

No, já si také myslím, že na DOT není třeba tolik bazírovat, větší vliv má to, jak byly pneu skladovány, případně jak je budeš provozovat (garážování vs. venkovní stání na Slunci), atd. Více píšou také tady: http://www.mpneu.cz/staripneumatik nebo tady: https://www.az-pneu.cz/clanky/oficialni ... i-stara-40jenikHK píše:Určitě se da dohledat vyjádření vyrobcu (Conti, Michelin), ze spravne skladovana pneu je povazovana do 5 let jako nova. DOT z 2018 bych teda vůbec neřešil, jestli je ohoblujem za 4 roky. Naopak na nějaký nákupní košík a ježdění kolem komina, kde pneu ztvrdnou driv, nez se sjedou, bych rad co nejnovější
Každopádně v r. 2017 jsem kupoval pneu DOT 2015 v jednom z mých oblíbených e-shopů a díky tomu byly s 20% slevou.
Myslím, že jde o starší zprávu, na kterou pak reagoval německý časopis Autobild testem celoročních pneu s různým stupňem opotřebení. Vyšlo jim z toho zajímavé srovnání, jak některé pneu při ojetí ztrácí svoje dobré vlastnosti (třeba Nokian) a vyhrál Michelin, který na to logicky upozorňuje (marketingově rozmazává to, v čem vyniká).Karel2 píše:Zajimava rada od Michelinu, "ušetří se v rámci emisí devět milion tun CO2", pokud budem jezdit do povolenych hodnot opotrebeni pneu.http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/kd ... k-usetrit/?
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti