Stránka 18 z 23
Re: 1,8 92kw
Napsal: 06.01.2020 12:28
od MichalFoFo
No každopádně, jestli se ti to podařilo vyřešit, tak dej vědět.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 07.06.2020 00:04
od MerHanz
Jak to dopadlo s tím kolísáním výkonu ? Mě to dělá obdobu od prvopočátku, co ho mám. Za studena před prvním roztočením nad cca 2200 to je letargický a od oněch otáček to najendou vystřelý. A to kolísání v tahu taky pociťuju. Ovšem u mě je dost znát jak s ním jezdím. Pokud jezdím kadla, kadla tak je to výrazný a sere mě každý předjíždění. Ale pokud ho roztáčím ( nedrbu na krev, jen ho nechám doklouzat do obrátek víc jak 3000 a vejš a při zrychlení mu podřadím nad ty 3500 ) tak je to výrazně lepší a váhavý efekt je pocítit jen malinko. Težko říct zda je to stejná choroba. ale podobnost tu je

.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 07.06.2020 08:06
od jenikHK
U mě vše
I při venkovních teplotách kolem 30°C jede jak pila, bez kolísání nebo zaváhání. Radost poslat motor do otáček. Navíc je lepší odezva na plyn, což je vhodné i na rozjezdy.
Vyměnu solenoidů tudíž doporučuji provést, Ev. napred zkontrolovat, zda se oba podtlakové aktuatory překlopí z jedné polohy do druhé po nastartování a jsou v pořádku podtlakové hadičky.
Teoreticky může být problém i v solenoidu ovládání délky sání - ale stejně se prodávají oba.
Případně mohu nabídnout na experimenty TMAP nebo zapalovací cívky, vyměněné zbytečně...
PS: přesně jak píšeš se mi projevilo tak 2-3x po delším poskakování v koloně. Jak se kolona rozjela, jelo to jak kdyby chyběla půlka výkonu.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 17.06.2020 08:14
od jarous350
Co vám ukazuje přes OBD pozice škrtící klapky? Já se pohybuju na intervalu 12 až 77 %. Míň to neukáže ani když brzdím motorem. 77 % je když pedál leží na podlaze.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 17.06.2020 08:54
od jenikHK
Nezkoušel jsem za jízdy, ale chodí mi jen se zapnutým zapalováním 12-74%. Vše funguje, jak má (aspoň si to myslím

)
Re: 1,8 92kw
Napsal: 17.06.2020 15:52
od jarous350
Díky, tím pádem je to OK.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 19.06.2020 21:53
od MerHanz
Takže včera a dnes několikrát zkouška testu při běžícím motoru přes forscan. A výsledek ?? Chyba P1408 : Průtok EGR mimo rozsah vlastního testu / Systém EGR selhal při testu KOER průtoku EGR. Jinde se mi žádná chyba neukáže, jen při tom testu. A po výměne selenoidů auto sice nekolíše nahoře,ale do cca 2100 při jízdě jen na udržovačku a nebo lehkým přidání poskakuje jak klokan. Při zátěži jako je zrychlení škubání nepociťuju. Když nebude lejt, zkusím hodit zpět původní selenoidy. Abych nezapoměl, po jejich výměně to poskakovalo, tak jsem smazal komplet adaptace, ale nepomohlo. Už jsem zkusil i odpojit lambadu před katem a stále klokan.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 01.07.2020 07:20
od MerHanz
Konečně byl zase čas. EGR nový na výměnu jsem si musel upravit nářadí. Chyba se už nevyskytuje. Ovšem klokaní benzín zůstal. Tak výměna ovládání klapek zpět za starý a vše je lepší. Není to dokonalý, ale bez problémů se s tim dá jezdit. Nulová poloha EGRu se musí opravdu nastavit přímo přes fordí dia ? Nebo se to adaptuje samo ?
Re: 1,8 92kw
Napsal: 18.07.2020 20:53
od MichalFoFo
Zdarec sranec, jakpak to je teda s těma výřivejma klapkama, od roku 2007 a výš? Já měl dneska dole sání a světe div se, mají vůle, respektive první 2 skoro nic, ale ty poslední 2 jsou docela dost na můj vkus, hlavně ta poslední, samozřejmě jsem nebyl připraven, zdejší experti tvrdily že je to už vyřešené a nic se nemůže stát, takže sem to nasadil zpátky a budu jezdit dokavaď to ty hajzly nenasaje a nechcípne v bolestech.
Mám R.v 2009, má najeto asi 170k a žere asi 0,5l oleje 5w30 na 1tkm takže v normě.

jen ty klapky jsou slyšet, experti zde mě uklidňovali svejma chytrejma nesmyslama že už jsou tyhle konstrukční chyby vyřešený, ale očividně nejsou.
No ne asi objednám celé nové sání, na amazonu to ani není tak drahý asi 80£ + pošta.
Nebo to mám vytrhat do hajzlu? Dělal to už někdo na tomhle konstrukčně v pořádku motoru?
Re: 1,8 92kw
Napsal: 18.07.2020 22:18
od miki21
Na 2,0 se to kuchalo a fungovalo to. Je to podobný motor, takže než čekat až je to schroupe, tak bych je vykuchal a pokud by to dělalo nějakou neplechu, koukal se po jiných.
tady u mondea
viewtopic.php?f=262&t=13175&hilit=v%C3% ... %A9+klapky
Re: 1,8 92kw
Napsal: 28.07.2020 22:07
od MerHanz
Tak a fofan je po navštěvě Olfin Car Hradec Králové ( Bratří Štefanů ) . Co k tomu říct. Egr spárovali bez řečí. Přehrátí softweru je zajímalo proč. Na popis problému s volnoběhem za jízdy technik odvětil, že mám v prdeli volnoběžný ventil. A už mi bylo jasné, že tam nejsem moc správně. Následoval muj komentář aby mi ho teda pod kapotou ukázal, jestli ho tam najde. Technik znejistil. Když už byl nakřivo, zdelil jsem mu že to má elektronickou klapku. ( vyložene odborníci ) . Ok projeli auto donesli mi pár chyb... všechny spojený s mojí blbostí ( den před tím jsem měnil kabiňák a já vul si při odpojeným pedálu zapnul zapalko ) po chvilce objasňování pochopili, že mám asi pravdu. Tak se vrátili k autu a dali se do práce. Z chvilku zase za mnou že egr je ale aktualizaci softu jim systém neukazuje. Tak jsem je odkázal, že ji musejí najít ručně a dal jim i její označení. ( ochota spolupracovat nikde ) . Po další chvilce dolez technik, že vyresertoval jednotky a jede to projet, dojel s tím, že i volnoběh je ok a auto jede plynule a hladce. Dobrá, nic jinýho z nich nedostanu, platím a jedu si po svejch. Volnoběh bezezměn, měl jsem s tím maníkem jet a názorně ho vyškolit. Takže asi tak, v HK jsou prostě odborníci. Na parkovišti pro zaměstance sama škodovka a hyundai. Jop prostě jen udělám co mi řiká systém a nazdar. Víc po mě nechtějte. Jinak auto se trochu zklidnilo a pod plným jede líp. Asi mě to už nebaví. Auto jinak super, zábavná jízda, výkon dostačující, pohodlí cajk a spotřeba jak jsem očkával už při výběru. Ovšem sehnat servis na cokoliv jinýho, než koncern je pruser. Minimálně tady u nás :/ . Prostě voser
Re: 1,8 92kw
Napsal: 29.07.2020 23:11
od foki
na aktualizaci pcm staci prijet
Re: 1,8 92kw
Napsal: 15.09.2020 22:37
od solfan
zdar, zeptám se tady:
nekdy, pri razeni 1 jako kdyby se v motorovem prostoru neco zhouplo (nebo v prevodovce), prijde mi, ze auto sebou malinko cukne (ne pri rzjezdu, proste kdy tam zasunu jednicku). Pak i pri rozjizdeni je narocnejsi ze rozjet hladce a plynule. jakokdyby v zaberu nejdriv neco na sebe narazilo a az pak zacalo zabirat. jindy neni citit pri razeni 1 nic a i rozjezd je bez problemu. a i pri jizde nekdy jde pousteni spojky hladce a nekdy proste ne (jedno na jaky prevod).
Prijde mi i samotne razeni takove "divne", nekdy jako kdyby to drhlo (nemyslim zuby), proste nekdy jako kdybych se musel prodirat necim.
Nesetkal se s tim nekdo? co zkontrolovat? Olej v prevodovce jsem menil, svicky take. Diag zda se nevypisuje zadne chyby.
co vim, tak je to stejna prevodovka jak u 1.6 a v MK1 mi to radilo krasne, zadne problemy...
diky.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 15.09.2020 22:46
od stano.
Zeby neotvaralo uplne spojku? Spiatocka tam ide ako?
Re: 1,8 92kw
Napsal: 15.09.2020 22:57
od solfan
blbe

ale uz som sa s tym naucil, ked pockam do tych 5 sekund, pripadne najprv cez 3 tak nepocitam zuby... ale niekedy nezapadne uplne a potom pomaly pustam spojku a tlscim spiatocku a zapadne...
nepride mi to uplne standardne chovanie, ale neprisiel som na nic lepsie



a podobne problemy so spiatockou riesili aj pri novom aute...
ale jak pisem, na 1.6i MK1 toto problem nebol...spiatocka sice niekedy pocitala zuby, ale v ramci normy toho, ze nema synchron...