Stránka 16 z 23
Re: 1,8 92kw
Napsal: 04.05.2014 22:56
od Nonid
Plus je tam rozdil ve vyrobnim materialu bloku motoru a timpadem i moznostech ladeni

Re: 1,8 92kw
Napsal: 05.05.2014 09:02
od Wizzy008
Ty rozdíly nejsou přesné, ale za to může spíš Ford svým značením. Zetec evolučně vychází z původního CVH motoru, vymyšlenma mu byla akorát nová hliníková hlava s 16 ventily. Kromě exotů se setkáme akorát s řadovými čtyřválci 1.6, 1.8 a 2.0 (Escort mk5-7, Mondeo mk1-2) a 1.25 ve Fiestě. EEC4-5 (efi mpi, jedna lambda, plyn lankem, dvoučinná zapalovací cívka, MAF).
Duratec se vyskytoval nejdříve jako V6 a je to komplet nový motor, hlavní rozdíl proti Zetecu tuším v tom, že má hliníkový i spodek. (Ale nedám ruku do ohně za to, jestli Zetec taky). Od Mondea mk3 se objevily Duratecy i I4 (1.8, 1.8sci a 2.0) a I5 (pětiválec s turbem, mělo ho i Volvo). Řídící jednotky pokročilejší, MAP, ale plyn stále na lanko.
Ty 'naše' 1.6, 1.6vct a 1.8 'Duratecy' jsou přejmenované Sigmy - původně jako Zetec-SE vyvinutý s Mazdou a Yamahou. Ty už mají klapku na motorek
Jednoduše - Co už nebylo Zetec, ale jmenovalo se to Zetec, tak byla Sigma a nakoec Duratec. Trivka, ne

Re: 1,8 92kw
Napsal: 10.09.2014 19:09
od rofek
ahoj,
motory 1.8 a 2.0 montovane do mondea mk3 a focusu mk2 - kt. maju oznacenie Duratec HE, su original ford vyvoj a su celohlinikove. Montovali sa aj do mazdy a volva. Turbo motor v ST-ku focus mk2 je zase motor prebraty od volva, kde je znamy v mnohých modeloch ako T5. Iba ma na kryte napis duratec
dovolim si pouzit svoj vlastny prispevek z jineho fora :
Duratec_HE motory montovane do Focusu II, teda od konca roku 2004 - NIE SU motory motory MAZDA_! Je to rozsirena blbost a tak v ramci osvety ponukam clanok z casopisu Ojetiny, kt. to myslim jednoznacne a prehladne potvrdzuje. Je to zip zo 4 obrazkov na tomto linku :
Kód: Vybrat vše
http://www.ulozisko.sk/732226/duratec_he.zip
Inak - toto su motory zo skutocnej rady "duratec" a oznacenie si aj zasluzia, prave pre svoju spolahlivost a odolnost. Duratecy od objemu 1.6 nizsie su vlastne iba preznacene zetecy (1.6 povodom od yamahy), resp. motory zo starej rady Sigma (1.4; 1.3), apod., cize toto marketingove zjednotenia nazvov benzinovych motorov je zavadzajuce, su tu uplne odlisne agregaty.
Pokial je mi zname, tak v ziadnom duratec_HE montovanom pod kapotu focus II a C-max sa uz nemali nachadzat tzv. virive klapky v sacom trakte - tak ako tomu bolo v prvych rokoch vyroby u motorov osadzovanych do mondea (II, nespravne mk3) - kde urobili asi nie malo uzivatelom riadne starosti, resp. aj drahe opravy. Tiez som ale cital, ze vyrobca po zlych skusenostiach (mondeo) s uvolnenymi a nasatymi klapkami neskor zmenil ich ulozenie za odolnejsie, kt. sa uz neuvolnuje ani akusticky neprajavuje (hlavne po startoch pri studenom motore) takze tazko s urcitostou povedat. Realne by sa to dalo zistit iba po demontazi celeho sacieho potrubia...
Mazda v predchadzajucej generacii 3-ky, 5-ky a 6-ky mala este jednu "svoju" verziu tychto motorov, cim myslim to, ze sa uz objavila iba pod kapotou aut vyrobenych v hirosime, kt. mala myslim priame vstrekovanie do valcov a oznacenie "DISI". Mechanicky zaklad bol ale stale vo fordackych duratecoch.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 01.05.2017 21:23
od jarous350
Nevíte proč je u verze flexifuel zkrácený interval výměny oleje na 10 tis. km? To abych měnil olej 4x ročně... Jestli to je kvůli ethanolu, tak na ten nejezdím.
Napsal: 02.05.2017 11:09
od djdekl
Tak pak men treba po 15
Re: 1,8 92kw
Napsal: 02.05.2017 12:08
od gecko-x
Ale pak to případnému kupujicimu řekni, ze jsi nedodrzoval interval výměny oleje, protože ti to poradili na fóru

Re: 1,8 92kw
Napsal: 02.05.2017 16:44
od jarous350
Cílem není to záměrně ojebávat, spíš mě zajímal důvod. Jestli se ethanol třeba víc podepisuje na degradaci oleje. Jezdím dlouhý trasy, město skoro vůbec, dálnice minimum a kdyžtak pomalu, takže 15 tisíc nemůže nic zkazit.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 08.05.2017 10:10
od LR81
Průměrná spotřeba trasa Prostějov - Náchod 6,6 l/100km, zpět Náchod - Prostějov 5,8 l

Celkem svižné tempo, hlavně při cestě tam.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2017 21:21
od Marcca
Ahojte, prosím o radu. Cca před měsícem jsem koupila FFII, 1.8 92 kw flexifuel. Hned jsme vyměnili olej, Ford formula 5W30. Dalších 14 dni jsme neustále kontrolovali hladinu oleje a vše ok. Pak jsem natankovala ethanol. Za ten měsíc jsem najela 800 km a dnes při další kontrole zjistila, že ubylo přes 2 litry oleje. Máte nějaký tip, co tu ztrátu oleje mohlo způsobit? Může to mit souvislost s ethanolem? Olej mizí nejspíš do motoru, z výfuku dost kouří.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 18.08.2017 09:37
od Jurawood
Jeden tip bych mel, tady je vzhledem k spouste uzivatelu nepopularni.
Vyhledej si temata : olej se snizenou hths viskozitou a nastuduj. A pak ten sranec vylej a dej normalni neekologicky olej. 5w40 a3!!!
Bohuzel opotrebeni pistove skupiny uz nelze jednuse vratit.
Minuly tyden v chorvatsku stalo min 5 aut pred tunely a nekterym hulil motor olejem. Vsechno nova auta, vsichni ekooleje 0w20, bylo me z tohobzle. Prosim nereagujte, je to jen muj nazor.
Tedy nejen. Ale tady se neuznava.

Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2018 15:05
od Pavel77
Ahoj, koupil jsem Focuse II s tímto motorem (červenýho pro manželku

). Co mě trochu zaráží, tak průměrná spotřeba dle PP je 9,5 l/100km. Což mi přijde dost. Porovnávám s ostatními auty co jsem měl, na stejné trase (Kia Ceed měla do 7 litrů, s Escortem 1.8 16V okolo 7,5 litrů...)
Myslím si, že umím jezdit efektivně, takže tohle mi přijde celkem dost.
Auto máme jen asi 10 dní, ale už padla skoro celá nádrž, takže to asi není moc zkreslené...
Nemůže být někde nějaká chyba - moc bohatá směs či co já vím?
Dík,
Pavel
Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2018 15:21
od Jemar
Nikde nepíšeš v jakém provozu auto jezdí. Pokud jsou to pojížďky jen po městě (velkém městě) a po dálnici, tak bych to asi neviděl až tak černě. Obecně se s těmito motory dá jezdit i úsporně, ale město obecně sotřebě nesvědčí. Pro srovnání můj 2.0 dlouhodobý průměr 7,4l/100km. Město ale tak možná z 25%, dálnice 0%. To vše při dodržování rychlostních limitů.

Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2018 15:37
od Pavel77
Je to ježdění po okreskách (pro případné místní - Rtyně v Podkrkonoší -> Trutnov a zpět).
Asi 1/3 v obci - bez křižovatek, jen plynulý průjezd, zbytek mimo obce.
S Golfem TSI stejnou trasu jezdím za 5,5 litru ve sportovním režimu (DSG).
Vím, že se turbo porovnávat s atmosférou nedá, ale i tak je ten rozdíl je dost velký...
Po zkušenosti s jinými vozy bych počítal se spotřebou tak do 8 litrů....
Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2018 17:07
od stano.
Koncernove auta spotrebu na palubaku dost podhodnocuju. Aj vyse pol litra.
Pozriet na diagnostike stav lambdy, adaptacie.
Re: 1,8 92kw
Napsal: 20.06.2018 19:39
od jenikHK
Takovehle venkovske jezdeni by melo byt vcelku ideální co se spotřeby týče. Takže bych viděl výsledek nekde mezi 7 a 7,5 l/100km.
Jestliže mate auto par dni, zacni trochou servisu. Výměna oleje a filtru je samozřejmostí, vzduchový filtr, svíčky.
A taky zkontroluj, ze počítač ukazuje spravne - spocti si sam, kolik je spotřeba dle dotankovani.