olej do motoru 1,6tdci
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
Tak trochu ti medzi dvomi výmenami ubudnúť musí. Podla mňa keď ti za nejakých tých 12000km ostane rovnaký stav tak sa riedi naftou. Niečo málo oleja zožerie každý motor
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
Presne tak. Moj 2.0TDCI nemal DPF a velmi ma znepokojovalo, ze vobec, ale vobec nebral olej (5W-40 A3/B3). Po vymene vstrekovacov ho papkat zacal v rozumnej miere - na 10 - 12k km tak do pol litra.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ano, nepřesně jsem se vyjádřil, mírné ubývání je normální, záleží na nájezdu. Myslel jsem spíš to, že jej ubývá znatelně v krátké době. Ono záleží také na motoru, jak známo, tak některé motory již "od narození" papkají oleje více, než jejich bratři. 

Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 08.05.2012 11:54
Re: olej do motoru 1,6tdci
Kolik má být vůbec nalito oleje v FF II 1.6 TDCi 66kW? Kamoš mechanik mi tam nalil 4 litry,ale měrka mně ukazuje něco nad max a to si myslim, že je špatně a taky mi u 2. a 3. vstřiku prosakuje olej. Je možný, že je to tím, že je vysoká hladina oleje?
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 66kW
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: olej do motoru 1,6tdci
to je jasny, spatne vstrikovace ti doplnovaly ubytek oleje naftou:)V12 píše:Presne tak. Moj 2.0TDCI nemal DPF a velmi ma znepokojovalo, ze vobec, ale vobec nebral olej (5W-40 A3/B3). Po vymene vstrekovacov ho papkat zacal v rozumnej miere - na 10 - 12k km tak do pol litra.
nove nechaly vsechno palivo spalit.
teda myslim, ze to tak muze byt
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: olej do motoru 1,6tdci
Zacinam v tom mit malinko hokej, ctu porad dalsi a dalsi veci na netu a nasel jsem na oleje.cz toto:
A3/B3 - Oleje určené pro vysoce zatěžované zážehové a vznětové motory a nebo pro prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru.
A3/B4 - Oleje pro vysokovýkonné zážehové motory a vznětové motory s přímým vstřikováním paliva, vhodné také pro použití popsané v kategorii B3.
A1/B1 - Oleje aditivované proti tvorbě úsad na pístu, tvorbě kalů, opotřebení a oxidaci za vysokých teplot. Splňují požadavky na superlehký běh a úsporu paliva. Jsou vhodné jen pro některé motory.
A5/B5 - Vysoce stabilní oleje určené pro prodloužené výměnné intervaly ve vysoce zatěžovaných zážehových a vznětových motorech. Splňují požadavky na superlehký běh a úsporu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
Jde o to ze tedy ford predepisuje A1/B1 ale tato specifikace se nenajde u 5w40 ale jen 5w30. Nekde jsem cetl zase ze A3/B3 A3/B4 5w40 je hustsi a tudiz ze to muze delat taky problemy s mazanim ikdyz je zase odolnejsi proti zkarbonovani.
Sem z toho fakt jelen

A3/B3 - Oleje určené pro vysoce zatěžované zážehové a vznětové motory a nebo pro prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru.
A3/B4 - Oleje pro vysokovýkonné zážehové motory a vznětové motory s přímým vstřikováním paliva, vhodné také pro použití popsané v kategorii B3.
A1/B1 - Oleje aditivované proti tvorbě úsad na pístu, tvorbě kalů, opotřebení a oxidaci za vysokých teplot. Splňují požadavky na superlehký běh a úsporu paliva. Jsou vhodné jen pro některé motory.
A5/B5 - Vysoce stabilní oleje určené pro prodloužené výměnné intervaly ve vysoce zatěžovaných zážehových a vznětových motorech. Splňují požadavky na superlehký běh a úsporu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
Jde o to ze tedy ford predepisuje A1/B1 ale tato specifikace se nenajde u 5w40 ale jen 5w30. Nekde jsem cetl zase ze A3/B3 A3/B4 5w40 je hustsi a tudiz ze to muze delat taky problemy s mazanim ikdyz je zase odolnejsi proti zkarbonovani.
Sem z toho fakt jelen


Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ještě jeden prispevek z jineho fora:
Olej do forda musí splňovat specifikaci WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1). Pokud ji nesplňuje, není to olej do forda. i kdyby vám podavač v obchodě věšel na nos bulíky třeba celý den.
Ta specifikace WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1) je definována následovně
ACEA A1/B1. Pouze tohle, cokoliv jiného znamená, že to fordí specifikaci nesplňuje. Neplatí, že vyšší číslo je lepší. Takže pouze A1/B1, rozhodně ne A3/B3
API SH/CD, nebo lepší, v současné době je obvyklé API SL, fordí specifikaci splňuje všehno nad SH.
SAE 5W30 pro naše klimatické podmínky. V jiných teplotních pásmech lze použít pro dané klima vhodnější SAE.
Takže olej pro forda musí splňovat všechny výše uvedené specifikace. Pro jistotu zopakuji.
ACEA A1/B1 a žádné jiné. API SH/CD nebo lepší. SAE 5W30 pro podnebí v ČR, tropy nebo skandinávii tady řešit nebudeme.
Olej do forda musí splňovat specifikaci WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1). Pokud ji nesplňuje, není to olej do forda. i kdyby vám podavač v obchodě věšel na nos bulíky třeba celý den.
Ta specifikace WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1) je definována následovně
ACEA A1/B1. Pouze tohle, cokoliv jiného znamená, že to fordí specifikaci nesplňuje. Neplatí, že vyšší číslo je lepší. Takže pouze A1/B1, rozhodně ne A3/B3
API SH/CD, nebo lepší, v současné době je obvyklé API SL, fordí specifikaci splňuje všehno nad SH.
SAE 5W30 pro naše klimatické podmínky. V jiných teplotních pásmech lze použít pro dané klima vhodnější SAE.
Takže olej pro forda musí splňovat všechny výše uvedené specifikace. Pro jistotu zopakuji.
ACEA A1/B1 a žádné jiné. API SH/CD nebo lepší. SAE 5W30 pro podnebí v ČR, tropy nebo skandinávii tady řešit nebudeme.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
A tak to aj bolo.vita_k píše: to je jasny, spatne vstrikovace ti doplnovaly ubytek oleje naftou:)
nove nechaly vsechno palivo spalit.
teda myslim, ze to tak muze byt
Do toho isteho motora predpisuje vyrobca PSA oleje 5W-40 A3/B3. Ktovie preco...Sagic píše:Takže olej pro forda musí splňovat všechny výše uvedené specifikace. Pro jistotu zopakuji.
ACEA A1/B1 a žádné jiné. API SH/CD nebo lepší. SAE 5W30 pro podnebí v ČR, tropy nebo skandinávii tady řešit nebudeme.
A trocha exkurz do historie :
Ford v minulosti predpisoval olej Formula E 5W-30 A1/B1 do 1.6TDCI 80 kW DPF. Ked po 100k km zacali zdochynat turba zistilo sa, ze aditiva v tomto oleji sa miesali s aditivom Eolys v nafte a tvorili usadeniny hlavne v sitku potrubia veduceho mazaci olej do turba. Ford preto potichu presiel na Formula F 5W-30 A1/B1, kde problematicke aditiva nahradili inymi kompatibilnejsimi s EOLYS-om (sitko sa ale zanasa tak ci tak). Cize Ford do motora predpisoval nieco uplne ine ako vyrobca a navyse nevyhovujuce.
To, do coho lejes ten olej podla specifikacie Forda nie je Ford. Takze do toho NESMIES liat olej, ktory patri do Forda. Pretoze je to skurveny ZABOZRUT z PSA menom 1.6HDI. Tak ho kua krm niecim, co je urcene pre motory PSA.Sagic píše:Ještě jeden prispevek z jineho fora:
Olej do forda musí splňovat specifikaci WSS-M2C913-A (WSS-M2C912-A1). Pokud ji nesplňuje, není to olej do forda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: olej do motoru 1,6tdci
v12 se rozohnuje vcelku na miste... Pise to tu furt dokola. Ale opakovani matka moudrosti.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: olej do motoru 1,6tdci
Uz chapu a uz mlcim



Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
vita_k :
CTRL+C / CTRL+V
CTRL+C / CTRL+V
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: olej do motoru 1,6tdci
Já jen doplním, že tohle není tak uplně pravda. PSA doporučuje, stejně tak jako Ford, olej 5W-30 A1/B1 do aut s DPF/FAP. Do aut bez DPF/FAP pak už ale doporučuje olej 5W-40 A3/B3.V12 píše: Do toho isteho motora predpisuje vyrobca PSA oleje 5W-40 A3/B3. Ktovie preco...
zdroj.: Mazací plány firem Mobil, Shell, Elf, Total... Jedinný Castrol se s nima v údajích rozchází... Ale Castrol je sračka...

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ja som riešil túto dilemu z nasledovných dôvodov: Olej 5W30 je vraj strašne riedky a vraj sa už pri našich klimatických podmienkach vcelku slušne vypeká (vela ludí tvrdí, že to nie je pravda). Druhá strana veci bola že 5W40 je hustejší a teplotne stabilnejší, ibaže som mal trochu strach že práve kvôli jeho väčšej hustote bude problém s mazaním turba za studena. Rozhodol som sa pre 5W40
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: olej do motoru 1,6tdci
Jenom otázka proč pro verzi bez DPF se doporučuje 5w40 a s DPF 5w30? Když jsem nad tím tak přemýšlel tak bych to dal naopak.cr4sh3r87 píše:Já jen doplním, že tohle není tak uplně pravda. PSA doporučuje, stejně tak jako Ford, olej 5W-30 A1/B1 do aut s DPF/FAP. Do aut bez DPF/FAP pak už ale doporučuje olej 5W-40 A3/B3.V12 píše: Do toho isteho motora predpisuje vyrobca PSA oleje 5W-40 A3/B3. Ktovie preco...
zdroj.: Mazací plány firem Mobil, Shell, Elf, Total... Jedinný Castrol se s nima v údajích rozchází... Ale Castrol je sračka...
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: olej do motoru 1,6tdci
O tom ze je hustsi a mohl by byt problem s mazanim jsem prave slysel taky, proto jsem to znovu nadhodil. Logicky mi rika i to, ze pokud budu mit pricpane nejake sitko tak to s hustsim olejem bude mit fatalnejsi nasledky nez s ridsimMarod22 píše:Ja som riešil túto dilemu z nasledovných dôvodov: Olej 5W30 je vraj strašne riedky a vraj sa už pri našich klimatických podmienkach vcelku slušne vypeká (vela ludí tvrdí, že to nie je pravda). Druhá strana veci bola že 5W40 je hustejší a teplotne stabilnejší, ibaže som mal trochu strach že práve kvôli jeho väčšej hustote bude problém s mazaním turba za studena. Rozhodol som sa pre 5W40


Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti