zimní starty 1.8TDci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Vewehr » 10.02.2010 15:47

Je fakt, že v extrémních teplotách blízkých filtrovatelnosti nafty se může rozdíl 2um vs. 5um filtru projevit. Proste malé krystalky, co jiné filtry pustí, mohou přicpat jemnější filtr.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od pelen » 10.02.2010 21:34

Hranice filtrovatelnosti nafty podle DIN EN 590:
od 15.4. do 30.9. 0°C
od 1.10. do 15.11. -10°C
od 16.11. do 28.2. -20°C
od 1.3. do 14.4. -10°C
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Lari
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Lari » 10.02.2010 21:48

Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..:-))
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od kaminek » 10.02.2010 21:56

Lari píše:Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..:-))
A to má Verva vydržet -26 ,tak ať mi ještě někdo říká ,že do ní lejt další aditiva je blbost :lol: aditiv v České naftě není nikdy dost.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Lari
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Lari » 10.02.2010 22:03

Já nelil,ale už leju... :D Bral jsem Vervu jako nesmrtelnou... :D
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Radekjo » 10.02.2010 23:34

Já beru naftu všude a pravidelně jezdím do Vrbna pod Pradědem kde teploty jdou pod dvacet.
Starty bez problémů. Žhaví se asi osm vteřin po prvním krátkém (žádné dlouhé točení) nastartování jdou otáčky na 1000 a po chvíli klesnou na 750 a jedu. :D
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od tomason » 11.02.2010 07:17

kaminek píše:
Lari píše:Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..:-))
A to má Verva vydržet -26 ,tak ať mi ještě někdo říká ,že do ní lejt další aditiva je blbost :lol: aditiv v České naftě není nikdy dost.
Aditiva nejsou všemocná
Poučenější motoristé obvykle slyšeli něco o aditivech, takzvaných depresantech, která mají zlepšit tekutost a filtrovatelnost nafty v zimním období. Víra v deklarované účinky je v populaci značná, ovšem skutečnost závisí na mnoha faktorech.

Výstižnější název pro aditiva je: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, tak se netvoří prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají pomaleji.

Pokud je ale parafinů v naftě příliš, tak i ty filtr rychle ucpou. Navíc účinků aditiv rády využívají už samotné rafinerie, protože je to levnější postup než zvyšovat objem neparafinických petrolejových frakcí, na něž je obrovský odbyt v leteckých palivech. Další zvyšování jejich koncentrace v naftě individuální aditivací uživatelem již nejenže nepřináší žádný pozitivní efekt, ale může dosáhnout i opaku - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat".

Základním předpokladem dobrého účinku aditiv je jejich přidání do nafty dříve, než vůbec proces vytváření krystalů započne, obvykle při asi -7 ºC. Proto pokud se pro nějaké to zimní aditivum rozhodnete, aplikujte je před natankováním a nutné též je, aby daná čerpací stanice měla zásobníky s naftou pod zemí (nadzemní zásobníky jsou časté u dvorových čerpacích stanic v areálech bývalých JZD).
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Sharone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04.10.2009 15:16
Bydliště: Vysočina

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Sharone » 11.02.2010 20:03

už jsem to tady někde psal. Beru je Vervu, bud z Náměště nebo z Telče při cca -25 venku mi to po cca 12 km zdechlo (pěkná zrada). Takže od ted jakto padne -20 nikm nejedu :) ani s vervou
Ford Focus 1,8 TDCI 74kW, r.v. 9/2002

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od tomason » 11.02.2010 20:42

-25 pojede ten co má vyhřívanej filtr jinak asi ne Arktická nafta je asi jen na horách a jen v opravdu velkém mrazu rafinerie šetří ,kde může a petrolej nám sežerou letadla.Ta filtrovatelnost není měřená na 2um a tím je to dané prostě neprojde garáž to jistí.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Robertilos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 965
Registrován: 10.02.2008 21:38
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Robertilos » 11.02.2010 20:51

Sharone>říkal jsem si to samé, jak uhodí -20, tak to nebudu ani zkoušet. Půjčím si starou felicii a budu bez starostí jezdit dokud se neoteplí :wink:
Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od tomason » 11.02.2010 20:53

:) Tak jak uhodili mrazy tak sem Favorita nastartoval asi na po sedmé a přimrzla mi voda v chladiči :mrgreen: Pak sem málem vařil.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Robertilos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 965
Registrován: 10.02.2008 21:38
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Robertilos » 11.02.2010 20:56

Já jsem měl k dispozici zmiňovanou felicii a ta chytala studená na první převalení motoru a po rozjezdu žádné škubání - prostě slast! Chvíli jsem si užíval benzínové výhody :wink:
Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od pelen » 11.02.2010 21:35

Uz 5 let jen focusem a to i v zime. Parkuji celorocne venku. Filtr paliva menim vzdy pri 2. vymene motoroveho oleje.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Radekjo » 14.02.2010 17:17

Poprvé jsem vyzkoušel Vervu. Opravdu byl motor tišší a spotřeba paliva byla asi o půl litru/100 méně. Tankoval jsem na Rudné za 30 Kč. Dojezd byl 128 Km a natankoval jsem 41 litrů.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Rumbo
Junior
Junior
Příspěvky: 204
Registrován: 08.01.2009 16:17
Bydliště: Zemianske Sady, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Rumbo » 16.02.2010 11:04

tomason píše:-25 pojede ten co má vyhřívanej filtr jinak asi ne Arktická nafta je asi jen na horách a jen v opravdu velkém mrazu rafinerie šetří ,kde může a petrolej nám sežerou letadla.Ta filtrovatelnost není měřená na 2um a tím je to dané prostě neprojde garáž to jistí.
Vyhrievany filter.. ako zistim ze ten moj je vyhrievany alebo ano?
FF 1 1.8 TDCi, r.v.11/2002, X-Trend, Černá Panther (met) + Red Harlequin Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů