Stránka 15 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 04.05.2011 17:41
od petulak
Tipnul bych na snímač klapky, a nebo vyčistit klapku.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 04.05.2011 20:47
od Velda22
Díkes za reakci, bohužel se moc v motorech nevyznám
mohl bys mě ještě poradit kde ten snímač klapky případně tu klapku najdu? Případně jak se ta klapka čistí...
přikládam foto mého motoru - za každou radu ohledně toho co jsem zakroužkoval a co to má za funkci ti budu moc vděčný...
Předem díky za odpověď
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 04.05.2011 21:07
od miki21
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 04.05.2011 21:10
od mouse
tak ta škrtící klapka je u č. 2
č. 3 je váha vzduchu
č. 1

nemám focuse tak dlouho, takže zatím ti to neřeknu
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 04.05.2011 22:18
od Bullitt
Č.1 je el.ventil řídící odsávání benzínových výparů z nádrže do sání.
Vyčistit klapku - sundáš celý to plastový koleno sání(dvě spony) a klapku uvidíš(č.2.) - pozor na čistotu, at ti do sání nic nenapadá! Zkontroluj sání uvnitř kolem škrtící klapky a samotnou klapku, jestli to není zanesený karbonem(takovej černej šmír), případně vyčisti.
Taky uvidíš takový malý snímače(termistory) pro MAF(váhu vzduchu) v tý trubce(č.3) - mrkni, jestli nejsou špinavý - dají se taky čistit(spíš nějakým čističem ve spreji), ale opatrně, jsou to jemný součástky, pozor na poškození.
Pak možná budeš pokračovat pro začátek vyčistěním volnoběžnýho ventilu(je pod klapkou na sání, vede do něj konektor - 2 dráty), ale je k němu blbej přístup.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 11:06
od petulak
Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 11:50
od Pastovic
Tak mám nový poznatek ohledně poštelovaného volnoběhu a klapky. Při včerejší jízdě Olomouc-Lednice po dálnici cca 150km/hod, po příjezdu se otáčky po vyřazení chovaly jako když se to sešteluje špatně = otáčky při vyřazení lezou nahoru ke 3000 dokud sem nezastavil. Už sem se bál že je to zase v pytli, jenže po zhasnutí motoru a kratší odstávce, když sem znovu nastartoval bylo vše tak jako před tím...tzn 1200 - 900 - 750 a po vyřazení se drží na těch 1100 dokud nezastavím. I při cestě na zpět to udělalo, a stačilo na 5min zhasnout motor (omytí mušek na wapce) a vše zas jak má být. Nějak sem nepochopil proč to tak udělá, proč se tak naučí...jestli proto že otáčky jsou pořád nad 3000 tak si myslí že jsou potřeba i při pomalejší jízdě nebo nevim proč. Nějaké vysvětlení pro mě

? Doufám že to vydží tak jak to je. No a ještě bych měl dotaz, dá se nějak vrátit volnoběžnej ventil do původního stavu jak byl při koupi než se šteloval?
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 13:06
od micinka
měl jsem podobný problém se samovolným přidáváním nebo zatvrdnutím otáček na vysokých číslech, mě pomohla výměna klapky, taky jsem v tu dobu měnil čidlo rychlosti v prevodovce, vyčištění sacího potrubí, nový vzduch filtr, a je po problému
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 13:23
od Hal9000
petulak píše:Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený.

Odpojil jsi to pouze zaslepením hadičky?
Jinak včera se mi to úplně zbláznilo a motor točil 7tis. Ihned jsem zastavil a vypnul ho. Chvíli počkal, pak nastartoval a motor zas hned 7tis. Musel jsem odpojit baterku a po resetu ŘJ vše ok. Čím to mohlo být?
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 13:31
od micinka
Hal9000 píše:petulak píše:Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený.

Odpojil jsi to pouze zaslepením hadičky?
Jinak včera se mi to úplně zbláznilo a motor točil 7tis. Ihned jsem zastavil a vypnul ho. Chvíli počkal, pak nastartoval a motor zas hned 7tis. Musel jsem odpojit baterku a po resetu ŘJ vše ok. Čím to mohlo být?
viz můj příspěvek, tyhle problémy se už řeší asi v 10ti tématech... a řešení je u všech stejné: čidlo v převodovce, volnoběžný ventil, špinavá škrtící klapka
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 14:06
od petulak
Jelikož mám víčko nádrže z dírkou,tak tam není podtlak. V tom elektr. ventilu je membrána, která ti někdy odpustí ten podtlak tou tlustší hadičkou pod škrti.klapku. Takže tu slabou i ti silnější,co vedou pod klapku mám vyřazené. Defakto pod klapkou mám jen přepad z lišty a hadič.posilovače brzd.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 18:11
od Suffel
Zdravim som tu novy a taktiez som cerstvym majitelom Focusa 1.6-ky.. mam problem s padanim otacok.. auto za studena si drzi 1100ot/min a vsetko je ok.. ako sa zohreje na 90stupnov otacky padaju na 500ot/min a niekedy aj zdochne.. taktiez zdochina aj pri preradzovani takze sa poriadne na tom neda ani jazdit.. bol meneny olej, filtre, sviecky stale to iste.. dnes som vycistil aj ten volnobezny ventil kedze som nemal technicky bezin pouzil som riedidlo ale uplne bez zmeny.. chcem sa spytat ci niekto uz nieco podobne nemal? co by to mohlo robit? alebo ako teraz postupovat co skor? Vopred dakujem za kazdu odpoved..
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.05.2011 19:24
od miki21
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 09.05.2011 18:23
od petulak
Když oni ti kluci asi neradi čtou

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 09.05.2011 18:25
od Hal9000
Někteří čtou, ale problémy s otáčkami je docela zapeklitý a individuální problém že se někde zeptat musí. I když tento případ to zrovna nastopro není
