Stránka 180 z 191

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 08.08.2016 13:07
od Raada
Taky by me zajimalo, zda cena za cisteni je vcetne demontaze a montaze (predpokladam, ze se na cisteni musi filtr vyjmout z auta). To pry je strasna drbacka a v autorizaku jen prace stala asi kolem 2000Kc. Takze cisteni mi skutecne nedava ekonomicky smysl. Tim spise, ze vysledek je nejisty.

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 08.08.2016 14:46
od Kufmajstr
[quote="Raada"]Update k vymene DPF - koupil jsem Bosal za cca 8500Kc.


Chci se zeptat,kde si ho kupoval?

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 08.08.2016 15:53
od Raada
na netu - dal jsem to srovnavace a vylezl mi jeden prodejce z Moravy. Zadej si ten spravnej kod Bosal 097-215 do srovnavace a uvidis...

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 08.08.2016 16:20
od Stanley_vy
V tomhle světle je výměna jednoznačná záležitost! :perfect:

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 09.08.2016 10:43
od Giggo
Raada píše:Obvolal jsem par sberen, ktere se vykupem zabyvaji a cena u meho DPF je 5050Kc. I si pro nej asi prijedou. To docela jde :-). Za 8500 jsem koupil novy Bosal a za 5050 prodam stary. Takze celkove naklady na vymenu razem klesly na cca 8000Kc, coz rozpusteno mezi 150tis. km, ktere jsem s tim najel se da ustat.
Nejen ustát, to už je velmi sympatická výměna. Konečně člověk v praxi vidí, že se i s výměnou DPF dá dostat na rozumný hodnoty.
Přeci jen za 150 dokáže odejít i turbo a to je dražší :)
To už se pak dá skutečně váhat jestli kuchat protože to taky něco stojí (nevím co, dělal sem si sám) nebo měnit a mít vše v "pořádku".

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 09.08.2016 11:16
od Raada
No jo, jenze pred treba 4 lety, kdy frcelo kuchani stala vymena filtru treba 25-30tis. s praci. Dnesni situace je jina. S DPF jsem najel skoro 150tis. km a az na poslednich 2000km pred vymenou jsem o nem nevedel. Pak mi zacala brutalne vzrustat spotreba (dostal jsem se na prumernou 7-7,5litru na nadrz), pribyvat olej (jako, ze hodne) az jsem se bal, ze mi to samo chytne a auto bude spalovat olej v maximalnich otackach, a jela nonstop sahara. Po vymene klid, spotreba rapidne klesla.

Ale stejne to auto velmi brzo prodam, protoze nechci cekat az mi odejde turbo, vstriky, dvouhmotak, tlumice atd. Prodam s investici do noveho DPF a brzd, ale nepotkaji me investice v hodnote auta. Jasne, muze to vse slouzit v pohode do 200tis. km, ale taky se pristi mesic neco z vyse uvedeneho seznamu muze porouchat.

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 09.08.2016 13:01
od Komi
...No jo, jenze pred treba 4 lety, kdy frcelo kuchani stala vymena filtru treba 25-30tis. s praci. Dnesni situace je jina.

To fakt ?

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 09.08.2016 16:39
od Raada
Driv nebyly tak zname levnejsi alternativy k origos DPF. Nebo mi neco uniklo? Kolik je to let, co se hromadne jezdilo nekam do Bystrice k do FAPOFF? Ta cena za novy DPF se o neco malo snizila, ale porad je to docela raketa.

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 07:37
od Komi
Pises: ...Driv nebyly tak zname levnejsi alternativy k origos DPF. Nebo mi neco uniklo?
v 2011 si ty napisal v tomto vlakne ohladom nakupu nového DPF aj toto:
....i s dopravou to vyslo kolem 6-7tis. Kc....

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 09:08
od C-Maxis
Ale to bylo odstranění (myslím). Určitě ne nový- i když jen druhovýroba.

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 10:45
od Komi
mylis sa, bol to novy v r.2011

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 13:02
od Kufmajstr
Nevi nekdo jaky je rozdil mezi bosal 097-215 a bosal 095-215?Teda krome ceny?

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 14:17
od Raada
To Komi: mas pravdu - asi to byly prvni zvesti o DPF z UK. Tenkrat se tam dal sehnat asi za tyhle penize. Myslel jsem, ze to bylo az pozdeji...

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 16:04
od popins
Kufmajstr píše:Nevi nekdo jaky je rozdil mezi bosal 097-215 a bosal 095-215?Teda krome ceny?
To mě také zajímá. Podle katalogu BOSAL je tam uvedeno že jeden je SIC (asi karbit křemíku/silicon carbid) a druhej je CORD (asi cordierit), to by měl být materiál použitý uvnitř filtru. Pokud koukneš na wikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter, jsou tam obě varianty popsány.

Pro tu levnější variantu je uvedeno že má relativně nízký bod tání a při regeneraci dochází k tání toho materiálu, což může způsobovat problémy. Hlavně u pasivních systémech než u aktivních, to ale nevim co znamená :)

Obecně pokud je ve dvouch "stejných" věcech rozdíl 6 tisíc (MOC s DPH podle bosal katalogu) čekal bych nějaký háček. Zřejmě když ten levnější zacpeš/zapečeš tak už to nikdo nikdy nevyčistí, ale já na to čištění stejně moc nevěřím

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Napsal: 10.08.2016 20:09
od Kufmajstr
Pro tu levnější variantu je uvedeno že má relativně nízký bod tání a při regeneraci dochází k tání toho materiálu, což může způsobovat problémy. Hlavně u pasivních systémech než u aktivních, to ale nevim co znamená :)


Pasivní regenerace: Probíhá při dlouhodobější jízdě a stálé rychlosti (např. jízda po dálnici)
a teplotě výfukových plynů cca 400 °C.
Aktivní regenerace: Vyvolána každých ujetých cca 500 km, pokud nedošlo předtím k pasivní regeneraci. Uměle se navýší teplota výfukových plynů (kolem 600 °C)
a usazené nečistoty filtru vyhoří.


U toho levnejsiho pisou,ze teplota tani toho materialu je cca 1200°C,vypalovani se provadi pri cca 600°C,takze by to nemel byt snad problem.



Jinak tady je odkaz na stranky elit,kde docela pekne pipisuji funkci filtru a vse okolo

http://www.elit.cz/produkty/filtry-pevn ... pffap.html