Stránka 15 z 45

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 26.03.2016 09:54
od ZaQik
B2477 - nekdo se v tom vrtal a rozvrtal to

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky, EGR neko klapka???

Napsal: 31.03.2016 09:33
od jurecka
Dobrý den všem!

Chtěl bych se podělit se zkušenostmi kolem řešení problémů s EGR a směšovací klapkou.
Na výkonu auta se to nijak neprojevilo, pouze pořád svítila kontrolka motoru a FORSCAN vyčetl chyby P0487, P0488, P2141.

Na tomto fóru jsem se dočetl, že se týkají EGR. Jiné diskuze zase uvádějí, že se jedná o směšovací klapku. Mechanik v servise chtěl nejdříve vyměnit EGR ventil, a pak se uvidí… Protože nový EGR není levná věc, a v minulosti už byl jednou vyměněný, chtěl jsem EGR otestovat. Nevěděl jsem jak, tak jsem hodně hledal i v zahraničních diskuzích. Pak jsem se dočetl, že je možné EGR vymontovat a nechat připojený konektor. Zapnout zapalování, nestartovat motor, ve FORSCANu udělat adaptaci EGR a sledovat, zda se ventil pohybuje. Při provedení této servisní procedury bylo vidět, jak ventil vykonal několik plynulých cyklů otevřeno-zavřeno a procedura byla úspěšně dokončena. Tipoval jsem že EGR je v pořádku ale pro jistotu jsem ho ještě vyčistil. Vypadal celkem dobře, žádné velké usazeniny.

Jak ale otestovat správnou funkci směšovací klapky? Nikde jsem nenašel, jak na to. Změřil jsem elektrický odpor mezi jednotlivými vývody a porovnal hodnoty pro obě klapky. Mezi vývody 3-4 jsou připojeny cívky, které ovládají klapky, jejich elektrický odpor je cca 3ohmy. Klapky reagují na napětí v rozsahu 0-5V. A mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 bylo možné změřit odpor v hodnotě desítek kiloohmů. Nezjistil jsem, jakým způsobem funguje snímání polohy klapek, nejspíš se jedná o nějaký kódovaný digitální signál. Není to klasický potenciometr, při změně polohy klapky se elektrický odpor změřený mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 neliší oproti klidovému stavu.

V mém případě jsem porovnáním zjistil, že u konektoru připojeného na větší klapku, která je v klidu otevřená a po připojení napětí 5V se zavírá (hnědý konektor, hnědá + modrá značka) je mezi vývody 1-5 nekonečný odpor a mezi 5-6 taky nekonečný odpor. Na druhém konektoru byly na stejných pinech hodnoty 27k a 74k Ohm. Nepovedlo se mi rozebrat ten mechanismus klapky, proto jsem to risknul a objednal ji z vrakoviště. V Polsku na allegro.pl vyšla levněji než u nás, i s dopravou cca 330PLZ (kolem 2000Kč). Díky Bohu to pomohlo, po výměně jsou všechny chyby pryč a auto už prošlo i přes STK.

Stálo to hodně času stráveného u PC, hledání v diskuzích, i testů a měření přímo v autě, tak jsem se rozhodl tuto zkušenost sepsat, třeba to někomu pomůže.

Přeji vám všem Boží ochranu na cestách, hodně kilometrů bez nehod a žádné problémy s autem.

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 31.03.2016 17:36
od buli999
ZaQik píše:B2477 - nekdo se v tom vrtal a rozvrtal to
To pise u klimatizacie,ale funguje normalne, nevidim dovod chyby.

Re:

Napsal: 31.03.2016 17:36
od buli999
vita_k píše:To chce asi nechat vyčistit dpf
Nevies co to obnasa? Vycistit to? A kde? A za kolko? Cca?

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 31.03.2016 21:21
od ZaQik
ohledne DPF je tu cela sekce, pokracuj tam a ne zde - diky

Re: Seznam DTC kódů Ford

Napsal: 14.04.2016 20:30
od škardič
Po smazani chyb a opetovnem nacteni mi hned vyskoci U2101,00,2F ?diky

Focus (2005) na diagnostike - P060C

Napsal: 26.04.2016 21:01
od samo42
Ahoj,

dnes som mal na diagnostike Focusa, ktoreho chcem kupit a naslo mi to jednu chybu P060C, s tym, ze sa jedna o trvalu chybu. Mechanik ma varoval, ze to moze byt na vymenu riadiacej jednotky, predajca ma ujistoval, ze flashnutie jednotky bude stacit.

Neviem, ake moze mat chyba nasledky, na nete som nasiel minimum ludi, ktori tuto, a dalsie chyby spajaju napriklad s nemoznostou nastartovat rozohriate auto.

Mate s tym niekto skusenosti?
Dakujem

Auto: 1.6 i, 85 kW

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 26.04.2016 22:31
od ZaQik
uz jsem tu chybu videl na vlastni oci - skoncilo to vymenou PCM

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 27.04.2016 20:38
od samo42
Dakujem, nakoniec som nekupil.

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 04.05.2016 22:41
od jang
Zdravím pánové (a dámy). Vyčetl jsem si chyby z diagnostiky (přes FORScan) a je jich několik. Snažil jsem se to taknějak "přeložit", případně dohledat, ale i tak nejsem o moc moudřejší. Mohl by mi prosím někdo poradit?
Tučně jsem vyznačil modul ve kterém byla chyba napsána. Asi jsem špatně hledal, ale ani jsem nenašel co který modul znamená :? Natož abych si poradil s tím, kde hledat případné řešení na tyto chyby :cry:


EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure (senzor úhlu natočení kol selhání obvodu)
vadný snímač natočení volantu
U1900-20 Missing Message for Engine Speed (chybící zpráva rychlosti motoru)
chyba na sbernici - celkem bezna, nicemu nevadi
U261B-20 Improper Program Termination (nevhodný program omezení)

IC
U1900-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)

PRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)

DRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)

PDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)

DFDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
prasklá žárovka (pravděpodobně couvací)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)

RCM
U0073-30 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)

Ještě přikládám screen z programu:
IMG_20160504_162013_menší.jpg
Budu rád za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování správným směrem. Nebo pokud někdo má nějakou literaturu s vysvětlením jednotlivých chyb, tak sem s tím :)

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 05.05.2016 07:09
od ZaQik
chyby na sbernici ignoruj ... vsechny chyby smaz, vypni zapalovani, zapni a vycti chyby, pak nasatrtuj a vycti chyby, pak ujed 10km ostrou jizdou a vycti chyby ... takto ziskas "zajimave" chyby

EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure
krouzek pod volantem - objevuje se pri uzamceni volantu v krajni poloze zamku

B1235-20 Electric window motor position feedback failure
staci zapnout zapalovani s vypojenym konektorem dveri nabo oranzoveho z GEMu a mas ji tam

B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
nesviti podsviceni v zrcatku

P1000

Napsal: 05.05.2016 08:35
od patex
Po vymazaní chyb sa nemôžem zbaviť dočasnej chyby P1000 už som prešiel cca 500km a stále to vykazuje v Torque píše Katalyzator Incomplete a Komponenty Incomplete, všetky ostatne testy ok,pred vymazaním som mal chyby P0222/P0123/P2135 a samozrejeme nudzový režim už ma z toho ide šlak trafiť. 1.6TI-VCT 2005

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 28.05.2016 22:48
od asconn
Ahoj a dobrý večer, pořídil jsem si před pár dny předFL FF3 a po načtení a vymazání závad se mi stále vrací tyto: PAM: U0415:86-28, U100B:00-28; FCDIM: U0155:00-0E; HVAC: U0140:00-28, U0155:00-28, U2100:00-28. No a nejde uložit nastavení tlaku v pneu... Nevěděl by někdo nějaké bližší info? Díky moc a hezký večer

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Napsal: 29.05.2016 09:10
od ZaQik
neptej se na vic veci v jednom dotazu, navic takove, ktere spolu nesouvisi :nunu:

monitor tlaku - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2#p1065942
k chybam - predpokladam, ze jsi menil parametry diagnostikou, ze? vypada to, ze se jednotka parkovaku "nedomluvi" s ABSem, aby Ti auto mohlo samo zaparkovat ... ostatni chyby mely jit smazat
(pokud jsi mel parametry tykajici se ABS, pak mozna nejde to ulozeni tlaku ... je potreba udelat inicializaci/reset ABS)

Napsal: 29.05.2016 09:41
od asconn
Bohužel jsem nic neměnil, pouze vyčetl chyby. Po smazání chyb a pár km zatím pouze chyba U0155.