Klimatizace

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 16:17

presun :arrow:
dtx píše:chcem sa spytat postrehol som ze cerpadlo od klimy je pri spoji z motoromzaolejovane olej je cisty je to tam zaslzene zrejme to tam bude treba pretesnit je tam niake tesnenie alebo spojene z motorom
NEEO píše:Tak konečně uzrál čas na kontrolu a naplnění klimi včetně desinf. a výměny pil.filtru-cena 1300kč-pilák jsem měl svůj.Jsem spokojenej že jsem se s tím filtrem nemusel mořit.Klima jede a autí pěkně funí čistý vzdoušek. 8) 8) 8)
Parťák píše:Konečně jsem se dnes dokopal k dezinfekci klimatizace, postupoval jsem podle návodu od JEMARa ze dne 01.03.2008. A hned mám reklamaci :lol: : Před vymontováním motoru ventilátoru jsem ještě musel odmontovat ofuk nohou, abych se dostal ke třetímu šroubu motoru (nejblíž do interiéru). A abych vyndal ofuk, musel jsem ještě vyndat kastlík před spolujezdcem :x (přichycen 3 šrouby dole, potom otevřít a vyvléknout ven, za ním dole je šroub držící ofuk). Že by na to v návodu u Forda zapomněli, nebo to mám nějak jinak technicky řešené (automatická klima)? :? No hlavně, že už to je. Akorát jsem nevěděl, jestli jsem hadičku zastrčil dost daleko, tak jsem to ještě chtěl stříknout odvodňovací trubkou ze spoda, ale naštěstí jsem na krytu motoru našel mokrou skvrnku, která voněla stejně jako dezinfekce, takže to už vytékalo až ven :P .
Jemar píše:Omlouvám se, že jsem v návodu nepopsal sundání ofuku nohou u spolujezdce (v original návodu to opravdu není). Není třeba demontovat ten kastlík, stačí ho jen otevřít, zmačknout plastové boky k sobě až gumové zarážky kastlíku projdou otvorem v přístrojové desce a kastlík vyklopit dopředu. Pak stačí odšroubovat jeden vrut držící ofuk ( je na tělese ventilátoru vlevo dole) a ten vyjmout. Kastlík se zaklapne zpět a je možno dál pokračovat podle návodu. Když to člověk trochu nacvičí, je to práce na minutu.
Parťák píše:jj, je to tady o postupném zdokonalování se.... "příště už to budu umět napoprvé, jako Pája" :lol: Ale strašně jsem se navztekal, než jsem přišel jak na to :wink: .
celestyn píše:Poridil jsem tenhle pripravek http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=156 na desinfekci klimatizace. Zkusel jste nekdo tento zpusob? Neni mi z toho navodu jasne, jestli mam tu klimatizaci pustit na co nejvetsi chlad, nebo tim mysli, ze mam pouze pustit naplno ventilator na vnitrni okruh. A taky mi neni jasny jak pri tom nastavit ofuky - asi sipka nahoru i dolu, ze jo ?
zewl píše:dle: "Zapněte klimatizační systém na recirkulaci vzduchu (vnitřní oběh) s úplně otevřenými průduchy." jsem pochopil, ze mas zapnout klimu naplno, vnitrni okruh a otevrit vsechny pruduchy (cili u tebe vrch a spodek) :wink:

Dej vedet, jak to dopadlo, jestli to pomohlo, tohle reseni vypada jednoduseji, nez strikat primo do vymeniku klimatizace (a lezt pod auto)
Boban píše:já to takhle dělal minulý rok, s tím rozdílem, že sem si vyklopil kastlík abych to aplikoval co přímo k nasávání vnitřní cirkulace a dobrý pak už nesmrdělo, letos smrdí už zase už sem objednal od Wurtha
celestyn píše:
Boban píše:abych to aplikoval co přímo k nasávání vnitřní cirkulace
Tady je prave v tom navodu napsano, ze tu flasku mam postavit az dozadu mezi sedadla, prave bych taky logicky tihnul k tomu, abych to nacpal nekam k nasavani. Ale nejspis se tim ten vnitrek proste zamori celej, takze je to asi fuk. Budu delat v sobotu a dam vedet.
HORST píše:Tak vcera se podarila dobra vec, nechal jsem premerit obsah chladiva v klime. Pokud jsem tomu borcovi dobre rozumel, tak tam ma byt napln 740 g (?) a ja mel po premereni cca 520. :oops:
Borec to tedy doplnil a klima je opet jako nova. 8O

Loni jsem ji dezinfikoval, letos doplnil, takze vedra muzou zacit!!! :roll:
Cena??? :roll:
Pul litra ohnive vody!!! 8) 8) 8)
maki píše:Po sundání fajfky jsem vsunul hadičku dlouhou asi 0,5 m do toho otvoru, ale při stříkání sprej vytékal hned ven - nevíte jaká byla chyba? Sprej jsem koupil od Liqui Molly za 300 Kč.

Kolik stojí ten avizovaný Würth?
foki píše:ten ti bude vytekat protoze je to nejnizsi misto na odvod kondenzovane vody , chyba nebyla nikde
foki píše:legenda :

cervene - vyparnik (pouze na posledni fotce je cervene vyznacen otvor pro ventilator )
modre- vyvody klimy
tyrkysove - kam to nalil ihrdlick
zlute - kam se to ma strikat
100_1443.jpg
100_1444.jpg
100_1445.jpg
100_1446.jpg
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 16:18

presun :arrow:
Beri píše:Díky, skvělá práce, teď je snad všechno jasné kde co je.
Boban píše:Ještě přidám fotku na autě ve kterých místech se nachází ten odtokový kanálek kterým se to desinfikuje.
čištění klimatizace.JPG
maki píše:Problém bude v tom, že hadička měla koncovku se třema dírkama a ta během aplikace zmizela zřejmě někde v palubní desce a proto již sprej nerozprašuje, ale pouze stříká celkem silný proud - pak z té hadičky tekl potok desinfekce 8O .

Jinak ty fotky jsou perfektní pro představu :!:
libe píše:Kde a za kolik se da koupit ten sprej wurth, tady u nas maji jen nejake cistici peny. :( Jinak ta aplikace pres odtokovou hadicku se mi zda logicka, ze se dostanu primo na vyparnik, jenom musim vlezt pod auto a najit tu spravnou douru. 8O
Beri píše:Já jsem kupoval v pátek u Elitu, jmenuje se to tuším Airco cleaner.
Včera jsem to aplikoval do odtokové díry, nacpal jsem tam asi 30s. intenzivního stříkání.
Akorát když jsem vlezl pod auto, tak voda akorát kapala na servo řízení, myslel jsem že tam je nějaká hadička, ale bylo tam pouze koleno, tak jsem si to trochu poupravil a natáhl si tam kus hadice aby voda tekla přímo na silnici. Možná se tam něco dává, ale mě to tam asi chybělo.
Radeczek píše:
NEEO píše:Tak konečně uzrál čas na kontrolu a naplnění klimi včetně desinf. a výměny pil.filtru-cena 1300kč-pilák jsem měl svůj.Jsem spokojenej že jsem se s tím filtrem nemusel mořit.Klima jede a autí pěkně funí čistý vzdoušek. 8) 8) 8)
Jako bych byl z jiného světa....cituji servis, který jsem kontaktoval v Ústí nad Orlicí "Dobrý den,
kontrola a doplnění klimatizace stojí 1800,-, případná desinfekce výparníku se pohybuje kolem 1000,-. Jsme servis Škoda a nevíme, jestli je ve Fordu lehce dostupný.", Celkem tedy za doplnění a desinfekci cca. 3000kč. Oproti tvejm 1300kč....se mi vyplatí jet do Hradce, nebo kde ti to dělali :?
chmelko píše:no jo no..dostupný škodovacky servis :roll: :lol:
NEEO píše:Ted jsem doporučil dvěma kámošům servis -www.proximapneu.cz a tam ji plní a kontrolují kolem 1000kč bez objednání a maximální spokojenost kamarádů s přístupem prací a cenou.
http://www.proximapneu.cz/
d3DEk píše:
Boban píše:Ještě přidám fotku na autě ve kterých místech se nachází ten odtokový kanálek kterým se to desinfikuje.
Toto je fotka zezhora nebo zezdola? :oops: :)
Beri píše:Je to foceno ze shora. Mnohem lepší přístup je ze spod auta.
Kota píše:Já najel kolem na obrubník(kolo u spolujezdce)a vlezl pod auto.Někde na úrovni nápravy,cca 50 cm od boku vozu je takové malé plastové kolínko.Dá se sundat.Tak do této trubky je potřeba nastříkat dezinfekční přípravek.Mě ještě pomohlo zrcátko a to,že jsem přípravek stříkal i přes výdechy v autě.Pak mi roztok tímto kolínkem začal kapat ven a byl jsem si jistý,že je to ono....
MobyDick píše:taky budu muset brzo vyčistit klimu, snad ten správný otvor najdu
Boban píše:
Beri píše:
d3DEk píše:Toto je fotka zezhora nebo zezdola? :oops: :)
Je to foceno ze shora. Mnohem lepší přístup je ze spod auta.
přístup pro čištění na tuty, pro focení pro mpředstavu už nikoli :mrgreen:
dandyta píše:
Kota píše:Já najel kolem na obrubník(kolo u spolujezdce)a vlezl pod auto.Někde na úrovni nápravy,cca 50 cm od boku vozu je takové malé plastové kolínko.Dá se sundat.Tak do této trubky je potřeba nastříkat dezinfekční přípravek.Mě ještě pomohlo zrcátko a to,že jsem přípravek stříkal i přes výdechy v autě.Pak mi roztok tímto kolínkem začal kapat ven a byl jsem si jistý,že je to ono....
Takže nemusím demontovať spodný kryt motoru, aby som sa dostal k tomu otvoru od výparnika ?
Ak by mal niekto možnosť zohnať prípravok Wurth, budem veľmi rad ak mi napíšete. Tu v MT neni šanca jedine od importera z BA, ale to som neskúšal.
MobyDick píše:Dneska jsem čistil klimu, vystříkal jsem do odtokového kanálku půlku spreje http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1 a vypadá to že to pomohlo. Již není cítit žádný zápach po vypnutí klimi. Ještě pro jistotu vyměním pilový filtr.
Peter5 píše:Mam otazku ohladom zapachu z klimy. Mam auto asi mesiac. Ked zapnem klimu na plne chladenie alebo si nastavim teplotu to je jedno tak mi po vypnuti klimy fuka z ventilatora zapach. Neviem ho presne identifikovat ale ako keby vlhky vzduch s prachom neviem to presne opisat. Do teraz som si myslel ze je to v poriadku ale ako tak citam toto vlakno tak asi nie tak prosim o radu.
chmelko píše:pri tak novom aute by som zašiel do servisu a predviedol im to
Peter5 píše:Aj by som siel ale chcel by som najprv vediet ci je to v poriadku alebo nie. Ako sa to deje vam pri vypnuti klimy citite nieco pri pustenom ventilatore alebo nie. Lebo ak nic necitite tak to potom nieje v poriadku.
chmelko píše:tažko sa specifikuju pachy...celkovo klima ma tzv.umely prejav a to čo potom citiš by som musel vyskusat osobne..
Peter5 píše:Ono pocas zapnutej klimy nieje nic citit az po vypnuti az vyfuka studeny vzduch zacne fukat ten divny pach ktory tiez po chvili prestane. Nechce sa mi len tak bezak do servisu. Ak by sa ukazalo ze to tak ma byt tak by som vyzreal ako ........ Preto sa radsej najprv pytam.
chmelko píše:stale po vypnuti klimy sa zmeni charakteristika pachu, pretože ventilator chvilku ofukuje len teply vlhky vyparnik, ak to nieje obtazujuci smarad, tak by som to neirešil
zewl píše:Peter5: to co popisujes je myslim ten "smrad" co tu vsichni resime. Behem funkce klimy v pohode, ale jak ji vypnes, tak je proste najednou na chvili citit zatuchlina. U mesic stareho auta bych sel za prodejcem a reklamoval to.
chmelko píše:zewl:toto nieje technicky možne, myslim, že Peter5 popisuje niečo ine
Peter5 píše:Zatuchlina to je presne to co je citit. Ale tiez mi nieje jasne ako je mozne aby u noveho auta bol takyto problem. Asi len budem musiet zabehnut do servisu a predviest to. Potom dam vediet co a ako.
chmelko píše:skratka tomu neverim...od kedy sa ti to začalo prejavovat?
zewl píše:premyslel jsem nad tim, jak je to mozne, podle me by mu museli dat zasrany pylovy filtr nebo musi mit plno bakterii v systemu. Ale jak jsem psal, do noveho auta silne pochybuju, proto bych sel za prodejcem. Peter5 sam musi aspon tusit, zda je to normalni nebo neni. Divej z jeho laickeho pohledu zakaznika v aute neco smrdi po vypnuti klimy = nestandartni vec = sel bych za prodejcem.
zewl píše:chmelko: pokud citi zatuchlinu, tak je to presne vono...
Peter5 píše:Zatuchlina to je presne to co je citit. Ale tiez mi nieje jasne ako je mozne aby u noveho auta bol takyto problem. Asi len budem musiet zabehnut do servisu a predviest to. Potom dam vediet co a ako.
zewl píše:Navic pokud tohle bude resit az po sezone, tak je jasne jak to dopadne: na jeho (Peter5-a) naklady se provede vymena pyloveho filtru a desinfekce klimatizace. Ja bych s nicim necekal.

edit: mozna ma nejakou chybu v systemu, neco ucpane, nevetrane, nevim, jiste ale takova moznost je, zejmena u noveho (nevyzkouseneho) auta.
Peter5 píše:Prejavuje sa mi to od zaciatku ako som auto kupil preto som si myslel ze je to v poriadku. Mne to dost vadi az tak ze pri tom zapachu mi slzia oci. Nerobi mi to dobre. Budem musiet v pondelok navstivit servis. Ak by bol niekto z tohto fora z vychodu aby som sa s nim dohodol a aby to vyskusal tak by bolo dobre ale nikoho som zatial nestretol.
zewl píše:od zacatku :?: :?: To rozhodne neni v poradku. Pokud ti z toho slzi oci, tak to v pohode nebude. Nejsi alergik? Tusim ze je vice pylovych filtru, nektere jsou specialni alergenni. Jestli nahodou problem nebude v tom... Ale pokud zatuchlinu fyzicky citis, tak to nechapu. To vypada, jako auto bylo treba uz pul roku v provozu s pouzivanou klimatizaci :!: Ale to je asi blbost, rozhodne si zajdi do servisu a pak dej vedet, co s tim bylo, to by me moc zajimalo...

Pokud vime, z jakeho duvodu plyne z vydechu po vypnuti klimy zatuchlina, tak chapu, ze chmelko tomu nechce verit, protoze u noveho auta to proste neni mozne, aby byl system zasrany :idea:
Peter5 píše:Tak v pondelok tam urcite zabehnem. a potom dam vediet co a ako.
dandyta píše:Tak presne to čo pises, robi aj mne a to mam auto r.v.2001. Jednoduchu po vypnuti klimy ide z vetrakoch smrad - zatuchlina,ako ked za horuceho dna poprsi a citit zapach-puch. Trva to asi 5 min. no pritom musim mat pootvarane obidva okna, inak sa tam neda vydrzat..
Hned ako zozeniem ten pripravok od Wurth, idem vyparnik odtokovou trubkov precistit. Hlavne teraz pred dovolenkou.
zewl píše:dandyta: nezapomen i na pravidelnou vymenu pyloveho filtru :idea:
Ahmed píše:
Peter5 píše:Tak v pondelok tam urcite zabehnem. a potom dam vediet co a ako.
Mam uplne stejny problem jako ty. Klima mi smrdela od prvniho dne, ale bylo zari, takze jsem ji pouzil ten rok asi tak 3x. Letos kdyz jsem ji zapnul, tak to bylo jeste nekolikrat horsi. Taky jsem si rikal, ze to prece neni normalni, aby u noveho auta byly hned ty smradlave sracky. Ale po nekolika delsich jizdach s klimou se to dost zlepsilo a troufnu si rict, ze uz tak nesmrdi. Nicmene vlhky vzduch je citit, rekl bych, ze to je u klimy normalni a delalo mi to i u stareho po dezinfekci, atd. Kdyz ji vypnes tak se proste zacne ta vlhkost foukat dovnitr. Divny zapach mozna taky, ale ne tak moc dlouho. V servisu by me s tim uz asi poslali k sipku, vymenili by mi filtr, vydezinfikovali system a vzali 2,5t, coz nechci.
Kdyz jsem mel jeste fofoI, tak me vezl bratranec starym mondeem a tu klimu behem jizdy vypnul a zapnul snad 10x, valil jsem oci jak blazen a necitil jsem vubec nic, ani smrad, ani vlhkost (akorat rozdil v teplote vzduchu - takze klima fungovala) :|
Peter5 píše:Tak som si dnes spravil s priatelkou vylet kde som skusal klimu a cuduj sa svete po vypnuti nic. Nechapem ako je to mozne. Predtym to smrdelo az sa to nedalo vydrzat a teraz nic. Zeby sa to potrebovalo nejako zabehnut? No nic budem to dalej skusat a uvidim ako sa to bude správat.
FMan píše:Ja sa tiez hlasim do "klubu" :? . Klima mi po vypnuti smrdi, auto ma skoro rok. Myslim, ze minule leto to nebolo az tak citit. Ktovie ci to nebude tym, ze jazdim hlavne kratke trasy a klimu pouzivam velmy malo.
Chobby píše:Řekl bych že ve většině případu tu jde jen o to, že po vypnutí klimy, "vjede" dovnitř vlhký teplý vzduch zvenčí, což je samo o sobě dost nepříjemné po době strávené v suchém studeném vánku z klimy :wink: (netrvdím, že nemůže jít i zápach, ale u těch nových aut...).
Jemar píše:Zhruba před 4 měsíci jsem dal do "placu" přeložený návod na čištění klimatizace podle Ford-TIS. Po této době musím konstatovat že ani tento návod nefunguje bez vad. Klima se už začíná "projevovat", i když v těchto parných dnech běží bez přestávky. Zápach zatím není nějak příliš silný, ventilátor si s ním poradí cca do 5 vteřin. Pak je to v pohodě. Věřím, že když se klima používá často, tak není tak náchylná na růst plísní.
Až budu opět čistit klimu (chystám se k tomu teď před dovolenou), zkusím tenhle postup zkombinovat s osvědčeným způsobem aplikace odtokovým otvorem výparníku.
mirec_m píše:nazdarek
hneva ma klima a uz neviem co s nou
ked som ju pustil isla tak 10 min a potom nic vzduch z vonku
ked vypnem a nasledne po cca 10-20min zapnem ide ale len chvilu

bol som v servise povedali ze ju treba len doplnit tak mi ju doplnili (bolo tam 690g a plne je 740g takze to bolo este v norme) chvilu mi fukala ok (v garazi bol chladok) ale odstavil som auto pred dom a za hodinu ani zavan
tak som bol v servise zase zmerali mi to este raz ze napln tam je ale ze mam vysoky tlak
a nic ze si mam dat precistit chladic
a k tomu ked idem a nasledne vypnem motor nieco mu tam zacalo rachotit (tak 5 sek ) kym sa to vypne.
uz som z nervami v koncoch
pls co z tym?
chmelko píše:navlas rovnaky problem..

http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... ma#p226241
SkyLK píše:
Miro05 píše:Nazdárek chlapi,
prosím o radu. Klima (manuální) mi šlape, pěkně chladí, nesmrdí (nedávno dezinfekce a výměny pyl. filtru).
To ale vše jen do doby, než ji za jízdy vypnu a nechám puštěný ventilátor - potom letí dovnitř hrozně vlhký vzduch jako ze sauny - moc to nesmrdí, ale je to na padnutí a je jedno jak moc teplo je venku. Po cca. 5-10 minutách se vše postupně upraví. V čem by mohl být problém?
Ten vlhký vzduch je normální.Vyplívá to z funkce klimošky.V klimatizaci koluje "medium",který se vypařuje a ochlazuje,tím zkapalní a následek toho je vlhký vzduch při zapnutí a vypnutí klimy,než se vzduch v autě vymění.
Slyšel jsem, že do nových aut se dává nějaký filtr,který to vlhko vstřebá nebo tak nějak.
chmelko píše:medium sa nevyparuje, ani nestraca svoju hmotnost bez vlivov ako je napriklad netesný spoj..
to že je citit vlhky vzduch po vypnutí je kvoli vyparniku, ktory, ked medium prestane v jeho vnutri cirkulovat sa vracia do teploty okolneho prostredia a vykondenzovana vlhkost je natahovana do ventilacie až pokial sa naporom vzduchu neusuší
SkyLK píše:Neměl jsem na mysli,že se vypařuje někam ven z auta,s tím že bys to měl pak doplnit.To jsme si nerozuměli.Myslel jsem to tak jak pišeš,akorat jsem to chtěl napsat nějak zjednodušeně.
HORST píše:
SkyLK píše:Neměl jsem na mysli,že se vypařuje někam ven z auta,s tím že bys to měl pak doplnit.To jsme si nerozuměli.Myslel jsem to tak jak pišeš,akorat jsem to chtěl napsat nějak zjednodušeně.
Medium se opravdu nemuze "vyparit" napr za rok. Je to hodne hlidane a pri vyrobe jsou vsechny spoje klimy odzkouseny na mnohonasobny tlak, nez ve skutecnosti v systemu v aute.
Je ale pravdou, ze je "povolen" minimalni rocni unik v gramech, ktery ovsem nemuze mit za nasledek "nefukcnost klimy". A navic ten "unik" je smesne cislo v porovnani celkove gramaze neplne.
Od vyrobce a vlastne i od prodeje je myslim doporucovano, aby se klima i tak minimalne co 2 roky premerila a popr se medium doplnilo.
Ja to nedelal asi 8 let a kdyz jsem to odzkousel, schazelo proti normalu asi 200 g naplne.
Myslel jsem, ze je to moc, ale manik, co to plnil tvrdil, ze klima funguje i pritom, kdyz tam schazi vic nez 200 g!!!!
A udajne zazil, ze misto asi 720 gramu tam bylo pouze asi 200 a fungovalo to!
chmelko píše:Horst: system sa poklada za tesny ak na jeden spoj je unik media menší ako 5gr.za rok :wink:

inak pri 200gr už velmi pochybujem o funkčnosti
HORST píše:
chmelko píše:Horst: system sa poklada za tesny ak na jeden spoj je unik media menší ako 5gr.za rok :wink:

inak pri 200gr už velmi pochybujem o funkčnosti
chmelko, pokud by me to netvrdil borec ze zkusebny klimy, tak bych take pochyboval, ale je mozne ze si nekdo neco trosku zvelici!!!
:wink:
mirec_m píše:
chmelko píše:navlas rovnaky problem..

http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... ma#p226241

hmm to je sice pekne ale riesenie ziadne :|
je to na draka
SkyLK píše:Náplň klimy by se měla jednou za čas,alespoň pročistit.Hlavně pylovej filtr by se měl měnit každý rok.Hlavně u tech aut které jezdí hodně městský provoz.
Schválně bolí třeba někoho v krku přes léto ,když si pouští klimu.pokud je adpověď ano,tak je na čase ho vyměnit.(drží se v něm plno nechutných bakterii)
zewl píše:A neboli v krku hlavne z tech teplotnich soku, kdyz clovek neumi pouzivat klimu? :wink:
chmelko píše:boli v krku hlavne z intenivneho chladneho sucheho vzduchu,,
bakterie draždia hlavne nosy alergikov
Jemar píše:
SkyLK píše:Náplň klimy by se měla jednou za čas,alespoň pročistit.Hlavně pilovej filtr by se měl měnit každý rok.
Náplň klimy nemá s bakteriemi co dělat. Doma v ledničce se taky nečistí. Jednou za 3 roky se má zkontrolovat množství náplně (740g), 2 x ročně dezinfikovat výparník a 1 x ročně vyměnit pylový filtr.
chmelko píše:ešte si zabudol na výmenu sušiča, ktorý tu každy z nas zanedbava.. :wink:
Kota píše:sušič?Nějak mi to nespíná...co je to? 8O
Stehnak píše:sušič nebo-li dehydrátor (Jak na to - strana 100)
Odebira z R134a-čka pripadnou vlhkost.
HORST píše:
chmelko píše:ešte si zabudol na výmenu sušiča, ktorý tu každy z nas zanedbava.. :wink:
Pokud je to mysleno jak uvadi Stehnak tady: sušič nebo-li dehydrátor (Jak na to - strana 100)
Odebira z R134a-čka pripadnou vlhkost. tak potom nejde jen o vymenu "susice", ale celeho "akumulatoru" klimy.
Susidlo je totiz "zavareno" uvnitr hlinikove nadoby a samotne nejde vymenit. :wink:
chmelko píše:Horst: mal som namysli samotný sušič (to je komplet patrona) samozrejme si neviem predstavit vymenit len granulat :lol:
anubis píše:Dobry vecer...som fest unaveny, tak som mozno aj prehliadol pripadnu odpoved na moju siahodlhu otazku..prisiel som v prace (cca polhodina jazdy) a nasiel som si pod autom vlhke flak-flaky. dost rychlo sa to tam nazbieralo (za cca 3min)...je temer v cenralajne a trochu za prednou napravou a nejak neviem ci je to zle alebo dobre znamenie...dufam, ze dobre a ze je to len zvysok z prace od klimy (je automaticka a mavam ju nastavenu 22-23stC, vonku bolo 26stC a uz vecer - snad aj trosku vlkejsie)...aj som privonal k flaku - nie je to od venciaceho psa...dik moc...
chmelko píše::lol:
zkondenzovana voda z vyparniku, no problemo :wink:
anubis píše:mozem ist pokojne spat :-)..diky
HORST píše:Jak uz psal chmelko, pricina je asi jasna! :wink:
Jen doplnim, ze tchan na dovci v Recku zazil neco podobneho jeste na Mondeu a kdyz se podival dolu, tak udajne na akumulatoru klimy byla namraza jako v lednici, ktera postupne tala a tim se pod karou delala "louzicka"! :roll:
Pokud je to tak, tak je aspon videt, ze klima funguje jak ma!!! 8)
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 16:36

presun :arrow:
messer píše:Obracím se na účastníky fora s prosbou , o elektrické zapojení FF 1,8 TDDI 66 kW 10/2001. Nefunguje klimatizace- vyhazuje 10 A pojistku ve slotu 15. Klima byla doplněna, přezoušena těsnost - byla zjištěna závada - na spojku klimatizace nejde napětí. Po výměně pojistky klimatizace běžela cca 5 - 10 minut - po té opět vyhořela pojistka. obávám se nejhoršího - výměny elektromagnetické spojky - cena u F 7.000 Kč
masox píše:Taky zajímavý problém - hodně se s tím ted zabívám at hned nejedu zbytečně na diagnostiku - kvuli prkotině.
Pročítal jsem ted manuál ve slotu 15 a 10A pojistka není - je NEOBSAZENO.
pojistlka je to 29 a má 30A - světle zelená - ventilátor chlazení motoru (klimatizace) - doslova takto je to tam uvedeno, nebo potom
v přídavné skřínce u baterie, ale to jsou relátka - je to relé 15 - černá barva - ventilátor chlazení st.2 (klimatizace) - doslovně.
Tak nevím kde se mám podívat - na relatka, nebo pojistku, asi bude nejlepší mrknout na oboje - ale jak poznám že nefunguje relé - pojistku ruplou snad ještě poznám.
Už tady myslím psal magic že při nezapnuté klimě se přítlačná deska elmag.spojky netočí a při zapnutí se asi o 1mm přitlačí a točí se spolu se spojkou - mě ne - mě se netočí ani při vypnuté ani při zapnuté.

