Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cernobog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Cernobog » 26.04.2016 21:17

Ahoj, nevite kolik hodin cca muze zabrat vymena dpf filtru v servise?

Ja to daval do servisu, s tim ze to maji za par hodin hotovy, a po 10ti hodinach mi rekli, ze je to strasna jebacka, ze snad budou muset sundat i motor aby to mohli demontovat/namontovat, takze budou pokracovat dalsi den. Zrovna kdyz jsem tam byl, tak hlasil technik, ze musi objednat jeste nejaky cidlo teploty, ze neslo povolit.

Vim ze je to desne individualni a muze se tam stat spousta veci, ale na druhou stranu 2 dny v kuse montovat kus potrubi mi prijde taky dost. A to neni ani jistota ze to ten dalsi den bude.

Diky
Ford Focus II kombi Titanium, 1.6 TDCI 80kW, r.v. 11/2008, barva bílá
Ford Focus 1.6 kombi Ghia , r.v. 99, barva modrofialová
Obrázek

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od djcraty » 26.04.2016 21:59

Co si pamatuju, tak jsme DPF vyndavali pomalu na parkovišti a zabralo to pár hodin.. nepočítám řezání flexou a vaření.. čili výměna, by neměla trvat dva dny.
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vladko » 27.04.2016 08:03

Místa je tam opravdu málo, ale pokud se zvolí správný postup (servis by měl vědět) a odmontuje se předtím ještě pár trubek a vrtule na chladiči tak je to opravdu i v domácích podmínkách na pár hodin. Takže servis by to měl mít vzhledem k vybavení a zkušenostem ještě rychleji. Čidlo teploty je možné, že nejde vyšroubovat. Prostě je to zapečené. Já nedokázal např. odšroubovat tu spodní trubku na měření dif. tlaku.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Raada » 11.07.2016 11:30

Mam najeto 154tis. km a DPF je uz asi plnej. Regenerace probiha skoro nonstop a mam uz poslednich 1000km vyrazne zvysenou spotrebu (cca o 1,5litru). Auto porad jezdi bez problemu a nebyt te spotreby tak by me to ani nestvalo. Dal jsem tomu ted asi 600km cestu po dalnici (rychlost tempomat 140-150km/h) a stejne jede regenerace kdyz zastavim. Spotreba mi vyskocila nekam k 7litrum (za celou nadrz). Uvazuji tedy o vycisteni (Smartclean?). Nebo je lepsi volba novy DPF z Polska? Pripadne mate nejaky tip na kvalitni druhovyrobu?

Auto stejne budu za chvili prodavat tak origos DPF tam davat nechci. Ten udajne stoji kolem 20tis. + prace.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 12.07.2016 08:28

Dílenskou regeneraci jsi dělal?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Raada » 12.07.2016 10:33

Ja to mozna nenapsal presne - pozoruji, ze obcas regenerace prestane, ale hned za par km zase zacne. Tzn. mam ted kolobeh regeneraci za sebou. Konzultoval jsem to s Fokim a dosli jsme k zaveru, ze staticka regenerace by zpusobila to same jako nekolikahodinovy kalup po dalnici 140-150km/h. Tak nevim, zda by mi nucena regenerace (zase s vymenou oleje, ktery jsem menil pred mesicem) pomohla. Pokud sectu naklady tak jsem uz cca na 1/3 noveho filtru...

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 13.07.2016 16:15

Aha, to ale bývá lepší dodat informace najednou... Jak ti pak kdo má poradit? Jestli ti zbývá řešení vyčistit/ druhovýroba, tak já to beru tak, že čistit má smysl jen nezničený filtr. Druhovýroba je na druhou stranu taky sázka do loterie. Takže to vezmi čistě přes peníze a obtížnost.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od kiblik » 13.07.2016 18:15

Protoze do toho filtru neni videt, tak ani nezjistis jestli mu neco je nebo ne. Jediny co muzes merit je teplota a rozdil tlaku. Muze byt spatnej katalizator a to te pak stejne ceka vymena za uplne novy DPF nebo je to proste jen ucpane a staci to procistit. Kazdopadne cenove je to dnes temer na stejno, tak si myslim, ze koupit novy filtr je asi lepsi volba.

Mrkni na tohodle vyrobce: BM catalist
Koupis pres ebay nebo to sem vozi f. Vyfuky TYLL

Samozrejme nejlepsi volba je to z toho auta vymlatit. Stejne je to tam zbytecne :twisted:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 13.07.2016 18:58

No, se současným přístupem státu k problematice DPF a ještě relativně blízko před prodejem mi nepřijde jako dobrá rada nechat to vymlátit.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Komi » 13.07.2016 21:05

2 Raada:
....dosli jsme k zaveru, ze staticka regenerace by zpusobila to same jako nekolikahodinovy kalup po dalnici 140-150km/h...
to sice je mozne, ale na 99p tvoja jazda 140-150 sposobila len vacsie zanesenie filtra a nie jeho cistenie ! usudky sa daju vynasat z meranych hodnot teploty za jazdy ..u mna(a nielen u mna) teda rozhodne jazda tymto tempom nesposobi stupnutie teploty nad 450 - kde zacina spalovanie sadzi...pred vymenou filtra som mal najkratsie vzdialenosti medzi regeneraciami prave pri jazde po dialnici (tiez som si myslel ze by to mal byt rezim kde sa najlepsie cisti, ale nie) po vymene filtra mam najdlhsie vzdialenosti medzi regeneraciami prave pri dialnicnych jazdach, predpokladam,ze si sa uz dostal do bodu kde ked budes este chvilu cakat, RJ to vyriesi za teba a teroristicky rezim prace motora RJ coskoro zakaze v zaujme sebazachrany...drzim palce nech to osetris skor ako ta motor niekde necha na ceste...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Raada » 13.07.2016 23:06

Jaky jsi koupil filtr a za kolik? Já občas, když jsem přijel a slyšel, že jede regenerace tak jsem ještě jak blbec vyrazil na projížďku na dvojku tempomat přes 3tis otáček a pak to přešlo.
Možná, že je to chybná úvaha, ale pokud má čištění nebo nový filtr stát kolem 8tis. tak mi statická regenerace bude stát třeba čtvrtinu a za pár km mě to může potkat znova. Pokud je dpf už plné tak regenerace mi asi nepomůže nebo jo?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od stano. » 14.07.2016 07:25

Ak je plny sadzi, tak pomoze.
Ak je plny nespalitelneho popolceka, tak nie.
Ak mas spatny vstrek/vstreky, ktore zle rozprasuju naftu a vytvaraju vela sadzi, regeneracie nastavaju casto.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od C-Maxis » 14.07.2016 15:22

Jinými slovy- těžko se rozhodnout.
Pokud to vyjde cenově srovnatelně, tak asi nový DPF (pravděpodobně ne originál). Za mě bych určitě nejdříve zkusil dílenskou (statickou) regeneraci. Ale kdyby to mělo vyjít třeba na 50% ceny výměny DPF, tak by to pro mě nemělo smysl.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Raada » 14.07.2016 20:03

Při jaké rychlosti se filtr vypaluje? Nebo spíš otáčkách? Klíčové jsou dle mého otáčky. Počítám, že by měly být nad 3000ot...Můžu zkusit jet třeba na 4 po dalnici, nebo jet 160 a víc.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od stano. » 14.07.2016 20:06

Komi píše: ..u mna(a nielen u mna) teda rozhodne jazda tymto tempom nesposobi stupnutie teploty nad 450 - kde zacina spalovanie sadzi...
Bez aditiva to je 600°C.

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti