Stránka 148 z 162
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 12.03.2019 20:56
od jarod72pm
Tak jsem někde četl v diskuzi že je lepší nechat úplně novou pneumatiku nechat "odstát" . Něco jako kupovat rok starou? Mno mohu vás ubezpečit že jakmile pneu opustí lis a zchládne, je plně připravena k plnému použití a není na ni nic horšího jako na půlrok staré pneu

. Dnešní běhounové směsi po vulkanizaci mají stejné jízdní vlastnosti při okamžitém nasazení jako ty rok staré. Mě by spíš zajímalo kde ty lidi berou informace že fungl nová pneumatika pořebuje "vyzrát".

Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 12.03.2019 22:24
od stano.
Ako spravni chlapi predsa varili gulas. A gulas musi odstat do druheho dna. Aj nasranu zenu nechas vychladnut do druheho dna. Gumy tiez musia odstat.

Re: Rady na letní pneu - sezona 2018 od strany 140
Napsal: 15.04.2019 15:56
od LeonardoTM
Tak pod vlivem testu brzdné dráhy letních pneu v SM 07/2019 a také podle subjektivních zkušeností od vyježděných kolegů z práce, doplněných aktuálním testem letních pneu zde:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/pr ... /obrazek/1
jsem se rozhodl osobně ověřit, zda-li jsou ty Bridgestony opravdu tak dobré. Sehnal jsem si starší model ER300, C/B/70dB (dobře zajeté poloslicky

vpředu 5mm a vzadu 4mm) a budu je toto léto testovat. Kilometrový nájezd není prioritou, zajímá mě ten handling na suchu a mokru a chování při brždění. Dám vědět, až na nich něco najedu.
Zimní jsem měl směrové, takže mě zajímá i subjektivní dojem z handlingu v zatáčkách u těchto pneu s asymetrickou konstrukcí.
PS. Až je budu ojíždět "na kostru", napadlo mne - jak se vlastně interpretuje pravidlo "minimální hloubky dezénu" s 1,6mm pro letní pneu? Je to hloubka nehlubší nebo nejmělčí drážky na pneu?
Napsal: 15.04.2019 16:53
od djdekl
Tech drazek kde jsou TWI body
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 21.04.2019 09:31
od ZaQik
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 21.04.2019 13:04
od jarod72pm
Zatím mám 17 dnů "novinku" ContiEcoContact 6 205/55 R16 a zatím plná spokojenost.
Nové Barumky co si naši řidiči testují jsou na pohodu i díky ceně pro běžné ježdění stačí bohatě.

Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 21.04.2019 15:19
od petulak
55, ** není to moc vysoký ?

Re: Rady na letní pneu - sezona 2018 od strany 140
Napsal: 23.04.2019 10:17
od LeonardoTM
Tak jsem o víkendu "projel" ty nové letňáky a subjektivní dojmy z letních pneu asi po 200 km. Nejezdil jsem na letních asi 4 roky různých důvodů (dojíždění 2 sad zimáků, řešení vibrací pneu, test různých rozměrů, celkově malý roční nájezd...). Nyní tedy přímo srovnávám zimní vs letní na stejných discích s rozměrem pneu 205/55R16 na stejném autě, stejné trase, stejný řidič a jízdní styl... a moje první dojmy jsou následující:
- - na dálnici při povolené rychlosti mírně tišší (obecná vlastnost letních vs zimních, podpořeno tím, že zimní měly 6-7mm + hrubší vzorek, zatímco letní cca 4-5mm + hladší vzorek)
- - na okreskách subjektivní handling okolo 90km/h srovnatelný se zimníma (aneb při této rychlosti nedokážu pozorovat rozdíly)
- - ve městě při brždění subjektivně o poznání lepší (ne, že bych na zimácích nedobrzdil, ale vnímal jsem, že při obdobně stlačeném brzdovém pedálu zpomaluje auto výrazněji, tj. že jsem dobrzdil s větší rezervou)
Ten poslední bod tedy potvrzuje to, co objektivně psali v testu SM 07/2019 a co je asi hlavním argumentem pro přezouvání ohledně bezpečnosti. Zároveň také vidím, že jsem svůj jízdní styl přizpůsobil vlastnostem zimních (jezdil jsem volněji), takže bych je obecně nezatracoval.
Vliv na spotřebu a pokročilejší hodnocení přidám později, až toho ještě více najezdím.
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 23.04.2019 10:28
od LeonardoTM
petulak píše:55, ** není to moc vysoký ?

No, já myslím, že ne. 205/55 R16 dává výšku bočnice 11,275 cm. To je na rozbité okresky, případně městské výmoly tak akorát při zachování dobré odezvy z zatáčkách.
Zkoušel jsem i o číslo větší 205/60 R16 (viz moje profilové foto), které mají bočnice pak 12,3 cm a to bylo na hrbolatější cesty (kostky, kanály atd.) ještě lepší při zachování dobré zpětné vazby v zatáčkách. Tento rozměr mají srovnatelná auta s Focusem, např. Astra, Auris, myslím, že i FFIII (?). V pohodlí odpružení se to blíží balónovým 195/65 R15, které mají bočnici 12,675cm a jejich masové nasazení je podle mého důvodem vyhlášené odolnosti podvozku Octavie I. generace. Mým odstrašujícím zážitkem byla jízda v OII na "efektních" 17" v rozměru 225/45 R17 (bočnice o výšce 10,125 cm), které jsem vnímal jako tvrdé. Možná tak na hladkou dálnici, ale na městské retardéry rozhodně ne...
Re: Rady na letní pneu - sezona 2018 od strany 140
Napsal: 23.04.2019 16:20
od stano.
LeonardoTM píše:- - ve městě při brždění subjektivně o poznání lepší (ne, že bych na zimácích nedobrzdil, ale vnímal jsem, že při obdobně stlačeném brzdovém pedálu zpomaluje auto výrazněji, tj. že jsem dobrzdil s větší rezervou)
To je veru cisto subjektivne.
Ak kde ide guma na limit, k hranici smyku (alebo cez nu), je situacia samozrejme ina (test v SM). Predpokladam, ze tak v meste nebrzdis.
Nemaju iny rozmer ako tie predtym? Z toho, co pises, to nie je 100% jasne.
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 23.04.2019 17:48
od mouse
Stano a co není jasné ?
LeonardoTM píše, že :
přímo srovnávám zimní vs letní na stejných discích s rozměrem pneu 205/55R16 na stejném autě, stejné trase, stejný řidič a jízdní styl... a moje první dojmy jsou následující:
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 23.04.2019 19:15
od stano.
Aha, sorry. Prebehoval som vsetky 3 prispevky, sa mi to domotalo. Beriem spat.
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 24.04.2019 14:55
od memento
Predpokladam, ze spat beries len otazku o rozmere. Ze je to subjektivny pocit bez realnych technickych merani, je pravda.
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 24.04.2019 16:31
od stano.
Ano.
A kedze pneumatiky maju rovnaky rozmer, nejdu na hranicu smyku, nie je dovod, aby auto pri rovnako stlacenom brzdovom pedali brzdilo prudsie. Ak ide pri brzdeni na limit, zimna sa utrhne skor a teda letna vie poskytnut vacsi brzdny ucinok, vacsie spomalenie auta.
Pokym sa pneu pekne odvaluje, pri rovnako stlacenom brzdovom predali, rovnako natlakovanej sustave, atd. je auto stale rovnako spomalovane.
Pokym predtym zimaky nemali ovela vyssiu hmostnost (vacsia rotujuca vaha na kolesach, takze vacsia zotrvacnost na zastavenie), tak ma napada len to, ze teraz je teplejsie, dosticky a kotuce maju tiez vyssiu teplotu a teda aj lepsie brzdia.
Re: Rady na letní pneu - sezona 2019 od strany 144
Napsal: 29.04.2019 10:55
od jarod72pm
https://www.garaz.cz/clanek/autoklub-ot ... &source=hp
Mno když uvážíme že u nás tak často neprší a při dešti by měl řidič jezdit vždy víc ve střehu a opatrněji tak pro Barumky velmi dobrý výsledek. Chválí to i naši testovací jezdci