MOŽNÁ JE TO ZASE JINAČÍ U DIESSELU.
messer píše:U dieslu je opravdu pojistka pro el.spojku ve slotu 15, našel jsem ale naseklý kabílek, ale dělá to dál. Jestli ti jde relé poznáš, že se ti pojistce po sepnutí objeví napětí. Ale podle schematu je sepnutí relé klimatizece podmíněno i tlakem media v klimatizaci, polohou ovládání ventilátoru a zvolením cirkulačního okruhu (nefunguje při plném ofuku čelního skla a vypnutém ventilátoru.
zdenda60 píše:Kamarádi sem též v p:oops: Neska jsem dovez Ferdu ze servisu. Zavaření děravý trubky a naplnění klimi. Bohužel zima neni. Nejde tam elektrika. Mechanik zkontroloval pojistky, kabely, relátka - bohužel nic. Udajně má každá klima řídící jednotku, ta by mohla být v hajzlu. Mechanicky je to v pořádku, zkoušel to připojit na "tvrdo" a běží to. Dušoval se, že to musí vyřešit, ale za ty dlouhý peňauze ho bádat nenechám.
Kámoš má obdobnej problém na golfu, je vyučenej autoelektrikář a na auta vyhlášenej machr. Zapojil si to na tvrďáka a 2 roky už mu to maká. Nemá s tím někdo ňákou zkušenost ?
foki píše:natvrdo bych to v zadnem pripade nedaval az ti to roztrha trubky nebo zadre kompresor tak se budes divit .
zdenda60 píše:Foki díky za radu. co ale s tím může být. Mechanik řikal že projel relátka, kabely a nic nenašel. Až se vrátí šef (je na dovolený) tak by skusil čidla. Ale takový laborování mě může stát celkem dost peňauz. Asi se smířim s tím, že zima nebude.
foki píše:tak to privez a my setina to podivame :lol:
Jairo píše:Zdravim, mam tiez problem s klimou. Jednoducho nejde. Bolo takmer jasne,ze kompresor sa netoci a nespina klima kvoli tomu,ze unikla napln.Tak som bol v servise,tam mi to chceli naplnit ale s rizikom,ze mi napln zase vyfuci(peniaze vyhodene do vzduchu). Tak tam skusili narvat trochu vzduchu a zistili,ze je derava hlinikova trubka pod pravym prednym podbehom.Je tam nestastne upevnena na comsi zeleznom.To zacalo korodovat a tym sa spravila dierka v tej hlinikovej rurke od klimy.Tak mi to skusia zavarit a naplnit. Len dufam,ze tam nie je este niekde inde dierka ina. Tak nestastne su totiz uchytene 2 hlinikove rurky z klimy,ako som si vsimol.
V pondelok budem mudrejsi (= uvidim,ci moja klima bude este niekedy fungovat.V tychto maxi teplotach by to bolo priam ziaduce :roll: ).
zdenda60 píše:Foki díky za nabídku, mám teď 14 dní dovolenou, budu o tom přemejšlet, protože jsem od K.varů je to dost z ruky, musel bych vzít rodinu a udělat z toho 2 denní výlet. Bydlíš přímo v Budějovicích?
romanm píše:Foki bydlí v Lišově před Č.B. směrem od Třeboně(tak jsem to prásknul :oops: ) :D
zdenda60 píše:Kamarádi Foki je fakt "guru". Mluvil jsem s ním o mojem problému s klimou a říkám, že kontrolka klimi po zapnutí pravidelně blikne. Foki to odhadnul na pojistku. Tak jsem vzal manuál a jedu po pojistkách. V hlavní skříňce pod volantem (pozice 58) má být pojistka "klimatizace, recyklace vzduchu". Koukám tam 8O a pojistka nikde. Po vložení pojistky klima maká o 106.
:lol: Po dovolený ještě zajedu do toho servisu, kde se mi mechanik dušoval, že pojistky, relé a kabely jsou v pořádku. :evil: a já vypláznul 4 tácy za zavaření trubky a doplnění klimi s tím, že to nefunguje.

Foki díky moc za tu radu.
zatka píše:Chlapi mam problem,neběží kompresor klimatizace.Nevíte jesti má nějakou pojistku.
Ford Focus 1,8tddi díky
chmelko píše:ako nebeží, ako si to poznal :?:
zatka píše:
chmelko píše:ako nebeží, ako si to poznal :?:
Nefouká studený vzduch,při nastartování a zapnutí klima se nerozběhne kompresoor klimatizace.
chmelko píše:tak ak sa ti nerozbehne, to znamená, že sa nerozbehne vobec, alebo cvaká, zapojuje/vypojuje? podla toho by to bol nedostatok chladiva v systeme..
pozri niekde schemu na poistku samotneho kompresoru
CoolXman píše:Zdarec lidi, prosím o pomoc s klimou před tím než to dám někam do servisu.

Popis problému: klima nechladí, tlačítko klimy svítí, spojka u kompresoru nesepne ani "necvaká", obě vrtule na chladiči se netočí, doufám všechny pojistky v pohodě (moc pojistkám a relátkám nerozumim), vizuelně nikde žádný úniky čehokoliv nevidím.

Příběh:
Auto mám rok, momentálně mi klima nechladí. Už jednou mi nešla, ale spojka pravidelně "cvakala" a po doplnění klima chodila asi 2 měsíce (pak byla zima, kdy jsem klimu nepoužíval, akorát jednou na 5 minut a zdálo se mi, že šla). Problém mohl být v tom doplnění protože to dělal nějakej amatér v garáži, kterej tam cmrndnul neidentifikovatelný množství média, bez ohledu na potřebnou hmotnost média či tlak. Takže nevim kolik ho tam mám a jestli to nemůže být tím.
Další co je mi divný je chování těch dvou vrtulí u chladiče. Už je pozoruju tak 14 dní a ještě jednou jsem neviděl ani jednu se točit. To asi není normální, mám trochu obavu jestli se nemůže přehřát motor když ty vrtule neběží. Za jízdy to samozřejmě nevidim, ale po dojezdu nebo i před jízdou se netočí. Ručička teploty motoru je v normalu, nic těch 14 dní nenormalniho nepozoruju, pravda že nebylo moc teplo.

Dotaz:
Co s tím, poradí někdo co můžu ještě udělat nebo to strčit rovnou do Fordu za těžký prachy. To se mi moc nechce, za posledních pár dní jsem do FoFa narval asi 17tis.
zewl píše:s klimou neporadim, ale ty vrtule se snad roztaceji az se zacne zvysovat teplota nad provozni, ne? Driv se staci cely system chladit sam, tak neni potreba vrtule tocit. Nekde tu byly napsane teploty, kdy se zacinaji tocit. Ale pokud mas rafiku teploty vody stale svisle nahoru, tak se ti neroztoci, neni duvod.
CoolXman píše:Samozřejmě není takový teplo jako v létě, ale zdálo se mi, že se určitě někdy aspoň jedna vrtule točí, třeba po dojezdu když vystoupim před garáží a otevírám dvěře, tak to určitě slyšim jak to hučí. Myslim, že když je klima funkční a běží, v tu chvíli se vždycky aspoň jedna ta vrtule točí. Ale nejsem schopen to asi vyzkoušet, při čem jinym nasimuluju aby se vrtule roztočily. Při klima ne, když mi nefunguje. Jsem v začarovaným kruhu, vzájemně to asi souvisí. A pokud je klima vázaná na točící se vrtuli, nemůžu vyloučit ani že je třeba klima v pohodě, jen ty vrtule jsou nefunkční. Nemám v tom jasno. Zkoušel jsem dlouho hledat na fóru, ale k funkčnosti vrtulí jsem nic moc nenašel.
zewl píše:Ze toceni chladicich vrtuli souvisi s praci klimatizace, to teda cumim 8O 8O Doufam, ze se k tomu vyjadri nekdo povolanejsi a objasni to. Ale myslim, ze vrtule souvisi opravdu jenom s chlazenim motoru, ze to nema nic spolecneho s klimou.
Jemar píše:
zewl píše:Ze toceni chladicich vrtuli souvisi s praci klimatizace, to teda cumim 8O 8O Doufam, ze se k tomu vyjadri nekdo povolanejsi a objasni to. Ale myslim, ze vrtule souvisi opravdu jenom s chlazenim motoru, ze to nema nic spolecneho s klimou.
Má a hodně, tady je schema funkce klimatizace -viz obr.
Právě v kondenzátoru (je umístěn vpředu vedle chladiče) dochází k přeměně média z plynného na kapalné pomocí náporového vzduchu a obou ventilátorů (poz.7). Detailnější popis je v "Jak na to" str. 100.
Mě to funguje asi takhle: po zapnutí klimy asi 1-2 sec. cvakne elmag. ventil a zároveň se rozběhnou oba ventilátory.
Pokud není klima zapnutá, určitě ventilátor chlazení při jízdě neběží, motor se stačí chladit náporem vzduchu, ventilátor spíná teplotní čidlo - pokud stoupne teplota, tzn. při delším stání s běžícím motorem atp.
Schema klimatizace.jpg
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 16:40

