Stránka 13 z 19

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 12.01.2009 18:55
od YardaHappy
Ahoj všem. V sobotu po pár opožděných startech nam fokusek klekl úplně nešlo startovat a nakonec to vzdala i baterka. Po příjezdu kamaráda jsme nakonec auto nastartovali přes kábly a hned k známému do garáže. Žhaviče jsem si koupil už dříve tak že jen výměna za nové. baterii jsem nedobijel jen najel asi 50km. Druhý den ráno plný očekávání jsem otáčel klíčkem žhavení proběhla tak jak vždy asi 2 sek. a jede to start jak v létě ve 30 stupních. Měl bych napsat, že máme fokuse 1,8 TDCi rv 2004 pátý měsíc takže ještě první řadu. najeto asi 180 000 km. Krom této závady, výměny rozvodů, náplní a poloos je auto jak nové. Spokojenost. Ahoj a hezký nový rok. :D

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 12.01.2009 20:30
od powermax
to ahmed,
preco by som to nemal pouzivat, ked motor hned naskoci?
To mam radsej trapit baterku a starter?
Vo forde mi chceli menit zhavice, potom vstreky, ale sahnut do RJ sa okunaju. (zhavice som skontroloval, vsetky idu. keby boli zle vstreky tak dymim na cierno alebo bielo-nic z toho sa nekona)

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 12.01.2009 20:58
od Ahmed
A filtr, starter, baterka?

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 12.01.2009 23:12
od mcqak
powermax píše:powermax
...taky se me to tak dlouho prevaluje , jak je vic jak minus pet (coz by spise ukazovalo na zh.svice ,ktere zitra necham checknout),stve me jak "neprirozene" dlouho musim drzet klicek v startovaci poloze a tyrat starter s baterkou ,jelikoz ted jezdim hodne kratke trasy a baterka se jen s tezi stiha dobijet...kze to zkusim.A pokud to nebude vadit ,sdelim vysledek.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 13.01.2009 21:57
od bewc
Dnes jsem odevsdal Focuska do péče servisu a zeptal jsem se jak pak měřili naposled ty svíčky. Takže přiložili jeden fous ampérmetru na baterku a druhý na napájecí kabel k svíčkám (ne přímo na svíčku) a ten se ani nepohnul. Takže je buď přerušený napájecí kabel, nebo jsou všechny čtyři svíčky kaput. Zeptal jsem se taky na ty originál svíčky od BOSHe. Řekli mi, že dnes je FORD dáva standartně do všech nově vyrábených aut....tak nevím, do dnešního dne jsem měl za to, že originál je STARCRAFT. Takže uvidím co s tím vyvedou.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 13.01.2009 22:01
od Jozkablack
To jako měřily propojovací drát na žhavičích aniž by to sundali jo? A originály jsou sice Motorcraft, ale v krabičkách jsou Beru.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 13.01.2009 22:06
od focusik
Presne tak, original som mal Beru a ked som kupil original v krabickach Ford (Motorcraft), tak tam boli zase len tie iste zhavice Beru.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 13.01.2009 23:52
od hihi
Měření proudu: paralelní zapojení ampérmetru k přívodnímu drátu ke žhavičům asi nebude blbost. Za předpokladu, že se ampérmetrch chová jako ampérmetr (R=0ohm) tak tím drátem poteče cca poloviční proud v porování s původním. Ale protože ampérmetr má odpor nenulový a dráty k němu jsou určitě menšího průřezu, tak tím ampérmetrem poteče míň než polovina. Každopádně, jsou-li svíčky KO, pak tam nepoteče nic (resp. poteče velmi málo). Jsou-li OK (alespoň jedna), pak poteče něco víc než nula (typnu 5-30A). Zkoušet to nebudu.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 00:27
od pelen
Ampermetr do serie, paralelne je to poradna blbost, to bys ho urcite znicil, pekne by se z nej zakourilo. :(

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 11:15
od Gold
Tak i já přidám svou zkušenost.Měl jsem hodně velké problémy se startem v mrazu jako ostatní.Koupil nové žhaviče v domnění,že původní budou v háji. Staré jsem vyndal, změřil a zjistil, že dvě svíčky jsou dobré a dvě ko.To mě nepotěšilo a myslel jsem si,že problém bude jinde.Nicméně vyměnil jsem všechny za nové a auto startuje při -14 podstatně lépe. 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 18:45
od jur
Ja tiez pridam svoju skusenost. Potom co som zmenil z 5W40 na 5W30 auto zacalo startovat lepsie. Potom ale prisli vacsie mrazy a treba dlsie tocit. Do -5 to chytalo na prvy krat. Potom sa ochladilo na -10 az -17 a to uz na 1x nechytilo. Niekedy az na 3 krat a to este som ho musel dost dlho pretacat. Tak som v pondelok skusil skontrolovat zhavice. Vysledok je ze vsetky 4 boli KO. Dal som tam nove od FEBI (povodne boli BERU). Prvy ranny start pri -7 uz bol uplne o niecom inom a motor naskocil hned.
Pre zaujimavost som zhavice meral ohmetrom. 3 mali uplne preruseny obvod 1 ukazoval asi 150ohm. Na baterke ani jeden nenazhavil. Nove zhavice mali 0,9 ohmu vsetky.
Inak vymena doma trvala asi 1,5 hod a slo to celkom v pohode.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 21:05
od Kent
Tak zatím to vypadá, dle reakcí, že pokud jsou žhavící svíčky ve 100 procentním stavu, tak FF 1.8 TDCI nemá problém se startováním při jakékoliv teplotě. Pozitivní zpráva ... :D

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 21:18
od alexino
muj fofik startuje okamzite (jako ja po hrachu a fazolich :-))) ), i po asi sesti dnech co stal minuly tyden bez pohybu na tech nejvetsich mrazech, takze asi se da rict kdyz je vse v poradku tak neni problem... 8)

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 21:21
od Kent
Měření proudu: paralelní zapojení ampérmetru k přívodnímu drátu ke žhavičům asi nebude blbost.Za předpokladu, že se ampérmetrch chová jako ampérmetr (R=0ohm) tak tím drátem poteče cca poloviční proud v porování s původním.
Troufnu si tvrdit, že tento názor nebude až tak správný. Pokud budeme uvažovat vnitřní odpor ampérmetru nulový (tudíž ideální ampérmetr, který v reálu neexistuje), tak veškerý proud se rozhodne jít cestou nejmenšího odporu, tudíž právě přes tento "ideální" ampérmetr. Polovina proudu by přes ampérmetr tekla v případě, že by měl paralelně připojený ampérmetr vnitřní odpor roven právě hodnotě odporu přívodu (vodiče ke žhavící svíčce).
Pěkně je to vidět na vztahu pro paralelní kombinaci dvou odporů:
R=(R1*R2)/(R1+R2), když si za R1 a R2 dosadíme stejné hodnoty a pak použijeme Ohmův zákon I=U/R.
Pokud už měřit proud, tak přerušit přívod ke svíčce a vhodně dimenzovaný ampérmetr zapojit do série.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 21:56
od bewc
Dnes jsem si vyzvedl FoFo po opravě, samo že všechny čtyři svíčky kaput, jinak nic nenašli. Dali mi tam BOSH za 500,-Kč/ks a motor zatím o 100% lepší starty (jako za mlada). Bylo sice jen -6°C, ale stejně den před tím jsem ho točil jak káču a nic. Takže to vypadá, že problém byl vyřešen.