
Výměna pal. filtru a oleje
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
No ja som magor, po kupe auta som na palivak zabudol 

-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 21.04.2013 13:19
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Můj kamarád servisák mně vyměnil palivový filtr během chvilky. Nejdříve nový filtr naplnil naftou, starý filtr demontoval a okamžitě zase namontoval nový. Dobrá, nenapsal jsem nic nového, ale chtěl jsem říct, že nebylo třeba něco ucpávat, řešit nějaký pumpičky apod. Jde jenom o čas, jak rychle se odpojené hadičky do nového filtru zase zapojí. Odhaduji že tuhle kritickou fázi měl tak za 30s, žádné prudké pohyby, klídek.
Focus II 03/2010, 1.6TDCi, 80kw, Euro5 uz bez DPF
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Balónek by byl dobrý při výměně na cestě, jednoduchá a rychlá výměna, proto se ptám, teď jsem to měnil u tý C3 a v pohodě.
Jinak pokud budeš mít problém s palivovým filtrem, tak to poznáš tak, že při prudší akceleraci ti to nepojede a když vyšlápneš spojku tak chcípne motor, stalo se mi to už dvakrát, tak vím o čem mluvím, pak zastavíš normálně nastartuješ a musíš jet opatrně s lehkou nohou, tohle jsem prožil při cestě do Itálie, byly to v Rakouských tunelech o půlnoci docela nervy, při dotankování a nalití dvojitých aditiv se vše zlepšilo a filtr tam mám doteď a bez problémů(při problémech jsem ho tam měl 10 000km) mám naftu pod rukou(ale z pump), filtr měním po 25 000 a dáse říct, že bez problémů. A proto ten balónek, na cestě se to může stát každýmu a pokud si sebou vemeš základní nářadí a náhradní filtr tak by nebyl problém
Jinak pokud budeš mít problém s palivovým filtrem, tak to poznáš tak, že při prudší akceleraci ti to nepojede a když vyšlápneš spojku tak chcípne motor, stalo se mi to už dvakrát, tak vím o čem mluvím, pak zastavíš normálně nastartuješ a musíš jet opatrně s lehkou nohou, tohle jsem prožil při cestě do Itálie, byly to v Rakouských tunelech o půlnoci docela nervy, při dotankování a nalití dvojitých aditiv se vše zlepšilo a filtr tam mám doteď a bez problémů(při problémech jsem ho tam měl 10 000km) mám naftu pod rukou(ale z pump), filtr měním po 25 000 a dáse říct, že bez problémů. A proto ten balónek, na cestě se to může stát každýmu a pokud si sebou vemeš základní nářadí a náhradní filtr tak by nebyl problém

Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Jen potvrzuju, že když palivák už není co bejval auto nejen že padá do nouzáku v případě nedostatečnýho tlaku rovnou chcípne 
Je to jedna z mála eventualit kdy se motor paradoxně přímo vypne, ale když není dostatečnej tlak paliva je to tak nastaveno v řj.
Já mám auto chipnutý takže nároky na tlak paliva sou ještě vyšší a bližší hraně.
Nedávno se mi začlo stávat, že pod plným plynem kolem 3 tis. lup a vyplo motor, když sem zrychloval pozvolna tak jsem se bez problémů přes 3tis dostal např na 3 600, ale stačilo na 3400 došlápnout a zase lup vypnutej motor.
Palivák plánuju vyměnit v pátek jinak je to po cca 65 tis. a tankuju z 95% Vervu zbylých 5% OMV nebo Agip.

Je to jedna z mála eventualit kdy se motor paradoxně přímo vypne, ale když není dostatečnej tlak paliva je to tak nastaveno v řj.
Já mám auto chipnutý takže nároky na tlak paliva sou ještě vyšší a bližší hraně.
Nedávno se mi začlo stávat, že pod plným plynem kolem 3 tis. lup a vyplo motor, když sem zrychloval pozvolna tak jsem se bez problémů přes 3tis dostal např na 3 600, ale stačilo na 3400 došlápnout a zase lup vypnutej motor.
Palivák plánuju vyměnit v pátek jinak je to po cca 65 tis. a tankuju z 95% Vervu zbylých 5% OMV nebo Agip.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15.04.2012 12:28
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Tak jsem dneska odkaloval a nějak to nechce startovat nevíte někdo co s tím?
Ford Focus II 1.6 TDCi Kombi r.v. 2007
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9504
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15.04.2012 12:28
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
a jak to odvzdušním? hadičky jsem nevytahoval, pouze povolil šroub
/tak už startuje.
/tak už startuje.

Ford Focus II 1.6 TDCi Kombi r.v. 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03.02.2011 20:12
- Bydliště: Praha 5
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj všem
Chtěl bych si sám vyměnit palivový filtr. Z diskuze zde jsem ale bohužel ještě ůplně nepochopil jak filtr po výměně odvzdušnit. Diskuzi jsem pročetl celou a ne jednou. Zatím mám tedy jasno jaký filtr koupit.
K tomu odvzdušnění. K jednotlivým možnostem bych měl ještě dotazy
1. Použití balónku (asi nejelegantnější, nejjistější)
Balónek ale před filtr nechci zařadit natrvalo ale pouze připojit a po odvzdušnění zase odpojit. Není mi ale jasné jak ten balónek mezi nádrž a filtr připojím. Na balónku bych měl na obou stranách kus hadičky. Ta by měla jít nasadit na filtr předpokládám dobře ale na přívodu z nádrže je rychlosvorka. Do té bych tu hadičku jen nastrčil? Bude to dostatečně těsnit? Ty samotné rychlosvorky se mi nikde sehnat nepodařilo. Balónek který již na koncích rychlosvorky má stojí přes 500 Kč což je moc.
2. Na výstup z filtr ( k čerpadlu) připojit pruhlednou hadici (dostatečně dlouhou) a přs filtr nasát naftu. Dojde tak k zalití filtru. Tento zpusob mi dává smysl a provedení je z diskuse jasné. Dojde ale u této metody k dostatečnému zalití filtru?
3. Nalití nafty do filtru. Pochopil jsem že není moc kudy.
Díky za zpřesnění postupů odvzdušnění.
Ahoj Miloš
Chtěl bych si sám vyměnit palivový filtr. Z diskuze zde jsem ale bohužel ještě ůplně nepochopil jak filtr po výměně odvzdušnit. Diskuzi jsem pročetl celou a ne jednou. Zatím mám tedy jasno jaký filtr koupit.
K tomu odvzdušnění. K jednotlivým možnostem bych měl ještě dotazy
1. Použití balónku (asi nejelegantnější, nejjistější)
Balónek ale před filtr nechci zařadit natrvalo ale pouze připojit a po odvzdušnění zase odpojit. Není mi ale jasné jak ten balónek mezi nádrž a filtr připojím. Na balónku bych měl na obou stranách kus hadičky. Ta by měla jít nasadit na filtr předpokládám dobře ale na přívodu z nádrže je rychlosvorka. Do té bych tu hadičku jen nastrčil? Bude to dostatečně těsnit? Ty samotné rychlosvorky se mi nikde sehnat nepodařilo. Balónek který již na koncích rychlosvorky má stojí přes 500 Kč což je moc.
2. Na výstup z filtr ( k čerpadlu) připojit pruhlednou hadici (dostatečně dlouhou) a přs filtr nasát naftu. Dojde tak k zalití filtru. Tento zpusob mi dává smysl a provedení je z diskuse jasné. Dojde ale u této metody k dostatečnému zalití filtru?
3. Nalití nafty do filtru. Pochopil jsem že není moc kudy.
Díky za zpřesnění postupů odvzdušnění.
Ahoj Miloš
Ford Focus II combi 11/2007, 1.6 TDCI 80 kW, průměr 5,3 l/100Km
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Zalití filtru jde, ale je to zdlouhavé. Koupil jsem si balónek na kterém mám nandaný dvě hadičky. Nandáš nový palivový filtr, zapojíš rychlosvorku na přívod nafty. Na odvod z filtr dáš hadičku s balónkem v daném směru a druhou hadičku od balónku dáš do nějaké nádoby, až ti začne vytékat nafta tak odpojíš balónek, nacvakneš druhou rychlospojku a je hotovo dělal jsem to o víkendu a funguje to parádně-auto nastartuje omamžitě.
Časem si tam vložím balónek natrvalo, přes origo rychlospojky a pokud by byl nějaký problém, tak ho jenom odpojím a vrátím vše nazpět.

Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03.02.2011 20:12
- Bydliště: Praha 5
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj
Tomu říkám pěkná konkrétní odpovědˇ
Teď už je jasné jak na to
Koupím filtr a dám se do toho.
S tím balónkem natrvalo si nejsem jistej. Kamarád automechanik, který se ale poslední roky specializuje na Desty mě upozorňoval ať si ho tam netrvalo raději nedávám, aby mi tam nespuchřel a nedělal neplechu.
Díky
Miloš
Tomu říkám pěkná konkrétní odpovědˇ

Teď už je jasné jak na to

Koupím filtr a dám se do toho.
S tím balónkem natrvalo si nejsem jistej. Kamarád automechanik, který se ale poslední roky specializuje na Desty mě upozorňoval ať si ho tam netrvalo raději nedávám, aby mi tam nespuchřel a nedělal neplechu.
Díky
Miloš
Ford Focus II combi 11/2007, 1.6 TDCI 80 kW, průměr 5,3 l/100Km
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Na Citroenech je normálně, auto starý 8 let a balónek v pohodě a pokud by to bylo na ty rychlospojky, tak to v mžiku máš pryč.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Kup si pořádnej balonek z pořádnýho materiálu a nebudeš mít problém.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03.02.2011 20:12
- Bydliště: Praha 5
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj
O víkendu jsem se dal do výměny palivového filtru. Koupil jsem UFI 55.170.00 u Kvídery.
Můj plán byl na výstup filtru připojit průhlednou hadici (2m dlouhou abych viděl až nafta poteče) a naftu do filtru přes filtr natáhnout pusou. Balónek jsem kupovat nechtěl protože se mi to zdálo zbytečné.
Od starého filtru jsem odpojil obě hadice a elektriku, starý filtr vyndal a místo něj umístil nový filtr.
Na vstup filtru připojit přívod od nádrže. Na výstup filtru připojit průhlednou hadici.
Pokoušel jsem se nasát naftu do filtru pusou. To se bohužel nepodařilo. Nepropadal jsem ale panice. Měl jsem ještě v záloze řešení s vysavačem které tu myslím už někdo popisoval.
Do PET lahve jsem v blízkosti hrdla udělal díru kterou jsem do PET lahve nasunul hadici.konec hadice jsem dal až na dno. Na hrdlo hadice jsem přiložil vysavač.
Vysavač naftu parádně nasál do hadice. Netěsnosti kolem hadice v PET lahvi a kolem hrdla kam byl přiložen vysavač nebyli na škodu. Měl jsem tak alespoň čas ukončit nasávání než naftu nasaje i vysavač
. Potom jsem hadici zlomil aby mi nafta netekla zpět, opatrně ji odpojit od filtru a připojit druhou hadici která vede k čerpadlu. Je nutné dávat pozor aby nevytekla nafta do prostoru motoru. To mi jistil hadr pod filtrem a hadicemi do filtru.
Díky vysavači není nutné kupovat balónek. Dá se tak ušetřit i za jeho nákup.
Může se zdát že je tato metoda amatérská, mě se ale osvědčila a určitě jí doporučuji
Auto jsem po výměně napoprvé nastartoval a vůbec ani jednou nezakuckalo.
Ať se Vám daří při výměně
Ahoj Miloš
O víkendu jsem se dal do výměny palivového filtru. Koupil jsem UFI 55.170.00 u Kvídery.
Můj plán byl na výstup filtru připojit průhlednou hadici (2m dlouhou abych viděl až nafta poteče) a naftu do filtru přes filtr natáhnout pusou. Balónek jsem kupovat nechtěl protože se mi to zdálo zbytečné.
Od starého filtru jsem odpojil obě hadice a elektriku, starý filtr vyndal a místo něj umístil nový filtr.
Na vstup filtru připojit přívod od nádrže. Na výstup filtru připojit průhlednou hadici.
Pokoušel jsem se nasát naftu do filtru pusou. To se bohužel nepodařilo. Nepropadal jsem ale panice. Měl jsem ještě v záloze řešení s vysavačem které tu myslím už někdo popisoval.
Do PET lahve jsem v blízkosti hrdla udělal díru kterou jsem do PET lahve nasunul hadici.konec hadice jsem dal až na dno. Na hrdlo hadice jsem přiložil vysavač.
Vysavač naftu parádně nasál do hadice. Netěsnosti kolem hadice v PET lahvi a kolem hrdla kam byl přiložen vysavač nebyli na škodu. Měl jsem tak alespoň čas ukončit nasávání než naftu nasaje i vysavač

Díky vysavači není nutné kupovat balónek. Dá se tak ušetřit i za jeho nákup.
Může se zdát že je tato metoda amatérská, mě se ale osvědčila a určitě jí doporučuji

Auto jsem po výměně napoprvé nastartoval a vůbec ani jednou nezakuckalo.
Ať se Vám daří při výměně
Ahoj Miloš
Ford Focus II combi 11/2007, 1.6 TDCI 80 kW, průměr 5,3 l/100Km
- Donar
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 27.01.2013 18:57
- Bydliště: Praha
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ahoj,
po poctivém pročtení (snad již to tu nebylo) jsem nikde nenarazil na zmínku o pal. fil. BOSH.
Má s ním někdo zkušenosti? Nějaké reference?
Jedná se přímo o tento: BO F026402046 na http://www.autokelly.cz/ (kód stačí po prokliknutí vložit přímo do vyhledávače na stránkách AK po levé straně).
Ptám se proto, že do AK to mám blízko + zde mohu čerpat slevu.
Díky
po poctivém pročtení (snad již to tu nebylo) jsem nikde nenarazil na zmínku o pal. fil. BOSH.
Má s ním někdo zkušenosti? Nějaké reference?
Jedná se přímo o tento: BO F026402046 na http://www.autokelly.cz/ (kód stačí po prokliknutí vložit přímo do vyhledávače na stránkách AK po levé straně).
Ptám se proto, že do AK to mám blízko + zde mohu čerpat slevu.
Díky

FoFo 2009 (provoz 2010) - modrá metla 1,6 TDCI 80 Kw + DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Já bych se toho nebál. Co ves co jinej pes a názory můžeš samozřejmě jak kladný a negativní. Za mě Ano.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů