Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 05.10.2017 22:07

currahee: Přesně mám to samý, už s tím takhle jezdím 3/4 roku (už jsem to takhle koupil) a zatím nevyřešeno. Krom toho mi to ještě při chladnějším počasí při prvním startu chcípne a po nastartování (studený motor) je první minutu motor dost "tupej" - velké zpoždění na pedál, cukání při prudším přidání plynu apod.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 07.10.2017 23:02

.. nic těch lidí je tady už moc :-)
Naposledy upravil(a) Jurawood dne 09.10.2017 19:18, celkem upraveno 1 x.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
LR81
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.04.2014 18:09

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od LR81 » 08.10.2017 10:26

jarous350 píše:currahee: Přesně mám to samý, už s tím takhle jezdím 3/4 roku (už jsem to takhle koupil) a zatím nevyřešeno. Krom toho mi to ještě při chladnějším počasí při prvním startu chcípne a po nastartování (studený motor) je první minutu motor dost "tupej" - velké zpoždění na pedál, cukání při prudším přidání plynu apod.
Dělá mi to taky. Ale teď, co jsem začal tankovat u eurooil, se mi zdá, že se to zlepšilo. Před tím jsem tankoval většinou u Tesca. Jen taková tip, možná na to má vliv kvalita benzínu.
Focus combi 1,8, 92 kW. 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 08.10.2017 12:57

chlapci... jestli vezmete u MOL, OMW, nebo JZD je úplně jedno... maximálně se může příznak potlačit.

ALE PROBLÉM NENÍ VYŘEŠEN
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
LR81
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.04.2014 18:09

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od LR81 » 08.10.2017 19:49

Máš lepší radu? Pro mě je to aspoň nějaky zlepšení, když poznám rozdíl.
Focus combi 1,8, 92 kW. 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 08.10.2017 20:09

A seš si jistej, že se to nezlepšilo třeba jenom tím, že je venku teplejc? Tenhle motor by neměl bejt náchylnej na palivo, standardně by měl fungovat dobře i na obyčejnej benzín.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 08.10.2017 21:56

radu?

Tak nejdřív - změřit komprese, ventilové vůle, tlak paliva, mrknout přes obd na všechny teplotní čidla, kontrolní systém emisí (lambdy) a adaptace.

Potom se uvidí co dál. Jestli si nenajdeš ani tu hodinku na tohle, můžeš vyměnit klidně i půl auta.

Vždycky mě udiví jak někdo v servisu řekl... tak jsme vyměnili vstřiky čerpadlo a lambdu za 25 tisíc a ono nic :-)
chová se to stejně, ale že by ten servis vzal blbej měřák a tlakoměr do ruky, to nikdo neviděl.
Natož aby si ty vstřiky vytáhl na testovací stolici, prostě rovnou change.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
LR81
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.04.2014 18:09

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od LR81 » 09.10.2017 12:16

jarous350 píše:A seš si jistej, že se to nezlepšilo třeba jenom tím, že je venku teplejc? Tenhle motor by neměl bejt náchylnej na palivo, standardně by měl fungovat dobře i na obyčejnej benzín.
No právě že se spíš ochladilo, co jsem to změnil. Ale to se pozná spíš v zimě, co to bude dělat.

Jurawood: já bych řekl že to bude u všech těchhle případů s tímto motorem jeden problém, protože ty příznaky jsou úplně stejné. Jen bych si myslel že už za tu dobu někdo přišel na to co to je :nixw:
Focus combi 1,8, 92 kW. 2007
Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 09.10.2017 17:42

Je pravděpodobné, že většina postižených může mít stejnou závadu.
Ale vsadím se, že bude více závad a ti lidé se navzájem spojí v jedno.
"jooó přesně tohle mi to taky dělá" - už to nedokáží odlišit.

Bohužel nikdo není schopen udělat základní změření a diagnostiku čehokoliv.
Každý jen mění kus za kus, dokonce i servisy. Viz vlákna tady a na ford-focus...
Člověk se jen diví co jsou schopni údajní odborníci diagnostikovat.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Ferino » 09.10.2017 21:52

Možné řešení zdá se, je přehrání řídící jednotky motoru na jinej soft.
Taky jsem jsem se potýkal s tímto (studený start - divný chod, pak reakce na přidání plynu buď nulová, nebo rovnou chcípnutí, při teplém motoru za jízdy a vyřazení rychlosti následné kolísání otáček 500-1500 pořád dokola :dih: ).
Byl jsem u Zaquika na aktivaci tempomatu a nahrál mi tam rovnou i novější soft motoru (né nejnovější) a tyto problémy se od té doby neprojevují. Zatím to nechci zakřiknout :nixw: a říkat, že to je ono definitivní řešení, páč nebyl čas to častěji a dlouhodoběji otestovat, ale chování motoru je výrazně lepší.
Problém je u 1.8 benzínu, že přes soft ELM_Config je to riziko přehrávat jen tak doma, protože když selže při zápisu datová komunikace, tak už to rozchodí asi jen fordí diagnostika. A já na toto odvahu fakt neměl... :?
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 09.10.2017 23:05

98% lidi ma firmware puvodni a ten problem nema.

Ja tedy take registruji divne chovani plynu, kdyz se rozjizdim lehce se dotknu plynu, klouze spojka, motor si sam lehce pridava, auto se dava do pohybu, momentem kdy pustim spojku a sepne ji spinac, v ten okamzik auto privre plyn a cukne, musim vyrazneji prislapnout abych nepusobil, ze jsem prave opustil autoskolu. Je to jako by se propadl bovden o centimetr.

