zimní starty 1.8TDci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
YardaHappy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 14.05.2008 20:21

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od YardaHappy » 12.01.2009 18:55

Ahoj všem. V sobotu po pár opožděných startech nam fokusek klekl úplně nešlo startovat a nakonec to vzdala i baterka. Po příjezdu kamaráda jsme nakonec auto nastartovali přes kábly a hned k známému do garáže. Žhaviče jsem si koupil už dříve tak že jen výměna za nové. baterii jsem nedobijel jen najel asi 50km. Druhý den ráno plný očekávání jsem otáčel klíčkem žhavení proběhla tak jak vždy asi 2 sek. a jede to start jak v létě ve 30 stupních. Měl bych napsat, že máme fokuse 1,8 TDCi rv 2004 pátý měsíc takže ještě první řadu. najeto asi 180 000 km. Krom této závady, výměny rozvodů, náplní a poloos je auto jak nové. Spokojenost. Ahoj a hezký nový rok. :D
Yarda Happy - Focus 1,8 TDCi rv.2004 najeto 180.000 stále spokojen

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od powermax » 12.01.2009 20:30

to ahmed,
preco by som to nemal pouzivat, ked motor hned naskoci?
To mam radsej trapit baterku a starter?
Vo forde mi chceli menit zhavice, potom vstreky, ale sahnut do RJ sa okunaju. (zhavice som skontroloval, vsetky idu. keby boli zle vstreky tak dymim na cierno alebo bielo-nic z toho sa nekona)
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Ahmed » 12.01.2009 20:58

A filtr, starter, baterka?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

mcqak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 26.11.2008 21:59
Bydliště: 471 11 HL
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od mcqak » 12.01.2009 23:12

powermax píše:powermax
...taky se me to tak dlouho prevaluje , jak je vic jak minus pet (coz by spise ukazovalo na zh.svice ,ktere zitra necham checknout),stve me jak "neprirozene" dlouho musim drzet klicek v startovaci poloze a tyrat starter s baterkou ,jelikoz ted jezdim hodne kratke trasy a baterka se jen s tezi stiha dobijet...kze to zkusim.A pokud to nebude vadit ,sdelim vysledek.
Ford Focus combi 1.8 TDCi 85kw,06/03 silvermachine
Obrázek

Uživatelský avatar
bewc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.01.2009 23:28

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od bewc » 13.01.2009 21:57

Dnes jsem odevsdal Focuska do péče servisu a zeptal jsem se jak pak měřili naposled ty svíčky. Takže přiložili jeden fous ampérmetru na baterku a druhý na napájecí kabel k svíčkám (ne přímo na svíčku) a ten se ani nepohnul. Takže je buď přerušený napájecí kabel, nebo jsou všechny čtyři svíčky kaput. Zeptal jsem se taky na ty originál svíčky od BOSHe. Řekli mi, že dnes je FORD dáva standartně do všech nově vyrábených aut....tak nevím, do dnešního dne jsem měl za to, že originál je STARCRAFT. Takže uvidím co s tím vyvedou.
FoFo,85kW,2002,1,8TDci,160000 km.

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Jozkablack » 13.01.2009 22:01

To jako měřily propojovací drát na žhavičích aniž by to sundali jo? A originály jsou sice Motorcraft, ale v krabičkách jsou Beru.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od focusik » 13.01.2009 22:06

Presne tak, original som mal Beru a ked som kupil original v krabickach Ford (Motorcraft), tak tam boli zase len tie iste zhavice Beru.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od hihi » 13.01.2009 23:52

Měření proudu: paralelní zapojení ampérmetru k přívodnímu drátu ke žhavičům asi nebude blbost. Za předpokladu, že se ampérmetrch chová jako ampérmetr (R=0ohm) tak tím drátem poteče cca poloviční proud v porování s původním. Ale protože ampérmetr má odpor nenulový a dráty k němu jsou určitě menšího průřezu, tak tím ampérmetrem poteče míň než polovina. Každopádně, jsou-li svíčky KO, pak tam nepoteče nic (resp. poteče velmi málo). Jsou-li OK (alespoň jedna), pak poteče něco víc než nula (typnu 5-30A). Zkoušet to nebudu.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od pelen » 14.01.2009 00:27

Ampermetr do serie, paralelne je to poradna blbost, to bys ho urcite znicil, pekne by se z nej zakourilo. :(
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Gold » 14.01.2009 11:15

Tak i já přidám svou zkušenost.Měl jsem hodně velké problémy se startem v mrazu jako ostatní.Koupil nové žhaviče v domnění,že původní budou v háji. Staré jsem vyndal, změřil a zjistil, že dvě svíčky jsou dobré a dvě ko.To mě nepotěšilo a myslel jsem si,že problém bude jinde.Nicméně vyměnil jsem všechny za nové a auto startuje při -14 podstatně lépe. 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jur » 14.01.2009 18:45

Ja tiez pridam svoju skusenost. Potom co som zmenil z 5W40 na 5W30 auto zacalo startovat lepsie. Potom ale prisli vacsie mrazy a treba dlsie tocit. Do -5 to chytalo na prvy krat. Potom sa ochladilo na -10 az -17 a to uz na 1x nechytilo. Niekedy az na 3 krat a to este som ho musel dost dlho pretacat. Tak som v pondelok skusil skontrolovat zhavice. Vysledok je ze vsetky 4 boli KO. Dal som tam nove od FEBI (povodne boli BERU). Prvy ranny start pri -7 uz bol uplne o niecom inom a motor naskocil hned.
Pre zaujimavost som zhavice meral ohmetrom. 3 mali uplne preruseny obvod 1 ukazoval asi 150ohm. Na baterke ani jeden nenazhavil. Nove zhavice mali 0,9 ohmu vsetky.
Inak vymena doma trvala asi 1,5 hod a slo to celkom v pohode.
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Kent
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 25.11.2008 21:37
Bydliště: Kuřim

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kent » 14.01.2009 21:05

Tak zatím to vypadá, dle reakcí, že pokud jsou žhavící svíčky ve 100 procentním stavu, tak FF 1.8 TDCI nemá problém se startováním při jakékoliv teplotě. Pozitivní zpráva ... :D
Ford Focus 1.8 TDCI, 85 kW, r.v. 03/2002 kombi modrá

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od alexino » 14.01.2009 21:18

muj fofik startuje okamzite (jako ja po hrachu a fazolich :-))) ), i po asi sesti dnech co stal minuly tyden bez pohybu na tech nejvetsich mrazech, takze asi se da rict kdyz je vse v poradku tak neni problem... 8)
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Kent
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 25.11.2008 21:37
Bydliště: Kuřim

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kent » 14.01.2009 21:21

Měření proudu: paralelní zapojení ampérmetru k přívodnímu drátu ke žhavičům asi nebude blbost.Za předpokladu, že se ampérmetrch chová jako ampérmetr (R=0ohm) tak tím drátem poteče cca poloviční proud v porování s původním.
Troufnu si tvrdit, že tento názor nebude až tak správný. Pokud budeme uvažovat vnitřní odpor ampérmetru nulový (tudíž ideální ampérmetr, který v reálu neexistuje), tak veškerý proud se rozhodne jít cestou nejmenšího odporu, tudíž právě přes tento "ideální" ampérmetr. Polovina proudu by přes ampérmetr tekla v případě, že by měl paralelně připojený ampérmetr vnitřní odpor roven právě hodnotě odporu přívodu (vodiče ke žhavící svíčce).
Pěkně je to vidět na vztahu pro paralelní kombinaci dvou odporů:
R=(R1*R2)/(R1+R2), když si za R1 a R2 dosadíme stejné hodnoty a pak použijeme Ohmův zákon I=U/R.
Pokud už měřit proud, tak přerušit přívod ke svíčce a vhodně dimenzovaný ampérmetr zapojit do série.
Ford Focus 1.8 TDCI, 85 kW, r.v. 03/2002 kombi modrá

Uživatelský avatar
bewc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.01.2009 23:28

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od bewc » 14.01.2009 21:56

Dnes jsem si vyzvedl FoFo po opravě, samo že všechny čtyři svíčky kaput, jinak nic nenašli. Dali mi tam BOSH za 500,-Kč/ks a motor zatím o 100% lepší starty (jako za mlada). Bylo sice jen -6°C, ale stejně den před tím jsem ho točil jak káču a nic. Takže to vypadá, že problém byl vyřešen.
FoFo,85kW,2002,1,8TDci,160000 km.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 3 hosti