presun :arrow:
CoolXman píše:To Jemar: Děkuju za schéma a popis.
Dotaz: dá se nějak nasimulovat chod vrtulí nebo aspoň jedné z nich, jak poznám jestli jsou funkční? připomínám klima mi nejede, proto to celý zjišťuju. Díky
zewl píše:zas jsem o neco chytrejsi :wink:
CoolXman píše:
jamaka píše:CoolXman - motorceky na vetrakoch vyskusas jednoducho, rozpoj hlavny konektor a skusaj. a Potom ho aj dobre spoj, a mozes opet vyskusat klimu, stava sa ze sa konektory povolia. A druha vec ak mas malo chladiva, tak klima nepojde (to vies).
Díky, to vím, ale jsem amatér. Mám jenom zkušenost z minula, že když bylo media málo a malej tlak, spojka "cvakala". Teďka nic, úplně mrtvá. Leda že by tam byl tak malej tlak, že už se ani nehne. V tom případě by to znamenalo, že to někde uniká, když už bych doplňoval podruhý za půl roku. Z předchozí konverzace jsem pochopil, že médium mi může unikat jak v kapalný tak i plynný podobě zřejmě. V plynný asi nepoznám, ale kapalný bych mohl, má to nějakou barvu? Podívám se kolem baňky (zásobníku média), nic jinýho mě moc nenapadá. Změří mi množství média i jinde než ve Fordu? Díky.
Jozkablack píše:Jasně že změřej. Koukám že jsi Pražák, tak si cinkni sem 606864100. Je to šikulka a neni drahej.
CoolXman píše:To Jozkablack: Díky za kontakt, už jsem to někde čet na fóru jak si byl spokojenej. Každopádně právě včera jsem auto neplánovaně nechal na prověření chladící náplně a těsnosti systému, u toho musím chtě nechtě začít. Pak budu řešit dál.
Mimochodem do tý doby jsem výměnou dostal Mondeo 2.0tdci 96kW - No, zvyknul bych si kurňa. :-)
romanos píše:Ahoj, rád bych se s Vámi poradil o mém problému. Projevuje se to hlavně při popojíždění v koloně (a že jich v Praze máme plno :D ). Při vypnuté klimatizaci vše OK. Jakmile zapnu klimu, tak začnou při neutrálu kolísat otáčky. Spadnou pod 800 a pak vyskočí na nějakých 1200. Všiml jsem si že klima stále spíná a vypíná. Pokud klimu vypnu okamžitě se otáčky ustálý na 800 - tzn. můj lajcký názor je, že kolísání způsobuje stále zapínání/vypínání klimy. Máte s tímto problémem také někdo zkušenost nebo radu, jak to řešit. Ptal jsem se na to u Valouška a tam mě odbyli slovy ... to je normální - trochu divné ne????!!!!!!
romanos píše:Zdravím, tak jsem mluvil se servismanem přes klimatizece a můj problém bude asi v malém tlaku chladícího média. Pojedu na doplnění a potom uvidím. Dám vědět jak jsem dopadl.
chmelko píše:no keby si si prečítal toto vlakno, nemusel si sa ani toho servismana pýtat, to je celý problem :wink:
CoolXman píše:No i já k mému překvapení jsem měl málo chladiva v systému. Ale příznaky nynějšího problemu byly odlišny od toho proč mi to nešlo minule. Je to divný ten únik, když nikde nic viditelnýho není a vakuový test taky v pořádku. A doplňuji podruhý za necelej rok. Tak tam mám teďka reflexní barvivo a za nějakej čas dojedu na kontrolu a mrknem se na to přes brejle.
dreny píše:to CoolXman: Simulaci chodu vrtulí nemusíš provádět, stačí chvíli stát na místě a vrtule by se měly rozběhnout samy po sepnutí čidla když máš zapnutou klimatizaci.
romanos píše:
chmelko píše:no keby si si prečítal toto vlakno, nemusel si sa ani toho servismana pýtat, to je celý problem :wink:
Proč to neověřit ještě u profíka :wink: Každopádně se situace po doplnění zlepšila, ale problém částečně přetrvává a mě to dost točíííí!!!!! :evil: Neříkejte mi, že je normální občasné kolísání otáček při spínání klimy. Před FoFo jsem měl služební Octavii v naftě s Climatronicem a tam jsem absolutně neregistroval práci klimy nebo ventilátoru. Kamarád má Vectru v benzínu také s automatickou klimou a také nemá problém s kolísáním otáček. Nebo je to dáno mechanickou klimatizací a automatická s tím problémy nemá?
deekay píše:dle me je to dany tim jakej zpusob obtokovyho ventilu ford pouziva, s klimou jako takovou to podle me moc spolecneho nema, spis obecne se zatizenim. Todle zakolisani mi delal Escort, dela ted Focus, kamosovi to dela Mondeo...
Takze bych se spis zameril na funkcnost obtokoveho/volnobezneho ventilu, u Fordu muze ve valne vetsine pripadu za problemy s volnobehem on.
romanos píše:Konečně trochu jiná informace. Kolega má staré Mondeo a také se to chová stejně. Až pojedu na roční servis, tak se jich na to zeptám. Na druhou stranu je ale pravda, že pokud nemám zapnutou klimu, tak to šlape jako hodinky. Každopádně díky!!
Jemar píše:
romanos píše: Neříkejte mi, že je normální občasné kolísání otáček při spínání klimy.
Z tvého popisu není až tak zřejmé o co přesně jde. Když zapnu klimu, roztočí se oba ventilátory na chladičích (a to pěkně rychle!), sepne elmag. spojka klimy, a to musí být pro el. palubní síť pěknej záhul. V tom okamžiku musí poklesnout napětí a tím mohou poklesnout i otáčky motoru i jiných zapnutých spotřebičů. Toto trvá jen malý okamžik a vzápětí zasáhne nějaký regulační prvek, který nepatrně zvýší otáčky motoru (ručka otáčkoměru poskočí asi o 1 mm nahoru a je i slyšet že motor má vyšší volnoběžné otáčky. Nejsem žádný elektrikář, ale myslím si, že tímto způsobem dochází k vyrovnávání napětí. Po celou dobu použití klimy jsou volnoběžné otáčky vyšší, po vypnutí klesnou.
Našel jsem schema, kde je jakési relé stabilizace napájení (měly by ho mít všechny typy fofo bez ohledu na klimu), které by mohlo mít tuto samoregulaci na svědomí. Je to jen můj názor amatéra a byl bych rád, kdyby ho někdo povolanější (že by pelen?) potvrdil nebo vyvrátil. Tady je to schema:
Schránka01.jpg
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 16:51

presun :arrow:
romanos píše:Z tvého popisu není až tak zřejmé o co přesně jde. Když zapnu klimu, roztočí se oba ventilátory na chladičích (a to pěkně rychle!), sepne elmag. spojka klimy, a to musí být pro el. palubní síť pěknej záhul. V tom okamžiku musí poklesnout napětí a tím mohou poklesnout i otáčky motoru i jiných zapnutých spotřebičů.
U mě je to jinak. Mám nastartováno, vyřazenou rychlost. Zapnu klimu - nic se neděje. Po chvíli začne z ventilátoru proudit studený vzduch. Pokud se ale rozjedu, zastavím a vyřadím rychlost, otáčky se zhoupnou a několikrát vyletí na cca 1400 a zase spadnou na cca 500. Během toho slyším cvakání (asi elmag. spojka klimy). Cca po třetím zakolísání se otáčky usadí na normálu (cca 800). Před doplněním klimy se toto dělo pravidelně. Po doplnění je kolísání nepravidelné. Někdy se po rozjezdu a zastavení otáčky rovnou usadí na 800 a někdy to chvilku kolísá.
Jirka_V píše:Ahoj všem, já mám úplnou speciálku s klimkou. Budete mi umět poradit?
- klima byly natlakována - žádný únik
- nechal jsem ji napustit (Barumka)
- technik dal jakýsi teploměr do ventilace a po spuštění klimky klesla teplota k 7 stupňům (bylo mi ale divné, že nebylo slyšet klasické cvaknutí)
- už ten den, jsem při cestě domů klimu pustil a nezdálo se mi, že by chladila :(
- ventilátory běží
- pojistky jsoou všude O.K. (kontrola dle vašich rad)
Tak a teď babo raď.... Ješte podotýkám, že při spuštění klimky se zlehka zhoupnou otáčky. Ale jen z lehka. Když to porovnám s jinýma autama, co jsem měl, skok otáček byl větší. Díky, za jkoukoliv radu. Focus ´02 TDCI 85 KW. Jirka
darkaxe píše:Hmm tak js dojel s klimou taky, 2 měsice auti doma a klima K.O. Co to děla? Zapnu klimu, klima jede a z ničeho nic konec nechladí, nebo klimu zapnu - chladí, klimu vypnu a znovu zapnu a už nechladí. Tak z toho jsem osel .-)
petersbond píše:Tak přesně takovej pocit mám já taky. Někdy mi připadá, že klima chladí a někdy to vypadá, že jen fouká vzduch.
racetiger píše:Posledni 2 prispevky - mate plnou kapacitu media? To co popisujete vypada na malo chladiciho media,a pak nechladi.
Jinak k naplni - jednou mi kdosi vysvetloval, ze pokud byl freon tak nebyl problem,protoze pokud utekl tak se dodal a byl klid.U noveho media bezfreonoveho je ten chladici plyn zkombinovan ze tri ruznych plynu a kazdy ma jinou hustotu,tudiz pokud je system netesny, tak utece ten nejmene husty a ty dva co tam zbydou tak nefunguji - nechladi.Je to uz dyl co jsem tohle slysel,treba je uz neco noveho,nicmene si pamatuju ze kamos s autobusem jezdil prave kvuli tomu k nekomu co mel freon(samozrejme nacerno),protoze doplneni freonem stalo relativne par korun ale doplneni tim bezfreonem se musela delat komplet napln.Jak rikam, tohle je cirka 15 roku z5,nevite nekdo zda je to pravda a jak to je nyni?
darkaxe píše:Takže poznatek... motor studeny ráno startnu pustim klimu a ledovice fouká hmm to znamená pokud je zima klima funguje :mrgreen: Zkusím odpoledne, kdy auti stoji na parkingu na přímem slunci...poznatek dodám..
No jestli je media dost netuším, jeli jsme cca 3tydny zpět do čech a klimu jsem zapinal a vypinal 20x za hodinu a vše oka. Blbnout začla teď, tak zjišťuji za jakych podmínek to dělá...
chmelko píše:možu byt v podstate 2 faktory

