem upraveno 2 x.
- Palec4
- Test driver
- Příspěvky: 2057
- Registrován: 03.05.2008 23:20
- Bydliště: Svk-Sereď
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Mam pristup k rozvodniam 6KV a 22KV a pevne dufam ze nic take sa nestane 

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Může auto zabít člověka???
Já na 400;500V 5;6;22;110kV, na 110 naštěstí neděláme. Na 6kV na průser úplně stačí, jak se pouští nějaký motor, jde to do zkratu a než to vypne, tak puknou proudové měniče a když se zadaří, tak vyletí ven z kobky.
- Palec4
- Test driver
- Příspěvky: 2057
- Registrován: 03.05.2008 23:20
- Bydliště: Svk-Sereď
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Take nieco sa nam tu nestalo,je to tu relativne nove vsetko ide nieco cez rok takze este ziadna unava materialov.Vacsinu motorou (som na udrzbe) su na 400V a su tu len 2kompresory na 6KV a 3 Chillery (chladice) takisto.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Může auto zabít člověka???
U nás jsou i historické kousky rok cca 1940, převážná většina pak 1960-70 a něco málo 1990 -> takže jednoduše řečeno muzeum.
Ten prouďák rupne, i když je nový, tak se tak moc neraduj
Ten prouďák rupne, i když je nový, tak se tak moc neraduj

- Palec4
- Test driver
- Příspěvky: 2057
- Registrován: 03.05.2008 23:20
- Bydliště: Svk-Sereď
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Ked bude chciet rupnut rupne to je iste,ale tak hadam dnesne ochrany + digi ochrany su lepsie ako niekedy.
Tak mat take muzeum pri sebe nieje na skodu,musi to byt zaujimave
Tak mat take muzeum pri sebe nieje na skodu,musi to byt zaujimave

- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
ETE - stejnosměr do úrovně 240V (pár UPS do 400V), střídavina do napětí 400kV (vyvedení výkonu), rozvodny 6kV, 110kV, 400kV. Já osobně dělám mj. i na stejnosměru, např. baterie až do kapacity 2400Ah. To jen tak pro doplnění....... 

Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Může auto zabít člověka???
Taky jsem chtěl něco napsat, naštěstí už to vysvětlil Dzefer, má pravdu.
Většina lidí(laiků) má respekt z proudu, jde-li o úraz elektřinou, vidí na baterce napsáno třeba 400A a automaticky mají strach, že je to usmaží. Zjednodušeně řečeno - ano, "zabíjí" proud, jenže spolu s napětím, tedy musí být k dipozici takové napětí, které nebezpečný proud(tělem atd.) protlačí. To u 12V aku nehrozí, tělo má příliš velký odpor a nebezpečný proud jím neproteče. Tady je úplně fuk, jestli rukou kontakty baterky spojím rovnou, nebo přes startér, odpor startéru je proti tělu zanedbatelný.
Ještě odpor lidského těla není konstantní, klesá s rostoucím napětím. Bude třeba několik Mohmů při změření multimetrem nebo při nízkém napětí(třeba těch 12V), ale pak s rostoucím napětím(desítky-stovky V) bude klesat výrazně(o to více roste procházející proud), při vysokých napětích ještě dochází k průrazu vrchních málo vodivých vrstev kůže a následky jsou ještě horší.
Dělám elektroniku a s elektřinou obecně jako hobby a také v práci. Takže už jsem od mládí několik "ran" chytil, jak ze sítě 230V, tak při různých pokusech, z nabitých kondíků apod. Také jsem jednou dostal z testeru několik kV a slušný proud(žádných pár mA), ale tam byly následky poněkud ostřejší a jsem vůbec rád, že jsem to přežil. Tak už jsem sakra opatrnější.
Většina lidí(laiků) má respekt z proudu, jde-li o úraz elektřinou, vidí na baterce napsáno třeba 400A a automaticky mají strach, že je to usmaží. Zjednodušeně řečeno - ano, "zabíjí" proud, jenže spolu s napětím, tedy musí být k dipozici takové napětí, které nebezpečný proud(tělem atd.) protlačí. To u 12V aku nehrozí, tělo má příliš velký odpor a nebezpečný proud jím neproteče. Tady je úplně fuk, jestli rukou kontakty baterky spojím rovnou, nebo přes startér, odpor startéru je proti tělu zanedbatelný.
Ještě odpor lidského těla není konstantní, klesá s rostoucím napětím. Bude třeba několik Mohmů při změření multimetrem nebo při nízkém napětí(třeba těch 12V), ale pak s rostoucím napětím(desítky-stovky V) bude klesat výrazně(o to více roste procházející proud), při vysokých napětích ještě dochází k průrazu vrchních málo vodivých vrstev kůže a následky jsou ještě horší.
Dělám elektroniku a s elektřinou obecně jako hobby a také v práci. Takže už jsem od mládí několik "ran" chytil, jak ze sítě 230V, tak při různých pokusech, z nabitých kondíků apod. Také jsem jednou dostal z testeru několik kV a slušný proud(žádných pár mA), ale tam byly následky poněkud ostřejší a jsem vůbec rád, že jsem to přežil. Tak už jsem sakra opatrnější.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti