Stránka 16 z 25

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 29.11.2014 13:24
od cr4sh3r87
Předehřev tam není ale i přesto má jinou koncovku? Pokud si dobře pamatuju z dob naftových (fuj), tak se sundá ze starýho filtru a nasadí na novej.

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 29.11.2014 13:36
od spark187
Ahoj filtr máš zde https://catalog.mann-filter.com/EU/cze/ ... WK%20939~2


A tady si ho můžeš koupit http://www.oleje-pema.cz/palivovy-filtr ... 67096.html

a tady je ještě návod v pdf
HBIiFk3z.pdf
(204.71 KiB) Staženo 226 x
Já bych to pochopil tak že to vycvakneš ze starého filtru nebo ti příjde i s filtrem koncovka s výhřevem

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 29.11.2014 20:19
od bp1
w.prag-info.cz/_shop/Palivovy+filtr+DELPHI+HDF+939+pro+FORD+FOCUS+C+MAX+1.6+TDCI+do+01.10.2005+Ford_Focus_C_Max_filtry-MTc5Mw-243272.html Tady ho mas za par kacek.Ja si tady objednavam vsechny filtry i olej a menim ho ob jednu vymenu,tj.20tis.Ma mit dokonce i lepsi filtrovatelnost.Ten zbytek vycvaknes ze staryho.

Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?

Napsal: 30.11.2014 11:15
od gugogugo
Pokud je člověk trošku zručný a má odpovídající nářadí není problém. Já osobně měním každý rok na podzim všechno, nezávisle kolik najedu. Olej s filtrem, palivový, vzduchový a pylový. Palivový kupuji kvůli vynikající kvalitě nafty v této banánové republice vždy MANN, ostatní záleží na osobních preferencích. Výměna palivového filtru:
při čelním pohledu zleva je přívod z nádrže do filtru, vpravo odtok do vstřiků (do motoru), na víčku filtru, kde jsou trubičky, na které se nasazují obě hadičky s koncovkami, jsou šipky dovnitř a ven. Sundat obě hadičky, přítok i odtok a, to je důležité, nesmí dojít k zavzdušnění palivového potrubí. Některé filtry mají v balení špunty, kterými se to utěsní, já je mám udělané z plastu, vlastní, které přesně utěsní koncovky obou palivových hadiček. Na těle filtru je jeden konektor čidla, opatrně vycvaknout, překážel by. Na víčku plast.těla filtru je velký plastový šestihran, použít odpovídající násadkový klíč, ořech a pomalu vyšroubovat víko filtru. Je tam gumový těsnící kroužek, nejdříve to půjde trošku ztuha. Při zvednutí víka i s filtrem dojde k vylití trošky nafty, která je uvnitř, doporučuji před započetím práce obmotat filtr hadrem, ať to nekape dolů. Po vyndání víka starý filtr vyhodit, pozor je nasáklý naftou, vyměnit těsnící gumičku ve víku, je přiložena v balení s novou vložkou, vložit do těla filtru novou vložku, zbylo tam něco nafty, doplnit naftu až po okraji filtru, nová vložka něco nasaje a pak pomalu dolévat až po horní hranu. Cely palivový okruh musí být bez bublinek vzduchu, tzn. i vnitřek filtru musí být celý naplněn naftou, proto doplnit. Pak pomalu našroubovat víko na filtr, opět to půjde ztuha kvůli těsnícímu kroužku. Rychle vyndat špunty a nasadit obě palivové hadičky. Nasadit konektor čidla. Nastartovat a těšit se z dobře vykonané práce :-) Pokud motor nenaskočí máme zavzdušněné palivové potrubí :-( sejmout hadičku odtoku z filtru, tu pravou, která vede do motoru, stříkačkou s hadičkou o příslušném průměru vstříknout naftu do té pravé palivové hadičky tak, aby byla celá naplněná naftou a rychle nasadit zpět na víko filtru. Před nastartováním se krátce pomodlit. Každého napadlo, že je dobré před začátkem práce mít aspoň 3 deci nafty, velkou injekční stříkačku.
Výměnu oleje zvládne myslím každý, jen pro Ty, kteří to dělají poprvé, olejový filtr je pod palivovým, tzn. palivák se musí nejdříve vysunout nahoru a pak je přístup k víku olejového filtru, které se vyšroubuje atd..........
O výměně pylového filtru, který ten kretén, který to auto dělal, umístil pod středový tunel vedle plynového pedálu, který se musí sundat a drží na třech matkách, k nimž je neskutečně neuvěřitelně hnusný přístup a jenž se musí srolovat a ohnout, aby šel vložit do té idiotsky úzké škvíry kam patří, se tady nebudu raději zmiňovat. Dalo by se to číst po desátá hodině večerní. Tolik sprostých slov nevypustím z huby jak se rok dlouhý.
Výše uvedené "servisní" postupy platí pochopitelně pouze pro ty šťastné z nás, kteří vlastní motor TDCi 2.0 100 kW. Hodně štěstí.

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 02.12.2014 20:10
od xfredx
Díky moc za rady, o víkendu se pustím do výměny.

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 08.12.2014 15:06
od 15578
Tak jsem si vyměnil filtr pomocí vysavačové metody. Nic jednoduššího jsem snad ještě nedělal, otázka asi 20 minut včetně přípravy pet lahve a nalezení vhodné hadice. Auto chytlo nadrb, ani neškytlo. Velice čistá práce, protože při rozepnutí hadic vyteklo asi 5 kapek. Při výměně jde spíše o psychiku jedince, než o náročnost úkonu. Když si přečtou amatéři montéři toto téma, tak to někoho odradí od výměny: zavzdušněná palivová soustava, zničené čerpadlo, nestartující auto, člověk se tomu může jen smát :totlsmile:
Filtr měl najeto asi 40 tis.km a při odkalení starého vytekla jen čistá nafta. Tankuji jen Vervu.

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 22.12.2014 14:25
od myšák3
Potvrzuji že vysavačová metoda je super. Vyzkoušeno na dvou UFI filtrech. Po nastartováví po několika vteřinách pouze lehce zakolísal volnoběh a jezdí se dál.
Myšák3

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 26.12.2014 17:20
od Kublejz
Ahoj

Vlastním C-maxe 1,6tdci 80kw r.v.2005 a při nastartování se mi poslední měsíc stává , že mi tak 3sekundy kolísají otáčky a trošku mi to brní cca 100-250otáček může to být źapříčíněné palivovým filtrem? nebyl dlouho měnen... díky

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 26.12.2014 17:25
od 15578
Pokud nebyl dlouho měněn, tak stejně ho musíš vyměnit dřív, než bude pozdě a pak poznáš, zda to jim bylo či ne.

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 26.12.2014 17:37
od Kublejz
Aha , no doufám , že ano , protože sypat do toho peníze je blbost , to raději pujde auto z domu ...

Napsal: 26.12.2014 23:05
od vita_k
To jsem zvědav jak to dobře v tomhle stavu prodáš?

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 27.12.2014 09:44
od kiblik
Za 30 000 v pohode :-)

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 27.12.2014 10:17
od marosmanik25
Ty asi vystriedaš za rok veľmi veľa áut..:).

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 27.12.2014 11:19
od Kublejz
Tak pokud to bude nějaká nákaldná oprava nemá cenu do starého dieselu rvát peníze zvlášt do 1,6tdci , myslím nové auto ne ojetinu takže těch aut opravdu moc nevystřídám :wink:
pravděpodobně to stejně bude ten palivovej filtr :)

Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.

Napsal: 27.12.2014 14:20
od cr4sh3r87
A nebo žhaviče, jelikož je poslední měsíc zima :)