volnoběžný ventil
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
uz jen proto ze po resetu ŘJ se to chova docela v pohode ale uz po par km se jednotka adaptuje podle nejakyho nesmyslu co nekde dostava a pak to blazni. Po reset to ridi podle pevneho programu nez si ocucha vsechna cidla ze? Neslo by to vykoukat podle tabulky adaptivnich hodnot? prece nekde tam bude velka zmena podle zakladniho programu ne? Poradi nekdo?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Diagnostiku jsem dělal, bez chyb ani žádné uložené chyby(což tedy není 100% jistota, že je vše OK, ale aspoň něco). V Live datech není úplně všechno a chtělo by to zkušenosti, co sledovat.
Hlavně je mi divný, že mně padají otáčky různě rychle podle režimu jízdy(ostřejší jízda=pomalejší padání, blbý je při zastavení - to trvá třeba 5 sekund než slezou třeba ze 4000). A není to jenom o vytočení motoru, motor musí být víc zatížený ostrou jízdou, aby ty otáčky déle držely. Jezdí se s tím pěkně blbě - když uberu plyn, ventil ještě chvíli drží otáčky(jako tempomat), což je obdobný tomu nepadání otáček při řazení.
Jinak ten restriktor v kanálku - vyvrtal jsem v něm pro začátek tři 3mm díry, možná by to chtělo ještě míň, ale chtělo by to víc času na pokusy. Možná to odpovídá těm 1500ot., co drží za jízdy.
vitr73: ono by to chtělo ve Fordu narazit na odborníka a hodit s ním řeč, protože takhle tam člověka berou jen jako tuctovýho zákazníka.
Hlavně je mi divný, že mně padají otáčky různě rychle podle režimu jízdy(ostřejší jízda=pomalejší padání, blbý je při zastavení - to trvá třeba 5 sekund než slezou třeba ze 4000). A není to jenom o vytočení motoru, motor musí být víc zatížený ostrou jízdou, aby ty otáčky déle držely. Jezdí se s tím pěkně blbě - když uberu plyn, ventil ještě chvíli drží otáčky(jako tempomat), což je obdobný tomu nepadání otáček při řazení.
Jinak ten restriktor v kanálku - vyvrtal jsem v něm pro začátek tři 3mm díry, možná by to chtělo ještě míň, ale chtělo by to víc času na pokusy. Možná to odpovídá těm 1500ot., co drží za jízdy.
vitr73: ono by to chtělo ve Fordu narazit na odborníka a hodit s ním řeč, protože takhle tam člověka berou jen jako tuctovýho zákazníka.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: volnoběžný ventil
Bullitt píše:vitr73: ono by to chtělo ve Fordu narazit na odborníka a hodit s ním řeč, protože takhle tam člověka berou jen jako tuctovýho zákazníka.



Přeju úspěšný hledání, mi to přijde že to tam je samej magor a už bych si tam nikdy nenechal opravit ani propisku. Jednou a stačilo, zabít se nenechám....
Do Fordu pouze pro díly, ikdyž jsou drazí, ale maj vždy co potřebuju.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Bullitt: nevim jak u tebe v Plzni.....ale tady v u nas ve fordu odbornik? kde by se vzal? aspon tak mne to prislo po 3 navstevach. povolit dalsi klic do immo byl ukol na 2 hodiny klubani do klavesnice...a mnel jsem bobky aby to vubec slo natocit
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Jsem právě v jednom servisu byl pro filtr nebo něco, tak jsem se zeptal na ten můj problém. Bylo znát, že ten člověk měl přehled, ale stejně začal běžnými věcmi - udělat diagnostiku, vyměnit voln.ventil. Ale nenechal jsem se odbýt a jmenoval jsem mu, co jsem zkoušel, čistil, měnil - pak když poznal, že o tom něco vím, tak zkoušel nadhodit další možnosti, ale já na to vše odpovídal, že to už jsem prošel. Takže nakonec nevěděl už co a jediný říkal o kalibraci TPS. Ptal jsem se i na přehrání SW, ale na to se moc netvářil, ale že jestli to fakt chci, tak to udělají.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: volnoběžný ventil
K tomu jsi se postavil jak?Bullitt píše:Jsem právě v jednom servisu byl pro filtr nebo něco, tak jsem se zeptal na ten můj problém. Bylo znát, že ten člověk měl přehled, ale stejně začal běžnými věcmi - udělat diagnostiku, vyměnit voln.ventil. Ale nenechal jsem se odbýt a jmenoval jsem mu, co jsem zkoušel, čistil, měnil - pak když poznal, že o tom něco vím, tak zkoušel nadhodit další možnosti, ale já na to vše odpovídal, že to už jsem prošel. Takže nakonec nevěděl už co a jediný říkal o kalibraci TPS. Ptal jsem se i na přehrání SW, ale na to se moc netvářil, ale že jestli to fakt chci, tak to udělají.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Že se tam chystám. Hledal jsem o tom něco na netu(protože zase z jiného zdroje jsem slyšel, že se nic takového nedělá, ve smyslu kalibrace ŘJ na TPS - pokud nesedí krajní hodnoty napětí, je TPS vadný nebo je problém mechanicky s klapkou).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: volnoběžný ventil
No já právě četl zase, že si jednotka sama načte mezní hodnoty a s těma pracuje. Takže by mě taky zajímalo kde je pravda v tomhle 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Většinou psali, že si při každým startu si ŘJ sama načítá polohu TPS bez plynu - i proto se má startovat bez plynu. Pokud by se startovalo s plynem(jednotka pak vidí napětí TPS mimo očekávaný rozsah), kalibraci tentokrát neprovede a použije minulou hodnotu. Ale jiná kalibrace(v servisu) že se neprovádí.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
cr4sh3r87 mas pravdu s tou klapkou. Mam to potvrzeno od kamarada co dela v Hradci diagnostiky Ford a Mazda.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
takze vymena ventilu za novy....a vysledek zadnej. Teda mozna drzi to otacky o vterinu mene. Kdo tuhle blbost do ty jednotky vymyslel ten v zivote auto neridil!
Ucinil jsem pokus...stary ventil jsem nechal namontovan a odpojil jsem kabel a povolil uplne stelovaci sroub volnobehu az tak ze motor drzi volnobeh i bez kabelu(ale jen asi 800 ot.)....na kabel jsem nasadil jiny ventil aby řj nevedela ze je odpojen a konecne se to chova jako normalni auto. skoda ze za studena pri startu to nedrzi volnobeh......ach jo
Ucinil jsem pokus...stary ventil jsem nechal namontovan a odpojil jsem kabel a povolil uplne stelovaci sroub volnobehu az tak ze motor drzi volnobeh i bez kabelu(ale jen asi 800 ot.)....na kabel jsem nasadil jiny ventil aby řj nevedela ze je odpojen a konecne se to chova jako normalni auto. skoda ze za studena pri startu to nedrzi volnobeh......ach jo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
ahoj, viem ze vkladam dalsiu "prosbu" o radu do rozbehnutej temy, ale hadam by ste mi vedeli dat nejake rady.mam FF 1,6 16v a prosim o rady ohladam nizkych otacok volnobehu.po zahriati motora (cca 10min, jazdy) mi pri "vyhodeni" rychlosti padnu otacky na 500-550 ALE drzia.sem-tam sa stane ze znicoho nic vyletia na 1300 a zasa spat. 550-1300-550. je to len taky brnk ako keby som brnkol do pedalu.vedel by niekto nejake rady ??? dakujem
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Štelovat a štelovat, psal jsem tady někde o tom. Já mám furt klid s otáčkami. Za studena--1100,
po ohřátí motoru--750,jen při dojíždění do křižovatky na neutrál držej tak 900, zastavím a spadnou na 750.

po ohřátí motoru--750,jen při dojíždění do křižovatky na neutrál držej tak 900, zastavím a spadnou na 750.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Ked to robi nepravidelne, skor navrhujem popozerat hadice odvetrania klukovky, pripadne rovno ich vymenit aj s plastovym ventilom. Potom klasika vzduchovy + palivovy filter. Su to jednoduche/lacne veci ktore treba ajtak raz za cas vymenit. Az potom by som zacal riesit cistenie vahy vzduchu a stelovanie/vymenu toho volnobezneho ventilu.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Jo, začít od nejjednoduššího, pak bych zkusil voln.ventil pročistit(u 1.6 je lépe přístupný, takže to není problém), jestli uvidíš změnu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host