
Motorový olej pro Focus - informace na str.1
- jofo27
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liptovský Peter
Re: jaky olej
dik nebol som si isty 

FF II 1.6 Ti-VCT 85Kw r.v 2004 Gia
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
- jaskop
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: jaky olej
Ak mi moze niekto povedat, ako sa da prejst z plnej syntetiky na polosyntetiku? Resp. ako prejst z plnej syntetiky na Fo.Formula(kedze vravite ze to nie je plna syntetika)... Treba nejako cistit olejovu sustavu, alebo to staci nechat dobre odtiect(povedzme den bez jazdenia a potom vypustit)?
Vdaka za odpoved.
(Naposledy mi tam naliali synt. Castrol EDGE TD 5W-40 za 560Sk/1L, ale vtedy som mal 3L zadarmo)
Vdaka za odpoved.
(Naposledy mi tam naliali synt. Castrol EDGE TD 5W-40 za 560Sk/1L, ale vtedy som mal 3L zadarmo)
FoFo Combi, 1.8 TDDi, 66kW, 6/2001
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaky olej
Co furt blbnete s nahradou syntetiky za polosyntetiku a naopak? Nejsme v dobe pocatku pridavani detergentu do aditivovanych oleju (tak asi pred 40 lety)! No jo, ty soferske povery jsou asi nesmrtelne... Prectete si o nahradach oleju, jak uz tu doporucoval cray. Prece nemisite oleje, ale vzdy jednu napln vypustite a druhou nalejete. To, co Vam ulpi v motoru po vypusteni neni podstatne. Jen si poctete i o dalsich mytech na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare, at s nimi nezijete (a nehlasate je).
Dbejte na to, aby olej splnoval specifikaci Ford, kterou mate predepsanou - pak neni (ve zdejscich klimatickych podminkach) co resit! Pro FoFo II to je: Ford WSS-M2C913B. Vyrobce oleje je uvadi i na obalu.
Dbejte na to, aby olej splnoval specifikaci Ford, kterou mate predepsanou - pak neni (ve zdejscich klimatickych podminkach) co resit! Pro FoFo II to je: Ford WSS-M2C913B. Vyrobce oleje je uvadi i na obalu.
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Jiri02: Konečně to někdo rozlousk.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: jaky olej
Na chvilku to bude vsetkym jasne,ale opat sa v blizkej buducnosti najde niekto dalsi,kto sa spyta opät na to iste
a jde to dokolecka-dokola tra-la-la




- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
O tom asi to forum je......zase kdyby všichni jenom četli a nikdo sem nic už nepsal, tak by to bylo o ničem. Jen ať to tu žije 

Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
-
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 17.02.2008 20:24
Re: jaky olej
Cekal jsem tu nejake info, ktere pro me bude smysluplne, ale to co ctu, me docela desi.O prinosu nemuze byt rec vubec, dokonce bych rekl, ze tu jsou informace, ktere nejsou vubec zalozeny na pravde.
Necetl jsem diskuzi celou, ale stacilo mi parstran.
Asi nejhorsi co jsem zde cetl je fakt, ze lepsi nez kvalitni 10w-40(napr.Mobil, Esso,Valvoline,Texaco) pouzit nejaky "Divinol" 0w-30 za 700kc 5 litru
Pro motor 1,6 je klidne mozne pouzit 10w-40 jak se pise i v manualu.
Rozhodne co jsem se bavil se servisakama tak pro tyhle motory po 8mi letech uz 10w-40 vylozene doporucuji.
Samozrejme, ze 0w-30 je skvely olej, kdo jezdi denne po meste pouze na par km, tak vhodny.Komu motor tento ridky olej nezere tak neni duvod proc prechazet na jiny.Ale proboha, na oleji nesetrete....neni olej jako olej,
Ja jsem zvyklej kupovat olej za 500kc litr((ne do Focusu)....a verte ze na zacatku je 10w...
Necetl jsem diskuzi celou, ale stacilo mi parstran.
Asi nejhorsi co jsem zde cetl je fakt, ze lepsi nez kvalitni 10w-40(napr.Mobil, Esso,Valvoline,Texaco) pouzit nejaky "Divinol" 0w-30 za 700kc 5 litru

Pro motor 1,6 je klidne mozne pouzit 10w-40 jak se pise i v manualu.
Rozhodne co jsem se bavil se servisakama tak pro tyhle motory po 8mi letech uz 10w-40 vylozene doporucuji.
Samozrejme, ze 0w-30 je skvely olej, kdo jezdi denne po meste pouze na par km, tak vhodny.Komu motor tento ridky olej nezere tak neni duvod proc prechazet na jiny.Ale proboha, na oleji nesetrete....neni olej jako olej,
Ja jsem zvyklej kupovat olej za 500kc litr((ne do Focusu)....a verte ze na zacatku je 10w...
Ford Focus 1,6 74KW
Ford Mondeo 2,2 TDCI
Ford Mondeo 2,2 TDCI
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaky olej
2 psena: Ja jezdim na Divinol, co mas proti nemu? Ty olejum rozumis?
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Ja jsem si myslel, ze je vsechno jasne:
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaky olej
Jak vidno, nejasnosti jsou a jak správně poznamenal Jozkablack, od toho je tu toto fórum. Dovolím si shrnout informace z manuálu Ford vyvěšené zde Pelenem a stanoviska odborníka pana Ing. Jaroslava Černého, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha, který je m.j. uveřejnil na serveru www.oleje.cz .
Z článku pana Ing. Černého http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus4 plyne, co je důležité pro volbu oleje:
ACEA specifikace - udává výkonovou úroveň oleje - údaj viz Pelenův příspěvek
specifikace Ford je jen doplněním ACEA - výrobce oleje si nechal u Forda certifikovat olej a Ford mu přidělil příslušný kód specifikace. To však neznamená, že se do Forda nesmí nalít jiný olej. Olej ale MUSÍ splňovat předepsanou výkonovou úroveň dle ACEA! Citace z článku pana Ing. Černého:
"Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel."
Viskozita nyní NIC NEVYPOVÍDÁ o typu a kvalitě oleje!
Pro naše klimatické podmínky platí: Cituji z článku http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 pana Ing. Černého:
"Spotřeba paliva
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje."
--- a bez "diakritiky":
Jak vidno, nejasnosti jsou a jak spravne poznamenal Jozkablack, od toho je tu toto forum. Dovolim si shrnout informace z manualu Ford vyvesene zde Pelenem a stanoviska odbornika pana Ing. Jaroslava Cerneho, CSc. z Ustavu technologie ropy a petrochemie, VSCHT Praha, ktery je m.j. uverejnil na serveru www.oleje.cz .
Z clanku pana Ing. Cerneho http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus4 plyne, co je dulezite pro volbu oleje:
ACEA specifikace - udava vykonovou uroven oleje - udaj viz Pelenuv prispevek
specifikace Ford je jen doplnenim ACEA - vyrobce oleje si nechal u Forda certifikovat olej a Ford mu pridelil prislusny kod specifikace. To vsak neznamena, ze se do Forda nesmi nalit jiny olej. Olej ale MUSI splnovat predepsanou vykonovou uroven dle ACEA! Citace z clanku pana Ing. Cerneho:
"Nekteri vyrobci spolehaji na vlastni klasifikaci motorovych oleju, nejznamejsi pripad je koncern VW. Oleje na nasem trhu jsou vsak uzpusobeny i temto specifikacim a je opravdu z ceho vybirat. Otazka je ale, jestli je nutne vybirat. Rozumim treba tomu, ze kazdy ma svou oblibenou znacku oleje, ale nelze tvrdit ze ten a ten olej je kvalitnejsi nebo dokonce nejlepsi. Vzdyt vsechny oleje se stejnou specifikaci splnily uspesne stejne motorove testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to vi pouze vyrobce oleje, nikoliv uz konkurencni firma a uz vubec ne bezny spotrebitel."
Viskozita nyni NIC NEVYPOVIDA o typu a kvalite oleje!
Pro nase klimaticke podminky plati: Cituji z clanku http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 pana Ing. Cerneho:
"Spotreba paliva
Cim nizsi je viskozita oleje, tj. cim je olej ridsi, tim kladou pohybujici se soucasti motoru mensi odpor a tim je nizsi spotreba paliva. Nizsi zimni viskozitni cislo zabezpeci usporu paliva se studenym motorem a nizsi letni cislo pak usporu paliva pri provozni teplote motoru. Z techto duvodu lze jen doporucit pouzivani nizkoviskoznich oleju, tzv. lehkobeznych, napr. SAE 5W-30 s doporucenou vykonovou specifikaci. I kdyz jsou tyto oleje drazsi, extremem jsou treba longlife oleje SAE 0W-30, uspora paliva vetsinou vse vynahradi. Nevyhodou lehkobeznych oleju je mirne zvysena hlucnost motoru a moznost vyssi spotreby oleje. U automobilu s kratkym rocnim probehem (do 10 tis. km) ci pro prevazujici mimomestsky a dalnicni provoz je pak ekonomicky ucelne volit oleje napr SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobre take zvolit v pripade zvysene spotreby motoroveho oleje, kdy pomohou dotesnit pist ve valci a mohou tak prispet ke snizeni spotreby oleje."
Z článku pana Ing. Černého http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus4 plyne, co je důležité pro volbu oleje:
ACEA specifikace - udává výkonovou úroveň oleje - údaj viz Pelenův příspěvek
specifikace Ford je jen doplněním ACEA - výrobce oleje si nechal u Forda certifikovat olej a Ford mu přidělil příslušný kód specifikace. To však neznamená, že se do Forda nesmí nalít jiný olej. Olej ale MUSÍ splňovat předepsanou výkonovou úroveň dle ACEA! Citace z článku pana Ing. Černého:
"Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel."
Viskozita nyní NIC NEVYPOVÍDÁ o typu a kvalitě oleje!
Pro naše klimatické podmínky platí: Cituji z článku http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 pana Ing. Černého:
"Spotřeba paliva
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje."
--- a bez "diakritiky":
Jak vidno, nejasnosti jsou a jak spravne poznamenal Jozkablack, od toho je tu toto forum. Dovolim si shrnout informace z manualu Ford vyvesene zde Pelenem a stanoviska odbornika pana Ing. Jaroslava Cerneho, CSc. z Ustavu technologie ropy a petrochemie, VSCHT Praha, ktery je m.j. uverejnil na serveru www.oleje.cz .
Z clanku pana Ing. Cerneho http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus4 plyne, co je dulezite pro volbu oleje:
ACEA specifikace - udava vykonovou uroven oleje - udaj viz Pelenuv prispevek
specifikace Ford je jen doplnenim ACEA - vyrobce oleje si nechal u Forda certifikovat olej a Ford mu pridelil prislusny kod specifikace. To vsak neznamena, ze se do Forda nesmi nalit jiny olej. Olej ale MUSI splnovat predepsanou vykonovou uroven dle ACEA! Citace z clanku pana Ing. Cerneho:
"Nekteri vyrobci spolehaji na vlastni klasifikaci motorovych oleju, nejznamejsi pripad je koncern VW. Oleje na nasem trhu jsou vsak uzpusobeny i temto specifikacim a je opravdu z ceho vybirat. Otazka je ale, jestli je nutne vybirat. Rozumim treba tomu, ze kazdy ma svou oblibenou znacku oleje, ale nelze tvrdit ze ten a ten olej je kvalitnejsi nebo dokonce nejlepsi. Vzdyt vsechny oleje se stejnou specifikaci splnily uspesne stejne motorove testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to vi pouze vyrobce oleje, nikoliv uz konkurencni firma a uz vubec ne bezny spotrebitel."
Viskozita nyni NIC NEVYPOVIDA o typu a kvalite oleje!
Pro nase klimaticke podminky plati: Cituji z clanku http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 pana Ing. Cerneho:
"Spotreba paliva
Cim nizsi je viskozita oleje, tj. cim je olej ridsi, tim kladou pohybujici se soucasti motoru mensi odpor a tim je nizsi spotreba paliva. Nizsi zimni viskozitni cislo zabezpeci usporu paliva se studenym motorem a nizsi letni cislo pak usporu paliva pri provozni teplote motoru. Z techto duvodu lze jen doporucit pouzivani nizkoviskoznich oleju, tzv. lehkobeznych, napr. SAE 5W-30 s doporucenou vykonovou specifikaci. I kdyz jsou tyto oleje drazsi, extremem jsou treba longlife oleje SAE 0W-30, uspora paliva vetsinou vse vynahradi. Nevyhodou lehkobeznych oleju je mirne zvysena hlucnost motoru a moznost vyssi spotreby oleje. U automobilu s kratkym rocnim probehem (do 10 tis. km) ci pro prevazujici mimomestsky a dalnicni provoz je pak ekonomicky ucelne volit oleje napr SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobre take zvolit v pripade zvysene spotreby motoroveho oleje, kdy pomohou dotesnit pist ve valci a mohou tak prispet ke snizeni spotreby oleje."
- misakxt
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Čáslav
Re: jaky olej
no tom sem se zas pobavil.nejsem si jistej jestli nějakej sevisák v dílně to může posoudit a říct že po 8 letech provozu je lepší tam dávat 10W40
.nehledě na to že co servis to jinej názor.to je fakt vylejvání peněz do kanálu když kupuješ 1L za 500Kč.nehledě na to že ten kdo ten motor konstruoval ví nejlíp co se do něj má dávat aby vykazoval ty nejoptimálnější parametry.vim že si psal že to neni do focusu ale pokud by to někdo do něj dával tak by bylo dobrý se nad tim zamyslet zvlášť když originální olej FORD vyjdě na 900Kč 5L!!!!jak už jsem psal.leju tam divinol 5W30 mám najeto téměř 200000 a ani náznak nějakého většího opotřebení motoru.spotřeba benzínu perfektní,výkon a pružnost pořád stejná, hluk taktéž a spotřeba oleje témeř nulová.co víc si přát.nehledě na to že je to jeden velkej kšeft a proč ty ceny nenapálit když je někdo ochotnej to zaplatit,ale to je se všim.ať si tam každej leje co chce ale chtělo by to pořád používat zdravej rozum........

Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
ja nechapu, co furt resite. Ford pro muj motor predepisuje Ford Formula 5W-30. Koupil jsem 5.5 litru za asi Kc 1.000.- (od fokiho). Dle me neni co resit. Je to olej, co doporucuje primo vyrobce a cena je taky slusna 

- misakxt
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Čáslav
Re: jaky olej
jo! 

Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: jaky olej
Toto je vsak snad jedna z najjasnejsich tem,ak nie uplne najjasnejsia,tak preberat stale dokola to iste je ozaj v tomto pripade uz uplne zbytocne.Leda,ze by Ford zmenil predpis na nieco ine.Jozkablack píše:O tom asi to forum je......zase kdyby všichni jenom četli a nikdo sem nic už nepsal, tak by to bylo o ničem. Jen ať to tu žije
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
Re: jaky olej
No právě,je toho tady o tom oleji napsáno víc než dost,řekl bych víc než Ve starých pověstích čekých a zabráníte tomu asi jen tak,že na to nebudete reagovat,když už je vše řečeno,jinak to nevidím



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host