to FII:FII píše:Alfa a omega nízké spotřeby je co nejméně brzdit a akcelerovat. Dá se pod 6l s 1.6, ale chce to předvídavost dojíždět křižovatky bez zastavení, nebrzdit zbytečně do zatáček(podvozek focuse v tom jde vstříc) a sjíždět z kopce bez motoru. Každé rozjetí je drahá věc. Vyplatí se třeba i do kopce na to šlápnout protože spotřeba naroste při osté jízdě jen asi o 1/3 , ale z kopce se jede potom za 1 litr. Na dálncích a rovných ůsecích mě vychází lépe auto rozjet víc třeba na 110 a potom ho nechat jet až na 80 a znovu přidat, vychází to llépe než udržovat stejnou rychlost.
Kdybys jeste pridal rady typu:
prefoukat kola a odstranit vzduchovy filtr ... , tak by to uz byla skoro zavodni eko-jizda.
Jinak v celku mas pravdu. Ja se snazim take co nejmene brzdit, take mi brzdy i pneu vydrzi pomerne dlouho. Rojizdim se rychle, ale pridavam plyn, jen co staci motor zpracovat. Na dalnici drzim 130 pokud to jde tak porad, ale plyn. pedal po rozjezdu uvolnuji tak dlouho, dokud rychlost nezacne mirne klesat a pak mirne pridam.
Tvuj styl jizdy rozjezd-dojezd mi pripomina jizdu Wartburgem nebo Trabantem - ty mely volnobezku. Nepozorujes ve zpetnem zrcatku, ze nektere ridice timto stylem vyburcujes temer k nepricetnosti?


