Stránka 14 z 52

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 21.04.2011 10:47
od gargulakj
Ked to robi nepravidelne, skor navrhujem popozerat hadice odvetrania klukovky, pripadne rovno ich vymenit aj s plastovym ventilom.
Ten plastový ventil může byt taky vadny? Když jsem koupil ty hadice tak jsem ho k nim nedostal. Ale vím že jak sem ho měl vydělaný tam v něm neco hrkalo. Jako nejaka kulička :-)

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 21.04.2011 22:42
od maxo111
Neviem ci sa na nom moze daco aj pokazit, ja som ho menil iba tak preistotu :) Stal par eur a aj novy hrkal.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 30.04.2011 21:26
od Pastovic
Tak ve čtvrtek sme štelovali novej volnoběh, kterej jaksi dělal to stejny co ten původni, u toho sem vyčistil klapku. Chtěl sem omrknou i ventil odvětrávání klikovky ale jaksi sem ho nenašl. Hadice od odvětrávání byla vyměněna za novou. Poštelování vetilu samozřejmě rozladilo komplet volnoběh, takže sem musel vrátit matičku na klapku (viz návod petulaka) a štelovat to i tímto. Změna zatím taková, že otačky nespadnou plynule, ale po vyřazení spadnou na cca 1100 a drží dokud nezastavím pak spadnou na 750, takže takhle by to bylo super, auto na volnoběh nevibruje a po vyřazení a následné brzdě (odbočování) otáčky nespadnou rychle pod těch 700 a auto se jakoby nepřidusí (2x se mi to teď stalo a to po vyřazení ve vysoké rychlosti), jenže se obávám že zase po nějaké době se to ta ču*ka řj naučí a zas to bude jako dřív. Pokud se tak stane tak už nevím co dál. Jedna možnost dělá to vlnovec (v servise mi říkal že je otázka času kdy odejde do věčných lovišť) takže výměna nebo zkusit přehrátí firmwaru (pokud bude nějaký novější).

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 30.04.2011 21:52
od mouse
to, že vyřadíš za jízdy v nějaký rychlosti a otáčky jsou cca: 1100 otáček, je v pořádku, to je skrze posilovači volantu a brzd

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 30.04.2011 21:53
od Konik
Vždyť on nepíše, že je to špatně :wink:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 01.05.2011 12:45
od Bullitt
Pastovic: na firmware kašli, nepomůže. Řešíme ty debilní otáčky už docela dlouho po icq s jedním majitelem 1.8, který má zcela stejný problém jako já(pomalu padající, případně visící otáčky při řazení). On měl půjčenou ŘJ s nejnovějším softem a absolutně žádná změna. Takže i já jsem zavrhnul nechat flashnout novej soft.
Mně ani jemu nepomohla žádná z tady na fóru zmiňovaných řešení - já zatím zkouším jedno zcela jiné řešní, on také, nicméně mně nefunguje jeho řešení a jemu taky ne to moje(zřejmě hrajou roli rozdíly 1.8/2.0).
Jinak ten ventilek odvětrání klikovky by 1.8 měla mít stejně jako 2.0, tedy když jdeš po tý hadici odvětrání napojený zezadu na sání směrem dopředu ke klikovce, tak v místě, kde je napojená na blok motoru, tam je ten ventilek - je zasazený v gumovém lůžku, na něj nasazená hadice.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 01.05.2011 17:44
od Pastovic
No diky, tak alespoň 1500Kč ušetřeno. No já uvidím co to bude dělat za 300km (tak dlouho mi to vydželo poprvé). Poprvé otáčky povyřazení letěly přímo dolu pod 700 a to mě štvalo, to vybrování na volnoběh čert vem, zas tak dlouho nikde na volnoběh nestávám (a přímo v Etzholdovi je psáno že to způsobuje vlnovec ty vibrace - tuším že sem to četl tam). Tak přemýšlím že když se to vrátí tak koupím za 1200Kč přední díl. Časem (až budu mít na to prachy) chci dávat nerez svody s nerez výfukem tak dočasně to vyřešit Polmostrówem za 1200Kč. A maximálně vyčistit ventil odvětrávání klikovky (ale myslím že to je k ničemu). Jinak už nic. Přijde mi že každej má jinej problém....... Kéééž by to tak vydrželo jak to je teď...Nastartuju studenej 1200, za chvíli 900, za chvíli po ohřátí 750 a nevibruje. Při jízdě po vyřazení spadne na 1100 dokud nezastavím pak 750.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 01.05.2011 19:39
od Hal9000
Ať ti to vydrží, co bych za to dal. Já teď vyndal čidlo spojkového pedálu a zvyšování ot. i zrychlování přestalo, jen když pustím plyn z kopce tak na trojku a trochu na čtyřku vybruje brzdový pedál dokud ot. neklesnou k 2tis. :wallbash:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 02.05.2011 17:14
od karlkox
ahoj,nechcu zakládat nové téma.Mám problém na mém Focusu 1,8 16v r.v. 99. Když je venku krásně,vysoké teploty tak mi můj focus při dojíždění ke křižovatce téměř vždy chcípne,musím vždy při vyřazení rychlosti rychle šlápnout po plynu,někdy to stihne chcípnout i při podřazování,otáčky jdou nezadržitelně rychle dolu.Když je venku chladnějí,nebo prší tak je vše v pořádku občas motor při vyhození rychlosti zavibruje ale otáčky se hned srovnají okolo 750/min .Minulý týden bylo auto ve Fordu,řekli že ventil volnoběhu tohle určitě nedělá,pro jistotu závadu ani nehledali. Netušíte čím by to mohlo být? díky

