Pokud je člověk trošku zručný a má odpovídající nářadí není problém. Já osobně měním každý rok na podzim všechno, nezávisle kolik najedu. Olej s filtrem, palivový, vzduchový a pylový. Palivový kupuji kvůli vynikající kvalitě nafty v této banánové republice vždy MANN, ostatní záleží na osobních preferencích. Výměna palivového filtru:
při čelním pohledu zleva je přívod z nádrže do filtru, vpravo odtok do vstřiků (do motoru), na víčku filtru, kde jsou trubičky, na které se nasazují obě hadičky s koncovkami, jsou šipky dovnitř a ven. Sundat obě hadičky, přítok i odtok a, to je důležité, nesmí dojít k zavzdušnění palivového potrubí. Některé filtry mají v balení špunty, kterými se to utěsní, já je mám udělané z plastu, vlastní, které přesně utěsní koncovky obou palivových hadiček. Na těle filtru je jeden konektor čidla, opatrně vycvaknout, překážel by. Na víčku plast.těla filtru je velký plastový šestihran, použít odpovídající násadkový klíč, ořech a pomalu vyšroubovat víko filtru. Je tam gumový těsnící kroužek, nejdříve to půjde trošku ztuha. Při zvednutí víka i s filtrem dojde k vylití trošky nafty, která je uvnitř, doporučuji před započetím práce obmotat filtr hadrem, ať to nekape dolů. Po vyndání víka starý filtr vyhodit, pozor je nasáklý naftou, vyměnit těsnící gumičku ve víku, je přiložena v balení s novou vložkou, vložit do těla filtru novou vložku, zbylo tam něco nafty, doplnit naftu až po okraji filtru, nová vložka něco nasaje a pak pomalu dolévat až po horní hranu. Cely palivový okruh musí být bez bublinek vzduchu, tzn. i vnitřek filtru musí být celý naplněn naftou, proto doplnit. Pak pomalu našroubovat víko na filtr, opět to půjde ztuha kvůli těsnícímu kroužku. Rychle vyndat špunty a nasadit obě palivové hadičky. Nasadit konektor čidla. Nastartovat a těšit se z dobře vykonané práce

Pokud motor nenaskočí máme zavzdušněné palivové potrubí

sejmout hadičku odtoku z filtru, tu pravou, která vede do motoru, stříkačkou s hadičkou o příslušném průměru vstříknout naftu do té pravé palivové hadičky tak, aby byla celá naplněná naftou a rychle nasadit zpět na víko filtru. Před nastartováním se krátce pomodlit. Každého napadlo, že je dobré před začátkem práce mít aspoň 3 deci nafty, velkou injekční stříkačku.
Výměnu oleje zvládne myslím každý, jen pro Ty, kteří to dělají poprvé, olejový filtr je pod palivovým, tzn. palivák se musí nejdříve vysunout nahoru a pak je přístup k víku olejového filtru, které se vyšroubuje atd..........
O výměně pylového filtru, který ten kretén, který to auto dělal, umístil pod středový tunel vedle plynového pedálu, který se musí sundat a drží na třech matkách, k nimž je neskutečně neuvěřitelně hnusný přístup a jenž se musí srolovat a ohnout, aby šel vložit do té idiotsky úzké škvíry kam patří, se tady nebudu raději zmiňovat. Dalo by se to číst po desátá hodině večerní. Tolik sprostých slov nevypustím z huby jak se rok dlouhý.
Výše uvedené "servisní" postupy platí pochopitelně pouze pro ty šťastné z nás, kteří vlastní motor TDCi 2.0 100 kW. Hodně štěstí.