presun
romanos píše:Z tvého popisu není až tak zřejmé o co přesně jde. Když zapnu klimu, roztočí se oba ventilátory na chladičích (a to pěkně rychle!), sepne elmag. spojka klimy, a to musí být pro el. palubní síť pěknej záhul. V tom okamžiku musí poklesnout napětí a tím mohou poklesnout i otáčky motoru i jiných zapnutých spotřebičů.
U mě je to jinak. Mám nastartováno, vyřazenou rychlost. Zapnu klimu - nic se neděje. Po chvíli začne z ventilátoru proudit studený vzduch. Pokud se ale rozjedu, zastavím a vyřadím rychlost, otáčky se zhoupnou a několikrát vyletí na cca 1400 a zase spadnou na cca 500. Během toho slyším cvakání (asi elmag. spojka klimy). Cca po třetím zakolísání se otáčky usadí na normálu (cca 800). Před doplněním klimy se toto dělo pravidelně. Po doplnění je kolísání nepravidelné. Někdy se po rozjezdu a zastavení otáčky rovnou usadí na 800 a někdy to chvilku kolísá.
Jirka_V píše:Ahoj všem, já mám úplnou speciálku s klimkou. Budete mi umět poradit?
- klima byly natlakována - žádný únik
- nechal jsem ji napustit (Barumka)
- technik dal jakýsi teploměr do ventilace a po spuštění klimky klesla teplota k 7 stupňům (bylo mi ale divné, že nebylo slyšet klasické cvaknutí)
- už ten den, jsem při cestě domů klimu pustil a nezdálo se mi, že by chladila

- ventilátory běží
- pojistky jsoou všude O.K. (kontrola dle vašich rad)
Tak a teď babo raď.... Ješte podotýkám, že při spuštění klimky se zlehka zhoupnou otáčky. Ale jen z lehka. Když to porovnám s jinýma autama, co jsem měl, skok otáček byl větší. Díky, za jkoukoliv radu. Focus ´02 TDCI 85 KW. Jirka
darkaxe píše:Hmm tak js dojel s klimou taky, 2 měsice auti doma a klima K.O. Co to děla? Zapnu klimu, klima jede a z ničeho nic konec nechladí, nebo klimu zapnu - chladí, klimu vypnu a znovu zapnu a už nechladí. Tak z toho jsem osel .-)
petersbond píše:Tak přesně takovej pocit mám já taky. Někdy mi připadá, že klima chladí a někdy to vypadá, že jen fouká vzduch.
racetiger píše:Posledni 2 prispevky - mate plnou kapacitu media? To co popisujete vypada na malo chladiciho media,a pak nechladi.
Jinak k naplni - jednou mi kdosi vysvetloval, ze pokud byl freon tak nebyl problem,protoze pokud utekl tak se dodal a byl klid.U noveho media bezfreonoveho je ten chladici plyn zkombinovan ze tri ruznych plynu a kazdy ma jinou hustotu,tudiz pokud je system netesny, tak utece ten nejmene husty a ty dva co tam zbydou tak nefunguji - nechladi.Je to uz dyl co jsem tohle slysel,treba je uz neco noveho,nicmene si pamatuju ze kamos s autobusem jezdil prave kvuli tomu k nekomu co mel freon(samozrejme nacerno),protoze doplneni freonem stalo relativne par korun ale doplneni tim bezfreonem se musela delat komplet napln.Jak rikam, tohle je cirka 15 roku z5,nevite nekdo zda je to pravda a jak to je nyni?
darkaxe píše:Takže poznatek... motor studeny ráno startnu pustim klimu a ledovice fouká hmm to znamená pokud je zima klima funguje

Zkusím odpoledne, kdy auti stoji na parkingu na přímem slunci...poznatek dodám..
No jestli je media dost netuším, jeli jsme cca 3tydny zpět do čech a klimu jsem zapinal a vypinal 20x za hodinu a vše oka. Blbnout začla teď, tak zjišťuji za jakych podmínek to dělá...
chmelko píše:možu byt v podstate 2 faktory
1/ malo chladiva a kompresor spina a vypina spina a vypina až dosiahne nizkeho kritickeho tlaku a vypne sa kvoli poškodeniu kompresoru
2/ príliš vela chladiva, nastava uplne to iste ale kvoli opačnemu problemu
darkaxe píše:No k tomu jsem taky nějak dedukci došel, ještě mě napadla chycena cívka elektromagnetu, ale žeby teplo na to mělo až takovy vliv. No přikláním se k tomu že media někde ubylo.. a jeje
chmelko píše:inak pre system je lepšie ak beží v kuse, nieže sa 20krat za hodinu vypina/zapina
darkaxe píše:Takže další poznatek, včera venku teplo jak sfiňa auto cele dopoledne na slunci, startnu zapnu klimu a jede cca po 15min, sama od sebe vypne... takže je jedno jestli je teplo nebo mráz, prostě jak se motor zahřeje a klima natlakuje vypne se kvuli nizkemu nebo vysokému tlaku. Jak psal chmelko. Takže to svěřím nějakemu manikovi ať na to kukne... no jsem zvědav
darkaxe píše:to chmelko : moc pekny tvuj black angel a moc pekne kolesa na nem
wayne001 píše:Prehľadal som celé vlákno, aby som sa neopakoval, ale nič som nenašiel. Dnes doobeda mi išla klíma ok, ale poobede sa vôbec nedá zapať. Nerozsvieti sa kontrolka na tlačítku. Poistka č.45 A/C je ok. Inak klíma je mechanická. Dík za postrehy

chmelko píše:ofuk mas ale zapnuty?

wayne001 píše:Jasné.
chmelko píše:ok
takze..ventilator je minimalne na stupen 1, a nemas smer ofuku uplne vpravo na okno?
wayne001 píše:Nie, vyskúšal som to v bezradnosti vo všetkých kombináciach.
wayne001 píše:Teraz ma napadá, že v poslednej dobe mi klima dosť zatažovala motor.Pri nízkych otáčkach mi to 2x zdochlo( pri zatáčaní zapojené aj servo).
wayne001 píše:Po niekolkonásobnom slačení tlačítka sa klima zapala, ale zase sa nedala vypať.Môže byť vadné aj toto tlačítko?
chmelko píše:myslím, že si prišiel na problem..ak by to bolo skutočne ono, mam jedno navyše
wayne001 píše:Porad prosím ako ho demontujem, skusím ho premerať.
chmelko píše:vytiahneš radio, su tam tuším 4 šruby na ten panel a potom to už ide samo

wayne001 píše:Tak som to tlačítko vybral a rozobral. Gumičky a dotyky v nom vyzerali ako nové. Napichol som ho tam bez toho predného krytu a skúšal mačkať len tie gumičky. Klima zapinala a vypinala OK. Tlačítko som zložil tak isto všetko OK, či bol povytiahnutý konektor alebo čo neviem. Zatial klima zapina no uvidím dokedy

Ešte by som mal jednu otázku, či môže klíma na volnobehu tak zatažit motor, že auto zdochne?
chmelko píše:može, ale vtedy je pravdepodobne vadny volnobezny ventil
to som rad, ze to bola len taka prkotina, ale ked si napisal posledny post, vsadil by som sa, že to bude tym tlacitkom

wayne001 píše:Pred focusom som mal sierru. Tam som vybral prepínač smeroviek, otvoril ho, ten sa hneď rozletel na x častí, ale za pár hodín bol vkope a funkčný. Ale tu samá elektronika, odpor, integráč, myslím že aj nejaký klopný obvod, no na to som krátky. Jediné štastie,že po zložení to funguje

petersbond píše:Můj problém - klima nejede.

(manualní r.v.1999)
Zapnu tlačítko AC. Kontrolka svítí, ale klima nechladí. Zkoušeli jsme náplň, prý je v pořádku. Zkoušeli vyndat relátko a natvrdo proklemovat kontakty - nic, ventilátory se nezpustili.Pak vyměnili "něco" (je to ,při pohledu zepředu, vlevo před předním kolem, asi v blatníku). Stále nic. Tak vyndali relátko, opět proklemovali kontakty, ozvalo se cvak a ventilátory se zpustili a klima asi po minutě začla krásně chladit. Říkali, že tam tu klemu můžu nechat, že to bude chladit pořád. To se mi ale vůbec nelíbí. Tak jsem ji vyndal. Vyndal jsem relátko a to funguje dobře. Navěděl by někdo ? A nemá někdo schéma zapojení v češtině )pleas, smutně koukám)

petersbond píše:Jo a pojistky by měly být taky v pohodě.
petersbond píše:Tak jsme zjistili, že na cívku relátka nejde napětí. Je tu někde návod, jak rozebrat ten panel pod rádiem?
chmelko píše:vytiahnut radio, po stranach su 4 šruby a potom to už ide samo, na čo sa potrebuješ dostat k vypinaču?
petersbond píše:Myslím si jestli není přerušen drát od vypínače dopředu k motoru, že bych to propísknul.
petersbond píše:Neměl by někdo to schéma? Alespoň blokově, co kam který drát vede, jáká je posloupnost mezi spínačem a ....?
honolulu píše:Ahojte, zrejme detto ten istý problém sa vyskytol aj mne cez víkend.
Klímujem a klímujem, všetko super. Cestou domov zo záhrady zapínam a nič. Kontrolka sa rozsvieti ale ide nadalej len krásny teplý letný vzduch
Kde hladať chybu?
Ešte malý poznatok, po štarte (predtým ako som zbadal že neklímuje) mi vynulovalo denný počítač kilometrov.
Kde je poistka AC? našiel som len relátko, dal dole kryt a vyzeralo to vo vnutri OK.
Please poradte..je teplo!
honolulu píše:diky za rady....už som to vyriešil,viete byť strašne nápomocný, len nie vtedy ked treba
chmelko píše:honolulu:toto sa ma malinko dotklo, ak neviem 100% čo to je ,tak nebudem tlachat blbosti a fakt nejdu odhlait všetky zavady popisom par riadkov
Radeczek píše:Honolulu, a v čem byl tvůj problém? Jak jsi to rozchodil?
honolulu píše:Sorry Chmelko, už som sa schladil...vieš ono to je tak, toto forum je super vec , vela sa clovek nauci, vela sa poradi.
Idem s mojim autom cez vikend do Paríža, tam a naspat nejakých 3000km..nie málo v tejto horučave.
Cez víkend mi prestala chladit klíma, a kde sa najrýchlesie dozviem co a ako? predsa tu!
Lenze som sa nedockal odpovede ani jednej, a nebyt kamaráta ktorý mi poradil ze ford je náchylný na presnost tlaku plynu v klimatizácii.
A dozvedel som sa ze jeden týpek tu u nás opravuje chladnicky a fušuje aj do klím. Za 600 mi doplnil plyn , skontroloval spoje a chladím ako mraznička Whirlpool.
Mám po probléme dufam že nevysyčí, ešte raz sorrrry
chmelko píše:no podla toho čo si popisoval ma ani vo sne nenapadlo, že to bude taka banalita
nielen ford, ale všetky klimy su nachylne a priamo zavisĺe na množstve naplne

honolulu píše:dufam ze to zostane pri tejto ´´banalite´´, týpek mi povedal ze je mozno niekde mikrotrhlinka ale kým doplnenie tlaku vydrzí jedno alebo aj dve sezóny tak to je uplne v pohode a netreba nič babrať. Za 6 stovák to stojí ked to vydrží 2 roky. A urobil mi to pred domom na chodníku, len predný plastový podblatník odhrnul.
honolulu píše:Vadí nevadí, je to uz minulost, mám po probléme a som happy
Aj chmelko to pochopil a vzil sa do mojej situácie:)
Od vcera máme uz aj v kanceláriách klímu
Ide sa dalej

kalimoco píše:Opět mám problém klimou.Předtím mě vyměnili tlakový čidlo,vyčistili magnet.Jel jsem cca 20km a klima chladí.Tam auto stálo 2h a co čert nechtěl,při zpáteční cestě ani ťuk(vlastně cvak).Kompresor nesepnul.Zkoušel jsem ji zapnout ještě večer,taky nesepla.Ale druhý den ráno už makala jak má.Klimu jsem doplňoval vloni.Teď jsem přijel ze servisu a tam mě říkal,že to dělá sušič.Prý to tam zamrzá a má se měnit 1za3 roky.Tak ho asi vyměním.Já tomu vůbec nerozumím

!Tak co vy odborníci?Díky za váš názor
petersbond píše:Co je to ten sušič a kde je?

kalimoco píše:Vždyť říkám,že tomu vůbec nerozumím.Koukám tady na schéma klimy a jsem z toho jelen!Jestli to nezamrzá ve výparníku.Fakt nevím.
chmelko píše:tak toto je zatial tažka hujovina...ako može medium, ktore ma cca.40 stupnov v sušiči zamrznut??
je pravda, že sa ma menit, ale to je hlavne kvoli tomu, pretože sušič je niečo ako filter na vlhkost (čistí medium)
tak pri piatku zatial naj for
kalimoco píše:Tak jsme se trochu pohnuli.Takže "zamrzlý" znamená ucpaný,jestli to dobře chápu.Ale proč klima jde a po odstavení auta na 2h ji znovu zapnu a nejde.A ráno,když je auto studený,tak zase sepne.
chmelko píše:podla mna máš niekde problem s tlakom..ucpana klima ani nemože byt v principe..
kalimoco píše:Co jsem to měl v jiným servisu,tak tlaky byly dobrý.Tak to vypadá na jinej problém

chmelko píše:premýšlam, či ti nejaka poistka tlaku nespusti kompresor...
pri probleme asi treba vziat skušačku a preskušat či elektricky obvod je ok..ak ano, nejake čidlo hlasi problema nedovoli klime zapnut (na 99% tlakově čidlo)
chmelko píše:kalimoco píše:A ráno,když je auto studený,tak zase sepne.
fakt mi to ukazuje na nejaky problem s tlakom..neviem si pomoct

kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!
kalimoco píše:Tlakové čidlo bylo vyměněno
chmelko píše:jo jo s fokim nič nezkazíš
ale ak ti raz nezapne a raz ano tak bud tlak alebo elektrika
kalimoco píše:Tak se domluvím s Fokim a zajedu tam.Díky za tvé názory.Ještě To proberu na Birell párty v Mikulovicích s Pardubicko groups.
HORST píše:petersbond píše:Co je to ten sušič a kde je?

