Výměna pal. filtru a oleje
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Předehřev tam není ale i přesto má jinou koncovku? Pokud si dobře pamatuju z dob naftových (fuj), tak se sundá ze starýho filtru a nasadí na novej.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj filtr máš zde https://catalog.mann-filter.com/EU/cze/ ... WK%20939~2
A tady si ho můžeš koupit http://www.oleje-pema.cz/palivovy-filtr ... 67096.html
a tady je ještě návod v pdf Já bych to pochopil tak že to vycvakneš ze starého filtru nebo ti příjde i s filtrem koncovka s výhřevem
A tady si ho můžeš koupit http://www.oleje-pema.cz/palivovy-filtr ... 67096.html
a tady je ještě návod v pdf Já bych to pochopil tak že to vycvakneš ze starého filtru nebo ti příjde i s filtrem koncovka s výhřevem
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 01.11.2012 14:42
- Bydliště: vysocina
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
w.prag-info.cz/_shop/Palivovy+filtr+DELPHI+HDF+939+pro+FORD+FOCUS+C+MAX+1.6+TDCI+do+01.10.2005+Ford_Focus_C_Max_filtry-MTc5Mw-243272.html Tady ho mas za par kacek.Ja si tady objednavam vsechny filtry i olej a menim ho ob jednu vymenu,tj.20tis.Ma mit dokonce i lepsi filtrovatelnost.Ten zbytek vycvaknes ze staryho.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 12.05.2009 12:59
Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Pokud je člověk trošku zručný a má odpovídající nářadí není problém. Já osobně měním každý rok na podzim všechno, nezávisle kolik najedu. Olej s filtrem, palivový, vzduchový a pylový. Palivový kupuji kvůli vynikající kvalitě nafty v této banánové republice vždy MANN, ostatní záleží na osobních preferencích. Výměna palivového filtru:
při čelním pohledu zleva je přívod z nádrže do filtru, vpravo odtok do vstřiků (do motoru), na víčku filtru, kde jsou trubičky, na které se nasazují obě hadičky s koncovkami, jsou šipky dovnitř a ven. Sundat obě hadičky, přítok i odtok a, to je důležité, nesmí dojít k zavzdušnění palivového potrubí. Některé filtry mají v balení špunty, kterými se to utěsní, já je mám udělané z plastu, vlastní, které přesně utěsní koncovky obou palivových hadiček. Na těle filtru je jeden konektor čidla, opatrně vycvaknout, překážel by. Na víčku plast.těla filtru je velký plastový šestihran, použít odpovídající násadkový klíč, ořech a pomalu vyšroubovat víko filtru. Je tam gumový těsnící kroužek, nejdříve to půjde trošku ztuha. Při zvednutí víka i s filtrem dojde k vylití trošky nafty, která je uvnitř, doporučuji před započetím práce obmotat filtr hadrem, ať to nekape dolů. Po vyndání víka starý filtr vyhodit, pozor je nasáklý naftou, vyměnit těsnící gumičku ve víku, je přiložena v balení s novou vložkou, vložit do těla filtru novou vložku, zbylo tam něco nafty, doplnit naftu až po okraji filtru, nová vložka něco nasaje a pak pomalu dolévat až po horní hranu. Cely palivový okruh musí být bez bublinek vzduchu, tzn. i vnitřek filtru musí být celý naplněn naftou, proto doplnit. Pak pomalu našroubovat víko na filtr, opět to půjde ztuha kvůli těsnícímu kroužku. Rychle vyndat špunty a nasadit obě palivové hadičky. Nasadit konektor čidla. Nastartovat a těšit se z dobře vykonané práce
Pokud motor nenaskočí máme zavzdušněné palivové potrubí
sejmout hadičku odtoku z filtru, tu pravou, která vede do motoru, stříkačkou s hadičkou o příslušném průměru vstříknout naftu do té pravé palivové hadičky tak, aby byla celá naplněná naftou a rychle nasadit zpět na víko filtru. Před nastartováním se krátce pomodlit. Každého napadlo, že je dobré před začátkem práce mít aspoň 3 deci nafty, velkou injekční stříkačku.
Výměnu oleje zvládne myslím každý, jen pro Ty, kteří to dělají poprvé, olejový filtr je pod palivovým, tzn. palivák se musí nejdříve vysunout nahoru a pak je přístup k víku olejového filtru, které se vyšroubuje atd..........
O výměně pylového filtru, který ten kretén, který to auto dělal, umístil pod středový tunel vedle plynového pedálu, který se musí sundat a drží na třech matkách, k nimž je neskutečně neuvěřitelně hnusný přístup a jenž se musí srolovat a ohnout, aby šel vložit do té idiotsky úzké škvíry kam patří, se tady nebudu raději zmiňovat. Dalo by se to číst po desátá hodině večerní. Tolik sprostých slov nevypustím z huby jak se rok dlouhý.
Výše uvedené "servisní" postupy platí pochopitelně pouze pro ty šťastné z nás, kteří vlastní motor TDCi 2.0 100 kW. Hodně štěstí.
při čelním pohledu zleva je přívod z nádrže do filtru, vpravo odtok do vstřiků (do motoru), na víčku filtru, kde jsou trubičky, na které se nasazují obě hadičky s koncovkami, jsou šipky dovnitř a ven. Sundat obě hadičky, přítok i odtok a, to je důležité, nesmí dojít k zavzdušnění palivového potrubí. Některé filtry mají v balení špunty, kterými se to utěsní, já je mám udělané z plastu, vlastní, které přesně utěsní koncovky obou palivových hadiček. Na těle filtru je jeden konektor čidla, opatrně vycvaknout, překážel by. Na víčku plast.těla filtru je velký plastový šestihran, použít odpovídající násadkový klíč, ořech a pomalu vyšroubovat víko filtru. Je tam gumový těsnící kroužek, nejdříve to půjde trošku ztuha. Při zvednutí víka i s filtrem dojde k vylití trošky nafty, která je uvnitř, doporučuji před započetím práce obmotat filtr hadrem, ať to nekape dolů. Po vyndání víka starý filtr vyhodit, pozor je nasáklý naftou, vyměnit těsnící gumičku ve víku, je přiložena v balení s novou vložkou, vložit do těla filtru novou vložku, zbylo tam něco nafty, doplnit naftu až po okraji filtru, nová vložka něco nasaje a pak pomalu dolévat až po horní hranu. Cely palivový okruh musí být bez bublinek vzduchu, tzn. i vnitřek filtru musí být celý naplněn naftou, proto doplnit. Pak pomalu našroubovat víko na filtr, opět to půjde ztuha kvůli těsnícímu kroužku. Rychle vyndat špunty a nasadit obě palivové hadičky. Nasadit konektor čidla. Nastartovat a těšit se z dobře vykonané práce


Výměnu oleje zvládne myslím každý, jen pro Ty, kteří to dělají poprvé, olejový filtr je pod palivovým, tzn. palivák se musí nejdříve vysunout nahoru a pak je přístup k víku olejového filtru, které se vyšroubuje atd..........
O výměně pylového filtru, který ten kretén, který to auto dělal, umístil pod středový tunel vedle plynového pedálu, který se musí sundat a drží na třech matkách, k nimž je neskutečně neuvěřitelně hnusný přístup a jenž se musí srolovat a ohnout, aby šel vložit do té idiotsky úzké škvíry kam patří, se tady nebudu raději zmiňovat. Dalo by se to číst po desátá hodině večerní. Tolik sprostých slov nevypustím z huby jak se rok dlouhý.
Výše uvedené "servisní" postupy platí pochopitelně pouze pro ty šťastné z nás, kteří vlastní motor TDCi 2.0 100 kW. Hodně štěstí.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.06.2014 19:45
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Díky moc za rady, o víkendu se pustím do výměny.
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09.09.2012 10:39
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Tak jsem si vyměnil filtr pomocí vysavačové metody. Nic jednoduššího jsem snad ještě nedělal, otázka asi 20 minut včetně přípravy pet lahve a nalezení vhodné hadice. Auto chytlo nadrb, ani neškytlo. Velice čistá práce, protože při rozepnutí hadic vyteklo asi 5 kapek. Při výměně jde spíše o psychiku jedince, než o náročnost úkonu. Když si přečtou amatéři montéři toto téma, tak to někoho odradí od výměny: zavzdušněná palivová soustava, zničené čerpadlo, nestartující auto, člověk se tomu může jen smát
Filtr měl najeto asi 40 tis.km a při odkalení starého vytekla jen čistá nafta. Tankuji jen Vervu.

Filtr měl najeto asi 40 tis.km a při odkalení starého vytekla jen čistá nafta. Tankuji jen Vervu.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 09.03.2013 22:17
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Potvrzuji že vysavačová metoda je super. Vyzkoušeno na dvou UFI filtrech. Po nastartováví po několika vteřinách pouze lehce zakolísal volnoběh a jezdí se dál.
Myšák3
Myšák3
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 07.12.2012 11:18
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj
Vlastním C-maxe 1,6tdci 80kw r.v.2005 a při nastartování se mi poslední měsíc stává , že mi tak 3sekundy kolísají otáčky a trošku mi to brní cca 100-250otáček může to být źapříčíněné palivovým filtrem? nebyl dlouho měnen... díky
Vlastním C-maxe 1,6tdci 80kw r.v.2005 a při nastartování se mi poslední měsíc stává , že mi tak 3sekundy kolísají otáčky a trošku mi to brní cca 100-250otáček může to být źapříčíněné palivovým filtrem? nebyl dlouho měnen... díky
Focus 1.6 16v 74kw 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09.09.2012 10:39
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Pokud nebyl dlouho měněn, tak stejně ho musíš vyměnit dřív, než bude pozdě a pak poznáš, zda to jim bylo či ne.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 07.12.2012 11:18
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Aha , no doufám , že ano , protože sypat do toho peníze je blbost , to raději pujde auto z domu ...
Focus 1.6 16v 74kw 2006
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
To jsem zvědav jak to dobře v tomhle stavu prodáš?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Za 30 000 v pohode 

KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ty asi vystriedaš za rok veľmi veľa áut..
.

FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 07.12.2012 11:18
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Tak pokud to bude nějaká nákaldná oprava nemá cenu do starého dieselu rvát peníze zvlášt do 1,6tdci , myslím nové auto ne ojetinu takže těch aut opravdu moc nevystřídám 
pravděpodobně to stejně bude ten palivovej filtr

pravděpodobně to stejně bude ten palivovej filtr

Focus 1.6 16v 74kw 2006
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
A nebo žhaviče, jelikož je poslední měsíc zima 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti