Stránka 14 z 70
Napsal: 04.07.2007 13:31
od omik
neodees píše:StreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekáš

protože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru

každý at si to přebere jak chce

tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače)

Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procento
filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turbo

Napsal: 04.07.2007 13:35
od PetrS
Já bych to řekl spíš tak, že nepřidá na výkonu, ale zploští křivku kroutícího momentu, takže ten výkon je dostupný dřív, v nižších otáčkách.
Napsal: 04.07.2007 13:37
od omik
PetrS píše:Já bych to řekl spíš tak, že nepřidá na výkonu, ale zploští křivku kroutícího momentu, takže ten výkon je dostupný dřív, v nižších otáčkách.
to by chcelo krivku pred a krivku po.... ale urcite to musi mat vplyv aj na priebeh vykonu a krutaku, nie len na max. hodnoty. Otazka je, ci je ten vplyv podstatny alebo nie.... Nemam, neviem posudit

Napsal: 04.07.2007 13:42
od neodees
omik píše:neodees píše:StreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekáš

protože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru

každý at si to přebere jak chce

tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače)

Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procento
filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turbo

Takže asi takhle, každé auto má určený kroutící moment a tomu odpovídající výkon. já mám 1,8 16v a tam to je kroutící moment myslím 160Nm a výkon 115 koní. Ted příklad, mám obyčekný seriový filtr- jedu na trojku , mám na tachometru 3000 ot/min a šlápnu to na doraz. než se dostanu na hodnotu 5800 ot/min to je omezovač tak uplyne řekněme 12 vteřin ( je to čistě teoreticky) A ted mám tam sportovní filtr, a zase jedu na trojku, 3000 ot/min a šlápnu na to. na těch 5800 ot/min se dostanu za 9 vteřin ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
Napsal: 04.07.2007 13:44
od neodees
zrychlý se průběh kroutícího momentu ale výkonově to je na stejné rovině.
Napsal: 04.07.2007 13:53
od omik
neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon

.
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
Napsal: 04.07.2007 14:00
od FOCKI
omik píše:neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon

.
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?

Napsal: 04.07.2007 14:26
od StreetPro
neodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
omg

tohle je vostrý

prozradim ti tajemstvi: rychlost spalování je daná použitým palivem (doporučuju MTFCH tabulky) a v omezné míře kompresním poměrem (reps tlakem ve válci na konci koprese) + mírou rozptýlení paliva
Napsal: 04.07.2007 14:35
od omik
StreetPro píše:neodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
omg

tohle je vostrý

prozradim ti tajemstvi: rychlost spalování je daná použitým palivem (doporučuju MTFCH tabulky) a v omezné míře kompresním poměrem (reps tlakem ve válci na konci koprese) + mírou rozptýlení paliva
neni to co si opisal rychlost horenia? nebudu to nahodou dve rozne veci? lebo na druhej strane musis pripustit, ze bez toho kyslika sa v tom motore nezapali vobec nic....
Napsal: 04.07.2007 14:50
od StreetPro
klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)

Napsal: 04.07.2007 14:59
od neodees
StreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)

Ano- přesně
Napsal: 04.07.2007 14:59
od neodees
omik píše:neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace
(vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon

.
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
musíš to číst pořádně, psal jsem čistě teoreticky
Napsal: 04.07.2007 15:00
od omik
StreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)

len sa pytam... neodpovedal si na otazku... kyslik pri horeni ulohu zohrava, ci chces, ci nie.
rychlost horenia moze byt (MOZE byt, nevravim, ze je) rychlost akou sa siri ohen v nejakom priestore. spalovani je rychlejsi by napriklad mohlo znamenat, ze za jednotku casu spalis vacsie mnozstvo paliva (pri rovnakej efektivite horenia). Tu je jasna uloha kyslika. Bez vacsieho mnozstva kyslika nie si schopny spalit vacsie mnozstvo paliva tak, aby toto horenie bolo "dokonale"...
Napsal: 15.10.2007 18:56
od UcuLeLembo
Zima se blíží a proto bych se chtěl zeptat
jestli sundaváte kit na zimu
a nebo ne

Jestli ano tak jakej to má vliv na spotřebu a jestli to motoru třeba neublíží když nasává ledovej vzduch.Výměna je otázka pouze na pár minutek,ale rád si poslechnu vaše názory.Díkes

Napsal: 15.10.2007 19:07
od KUTY
Ja ho tam nechavam aj cez zimu. Motor potrebuje chladny vzduch a myslim, ze nebude az taky ladovy, ked v motorovom priestore koluje aj teplo od motora. Takze prudiaci vzduch bude podla mna chladny, nie ladovy.