Nevim jestli ma nekdo na mysli "susidlo", ale i o tom uz tady byla rec.
Susidlo je pouze maly "pytlik", ktery je uvnitr akumulatoru (akumulator neni zadna "baterie", ale pouze soucast klimy kde dochazi k cirkulaci media, ktere se tristi o deflektor!!!) a ma "v popisu prace vstrebavat pouze vlhkost z celeho okruhu klimy.
Takze pokud nekdo svadi neco na "susic", tak by musel byt problem pouze v tom, ze by se pytlik roztrhl a susidlo (kulicky o prumeru cca 2 mm ) by se uvolnilo do celeho systemu.
Nicmene, melo by to asi vliv pouze na hlucnost, jelikoz by kulicky vybrovaly v systemu, ale urcite ne na "vykon".
mirec_m píše:kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!
mam asi ten isty problem, bol som v servise a mam vysoky tlak a ze preto mi klimu vypina
daval som ju doplnit a je to este horsie
poradte, co s tym? ako sa da znizit?
hondras píše:Ahoj, mám taky problém s klimou. Věřím, že to je nějaká prkotina, tak se mi s tím nechce do servisu.
Zkusím to stručně popsat: Jel jsem asi 30 km, klima normálně chladila, tak jako vždycky. Pak byla asi 2hodinová zastávka, během které jsem odpojil a zase zapojil baterku. Pak jsem pokračoval v jízdě, a po zmačknutí tlačítka A/C se rozsvítila kontrolka, ale z větráků šel jen teplý vzduch z venku. Nepomohlo ani opakované zapnutí a vypnutí. Pojistku jsme měl snahu zkontrolovat - v manuáluoznačenou A/C - zdála se OK. Říkám si, že by to mělo souviset s tou baterkou, ale víc než pojistka mě nenapadlo. Dík. Ondra.
foki píše:mirec_m píše:kalimoco píše:Tak já mu to řeknu,že je problém asi s tlakem,nebo to nechám Fokimu.V srpnu chci jet ne třeboňsko a když tam už budu,tak bych se tam stavil.Co tady čtu,tak Foki je na focusy machr!
mam asi ten isty problem, bol som v servise a mam vysoky tlak a ze preto mi klimu vypina
daval som ju doplnit a je to este horsie
poradte, co s tym? ako sa da znizit?
vysat a naplnit znovu se spravným mnozstvím
foki píše:hondras píše:Ahoj, mám taky problém s klimou. Věřím, že to je nějaká prkotina, tak se mi s tím nechce do servisu.
Zkusím to stručně popsat: Jel jsem asi 30 km, klima normálně chladila, tak jako vždycky. Pak byla asi 2hodinová zastávka, během které jsem odpojil a zase zapojil baterku. Pak jsem pokračoval v jízdě, a po zmačknutí tlačítka A/C se rozsvítila kontrolka, ale z větráků šel jen teplý vzduch z venku. Nepomohlo ani opakované zapnutí a vypnutí. Pojistku jsme měl snahu zkontrolovat - v manuáluoznačenou A/C - zdála se OK. Říkám si, že by to mělo souviset s tou baterkou, ale víc než pojistka mě nenapadlo. Dík. Ondra.
to je docela , divne , nemas odpojene ventilatory ?
hondras píše:No, myslím že ne, protože jsem vůbec s ničím kromě baterky nehýbal. Ondra
mirec_m píše:foki píše:vysat a naplnit znovu se spravným mnozstvím
bol som v servise chladiva 690g vypinala, povedali ze moze tam byt vlhkost (1 z moznosti vypinania ) ze to preto tak ju vycerpali zregenerovali a napustili 740g teraz to vypina este castejsie a zaroven mi to meral a testoval a ze mam vysoky tlak a pridavnty ventilator sa zapol za 3 sek po zapnuti klimy a makal
ako ho znizim?
hihi píše:Predevsim ventilator MUSI pri zapnute klime makat, protoze nucene chaldi chladic klimatizace.
"Klima se vypina" znamena, ze se vypne a uz nefunguje, nebo ze se vypne, prestane znatelne chladit a po nejake dobe (po jake?) se opet "rozchladi" a to porad dokola? Realne (ale to asi kazdy vi) klima ma dve faze - bezi a nebezi. Tyto faze se pomerne rychle stridaji a vysledek vnimame jako stale chlazeni klimatizace. Spinani klimy je nekdy slyset (sepne elektromagneticka spojka v motorove casti), nekdo to citi na zmene vykonu auta (ja na TDDI prakticky ne, u benzinu 1,6 ano).
georgTDCI píše:Presne jak popsal hihi, jinak pro doplneni ke tlakum, vysokotlaky okruh ma cca 15 atm, niskotlaky okruh ma cca 2 atm, ( zdroj Autodata ). Tolerance +- 3atm vysoky, 1atm nisky
chmelko píše:georgTDCI:tak ja ta ešte doplním, ale z praxe
plniaci tlak je cca.11 barov
kriticky cca.20 barov, tlak v systeme kolíše a nieje konstantny jak si niektorí myslia
mirec_m píše:hihi píše:Predevsim ventilator MUSI pri zapnute klime makat, protoze nucene chaldi chladic klimatizace.
"Klima se vypina" znamena, ze se vypne a uz nefunguje, nebo ze se vypne, prestane znatelne chladit a po nejake dobe (po jake?) se opet "rozchladi" a to porad dokola? Realne (ale to asi kazdy vi) klima ma dve faze - bezi a nebezi. Tyto faze se pomerne rychle stridaji a vysledek vnimame jako stale chlazeni klimatizace. Spinani klimy je nekdy slyset (sepne elektromagneticka spojka v motorove casti), nekdo to citi na zmene vykonu auta (ja na TDDI prakticky ne, u benzinu 1,6 ano).
klima sa pocas chladenia vypne (teda uz nechladi ide teply vzduch) a uz sa nezapne. ked ju necham cca 10-15 min "oddychnut" a vonku je chladnejsie tak nabehne znovu ale ked je horuco pripadne stojim na slniecku nerozbehne sa ani hned po starte.
pri merani tlaku po doplneni klimy v servise mi namerali 17 barov (po nastartovani - studeny motor v garazi) a ze to je vela
ale ako to znizit to uz nepovedali a ani sa im zjavne nechcelo do hladania priciny
HORST píše:jak uz tu psal chmelko, tlak je nekde kolem 11 baru, ale zkouseni celeho okruhu klimy ( hadice, akumulator) je zhruba dvojnasobek tlaku. Takze pokud ti namerily nekde 17 baru, tak je to opravdu moc, resp malo pod "zkusebnim" tlakem a tim padem musi byt neco spatne.
Pokusim se zeptat "odborniku" u nas!
chmelko píše:mirec_m:tak je to jasne..tlakove čidlo ti vyrazuje klimu z prevadzky..ten tlak možu mat na svedomi viac vecí:
1/stav chladiva
2/kompresor
3/nepriepustny expanzny ventil (nedostatočne)
Pirmin píše:Taky mám problém s klimou.Kontrolka svítí,spojka nesepne.Zkoušel jsem vyndat relé a proklemovat spojku.Spojka sepne,ale stejně to nechladí (větráky neběží).Kde najdu ten tlakový spínač?Jestli je tlak v pohodě,tak musí být sepnutej

.
chmelko píše:predpokladam, že stav chladiva mas vyriešeny
Pirmin píše:To nemam,zkoumám to teprve tři dny.Ale předpokládám,že když bude seplej tlakáč,tak bude plyn v pohodě.
chmelko píše:vykašli sa na nejake laborovanie, zajdi do najbližšieho servisu s klimami a nechaj si overit množstvo chladiva...uplne najjednoduchsie a najrýchlejsie..
kalimoco píše:Tak jsem vyměnil kompresor a doufám,že už klima bude chodit!!!
zewl píše:Cestou na Krivku me zacala trosku zlobit klima, proste pri zaple klime najednou smrad zatuchliny, tak jsem pochopil, ze klima se vypla, i kdyz kontrolka svitila. Tak jsem ji vypnul a zapnul, nic. Prepnul jsem ji na manualni rezim, zase chvilku jela, pak asi hodinu nejela a pak uz jela furt (nechal jsem ji na manualni rezim). Predpokladam, ze asi maly tlak v systemu = nechat zkontrolovat mnozstvi chladiva, co? Asi to nema nejakou souvislost s tim, ze na AUTO nejela a na manual potom jela, co?
chmelko píše:no pripisoval by som to problemu nejakeho čidla...nechaj najprv skontrolovat stav chladiva a potom by sme premerali vsetky čidla

zewl píše:nevite, kolik se tak ramcove pohybuje cena vycisteni a doplneni chladiva? Dikes.
chmelko píše:neviem dlho som to neriešil...ale do 1000kč je samotne total naplnenie...počítam cenu dohromady max.1500
NEEO píše:Nedávno jsem to řešil s Plšíkem a v HK doplnění a kontrola 800kč + Dph a desinfekce 100kč

chmelko píše:NEEO: komplet vysatie a prefiltrovanie (desinfekcia) len za 100?

Stehnak píše:Myslim ze tady na foru se pod pojmem "desinfekce klimatizace" rozumi, zbaveni se zapachu a mikroorganismu ve vzduchovem systemu klimatizace (nebo jak to napsat). Proste vzduchovod od hrdla pylaku pres HVAC az po vyduchy do kabiny... To co myslis ty bych nazval recyklaci klimatizace... Ale je mi jasny ze jsi z oboru, takze asi nazyvas veci spravnymi jmeny (narozdil od nas)

...
chmelko píše:tak už som sa tu na fore naučil, že kondenzátor je chladič klimy
ale to jedno..sorry fakt som mal namysli desifekciu samotneho systemu..nielen vzduchovodu..
ale Stehnak, stale čakam na tvoj post ako si dopadol