1/ malo chladiva a kompresor spina a vypina spina a vypina až dosiahne nizkeho kritickeho tlaku a vypne sa kvoli poškodeniu kompresoru

2/ príliš vela chladiva, nastava uplne to iste ale kvoli opačnemu problemu
darkaxe píše:No k tomu jsem taky nějak dedukci došel, ještě mě napadla chycena cívka elektromagnetu, ale žeby teplo na to mělo až takovy vliv. No přikláním se k tomu že media někde ubylo.. a jeje
chmelko píše:inak pre system je lepšie ak beží v kuse, nieže sa 20krat za hodinu vypina/zapina
darkaxe píše:Takže další poznatek, včera venku teplo jak sfiňa auto cele dopoledne na slunci, startnu zapnu klimu a jede cca po 15min, sama od sebe vypne... takže je jedno jestli je teplo nebo mráz, prostě jak se motor zahřeje a klima natlakuje vypne se kvuli nizkemu nebo vysokému tlaku. Jak psal chmelko. Takže to svěřím nějakemu manikovi ať na to kukne... no jsem zvědav
darkaxe píše:to chmelko : moc pekny tvuj black angel a moc pekne kolesa na nem
wayne001 píše:Prehľadal som celé vlákno, aby som sa neopakoval, ale nič som nenašiel. Dnes doobeda mi išla klíma ok, ale poobede sa vôbec nedá zapať. Nerozsvieti sa kontrolka na tlačítku. Poistka č.45 A/C je ok. Inak klíma je mechanická. Dík za postrehy :wink:
chmelko píše:ofuk mas ale zapnuty? :wink:
wayne001 píše:Jasné.
chmelko píše:ok
takze..ventilator je minimalne na stupen 1, a nemas smer ofuku uplne vpravo na okno?
wayne001 píše:Nie, vyskúšal som to v bezradnosti vo všetkých kombináciach.
wayne001 píše:Teraz ma napadá, že v poslednej dobe mi klima dosť zatažovala motor.Pri nízkych otáčkach mi to 2x zdochlo( pri zatáčaní zapojené aj servo).
wayne001 píše:Po niekolkonásobnom slačení tlačítka sa klima zapala, ale zase sa nedala vypať.Môže byť vadné aj toto tlačítko?
chmelko píše:myslím, že si prišiel na problem..ak by to bolo skutočne ono, mam jedno navyše
wayne001 píše:Porad prosím ako ho demontujem, skusím ho premerať.
chmelko píše:vytiahneš radio, su tam tuším 4 šruby na ten panel a potom to už ide samo :wink:
wayne001 píše:Tak som to tlačítko vybral a rozobral. Gumičky a dotyky v nom vyzerali ako nové. Napichol som ho tam bez toho predného krytu a skúšal mačkať len tie gumičky. Klima zapinala a vypinala OK. Tlačítko som zložil tak isto všetko OK, či bol povytiahnutý konektor alebo čo neviem. Zatial klima zapina no uvidím dokedy :lol: Ešte by som mal jednu otázku, či môže klíma na volnobehu tak zatažit motor, že auto zdochne?
chmelko píše:može, ale vtedy je pravdepodobne vadny volnobezny ventil
to som rad, ze to bola len taka prkotina, ale ked si napisal posledny post, vsadil by som sa, že to bude tym tlacitkom :wink:
wayne001 píše:Pred focusom som mal sierru. Tam som vybral prepínač smeroviek, otvoril ho, ten sa hneď rozletel na x častí, ale za pár hodín bol vkope a funkčný. Ale tu samá elektronika, odpor, integráč, myslím že aj nejaký klopný obvod, no na to som krátky. Jediné štastie,že po zložení to funguje :roll:
petersbond píše:Můj problém - klima nejede. :lol: (manualní r.v.1999)
Zapnu tlačítko AC. Kontrolka svítí, ale klima nechladí. Zkoušeli jsme náplň, prý je v pořádku. Zkoušeli vyndat relátko a natvrdo proklemovat kontakty - nic, ventilátory se nezpustili.Pak vyměnili "něco" (je to ,při pohledu zepředu, vlevo před předním kolem, asi v blatníku). Stále nic. Tak vyndali relátko, opět proklemovali kontakty, ozvalo se cvak a ventilátory se zpustili a klima asi po minutě začla krásně chladit. Říkali, že tam tu klemu můžu nechat, že to bude chladit pořád. To se mi ale vůbec nelíbí. Tak jsem ji vyndal. Vyndal jsem relátko a to funguje dobře. Navěděl by někdo ? A nemá někdo schéma zapojení v češtině )pleas, smutně koukám) :cry:
petersbond píše:Jo a pojistky by měly být taky v pohodě.
petersbond píše:Tak jsme zjistili, že na cívku relátka nejde napětí. Je tu někde návod, jak rozebrat ten panel pod rádiem?
chmelko píše:vytiahnut radio, po stranach su 4 šruby a potom to už ide samo, na čo sa potrebuješ dostat k vypinaču?
petersbond píše:Myslím si jestli není přerušen drát od vypínače dopředu k motoru, že bych to propísknul.
petersbond píše:Neměl by někdo to schéma? Alespoň blokově, co kam který drát vede, jáká je posloupnost mezi spínačem a ....?
honolulu píše:Ahojte, zrejme detto ten istý problém sa vyskytol aj mne cez víkend.
Klímujem a klímujem, všetko super. Cestou domov zo záhrady zapínam a nič. Kontrolka sa rozsvieti ale ide nadalej len krásny teplý letný vzduch
Kde hladať chybu?
Ešte malý poznatok, po štarte (predtým ako som zbadal že neklímuje) mi vynulovalo denný počítač kilometrov.
Kde je poistka AC? našiel som len relátko, dal dole kryt a vyzeralo to vo vnutri OK.
Please poradte..je teplo!
honolulu píše:diky za rady....už som to vyriešil,viete byť strašne nápomocný, len nie vtedy ked treba
chmelko píše:honolulu:toto sa ma malinko dotklo, ak neviem 100% čo to je ,tak nebudem tlachat blbosti a fakt nejdu odhlait všetky zavady popisom par riadkov
Radeczek píše:Honolulu, a v čem byl tvůj problém? Jak jsi to rozchodil?
honolulu píše:Sorry Chmelko, už som sa schladil...vieš ono to je tak, toto forum je super vec , vela sa clovek nauci, vela sa poradi.
Idem s mojim autom cez vikend do Paríža, tam a naspat nejakých 3000km..nie málo v tejto horučave.
Cez víkend mi prestala chladit klíma, a kde sa najrýchlesie dozviem co a ako? predsa tu!
Lenze som sa nedockal odpovede ani jednej, a nebyt kamaráta ktorý mi poradil ze ford je náchylný na presnost tlaku plynu v klimatizácii.
A dozvedel som sa ze jeden týpek tu u nás opravuje chladnicky a fušuje aj do klím. Za 600 mi doplnil plyn , skontroloval spoje a chladím ako mraznička Whirlpool.
Mám po probléme dufam že nevysyčí, ešte raz sorrrry
chmelko píše:no podla toho čo si popisoval ma ani vo sne nenapadlo, že to bude taka banalita :lol:
nielen ford, ale všetky klimy su nachylne a priamo zavisĺe na množstve naplne :wink:
honolulu píše:dufam ze to zostane pri tejto ´´banalite´´, týpek mi povedal ze je mozno niekde mikrotrhlinka ale kým doplnenie tlaku vydrzí jedno alebo aj dve sezóny tak to je uplne v pohode a netreba nič babrať. Za 6 stovák to stojí ked to vydrží 2 roky. A urobil mi to pred domom na chodníku, len predný plastový podblatník odhrnul.
petersbond píše:to honolulu - Tvoje poznámka mi taky vadí (jako chmelkovi), stačilo se podívat na vlákno od začátku a našel by si odpověď hned. Vždy rady směřovali k tomu, aby se zkontroloval tlak a množství náplně na prvním místě. Zirafak by tě napsal čítať, čítať. (vybral jsi si jednodušš cestu, tak se nemusíš hned čertit) :lol: :lol: :lol: :lol:
honolulu píše:Vadí nevadí, je to uz minulost, mám po probléme a som happy
Aj chmelko to pochopil a vzil sa do mojej situácie:)
Od vcera máme uz aj v kanceláriách klímu :wink:
Ide sa dalej :!:
kalimoco píše:Opět mám problém klimou.Předtím mě vyměnili tlakový čidlo,vyčistili magnet.Jel jsem cca 20km a klima chladí.Tam auto stálo 2h a co čert nechtěl,při zpáteční cestě ani ťuk(vlastně cvak).Kompresor nesepnul.Zkoušel jsem ji zapnout ještě večer,taky nesepla.Ale druhý den ráno už makala jak má.Klimu jsem doplňoval vloni.Teď jsem přijel ze servisu a tam mě říkal,že to dělá sušič.Prý to tam zamrzá a má se měnit 1za3 roky.Tak ho asi vyměním.Já tomu vůbec nerozumím :( !Tak co vy odborníci?Díky za váš názor
petersbond píše:Co je to ten sušič a kde je? :?: :?:
kalimoco píše:Vždyť říkám,že tomu vůbec nerozumím.Koukám tady na schéma klimy a jsem z toho jelen!Jestli to nezamrzá ve výparníku.Fakt nevím.
chmelko píše:tak toto je zatial tažka hujovina...ako može medium, ktore ma cca.40 stupnov v sušiči zamrznut?? 8O :lol:
je pravda, že sa ma menit, ale to je hlavne kvoli tomu, pretože sušič je niečo ako filter na vlhkost (čistí medium)
tak pri piatku zatial naj for
kalimoco píše:Tak jsme se trochu pohnuli.Takže "zamrzlý" znamená ucpaný,jestli to dobře chápu.Ale proč klima jde a po odstavení auta na 2h ji znovu zapnu a nejde.A ráno,když je auto studený,tak zase sepne.
chmelko píše:podla mna máš niekde problem s tlakom..ucpana klima ani nemože byt v principe..
kalimoco píše:Co jsem to měl v jiným servisu,tak tlaky byly dobrý.Tak to vypadá na jinej problém :?
chmelko píše:premýšlam, či ti nejaka poistka tlaku nespusti kompresor...
pri probleme asi treba vziat skušačku a preskušat či elektricky obvod je ok..ak ano, nejake čidlo hlasi problema nedovoli klime zapnut (na 99% tlakově čidlo)
chmelko píše:
kalimoco píše:A ráno,když je auto studený,tak zase sepne.
fakt mi to ukazuje na nejaky problem s tlakom..neviem si pomoct :?
kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!
kalimoco píše:Tlakové čidlo bylo vyměněno
chmelko píše:jo jo s fokim nič nezkazíš :wink:
ale ak ti raz nezapne a raz ano tak bud tlak alebo elektrika
kalimoco píše:Tak se domluvím s Fokim a zajedu tam.Díky za tvé názory.Ještě To proberu na Birell párty v Mikulovicích s Pardubicko groups.
HORST píše:
petersbond píše:Co je to ten sušič a kde je? :?: :?:
Nevim jestli ma nekdo na mysli "susidlo", ale i o tom uz tady byla rec.
Susidlo je pouze maly "pytlik", ktery je uvnitr akumulatoru (akumulator neni zadna "baterie", ale pouze soucast klimy kde dochazi k cirkulaci media, ktere se tristi o deflektor!!!) a ma "v popisu prace vstrebavat pouze vlhkost z celeho okruhu klimy.
Takze pokud nekdo svadi neco na "susic", tak by musel byt problem pouze v tom, ze by se pytlik roztrhl a susidlo (kulicky o prumeru cca 2 mm ) by se uvolnilo do celeho systemu.
Nicmene, melo by to asi vliv pouze na hlucnost, jelikoz by kulicky vybrovaly v systemu, ale urcite ne na "vykon".
mirec_m píše:
kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!