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 02.05.2011 21:21
od vitr73
to karlkox: je to zcela urcite volnobezny ventil. p.s. trosku ti zavidim..to okamzite padani otacek. hned bych tu zavadu s tebou vymenil... :-)

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 02.05.2011 22:28
od Bullitt
Pro začátek bych ten ventil vyndal a vyčistil od karbonu(benzínem a prostříknout třeba Konkorem nebo WD40). Uvidíš, jestli se něco zlepší, pro začátek je to nejlevnější řešení(až na ten blbej přístup k ventilu).

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.05.2011 09:53
od karlkox
chlapi dík za reakci,proč mi ale ve Fordu řekli že tohle nedělá voln.ventil? Kurec já na to mám taky podezření,první jsem si myslel EGR ale motor 1,8 ho prý nemá

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.05.2011 17:01
od petulak
Já jsem to měl kdysi taky ve Fordu, vše bylo O.K.-podle nich. Tak jsem posadil techn. vedle sebe,vyjel kopec a dolů jsem to rozjel na 110, vykvaltoval a točky držely na 3000. Řekl mi,že to je normální. Řekl jsem si,že jsem asi po 40 letech,co jezdím, BLBEJ. :cry: Technika jsem vrátil do Fordu,a od tý doby si s tím laboruji sám. :D / volnběh mám O.K./ viz moje příspěvky.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 03.05.2011 18:21
od Bullitt
Jo, to znám - na Ford servisy kašlu od doby, co mi ve dvou odpověděli skoro stejně, že visící otáčky při řazení jsou normální.
karlkox: vyčistit ten ventil tě bude stát akorát trochu času a práce(a nervů při vyndavání a zpětné montáži ventilu), ale proč to nezkusit. Jak jsem psal - vyčistit ten pístek benzínem od karbonu, prostříkat konkorem nebo WD40 a rozhýbat, aby běhal. Jinak ten ventil je v klidu pootevřený.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 04.05.2011 10:59
od Velda22
Zdravim, nevim jestli můj problém patří přímo do tohodle fóra, ale žádné lepší jsem nenašel... Mám problém s mým Focusem 1.8 16V r.v.99. Když nastartuju a motor jede na sytič všechno se zdá být v pořádku - otáčky jsou kolem 1100,hezky drží,nekolísaj. Stejně tak po zahřátí se zdá být vše OK - otáčky kolem 800,nekolísaj,motor nevibruje...Problém nastává po zahřátí motoru (přesněji když přestane působit sytič) a já například popojíždím v koloně nebo se snažim někde zaparkovat, prostě všude tam kde popojíždim jen řádově jednotky metrů s tim že nepřeřazuji na dvojku.. V techto situacích mi motor začně CHCÍPAT. Přesněji, chcípá když vyřazuji z JEDNIČKY (nebo zpátečky) do neutrálu...někdy motor ten pokles otáček zvládne a jen se celý auto zatřese ale nechcípne...když popojíždím větší kousek a stačim tam dát dvojku,tak pak to při vyřazování NIKDY nechcípne...

Prosím poraďte mi někdo, už mě uplně vytáčí když parkuju u obchoďáku a lidi na mě koukají a říkají si - bože co je to za mamlasa, že už mu to potřetí chcíplo :irre:

Mohlo by to být volnoběžným ventilem?
nebo váhou vzduchu?
nebo nějakou tou klapkou?
nebo podtlakovýma hadicema? jednu prasklou jsem mimochodem nedávno měnil - nepomohlo to...

Děkuji předem za vaše reakce