Stránka 14 z 14

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 11:02
od killerhammer
0-100 km/h popisuje uplne dynamiku auta aj preto sa meria :!:
je to dynamika 1 a 2 rychlostneho stupna cez cele pasmo otacok, v pripade turbo, turbo+komresor ci bi-turbo motorov je to zaroven meranie cez celu sirku zaberu turbo motora prip. kompresora :!: :idea:
kedze sa meria z 0, meranie krasne odzrkadli aj celkovu vahu auta (lebo najvacsiu silu musi auto vykonat pri rozhybani svojej vahy z pokoja) :idea:

auto, ktore ma najrychlejsiu stovku bude aj najpruznejsie vo vyssich rychlostiach (napr. od 100 km/h do 150 km/h)
toto nechape strasne vela majitelov dizlov, ktory maju stovku >10s ale myslia si, ze maju pruzne auto :mrgreen:
samozrejme v tych najvyssich rychlostiach zacne posobit velky odpor vzduchu, tam uz o dynamike auta podla udaju 0-100 nemozme tvrdit ktore bude dynamickejsie :idea:
preto sa pri sportovych autach zvykne udavat aj udaj 0-200 km/h, ktory odzrkadluje aj vyssie uvedene :idea:

to ze si vyrobcovia ten udaj priklasluju je pravda, je to presne kvoli tomu co si napisal vyssie, aby sa zdalo, ze ich auto bude dynamickejsie

pre ST220 bol ten udaj 6.8s nadhodnoteny (ak bol oficialne uvedeny) :!: 7.4s moze byt spravny udaj a aj ten zajadzis len velmi tazko na manualnej prevodovke :idea:

ale v tomto nejde len ford, napr. v audi su na to absolutny experti :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 15:26
od SilverGhost
No to máš v podstatě pravdu, ale to co se snažím říci je, že údaj 0-100 bohužel nepopisuje úplně to, jak se ti s tím autem pojede, jak s ním budeš opravdu "rychlý".

Existuje totiž například charakteristika motoru, kterou se na prospektu nedočteš (ale výrobce s ní pracuje), je to přechodová funkce při sešlápnutí plynu. No a když máš po sešlápnutí náběh maximálního výkonu za 0.2s nebo za 1s, může to být sakra rozdíl. (a není to rozhodně jen popis turbomotoru). To ale poznáš v praktickém provozu, ne při testu 0-100km. Auto bude prostě živější a budeš to cítit.

Nebo třeba si vem, že můžeš převody navrhnout jen podle hodnoty 0-100, aby to bylo co nejlepší. No ale k čemu ti to je, že to má 0-100 za 9s, když to bylo dozaženo jen těmi převody? A když reálně používáš vyšší stupně, které jsou zase kvůli spotřebě těžší, tak je dynamika ta tam?

Já osobně považuji hodnotu pružného zrychlení (třeba 60-100, 80-120) na nějaký stupeň za velmi užitečnou pro praktický provoz. A není to rozhodně proto, že bych byl zastáncem dieselu, to si nemysli, co fakt nejsem. Já mám diesel daný shora :!: :mrgreen:
Pro mně nejsympatičtější motor je 4L V8 benzín :mrgreen: :lol: :wink:

Shrnuto: Při testu 0-100 motor ihned po přeřazení pracuje ve vyšších otáčkách, takže pokud při běžné jízdě nechceš závodnicky podřazovat a honit ten motor do vyšších otáček, tak spíše než údaj 0-100 tě zajímá třeba 60-100 na IV. apod...

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 16:23
od killerhammer
to chapem co pises ale to by sa jednalo o zle navrhnute sprevodovanie
idealne auto navrhnute len na stovku by tahalo na 1-tke az do 100 km/h ale taketo seriove auto nenajdes na trhu
reakciu na plyn mas tiez v tom case 0-100 km/h zapocitanu, kedze preradujes minimalne jedenkrat

preto v praxi mozem s kludom prehlasit to co som napisal, auto co bude mat najlepsiu stovku bude najdynamickejsie a zivsie vo vsetkych situaciach na ceste. ak by to neplatilo malo by napr. zle navrhnutu prevodovku

to co pises o dynamike pri urcitom komforte (nechce sa ti podradovat aby si dosiahol maximalne zrychlenie, niektore dizle maju hluche otacky a pod.) nema ziadny vyznam z pohladu vykonu a dynamiky auta :!:
chapem, ze taky udaj ta moze ako laika zaujimat, ale on je obsiahnuty uz v udaji 0-100 km/h :idea:

ale skus si sam najst, ze auta s lepsou stovkou budu mat aj lepsie pruzne zrychlenie 60-100 alebo 80-120 :!:

tu mas maly priklad na realne nameranych udajoch:
benzin citroen C4 1.6 80kW/5750ot 147Nm/4000ot - stovka 11.8s - dynamika 80-120 km/h 3st: 8.5s, 4st: 10.9s
dizel citroen C4 1.6 hdi 80kw/4000ot 240Nm/1750ot - stovka 11.7s - dynamika 80-120 km/h 3st: 8.7s, 4st: 10.8s

ked si pozries tie cisla vidis, ze maju rovnako vykonne motory, rovnake stovky (rozdiel 0.1s je pri 12s uplne nepodstatny), z toho vyplyva, ako som pisal, ze budu mat aj rovnake alebo podobne dynamiky, napr. 80-120km/h (rozdiel +/- 0.2s), tu dokonca aj pri rovnakych prevodovych stupnoch lebo budu asi velmi podobne sprevodovane, len toho casu benzin dosiahne v oblasti max otacok (5000ot+) a dizel niekde v oblasti nizsich (3000-4000ot) :idea:

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 16:37
od killerhammer
preto, ked niekto napise, ze mondeo ST220 ma stovku za 6.8s mi to hned udrie do oci 8)
to by znamenalo ze ma dynamiku ako focus ST, ktory ma rovnako vykonny motor, je este aj mensi a o viac ako 100kg lahsi :wink:
perpeetum mobile :roll:
tych 7.4s je realnych a v tom rozdiele +0.6s sa prave skryva ta vyssia hmotnost mondea ST220 oproti focusu ST :!: :idea:

toyota land cruiser V8 210kW/650Nm - stovka 8.2s :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 17:12
od miggell
KH dam ti jednu hadanku, ako je možné že BMW 330i 200kW má pružné zrychlenie 80-120 za 6,2 . 335i 225kW má pružné zrychlenie 80-120 za 5.3s a 330d 180kW má pružné zrychlenie 4,8 s ???
to je záhada.
http://www.bmw.sk/sk/sk/newvehicles/3se ... _data.html

Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?

Napsal: 25.01.2010 19:08
od killerhammer
migell, odporucil by som na tej 330i pred meranim zaradit trojku (nie 4 a 5 ako pisu na tej webstranke) :wink:
330i aj 335i budu mat na trojke zrychlenie 80-120 km/h za menej ako 4.8s :idea: 8)
napr. moje mondeo ma cca 4s :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

330Ci E46 - 4.1s som odmeral na stopkach a to tam este preradoval z 2 do 3 na 100ke :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ln08VXJS ... re=related[/youtube]