mam asi ten isty problem, bol som v servise a mam vysoky tlak a ze preto mi klimu vypina
daval som ju doplnit a je to este horsie
poradte, co s tym? ako sa da znizit?
hondras píše:Ahoj, mám taky problém s klimou. Věřím, že to je nějaká prkotina, tak se mi s tím nechce do servisu.
Zkusím to stručně popsat: Jel jsem asi 30 km, klima normálně chladila, tak jako vždycky. Pak byla asi 2hodinová zastávka, během které jsem odpojil a zase zapojil baterku. Pak jsem pokračoval v jízdě, a po zmačknutí tlačítka A/C se rozsvítila kontrolka, ale z větráků šel jen teplý vzduch z venku. Nepomohlo ani opakované zapnutí a vypnutí. Pojistku jsme měl snahu zkontrolovat - v manuáluoznačenou A/C - zdála se OK. Říkám si, že by to mělo souviset s tou baterkou, ale víc než pojistka mě nenapadlo. Dík. Ondra.
foki píše:
mirec_m píše:
kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!

mam asi ten isty problem, bol som v servise a mam vysoky tlak a ze preto mi klimu vypina
daval som ju doplnit a je to este horsie
poradte, co s tym? ako sa da znizit?
vysat a naplnit znovu se spravným mnozstvím
foki píše:
hondras píše:Ahoj, mám taky problém s klimou. Věřím, že to je nějaká prkotina, tak se mi s tím nechce do servisu.
Zkusím to stručně popsat: Jel jsem asi 30 km, klima normálně chladila, tak jako vždycky. Pak byla asi 2hodinová zastávka, během které jsem odpojil a zase zapojil baterku. Pak jsem pokračoval v jízdě, a po zmačknutí tlačítka A/C se rozsvítila kontrolka, ale z větráků šel jen teplý vzduch z venku. Nepomohlo ani opakované zapnutí a vypnutí. Pojistku jsme měl snahu zkontrolovat - v manuáluoznačenou A/C - zdála se OK. Říkám si, že by to mělo souviset s tou baterkou, ale víc než pojistka mě nenapadlo. Dík. Ondra.

to je docela , divne , nemas odpojene ventilatory ?
hondras píše:No, myslím že ne, protože jsem vůbec s ničím kromě baterky nehýbal. Ondra
mirec_m píše:
foki píše:vysat a naplnit znovu se spravným mnozstvím
bol som v servise chladiva 690g vypinala, povedali ze moze tam byt vlhkost (1 z moznosti vypinania ) ze to preto tak ju vycerpali zregenerovali a napustili 740g teraz to vypina este castejsie a zaroven mi to meral a testoval a ze mam vysoky tlak a pridavnty ventilator sa zapol za 3 sek po zapnuti klimy a makal
ako ho znizim?
hihi píše:Predevsim ventilator MUSI pri zapnute klime makat, protoze nucene chaldi chladic klimatizace.
"Klima se vypina" znamena, ze se vypne a uz nefunguje, nebo ze se vypne, prestane znatelne chladit a po nejake dobe (po jake?) se opet "rozchladi" a to porad dokola? Realne (ale to asi kazdy vi) klima ma dve faze - bezi a nebezi. Tyto faze se pomerne rychle stridaji a vysledek vnimame jako stale chlazeni klimatizace. Spinani klimy je nekdy slyset (sepne elektromagneticka spojka v motorove casti), nekdo to citi na zmene vykonu auta (ja na TDDI prakticky ne, u benzinu 1,6 ano).
georgTDCI píše:Presne jak popsal hihi, jinak pro doplneni ke tlakum, vysokotlaky okruh ma cca 15 atm, niskotlaky okruh ma cca 2 atm, ( zdroj Autodata ). Tolerance +- 3atm vysoky, 1atm nisky
chmelko píše:georgTDCI:tak ja ta ešte doplním, ale z praxe :wink:
plniaci tlak je cca.11 barov
kriticky cca.20 barov, tlak v systeme kolíše a nieje konstantny jak si niektorí myslia
mirec_m píše:
hihi píše:Predevsim ventilator MUSI pri zapnute klime makat, protoze nucene chaldi chladic klimatizace.
"Klima se vypina" znamena, ze se vypne a uz nefunguje, nebo ze se vypne, prestane znatelne chladit a po nejake dobe (po jake?) se opet "rozchladi" a to porad dokola? Realne (ale to asi kazdy vi) klima ma dve faze - bezi a nebezi. Tyto faze se pomerne rychle stridaji a vysledek vnimame jako stale chlazeni klimatizace. Spinani klimy je nekdy slyset (sepne elektromagneticka spojka v motorove casti), nekdo to citi na zmene vykonu auta (ja na TDDI prakticky ne, u benzinu 1,6 ano).
klima sa pocas chladenia vypne (teda uz nechladi ide teply vzduch) a uz sa nezapne. ked ju necham cca 10-15 min "oddychnut" a vonku je chladnejsie tak nabehne znovu ale ked je horuco pripadne stojim na slniecku nerozbehne sa ani hned po starte.
pri merani tlaku po doplneni klimy v servise mi namerali 17 barov (po nastartovani - studeny motor v garazi) a ze to je vela
ale ako to znizit to uz nepovedali a ani sa im zjavne nechcelo do hladania priciny
HORST píše:jak uz tu psal chmelko, tlak je nekde kolem 11 baru, ale zkouseni celeho okruhu klimy ( hadice, akumulator) je zhruba dvojnasobek tlaku. Takze pokud ti namerily nekde 17 baru, tak je to opravdu moc, resp malo pod "zkusebnim" tlakem a tim padem musi byt neco spatne.
Pokusim se zeptat "odborniku" u nas!
chmelko píše:mirec_m:tak je to jasne..tlakove čidlo ti vyrazuje klimu z prevadzky..ten tlak možu mat na svedomi viac vecí:

1/stav chladiva
2/kompresor
3/nepriepustny expanzny ventil (nedostatočne)
Pirmin píše:Taky mám problém s klimou.Kontrolka svítí,spojka nesepne.Zkoušel jsem vyndat relé a proklemovat spojku.Spojka sepne,ale stejně to nechladí (větráky neběží).Kde najdu ten tlakový spínač?Jestli je tlak v pohodě,tak musí být sepnutej :idea: .
chmelko píše:predpokladam, že stav chladiva mas vyriešeny
Pirmin píše:To nemam,zkoumám to teprve tři dny.Ale předpokládám,že když bude seplej tlakáč,tak bude plyn v pohodě.
chmelko píše:vykašli sa na nejake laborovanie, zajdi do najbližšieho servisu s klimami a nechaj si overit množstvo chladiva...uplne najjednoduchsie a najrýchlejsie..
kalimoco píše:Tak jsem vyměnil kompresor a doufám,že už klima bude chodit!!!
zewl píše:Cestou na Krivku me zacala trosku zlobit klima, proste pri zaple klime najednou smrad zatuchliny, tak jsem pochopil, ze klima se vypla, i kdyz kontrolka svitila. Tak jsem ji vypnul a zapnul, nic. Prepnul jsem ji na manualni rezim, zase chvilku jela, pak asi hodinu nejela a pak uz jela furt (nechal jsem ji na manualni rezim). Predpokladam, ze asi maly tlak v systemu = nechat zkontrolovat mnozstvi chladiva, co? Asi to nema nejakou souvislost s tim, ze na AUTO nejela a na manual potom jela, co?
chmelko píše:no pripisoval by som to problemu nejakeho čidla...nechaj najprv skontrolovat stav chladiva a potom by sme premerali vsetky čidla :wink:
zewl píše:nevite, kolik se tak ramcove pohybuje cena vycisteni a doplneni chladiva? Dikes.
chmelko píše:neviem dlho som to neriešil...ale do 1000kč je samotne total naplnenie...počítam cenu dohromady max.1500
NEEO píše:Nedávno jsem to řešil s Plšíkem a v HK doplnění a kontrola 800kč + Dph a desinfekce 100kč 8) 8)
chmelko píše:NEEO: komplet vysatie a prefiltrovanie (desinfekcia) len za 100? 8O
Stehnak píše:Myslim ze tady na foru se pod pojmem "desinfekce klimatizace" rozumi, zbaveni se zapachu a mikroorganismu ve vzduchovem systemu klimatizace (nebo jak to napsat). Proste vzduchovod od hrdla pylaku pres HVAC az po vyduchy do kabiny... To co myslis ty bych nazval recyklaci klimatizace... Ale je mi jasny ze jsi z oboru, takze asi nazyvas veci spravnymi jmeny (narozdil od nas) :wink: ...
chmelko píše:tak už som sa tu na fore naučil, že kondenzátor je chladič klimy :lol: :wink:
ale to jedno..sorry fakt som mal namysli desifekciu samotneho systemu..nielen vzduchovodu..
ale Stehnak, stale čakam na tvoj post ako si dopadol :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od Kóťa » 21.07.2008 17:38

Zewl,co to tady vyvádíš??? :lol: :wink:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klimatizace

Příspěvek od chmelko » 21.07.2008 17:48

pracuje :lol: :wink:

Uživatelský avatar
Milinko
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1699
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re:

Příspěvek od Milinko » 21.07.2008 17:54

Tad píše:Trošku odbočím ale nechci zakládat nové vlákno.
Včera při jízdě po dálnici cca 60km v rychlosti něco málo přes 160km/hod mi vůbec nefungovala klimatizace, jakmile sem sjel zpátky na okresky tak klima zase chladila!!! Nechápu jestli je to dobře nebo špatně! Nevíte co by to mohlo způsobovat?
mno, mě to dělá podobně...někdy při delších trasách po dálnici se začne klima vypínat a zase zapínat, prostě cvaká co 5s - šíleně mě to irituje, protože to škube s motorem. Nedávno jsem byl na doplnění u tzv. "odborníka" a ten mě říkal, dívaje se na tlakoměr po doplnění, že ta ručička by měla být trochu jinde, ale PREJ to bude vpohodě,NENÍ :evil: Takže si myslím, že to bude tlakem (kolísá), jak v mém tak v tvém případě.
Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - Enterprise - White Frozen Gallery
Byl: Ford Focus II, Eibach Pro-Spacer & Pro-KIT, Machine silver Gallery

Pavel Houska
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 04.05.2008 15:19

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pavel Houska » 21.07.2008 19:38

Pavel Houska píše:Ahojchlapíci,chtěl bych se zeptat jestli je možné sehnat těsnění do kompresoru klimatizace,nevím jak to pořádně popsat.Je to taková odstředivá spirála .Nebo jestli je mezi vámi nějaký šikula,který by mohl poradit jestli to mám rovnou vyhodit. Koupil jsem na vrakovišti starší a ten teče taky,tak si nevím rady.Dekuji za každé info.
Ford Focus 1.6 benzín r.v.2002
Tento můj dotaz byl přesunutý na jiné místo a když jsem ho chtěl otevřít, tak jsem měl přístup odepřen ačkoli jsem byl přihlášen na fóru. Mohl by mi někdo říci kde mám hledat případné příspěvky fóra?

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 21.07.2008 21:27

Pavel Houska: mas ho tady asi uprostred. Delal jsem v tom trosku poradek, byly tu 4 stejna vlakna o klimatizaci, tak je tu ted jedno. Vesele cteni :)

Kota: troska uklidu je potreba :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 22.07.2008 17:01

Tak chladivo vysato, vycisteno, doplneno. Doplnovali mi celkem 400 g, rikal, ze 45% unik (ze 720 g je to 320 g) je jeste v mezich, cili jsem mel opravdu malo chladiva. Takze zatim opet chladim, ale to jsem chladil i predtim, uvidim po delsi ceste, zda je vse OK. Taky mi delali test uniku a byla tam jakasi mikrotrhlinka, tak se uvidi. Pry to muze dalsi dva roky udrzet, nez to dosahne tech 45%. Rozhodne nic podstatneho nenasli. Cena za celou tu srandu: Kc 2006.- :roll:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od Kóťa » 22.07.2008 19:00

Za 2000 je to trochu dražší,ale hlavně,že nezadřeš a vše máš v cajku! :wink:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od zewl » 22.07.2008 19:11

jj kdo maze ten jede :mrgreen:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od petersbond » 24.07.2008 15:31

Kurňa to jsou změny. :lol: :lol:
Ale musím se pochlubit, už taky chladím. Byl jsem dnes u Fokiho a našli jsme (teda Foki našel) přerušený drát k čidlu co je v pravém podběhu. Přerušený to bylo za pravým světlem. Tak chci i touto cestou poděkovat Fokimu za skvělou práci.
Foki díky.
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od Kóťa » 30.07.2008 19:26

Chci se zeptat jak dlouhá musí být hadička od dezinfekčního přípravku.Myslím kolik jí musím zasunout do otvoru výparníku,abych ho bezpečně dezinfikoval.Stříkal jsem tam s hadičkou přibližně na 30-40 cm zasunutou,ale při vypnutí klimy a vnitřní cirkulaci to opět začne smrdět.ylový filtr je naprosto nový...Nevím jak dlouhou hadičku mají přípravky Wurth používané fokim a dalšími či Valeo co používá třeba Clairvoyant a další.Nemíjí se mnou provedená dezinfekce účinkem právě kvůli délce hadičky????

Mohu při klimě používat vnitřní cirkulaci,že?Po vypnutí chci nechat systém vyvětrat(možná vysušit výparník...takových těch 10 minut před koncem vypnu a nechám běžet jen ventilátor),mohu tak činit i na vnitřní cirkulaci?

Za vysvětlenou a rady děkuji!!!
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host