olej do motoru 1,6tdci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Marod22 » 01.12.2012 15:29

Ja ho mám tiež a pohoda
Alebo daj Total 9000 5W40 - ten leje PSA ako výrobca motora
A inak to že vo Forde dávali Shell je veľmi zaujímavé :idea:

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 551
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od foker » 01.12.2012 23:21

Szilcar Kosice
15012012047.jpg
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

Focus,1.6TDci
Příspěvky: 1
Registrován: 05.12.2012 11:56

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Focus,1.6TDci » 05.12.2012 12:47

Zdravím, pánové.
Udělám tedy rekapitulaci. Mohu přejít z Castrolu Magnatec 5W30 na Edge 5W40? Nebude s tím problém?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od stano. » 05.12.2012 13:41

foker: 20t km ako vymenny interval oleja je vela. A pri 1.6 TDCi uz uplne. Ja by som menil pri polovicnom.
Dufam, ze ti pri vymene oleja vycistilo sitko na srobe hadice mazania turba.

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Marod22 » 05.12.2012 13:58

Focus,1.6TDci píše:Zdravím, pánové.
Udělám tedy rekapitulaci. Mohu přejít z Castrolu Magnatec 5W30 na Edge 5W40? Nebude s tím problém?
nie

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 05.12.2012 21:35

Nasiel som tabulky viskozit roznych olejov pri 100 stupnoch. A ako vieme, 1.6 TDCI 80kW DPF ohrieva olej aj na 130 stupnov. Podla mojho nazoru je z toho zrejme, ze do menovaneho motora NESMIE ist 5W-30 A1/B1, pretoze pri vysokej teplote a znizenej viskozite moze dojst k naruseniu beztak tenkeho mazacieho filmu.

Tu je to : http://www.mjauto.cz/html/oleje_specifikace.html
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Sagic » 05.12.2012 22:56

Tvrzeni proti tvrzeni.

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 23#p831623

Tady se zase jasne rika ze viskozita u jete xw-40 je mnohem horsi nez xw-30 Takze u 40 je olejovy film mnohem mene strihove stabilni nez u 30, ale je tenci to nerikam.

Co jsi jineho ode me cekal vid? :mrgreen: Jediny s cim souhlasim je ze se vlivem teploty a vysoke zateze motoru muze u 30 tvorit vice karbonu nez se 40.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od ballu » 06.12.2012 07:03

Pro utvrzení jaký názor je správný, je třeba si pročíst problémy v jiných vláknech. O poruchách turba, nadměrné spotřebě oleje, ztrácení výkonu, špatných startech, tlacích ve válcích. Tyhle poznatky když zkloubíte dohromady, přijdete k výsledku, že zavedení olejů A1/B1 byl od Fordu v rámci emisí krok mimo mísu. A ta představa, že to Ford potvrdí, a ty následující fronty před servisy s žalobami a reklamacema na motor, který po 150 tis. km vykazuje stav jako 30 let stará Siera po 400 tis. km bez generálky, která dokonce šlapala na 10W-40 :? Ne jenom v tomto vlákně byl dán impulz k tomu, aby se uživatelé podělili o zkušenosti z provozu a ne stále omílaly předepsaný manuál. V manuálu je nejen u Fordu taky napsaná průměrná spotřeba PHM a který řidič za tu napsanou hodnotu dovede zajet?? Málo kdo, většinou o 0,5 - 1 L paliva více.
To samé s oleji, dovedou na motorové zkušební stolici nasimulovat letní provoz, kdy je olejová vana přihřívaná od rozpáleného asfaltu?? Pak je provoz o něčem jiném se kterým máme zkušenosti a veškerý problém začíná u oleje a kvalitě paliva, zbytek je stavbou blbůmodolného motoru. :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 06.12.2012 07:30

Sagic :
Ano, je to tvrdenie proti tvrdeniu, som si toho na 100% vedomy. Su tam ale 2 nezname :
1. kolko mali oleje z "mojho" clanku odjazdene
2. preco si 5W/30 pocas celeho najazdu drzi viskozitu - nie je to tym, ze sa zahustuje vlastnym bordelom ?

Okrem toho, ako som uz pisal, bol som pouceny, ze viskozita nie je vsetko. 5W-30 A1/B1 ma aj pri vyssej viskozite slabsi mazaci film, ako 5W-40 A3/B3 pri vyskozite znacne nizsej. Keby to tak nebolo, oleje 5W-40 by boli zbytocne. Okrem toho - vsetky merania prebiehaju pri 100 stupnoch. O tom, ako sa ta viskozita chova pri realnych 130 stupnoch bezne dosahovanych v 1.6TDCI (HDI) 80kW DPF, mozeme iba akademicky debatovat. Ked k tomu pridam to co napisal Ballu, je to jasne. A na zaver - o spravnosti toho grafu z Tvojho prispevku existuju pochybnosti :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 03#p833503
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od smoula » 06.12.2012 08:09

V12 píše:Nasiel som tabulky viskozit roznych olejov pri 100 stupnoch. A ako vieme, 1.6 TDCI 80kW DPF ohrieva olej aj na 130 stupnov. Podla mojho nazoru je z toho zrejme, ze do menovaneho motora NESMIE ist 5W-30 A1/B1, pretoze pri vysokej teplote a znizenej viskozite moze dojst k naruseniu beztak tenkeho mazacieho filmu.

Tu je to : http://www.mjauto.cz/html/oleje_specifikace.html
A 66kW verze 1.6 je v tomto lepší? Tam nedochází k nadměrnému ohřevu oleje až na 130? Celkem mě to zajímá, protože kdysi jsem si na tomto foru přečetl, že u 1.6(nevěděl sem, že u 80kW) dochází při vysoké rychlosti právě k velkému ohřevu oleje a zrovna jak byly v létě ty největší vedra mě čekala 300km cesta, tak sem ze strachu jel jen 110km/h abych ten olej moc neohříval :mrgreen:

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8450
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od lucky.jack » 06.12.2012 08:24

80kW má DPF což 66kW nemá, proto je tam zmiňovaná právě 80kW verze.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od Marod22 » 06.12.2012 12:52

smoula píše:
V12 píše:Nasiel som tabulky viskozit roznych olejov pri 100 stupnoch. A ako vieme, 1.6 TDCI 80kW DPF ohrieva olej aj na 130 stupnov. Podla mojho nazoru je z toho zrejme, ze do menovaneho motora NESMIE ist 5W-30 A1/B1, pretoze pri vysokej teplote a znizenej viskozite moze dojst k naruseniu beztak tenkeho mazacieho filmu.

Tu je to : http://www.mjauto.cz/html/oleje_specifikace.html
A 66kW verze 1.6 je v tomto lepší? Tam nedochází k nadměrnému ohřevu oleje až na 130? Celkem mě to zajímá, protože kdysi jsem si na tomto foru přečetl, že u 1.6(nevěděl sem, že u 80kW) dochází při vysoké rychlosti právě k velkému ohřevu oleje a zrovna jak byly v létě ty největší vedra mě čekala 300km cesta, tak sem ze strachu jel jen 110km/h abych ten olej moc neohříval :mrgreen:
:totlsmile: ...smoula nestresuj a jazdi normálne..keď budeš dávať dobrý olej nemáš čo riešiť. Mám pocit že tým autám fakt začíname slúžiť my a nie ony nám. Kopec ludí tieto informácie nemá a jazdia. Začínaš chytať syndróm fórom ovplyvneného paranoidného stavu :mrgreen:

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od bp1 » 06.12.2012 15:30

smazána zbytečná citace-miki21
marod22, :palec_nahoru: konecne tady zaznela rozumna rec.smoula,muj kamarad ma na stejnym aute jako ty asi 240tis,na puvodni turbo,vstrikovace,cr i setrvak.chovej se k tomu jako clovek,men olej po 10tis,w30 pokud jezdis vic ve meste,w40 pokud jezdis vic dalnici a mas klid.teda pokud memas stocenku nebo vyhoneny auto z nemecky dalnice.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od V12 » 06.12.2012 17:24

Ano, 66kW verzie su lepsie. Tahat dieslovu 1.6-tku na 80kW nie je uplne idealne, ked sa to zaklincuje stuplom vo vyfuku, nemoze to dopadnut dobre. Prave preto 66kW verzie s klasickym pevnym turbom najazdia bez poruchy viac km, ako silnejsie - 80kW.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 551
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: olej do motoru 1,6tdci

Příspěvek od foker » 08.12.2012 21:47

stano. píše:foker: 20t km ako vymenny interval oleja je vela. A pri 1.6 TDCi uz uplne. Ja by som menil pri polovicnom.
Dufam, ze ti pri vymene oleja vycistilo sitko na srobe hadice mazania turba.
Nemam sajnu co s tym robili v servise,chystam sa na prvu vymenu co som majitelom ja.Mal som to urobit hned ale nejak nevydalo z casu.Ale uz mam kupeny olej aj filter(skusim Shell Helix Diesel Ultra).Mam v umysle menit po cca 10tis km,nie je to az taka velka polozka.Lenze historiu uz nezmenim,auto ma 135tis km a kedze bolo servisovane na 1 mieste tak pravdepodobne od zaciatku bol meneny olej po 20tis
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti