silverwolf
Test driver
Registrován: Sob Úno 02, 2008 4:18 am
Příspěvky: 2055
Bydliště: Cheb a Šumava Re: inspirace - tuning
Tady máš pár postřehů a zkušeností:
- v Srbsku a Makedonií, ale v Německu a i ostatních státech EU ti i kartička s atestem je na dvě věci.
Němčouři mají přístroj, kterým měří propustnost světla a v případě, že nevyhovuje tož zabavují SPZtky a v lepším
případě folií strhneš na místě + dostaneš tučnou pokutu.
-dle § 36 zákona č. 341/2002 Sb. čelní sklo má mít propustnost 75% a ostatní okna 70% světla . Předpokládám že skla
( tedy fólie ) jsou homologovaná s atestem a ten atest nalepen na oknech. Je jinak dobré mít i certifikát od firmy,
která úpravu dělala. Jinak na STK, se řídí předpisem od expertů z MDČR (ministerstva dopravy ČR), že pokud sedí ve
vozidle osoba, tak jí policista musí jednoznačně vidět obličej a to za jakékoliv denní či noční doby (a ne až pomocí baterky,
když na ní bude svítit ). Tak samo to posuzuje Policie i v Německu.
K doplnění - Zatmavená zadní skla jsou výslovně podmínkou pro schválení aut kategorie N1. Tam je to vyložene NUTNÉ.
-nic v zlom, ale pochybujem, ze mas karticku s atestom aj na folie na prednych bocnych dverach... Toto ti ziadny
seriozny servis nevyda. Ja som nedavno menil auto, daval som si folie a chcel som aj na zadne dvere, na kufor (Golf 5)
rovnako tmave ako na bocnych zadnych dverach, hoci na karticke by bolo uvedene inac... Velmi slusne mi to odmietli
spravit, dokonca vraj poistovne sa toho chytaju (ako nakoniec vsetkeho) aby to vyuzili vo svoj prospech a nemuseli
platit za akukolvek skodu... Vraj by aj oni riskovali...???
Mam aj osobnu skusenost, syn mal na R-Megane folie na prednych dverach a v Bratislave ho stopli policajti a chceli mu
hned na fleku zobrat technicak... Ukecal ich iba na pokutu!!!, ( na Slovensku platí jiné předpisy )
- Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné
provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být
schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a
celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.
Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech
nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx. Např. [img=
http://img504.imageshack.us/img504/5158/atestaq7.th.jpg]
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při
pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která
musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
Více zde
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidel.htm,
Ale to je asi na diskusi v jiném vlákně