Vyčtené chyby z diagnostiky
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24736
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
B2477 - nekdo se v tom vrtal a rozvrtal to
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04.03.2016 07:00
- Bydliště: Frýdek-Místek a okolí
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky, EGR neko klapka???
Dobrý den všem!
Chtěl bych se podělit se zkušenostmi kolem řešení problémů s EGR a směšovací klapkou.
Na výkonu auta se to nijak neprojevilo, pouze pořád svítila kontrolka motoru a FORSCAN vyčetl chyby P0487, P0488, P2141.
Na tomto fóru jsem se dočetl, že se týkají EGR. Jiné diskuze zase uvádějí, že se jedná o směšovací klapku. Mechanik v servise chtěl nejdříve vyměnit EGR ventil, a pak se uvidí… Protože nový EGR není levná věc, a v minulosti už byl jednou vyměněný, chtěl jsem EGR otestovat. Nevěděl jsem jak, tak jsem hodně hledal i v zahraničních diskuzích. Pak jsem se dočetl, že je možné EGR vymontovat a nechat připojený konektor. Zapnout zapalování, nestartovat motor, ve FORSCANu udělat adaptaci EGR a sledovat, zda se ventil pohybuje. Při provedení této servisní procedury bylo vidět, jak ventil vykonal několik plynulých cyklů otevřeno-zavřeno a procedura byla úspěšně dokončena. Tipoval jsem že EGR je v pořádku ale pro jistotu jsem ho ještě vyčistil. Vypadal celkem dobře, žádné velké usazeniny.
Jak ale otestovat správnou funkci směšovací klapky? Nikde jsem nenašel, jak na to. Změřil jsem elektrický odpor mezi jednotlivými vývody a porovnal hodnoty pro obě klapky. Mezi vývody 3-4 jsou připojeny cívky, které ovládají klapky, jejich elektrický odpor je cca 3ohmy. Klapky reagují na napětí v rozsahu 0-5V. A mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 bylo možné změřit odpor v hodnotě desítek kiloohmů. Nezjistil jsem, jakým způsobem funguje snímání polohy klapek, nejspíš se jedná o nějaký kódovaný digitální signál. Není to klasický potenciometr, při změně polohy klapky se elektrický odpor změřený mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 neliší oproti klidovému stavu.
V mém případě jsem porovnáním zjistil, že u konektoru připojeného na větší klapku, která je v klidu otevřená a po připojení napětí 5V se zavírá (hnědý konektor, hnědá + modrá značka) je mezi vývody 1-5 nekonečný odpor a mezi 5-6 taky nekonečný odpor. Na druhém konektoru byly na stejných pinech hodnoty 27k a 74k Ohm. Nepovedlo se mi rozebrat ten mechanismus klapky, proto jsem to risknul a objednal ji z vrakoviště. V Polsku na allegro.pl vyšla levněji než u nás, i s dopravou cca 330PLZ (kolem 2000Kč). Díky Bohu to pomohlo, po výměně jsou všechny chyby pryč a auto už prošlo i přes STK.
Stálo to hodně času stráveného u PC, hledání v diskuzích, i testů a měření přímo v autě, tak jsem se rozhodl tuto zkušenost sepsat, třeba to někomu pomůže.
Přeji vám všem Boží ochranu na cestách, hodně kilometrů bez nehod a žádné problémy s autem.
Chtěl bych se podělit se zkušenostmi kolem řešení problémů s EGR a směšovací klapkou.
Na výkonu auta se to nijak neprojevilo, pouze pořád svítila kontrolka motoru a FORSCAN vyčetl chyby P0487, P0488, P2141.
Na tomto fóru jsem se dočetl, že se týkají EGR. Jiné diskuze zase uvádějí, že se jedná o směšovací klapku. Mechanik v servise chtěl nejdříve vyměnit EGR ventil, a pak se uvidí… Protože nový EGR není levná věc, a v minulosti už byl jednou vyměněný, chtěl jsem EGR otestovat. Nevěděl jsem jak, tak jsem hodně hledal i v zahraničních diskuzích. Pak jsem se dočetl, že je možné EGR vymontovat a nechat připojený konektor. Zapnout zapalování, nestartovat motor, ve FORSCANu udělat adaptaci EGR a sledovat, zda se ventil pohybuje. Při provedení této servisní procedury bylo vidět, jak ventil vykonal několik plynulých cyklů otevřeno-zavřeno a procedura byla úspěšně dokončena. Tipoval jsem že EGR je v pořádku ale pro jistotu jsem ho ještě vyčistil. Vypadal celkem dobře, žádné velké usazeniny.
Jak ale otestovat správnou funkci směšovací klapky? Nikde jsem nenašel, jak na to. Změřil jsem elektrický odpor mezi jednotlivými vývody a porovnal hodnoty pro obě klapky. Mezi vývody 3-4 jsou připojeny cívky, které ovládají klapky, jejich elektrický odpor je cca 3ohmy. Klapky reagují na napětí v rozsahu 0-5V. A mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 bylo možné změřit odpor v hodnotě desítek kiloohmů. Nezjistil jsem, jakým způsobem funguje snímání polohy klapek, nejspíš se jedná o nějaký kódovaný digitální signál. Není to klasický potenciometr, při změně polohy klapky se elektrický odpor změřený mezi vývody 1-5, 1-6 a 5-6 neliší oproti klidovému stavu.
V mém případě jsem porovnáním zjistil, že u konektoru připojeného na větší klapku, která je v klidu otevřená a po připojení napětí 5V se zavírá (hnědý konektor, hnědá + modrá značka) je mezi vývody 1-5 nekonečný odpor a mezi 5-6 taky nekonečný odpor. Na druhém konektoru byly na stejných pinech hodnoty 27k a 74k Ohm. Nepovedlo se mi rozebrat ten mechanismus klapky, proto jsem to risknul a objednal ji z vrakoviště. V Polsku na allegro.pl vyšla levněji než u nás, i s dopravou cca 330PLZ (kolem 2000Kč). Díky Bohu to pomohlo, po výměně jsou všechny chyby pryč a auto už prošlo i přes STK.
Stálo to hodně času stráveného u PC, hledání v diskuzích, i testů a měření přímo v autě, tak jsem se rozhodl tuto zkušenost sepsat, třeba to někomu pomůže.
Přeji vám všem Boží ochranu na cestách, hodně kilometrů bez nehod a žádné problémy s autem.
- Přílohy
-
- Směšovací klapka.pdf
- (306.85 KiB) Staženo 399 x
-
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 24.08.2011 20:35
- Bydliště: Pardubice
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
To pise u klimatizacie,ale funguje normalne, nevidim dovod chyby.ZaQik píše:B2477 - nekdo se v tom vrtal a rozvrtal to
Ford Focus MK2 2,0 TDCi 100KW (319 NM)/Chip 122KW (408 NM), r.v.2006
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24736
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
ohledne DPF je tu cela sekce, pokracuj tam a ne zde - diky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- škardič
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 01.03.2016 12:24
- Bydliště: Most ,Ústecký kraj
Re: Seznam DTC kódů Ford
Po smazani chyb a opetovnem nacteni mi hned vyskoci U2101,00,2F ?diky
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.04.2016 20:51
Focus (2005) na diagnostike - P060C
Ahoj,
dnes som mal na diagnostike Focusa, ktoreho chcem kupit a naslo mi to jednu chybu P060C, s tym, ze sa jedna o trvalu chybu. Mechanik ma varoval, ze to moze byt na vymenu riadiacej jednotky, predajca ma ujistoval, ze flashnutie jednotky bude stacit.
Neviem, ake moze mat chyba nasledky, na nete som nasiel minimum ludi, ktori tuto, a dalsie chyby spajaju napriklad s nemoznostou nastartovat rozohriate auto.
Mate s tym niekto skusenosti?
Dakujem
Auto: 1.6 i, 85 kW
dnes som mal na diagnostike Focusa, ktoreho chcem kupit a naslo mi to jednu chybu P060C, s tym, ze sa jedna o trvalu chybu. Mechanik ma varoval, ze to moze byt na vymenu riadiacej jednotky, predajca ma ujistoval, ze flashnutie jednotky bude stacit.
Neviem, ake moze mat chyba nasledky, na nete som nasiel minimum ludi, ktori tuto, a dalsie chyby spajaju napriklad s nemoznostou nastartovat rozohriate auto.
Mate s tym niekto skusenosti?
Dakujem
Auto: 1.6 i, 85 kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24736
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
uz jsem tu chybu videl na vlastni oci - skoncilo to vymenou PCM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.04.2016 20:51
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Dakujem, nakoniec som nekupil.
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Zdravím pánové (a dámy). Vyčetl jsem si chyby z diagnostiky (přes FORScan) a je jich několik. Snažil jsem se to taknějak "přeložit", případně dohledat, ale i tak nejsem o moc moudřejší. Mohl by mi prosím někdo poradit?
Tučně jsem vyznačil modul ve kterém byla chyba napsána. Asi jsem špatně hledal, ale ani jsem nenašel co který modul znamená
Natož abych si poradil s tím, kde hledat případné řešení na tyto chyby
EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure (senzor úhlu natočení kol selhání obvodu)
vadný snímač natočení volantu
U1900-20 Missing Message for Engine Speed (chybící zpráva rychlosti motoru)
chyba na sbernici - celkem bezna, nicemu nevadi
U261B-20 Improper Program Termination (nevhodný program omezení)
IC
U1900-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
PRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
DRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
PDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
DFDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
prasklá žárovka (pravděpodobně couvací)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
RCM
U0073-30 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
Ještě přikládám screen z programu: Budu rád za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování správným směrem. Nebo pokud někdo má nějakou literaturu s vysvětlením jednotlivých chyb, tak sem s tím
Tučně jsem vyznačil modul ve kterém byla chyba napsána. Asi jsem špatně hledal, ale ani jsem nenašel co který modul znamená


EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure (senzor úhlu natočení kol selhání obvodu)
vadný snímač natočení volantu
U1900-20 Missing Message for Engine Speed (chybící zpráva rychlosti motoru)
chyba na sbernici - celkem bezna, nicemu nevadi
U261B-20 Improper Program Termination (nevhodný program omezení)
IC
U1900-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
PRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
DRDM
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
PDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
DFDM
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
prasklá žárovka (pravděpodobně couvací)
B1235-20 Electric window motor position feedback failure (selhání odezvy pozice motoru elektrického okna)
U2516-20 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
RCM
U0073-30 CAN communication bus fault (CAN chyba sběrnice komunikace)
Ještě přikládám screen z programu: Budu rád za jakoukoliv pomoc, případně nasměrování správným směrem. Nebo pokud někdo má nějakou literaturu s vysvětlením jednotlivých chyb, tak sem s tím

Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997

- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24736
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
chyby na sbernici ignoruj ... vsechny chyby smaz, vypni zapalovani, zapni a vycti chyby, pak nasatrtuj a vycti chyby, pak ujed 10km ostrou jizdou a vycti chyby ... takto ziskas "zajimave" chyby
EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure
krouzek pod volantem - objevuje se pri uzamceni volantu v krajni poloze zamku
B1235-20 Electric window motor position feedback failure
staci zapnout zapalovani s vypojenym konektorem dveri nabo oranzoveho z GEMu a mas ji tam
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
nesviti podsviceni v zrcatku
EPS
C1956-30 Steering Angle Sensor Circuit Failure
krouzek pod volantem - objevuje se pri uzamceni volantu v krajni poloze zamku
B1235-20 Electric window motor position feedback failure
staci zapnout zapalovani s vypojenym konektorem dveri nabo oranzoveho z GEMu a mas ji tam
B2089-60 Puddle/Approach Lamp Fault (chyba žárovky – nepořádek přístup)
nesviti podsviceni v zrcatku
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- patex
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
P1000
Po vymazaní chyb sa nemôžem zbaviť dočasnej chyby P1000 už som prešiel cca 500km a stále to vykazuje v Torque píše Katalyzator Incomplete a Komponenty Incomplete, všetky ostatne testy ok,pred vymazaním som mal chyby P0222/P0123/P2135 a samozrejeme nudzový režim už ma z toho ide šlak trafiť. 1.6TI-VCT 2005
- asconn
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
Ahoj a dobrý večer, pořídil jsem si před pár dny předFL FF3 a po načtení a vymazání závad se mi stále vrací tyto: PAM: U0415:86-28, U100B:00-28; FCDIM: U0155:00-0E; HVAC: U0140:00-28, U0155:00-28, U2100:00-28. No a nejde uložit nastavení tlaku v pneu... Nevěděl by někdo nějaké bližší info? Díky moc a hezký večer
FF I, 1.6 ghia => FF II, 1.6Ti ghia => Ford Focus III předFL titanium, 1.6 ecoboost 110 kW(teď 134 kW) => FF IV st-line, 1.5 ecoboost 110 kW (Bluefin) => KUGA mk3 ST-LINE X 2.0 ecoblue AWD
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24736
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vyčtené chyby z diagnostiky
neptej se na vic veci v jednom dotazu, navic takove, ktere spolu nesouvisi
monitor tlaku - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2#p1065942
k chybam - predpokladam, ze jsi menil parametry diagnostikou, ze? vypada to, ze se jednotka parkovaku "nedomluvi" s ABSem, aby Ti auto mohlo samo zaparkovat ... ostatni chyby mely jit smazat
(pokud jsi mel parametry tykajici se ABS, pak mozna nejde to ulozeni tlaku ... je potreba udelat inicializaci/reset ABS)

monitor tlaku - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2#p1065942
k chybam - predpokladam, ze jsi menil parametry diagnostikou, ze? vypada to, ze se jednotka parkovaku "nedomluvi" s ABSem, aby Ti auto mohlo samo zaparkovat ... ostatni chyby mely jit smazat
(pokud jsi mel parametry tykajici se ABS, pak mozna nejde to ulozeni tlaku ... je potreba udelat inicializaci/reset ABS)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- asconn
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů