Stránka 16 z 22

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 14:48
od Jurawood
ještě zbývají ty vyšlehané dráhy kolem polohy volnoběhu... projevuje se to takhle

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... oKDCD15csk

nebo třeba takhle

https://www.youtube.com/watch?v=gdP73ykYypo

nikomu z vás to nedělá???

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 14:54
od Jurawood

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 16:02
od jarous350
Jo, to je ono. Akorát mně to dělá jenom za jízdy po vyřazení, pokud stojím na místě, tak je volnoběh úplně ukázkovej (za tepla i za studena). Na klapku jsem kdysi koukal, klepala se jenom fakt nepatrně, rozhodně ne tak jako na videu.

Ty vyšlehané dráhy.... není někde odkaz, kde to za těch 6 stovek na eshopu koupit? Je víc typů? Nevím, jestli to je specifikum pro 1.8 nebo jestli to je ve všech motorizacích stejně.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 17:56
od Jurawood

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 18:32
od jarous350
Dík :-D

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2017 19:05
od Jurawood
mám nápad - odstraňte pokusně spínač spojky (nad pedálem) a dejte vědět co to udělalo :-)
buď on nebo OFF, dal bych tak aby si auto myslelo, že je v záběru

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2017 09:31
od jarous350
Kabel od spojky jsem na dnešek vytáhnul, stabilita volnoběhu je možná trochu lepší. Hlavně jsem nejel moc daleko, tak ještě uvidím další cesty, zatím si to nechám odpojený. Motor se ale chová lépe na rozjezdy, kdy si to samo nepřidává jak potřebuje.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2017 09:48
od Jurawood
jarous350: a nechal si ho v poloze záběru, nebo vymáčklé spojky? V záběru je rozpojený že?
Ten firmware pro řízení klapky je vážně nepovedený. Slyšel jsem na to nadávat už hodně lidí.

Řeší nová verze tu prodlevu v plynu?

myslím, že se tady totiž míchá více závad. Tyto projevy se v tomhle vlákně motají do jednoho pytle a podle mě mají jinou příčinu vzniku.

- kolísání volnoběhu za studena při pohybu auta a sešláplé spojce
- chcípnutí po pár sekundách od studeného startu
- cukání s hláškou misfire (asi vyřešeno? údajně byl přidřený ventil, který dovíral při měření kompresí, ale nedovíral při běhu motoru LOL - podle mě pitomost.. no ale budiž)

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2017 09:49
od Jurawood
kdyby tady byl někdo z Brna s 1,8, nebo 2,0 s tímto problémem, jsem ochoten otestovat výměnu poťáku.
(Diag mám).

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2017 16:08
od currahee
U mě je to asi stejné jako u Jarouse, tedy:

-- kolísání volnoběhu za ohřátého motoru (plyn a benzin) při pohybu auta a sešláplé spojce. Spadne na 500 a motor to pak vytočí nad tisíc otáček.

-- ty ventily co zmiňuješ. Jo je to divný, ale od té doby krom těch zmíněných otáček výše je vše v pohodě a motor má krasný zátah, dokonce mi klesla i spotřeba.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 13.10.2017 12:22
od jarous350
Vyzkoušeno s odpojeným čidlem spojkového pedálu, a to v trvalých polohách ON i OFF. Konečně se s tím autem dá normálně rozjet, takže připojovat to zpátky určitě nebudu. Rozdím mezi trvalým ON a OFF jsem nepoznal, při ON ale nefunguje tempomat, takže nechávám na OFF.
Houpání otáček při vyřazení setrvává.

Každopádně přidávat plyn spojkovým pedálem je fantastickej konstruktérskej nápad :roll: :blee:
Myslím, že by to třeba šlo ještě vylepšit tak, že když se přepne rádio na jinou stanici, vyplo by se na 3 vteřiny zapalování.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 13.10.2017 14:39
od Jemar
Mám 2.0 z 8/2010 a naprosto žádný problém není, takže to chování tvého motoru zřejmě nebude snem konstruktérů, ale spíš nějaký problém.
Je pravda, že nemám LPG, ale to asi nebude příčina. Zjistil jsem, že i u mého motoru se v záruce přehrával soft motorové jednotky, takže asi nějaké problémy byly. Nyní bez problémů, volnoběh stabilní a žádné výkonové anomálie nejsou.
V ELMConfig je to psané jako software verze v2. (10.11.2010). Firmware number AM51CC. Netuším ale, jestli je to použitelné i pro tvůj motor.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 13.10.2017 15:36
od jarous350
Možné to je, navíc SW tam je zřejmě taky ještě furt původní. Ale furt nevidím důvod ovlivňovat cokoliv v motoru čidlem na spojce.

Jinak je i dost možné, že jinej motor je prostě nastavenej jinak. U starý fábie si u jedný konkrétní motorizace uživatelé stěžovali na velkou prodlevu na pedálu plynu, ostatní motorizace se chovaly normálně.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 13.10.2017 21:49
od Jurawood
Po nastartovani studeneho motoru, drzi cca 1200 rpm.
1mm se dotknete pedalu plynu.
Otacky padnou na 900, puste plyn a zase vyskoci na 1200.

Pri zmacknute spojce a rozjizdeni se auto snazi drzet zvysene otacky, auto jde krasne za plynem,drzite lehounce plyn... momentem kdy uvolnite zcela spojku, sepne spinac spojky, elektronika si ubere a brrrrr auto vyrazne ubere... S plnovym pedalem se pritom nepohne, drzite konstantne porad lehounce.
Toto me sere!!!
A chtel bych vedet jestli to resi novy firmware.
Uz jsem se s tim naucil jezdit, nekdo si toho ani nevsimne, ale ta dira-prodleva tam je.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 16.10.2017 17:36
od jarous350
Včera klapka ven. Otočení převodu o pár zubů, o jednu otočku dotažený šroub nulové polohy klapky. Kontrola vibrace klapky - trochu vibruje v různých polohách.
Dneska ujeto něco přes 400km, je to lepší, ale možná je to lepší díky vyšší venkovní teplotě.

Objednal jsem novej kryt s potenciometrem, tak až po měsíci dorazí z Číny, bude další test.