Toto prave prisuzuji vlastnosti firmwaru.
Auto umi bez plynu udrzovat 800 otacek a jet pomalym krokem, ale ne pri rozjezdu, pri klouzani spojky. Az spojku uplne povolite, v ten moment to privre klapku aby klesly otacky....

Mate to stejne?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 09.10.2017 23:47

Ze si pridava auto plyn som si vsimol aj na starom mondeu s 2.0 TDCi. Neviem presne od coho to zavisi, neurobi to uplne vzdy. Hlavne pri posuvani v kolone pri radeni do dvojky pocas pustania spojky si zrazu prida na cca 1200 otacok. Vtedy ma ten motor ale relativne dost sily a auto potiahne silno dopredu. V kolone, ked je vpredu dalsie auto, fakt super... :bebng:
Mne to pripada ako ochrana dvojhmoty - aby ju nenicilo na prilis nizkych otackach. Ty na 2.0 benzine ju mas tiez. Moze byt, ze to v inej verzii FW odstranili, lebo hlavne na tom naftaku je zatah dost silny a necakany. Viem si predstavit, ze sa ludia na to stazovali, pripadne niekto aj rozbil kvoli tomu auto.
To je len moja spekulacia. Moze to byt uplne inak. :nixw:

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od Jurawood » 10.10.2017 08:05

RADA PRO VŠECHNY

Mě tento problém můj focus naštěstí nedělá, ale už párkrát jsem měl asi náznak tohoto problému :-)
Když je auto studené a hned pomalu vyrazím.

Z kopce u studeného motoru vymáčknu spojku, tak otáčky padly až na cca 500,, blikla kontrolka dobíjení (jasně altec už pod kritickými otáčky vypíná), motor se zaklepal, ale okamžitě zase vylítnou na 1500, zase klesnou na 500, zase zaklepe a zase vylítnou... takto někdy 2x a ustane to, někdy třeba i 4x. Jakmile zase uvolním spojku a zase to zkusím znova, už to přestane.
Stalo se mi to asi 5x za rok. Téměř to neznám. Ale tuším, že se jedná o váš problém, je tak?

Co jsem dělal:
komprese - ok
ventilové vůle - seřízeny ok
vstřikovače - ok
dlouhodobé adaptace - ok
čerpadlo - ok
vyčištění klapky, reset ECU (klapka i adaptace) přes notebook - ok

klapka, asi v pořádku ale NENÍ, malinko se mi chvěje při lechtání plynu.
Vytáhněte hadici sání otočte klíčkem, NE-startujete, pouze klíček poloha 2? (svítí kontrolky) a při lechtání plynu najdete polohu, kdy je klapka nervózní. (někdo vám bude malinko lechtat plyn a vy koukejte na klapku, bude dělat takový pískavý zvuk - PWM modulace, pulzně šířková modulace)
Tomuto borcovi to taky takhle blblo, koupil si za 6 kil nový poťák...
https://www.drive2.ru/l/3582603/

Být vámi tak to zkontroluji

Buď je příčina v už vyšlehaných drahách potenciometru klapky, nedá se řešit, pouze výměna za díl z číny za 600,- některé verze obsahují místo potenciometru hallův senzor s elektronikou (hřídelka je osazena magnetem )

Nebo může být problém z nadměrnou vůlí v soukolí mechanismu klapky, přesně v tomto místě otevření lehkého otevření je totiž aretační poloha klapky (klidová poloha), sem se klapka natočí při odpojení napájení. Motorek ji může přivírat, přes pružinu, nebo otvírat, přes jinou pružinu, ale právě v tomto místě vzniká převrácení polarity, uvolnění klapky a hlavně OBRACÍ SE STRANA TLAKU NA SOUKOLÍ, pokud má hřídelka vůli což má!!! i moje po 100.000km vzniká vůle a zpětná vazba řízení klapky už udělá svoje...

To je jen moje teorie, mohl bych se na to podívat, ale moje auto jede perfektně a nechce se mi to znovu rozdělávat a dělat pokusy :-)

Při teplém motoru je jiný úhel klapky při volnoběhu, klapka se přivírá a je pod tlakem.. Ale při studeném motoru je třeba klapku přiotevřít a zde je ona klidová poloha, kde se točí polarita motorku v klapce...

Možná by pomohlo o 2 otáčky přidat na šroubu klidové polohy, zkontrolovat rukou, jestli klapku ještě zavřete a nenarazí do tohoto šroubu (dutý šroub, uvnitř pružina a na konci kulička, která se zamačkává), poté bych resetoval ECU.

Zase nevíme, zda LZE? resetovat ECU pouze odpojením baterky... mě se to tedy nezdá, zase dalo by se to vyzkoušet, odpojit a pak přečíst adaptace, jenže každý kdo má diagnostiku si nebude odpojovat baterku, protože to resetne přes ni.

Je to jen moje teorie, ale rozhodně bych to vyzkoušel.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 10.10.2017 09:27

Takze ti to nepridavalo plyn trvale, ale len skakalo (?)
Na odstranenie vole v neutralnej polohe (ako pises) pomoze niekedy len pootocenie toho prevodoveho kolesa v mechanizme klapky - aby sa vyskakane zuby posunuli inde.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 10.10.2017 10:37

Kolečko jsem kdysi pootočil, beze změny. Včera jsem na hodinu odpojil baterku - dneska ráno stát perfekt na první pokus včetně rozjezdu, chovalo se to dobře - úplně jiný auto, nejen placebo :D . Na houpání otáček při vyřazení to ale nepomohlo vůbec.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host