Stránka 18 z 28

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 12.02.2013 12:10
od Maximus87
No, tak to jsem nečekal, já mu napsal takovej román a on mě odepsal čtyřmi slovy, dobrej borec :mrgreen: :mrgreen:

From: technik - Autogas [mailto:technik@autogascentrum.cz]
Sent: Monday, February 11, 2013 1:19 PM
To: Michal SLANINA
Subject: RE: Ford Mondeo - problémy

Dobrý den.
Obraťte se na firmu
web: http://www.fedorauto.cz
e-mail: fedorauto@fedorauto.cz
telefony: 582 330 596, 608 744 487



From: Michal SLANINA [mailto:michal.slanina@electroworld.cz]
Sent: Monday, February 11, 2013 12:09 PM
To: technik@autogascentrum.cz
Subject: Ford Mondeo - problémy

Dobrý den pane inženýre Pataky,
Mám na Vás prozbu ohledně montáže LPG vaší partnerskou firmou: http://www.lpgservis.cz/ - 617 00 Brno, Jeneweinova 40/2.
Lpg je namontováno od 6.11.2012 a spokojené jízdy s LPG jsem si zatím moc neužil.
Jedná se o vůz FORD MONDEO – Duratec HE 2.0, 107kw, r.v.2003, systém STAG4 + přímaz.
Hned po montáži se měnili svíčky a kabely,protože to strašně cukalo a střílelo – firma tam dala svíčky brisk a kabely starline. Později až jsem trochu pátral na všech možných fórech na internetu jsem zjistil, že to je asi to nejhorší co tam mohli dát a pro Forda se to vůbec nehodí. Cca 800 km to jezdilo bez problémů, byl jsem spokojený, pak se objevilo cukání, které se den ode dne zhoršovalo až se s tím nedalo jezdit vůbec, jak to střílelo do sání a cukalo. Objednal jsem se na vyřešení problému, bohužel technici na nic nepřišli, prý zkusíme vyměnit svíčky, koupil jsem svíčky NKG platinové, náhrada za originál motorcrafty, které taky dodává Fordu NKG. Cukání se podstatně zlepšilo a bylo možné plyn zkalibrovat na jízdu, předtím se to vůbec nedalo. Nicméně problém přetrvával stále v tom, že při akceleraci mezi 1300-2000 otáčkama auto stále cukalo, po překročení 2000 otáček v naprostém pořádku. Mechanik mi jen říkal, že předtím někdo špatně vyvrtal příliš velké otvory ve stříkovací liště a oblbnul to kalibraci, nebo něco v tom smyslu, že to musel celý převrtat, prý už u nich, ale nepracuje, odtrh na svíčky mi dal 0,7.Takže problém nebyl vyřešen s tím, že mě technik poslal, ať si nechám zkontrolovat lambda sondu. Nechal jsem vše proměřit a zdiagnostikovat, lambda, kabely,cívka,celé zapalování, vše mělo hodnoty v pořádku. Přijel jsem opět do montážní firmy, nechal tam auto celý den a na závadu se opět nepřišlo, takže prý mám zase zkusit vyměnit zapalovací kabely, že by si Ford s těmi co tam dali nemusel rozumět. Koupil jsem originál Ford kabely a auto znovu přistavil, U cca asi už 4té nebo 5té návštěvy tedy technik zjistili studený spoj na vstřikovací liště. Auto už se chová trochu kultivovaněji, dokáži upravit jízdí styl abych nepocitoval tolik cukání v nízkých otáčkách, snažím se pozvolněji akcelerovat, po tolika návštěvách servisu už bych to nechal být, protože jsem z toho sám otrávený a pokud to aspoň jede sice ne perfektně už bych to neřešil, ale při této poslední kalibraci se začala zase projevovat jiná věc, po přepnutí na lpg má auto problém asi 2 -3 minuty udržet volnoběžné otáčky, kolísají nahoru dolu, když vyřadím při jízdě, auto chcípne, a např při couvání s troškou plynu taky neudrží otáčky a chcípne. Po 2 minutách se to srovná a volnoběh nemá problém. Takže další návštěva, posunuli mi teplotu přepnutí na plyn z 40 na 45°C, ale vůbec se to nezlepšilo, teplotou to asi neni, zase má cca 2 minuty problém s volnoběhem, i když je to už víc zahřáté, chová se to stejně. To bylo trochu obsáhlé shrnutí mého problému. Chtěl bych Vás jen poprosit, zda by jste byl tak laskav a poradil mi co dál, LPG servis mě už začíná přehlížet, jistě se jim nelíbí, že tam jezdím pořád, už se se mnou nechtějí moc bavit. Technik mě opět poslal do servisu ať si nechám zkontrolovat termostat a celý okruh. Nechtěji se s tím už zabývat a tak vymýšlí stále nové a nové věci co si mám nechat vyměnit a zkontrolovat. Nevíte prosím kde může být problém ? Špatný tlak lpg? Ještě dotaz, svíčky mám nechat odtrh na 0,7 nebo dát 1,1 jak doporučují kolegové s LPG na Fordech. Doporučíte mi nějakou jinou firmu v Brně a okolí, kde tomu rozumí, nemyslím, že na to tato firma přijde. Stálo mě to dost peněz a nervů a chtěl jsem aby auto normálně fungovalo a není moje starost jezdit po servisech a zjišťovat čím by to mohlo být,montážní firma by měla zajistit funkčnost LPG systému, ještě podotknu, že na benzín to jezdí bezchybně. Děkuji za Váš čas a odpověď

S pozdravem / Best regards /
Pozdrawiam / Szia

Michal Slanina

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 12.02.2013 12:41
od Mira
MH30: vystihl jsi moji úvahu :idea: měl by se na to kouknout jiný LPG mechanik ...

Maximus87: na každýho se dá najít negativ, včetně těch TOP ... btw. z Olomouce jsem měl taky blíže k Fedorovi a na základě některých referencí se rozhodl to protáhnout až do Brna ... k tomu není více co dodat. Držím ti pěsti.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 12.02.2013 13:14
od MH30
Maximus: Sleduju forum Autogas Strakonice a tak vím, že jeho odpovědi jsou občas strohé. Proto jsem chtěl, ať dáš vědět, jak jsi dopadl. Pokud bys měl takový problém u jejich autorizovaného servisu, myslím, že by se více snažil. Pokud je to ale jen partner, kterému dodávají instalační sady a za kterého nijak neručí, nechce ztrácet čas. I když se mohl více předvést... Odkaz na Fedor Prostějov je asi dobrá varianta, tam tomu rozumí a je to autorizovaný servis. Otázka je, kdo to bude platit.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 12.02.2013 14:09
od tym
MH30 píše:Maximus: Sleduju forum Autogas Strakonice a tak vím, že jeho odpovědi jsou občas strohé. Proto jsem chtěl, ať dáš vědět, jak jsi dopadl. Pokud bys měl takový problém u jejich autorizovaného servisu, myslím, že by se více snažil...
Nesnažil. Ani mistři ze Strakonic nejsou neomylní, to je bohužel jen zažitá představa, viz můj případ výše. Montáž a servis u nich. Co dodat?

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 12.02.2013 16:27
od ballu
MH30 píše:ballu: Jezdím dva a půl roku na LPG, pouze revizky a seřízení bohatosti. Jinak funguje bez problémů. Tvůj benzín je dražší, ale za to hezky voní... :lol:

maximus: Je to k posrání. To chcípání je divný, to už samozřejmě se svíčkami nemá co dělat. Nemůžou to dělat membrány v reduktoru, než se to prohřeje? Čadek asi není bez chyby, to souhlasím, ale v tuhle chvíli pro tebe může být přínosem, že se na to podívá jiný technik, jinýma očima a s jinou zkušeností. Dej pak vědět, co ti odpověděl p.Pataky. Jestli jenom řeči, nebo se snažil skutečně s partnerem něco pořešit.
To jsem rád, a držím palce ať drží. :palec_nahoru:

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 11:53
od kimanek1
Chci zkusit vymenit i ty kabely,protoze na dvojku mi to od 3 tis.ot.min to cuka uz hodne.....radite Bosch,...co NGK?? Cenove se pohybujou stejne kolem 1800 nebo jdou sehnat levneji? A pokud ani kabely nepomuzou tak co ctu vase posledni prispevky tak tlacit na servis kde montovali plyn aby to dali do poradku. Zkusim jeste co na to benzin.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 14:55
od MH30
Ceny neznám, originály vyjdou v Polsku něco přes 2tis. Jestli Bosh nebo NGK? Asi to bude podobné, možná bych vzal spíše NGK, když originál svíčky vlastně vyrábí NGK.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 16:38
od kimanek1
No svicky mi tam davali NGK....odtrh na nich byl urcite malej...asi tech 0,7....kazdopadne ted jsem zjistil ze na benzin mi to cukani nedela. Tak bude mozna lepsi at se staraj v servisu. Ale nevim nevim,nerozumim tomu a rikali ze tam moc veci stelovat nejde,...takze mam jim verit nebo ne.Jinak ty kabely sem nechtel menit z vlastni iniciativy ale to mi rekli at udelam kdyz mi vymenili svicky....prislo mi to ze si nejsou jisty jestli vymenou svicek prestane skubani. Otazkou je jestli motor kterej ma najeto mezi 100-150 tis. ma na vymenu kabely,kdyz na benzin funguje vse jak ma.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 16:42
od tym
Stejně ti časem nezbyde než vyměnit svíčky, kabely a cívku. Měl jsem podobný problém co ty, na benzín pohoda, na plyn cukání. Skončil jsem v tom za desítku, celkem 2x výměna svíček, origo kabely a cívka. Od té doby necuká. Najeto jsem měl 180 při montáži, zřejmě bylo zapalování původní a nevydrželo nápor lpg a odporoučelo se řetězovou reakcí.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 16:54
od kimanek1
Nemaluj certy na zed ,to by me fakt potesilo. :dih: Pomalu zacinam vzpominat na Stag 300 kde sem ani nevedel ze nejaky cukani existuje.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 17:07
od tym
No u mě to opravdu pomohlo, a samozřejmě nemusím vysvětlovat, jak jsem byl vytočenej, když jsem po montáži vysolil další peníze za tyhle "kraviny".
Je možný, že máš něco z trojice kabely-svíčky-cívka načaté a i když vyměníš jednu součást, i tak ten zbytek řetězce stále blbne, u mě to bylo zřejmě nakonec tak, že to šlo cestou svíčka - kabel - cívka, blbý svíčky odpálily kabely a ty odpálily cívku. Takže i když jsem první sadu svíček vyhodil, dal novou, cukalo to pořád. V tý době už byly v pr... kabely a pak to nezvládla cívka. Takže se daly nový origo kabely, nová cívka, dvě svíčky z šestice opět nové a od té doby to je relativně v pořádku. Ťuk ťuk.
A na benzín to může přitom stále fungovat v pořádku, protože to není takový nápor na zapalovací soustavu.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 13.02.2013 18:29
od kimanek1
Pises ze menili 2 svicky....da se poznat ze jsou spatny?? A v nejakem vlakne sem cetl ze kabely jdou promerit jestli jsou dobry nebo ne a civka se meni pokus omyl nebo je na ni taky poznat ze je v haji??

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 14.02.2013 20:15
od jimm
já mám kabely tytohttp://www.zapalovacikabely.cz/ svíčky dej určitě ngk.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 14.02.2013 20:42
od kimanek1
tym píše:No u mě to opravdu pomohlo, a samozřejmě nemusím vysvětlovat, jak jsem byl vytočenej, když jsem po montáži vysolil další peníze za tyhle "kraviny".
Je možný, že máš něco z trojice kabely-svíčky-cívka načaté a i když vyměníš jednu součást, i tak ten zbytek řetězce stále blbne, u mě to bylo zřejmě nakonec tak, že to šlo cestou svíčka - kabel - cívka, blbý svíčky odpálily kabely a ty odpálily cívku. Takže i když jsem první sadu svíček vyhodil, dal novou, cukalo to pořád. V tý době už byly v pr... kabely a pak to nezvládla cívka. Takže se daly nový origo kabely, nová cívka, dvě svíčky z šestice opět nové a od té doby to je relativně v pořádku. Ťuk ťuk.
A na benzín to může přitom stále fungovat v pořádku, protože to není takový nápor na zapalovací soustavu.
Kde a jakou jsi kupoval civku??

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?

Napsal: 14.02.2013 22:37
od tym
Ve Fordu, Fordí. :mrgreen: