
vseobecne dnes stale plati:
- ze su panely s vynikajucou kvalitou zobrazenia (pre fotky a CAD) ale pomale na hry a filmy (S-IPS)
- a naopak panely so slabou kvalitou zobrazenia (na hry a video) ale rychle (TN, TN+)
a potom su medzi tym nejake kompromisy z obidvoch stran (S-PVA, M-PVA, PVA atd.)
dalej je dolezite kolko bitov ma v LCD farebny prevodnik (zodpovedny za tkzv. farebny dithering), od najslabsich 6-bitovych az po excelentne 10 bitove

teraz, ked si najdes podla tohoto navodu S-IPS panel s 10 bitovym prevodnikom (napr. nejake Eizo CG...), zistis, ze jeho cena je od 1500 eur a vyssie a nie je urceny na hry a film

TN panely su naopak najlacnejsie na trhu, tvoria mozno 80% celej lcd ponuky dnes a daju sa kupit prakticky zadarmo

do notebookov sa tiez davaju skoro vyhradne TN, TN+ panely.
ja osobne radim tie kompromisne technologie S-PVA, M-PVA a pokial mozno 10 bitovy farebny prevodnik, kvoli nizsej cene ako S-IPS ale zaroven ovela vyssej kvalite ako TN

napr. S-PVA je uz dostatocne rychly na film aj hry (8-10ms GTG) a zaroven fantasticky podava farebne fotky a navyse ma fantasticke zobrazovacie uhly (178 stupnov)
kazdy vyrobca ponuka 1-2 takyto typ monitoru, byva zvycajne o dost drahsi ako TN
ale za kvalitu sa plati
