Ja viem, ja som taky podpichovac
ale dnes som pozeral v telke, ze ide zasa seria LeMans, zasa ukazovali tie diesle. Tak mi to nedalo a pozrel som si technicke predpisy. Takze v kategorii LMP1, co su najrychlejsie monoposty, su predpisy na motor taketo:
Max. objem 6000 cm3, pre turbo motory plati limit 4000 cm3 pre benzinove a 5500 cm3 pre dieselove motory.
Takze diesle maju zasa len technicke zvyhodnenie, aj tu. Nedalo mi to, musel som si to pozriet, lebo podla onboardov z dieselov som jasne pocul turbo a pri benzinoch nic, ziadny podfuk turba. Tak som este preveril, kto a co jazdi, a cuduj sa svete, ono pretekaju, podobne ako vo WTCC, atmosfericke benziny (bez turba) s turbo dieselami rovnakeho objemu (Peugeot 308 HDI = 5496 cm3 V12 turbodiesel, Audi R10 TDI = 5499 cm3 turbodisel, Lola Aston Martin = 5993 V12 atmosfericky benzin, Pescarolo - Judd = 5496 cm3 atm. benzin).
Zasa sa neda hovorit o tom, ze diesel je lepsi, pretoze nie su rovnake podmienky.