volnoběžný ventil

Odpovědět
Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 29.03.2011 19:54

Že to nesaje falešný vzduch jsem si celkem jistej. Už se s tím seru dost dlouho, takže jsem to vše prošel důkladně a několikrát. Ono to prostě saje vzduch otevřeným voln.ventilem, který ale otevře napětím ŘJ, což změřil i uživatel vitr73. A to způsobí ty vysoký otáčky a nepadání, samozřejmě. Tady je spíš otázka, proč ŘJ drží ten ventil otevřený.
Takže to řešení mírně uškrtit vzduchovej kanálek kolem klapky do voln.ventilu(jak popisovali na cizím fóru) - to už jsem vyzkoušel teď o víkendu. Výsledek byl takový, že studený start v pohodě(tj.ventil správně dokáže regulovat vyšší volnoběh), otáčky sice už nedrží a krásně padají, ale spadnou jenom na 1500ot.(za jízdy), na té hodnotě drží jako přibité. Spadnou na volnoběh až při zastavení, po rozjetí zase vylezou. Dvakrát jsem odpojoval baterku, jestli se to srovná, ale po pár km se tohle chování opět vrátilo. Což trochu nechápu, když jsem kanálek uškrtil, proč jsou ty otáčky vyšší. Teď jsem tu restrikci z kanálku zase vyndal.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:05

jenze on vzduch jinudy nejde! kdyz za chodu odpojim konektor na ventilu tak motor hned okamzite zhasne. Bezi jen kdyz mu trosku dam plynu....jak plyn pustim tak okamtite chcipne. To podle mne znamena ze to nikde falesnej vzduch netahne a ze ten ventil je funkcni. Akorad ta ŘJ ho zcela nesmyslne ovlada.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 20:06

Ono to má držet vyšší volnoběh za jízdy do cca 5km/h kvůli posilovačům.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 20:07

vitr73 píše:jenze on vzduch jinudy nejde! kdyz za chodu odpojim konektor na ventilu tak motor hned okamzite zhasne. Bezi jen kdyz mu trosku dam plynu....jak plyn pustim tak okamtite chcipne. To podle mne znamena ze to nikde falesnej vzduch netahne a ze ten ventil je funkcni. Akorad ta ŘJ ho zcela nesmyslne ovlada.

Měřil jsi osciloskopem potenciometr škrtící klapky? Třeba ECU nepozná že jsi pustil plyn.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 29.03.2011 20:14

Jo, to je jasný, mírně zvýšený ot. mají za jízdy být(cca 1100), to už bylo na escortu. Jenže ne aby to drželo 1500(restrikce v kanálku) nebo normálně víc(klidně 3500). Jde o to, proč to ŘJ takhle ovládá.
TPS jsem oscíkem měřil, v pohodě.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:21

ja TPS porovnaval s hodnotou u jineho FoFo a prakticky to sedi. a soused pujcil nahradni snimac co ma novej...blazni to taky
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 20:28

Co když tam dáš větší restriktor? Nebo už jsi byl na hraně aby to dokázalo udržet volnoběh za studena s klimou?

Volnoběžný ventil máš nový?

Pokud vám všude všechno těsní, tak budete mít problém asi v elektrice. TZN. koupit si diagnostiku a sledovat LiveData.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:32

pro mne spis nejdulezitejsi....Proc ŘJ pri razeni a pusteni plynu pusti do ventilu naplno elektriku a tim ho otevre misto toho aby donutila motor jit z otacek dolu.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:36

..a zacne to provadet az po seslapnuti spojky a to jeste strasne pomalu a nekdy vubec ne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 20:39

vitr73 píše:pro mne spis nejdulezitejsi....Proc ŘJ pri razeni a pusteni plynu pusti do ventilu naplno elektriku a tim ho otevre misto toho aby donutila motor jit z otacek dolu.

Protože to takhle dělat má, kdyby se ti ventil zavřel hned, tak to s tebou pokaždé tak škubne při ubrání plynu že se z toho zblázníš ještě víc. Motor by neměl co nasát a brzdil by hned... Jednotka ho nechává otevřenej, ubírá na předstihu v tu danou chvilku, tudíž nutí motor pozvolna přidávat brzdný účinek, až je brzdný účinek na max (cca pár vteřin) pak by měla ventil zavřít (na zvýšený volnoběh) nebo odpojit vstřiky.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:46

nerikej mi ze tahle operace trva jednotce nekdy i 30 vterin? kdyby drzela motor na otackach vterinu tak reknu dobry....ale tohle ? no uznej sam
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 20:48

a zeptam se vsech znalcu...ma 1.8 snimac otacek vacky? a jestli jo kdyz bude vadnej nemuze proto ŘJ tak pomalu reagovat?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 20:59

vitr73 píše:nerikej mi ze tahle operace trva jednotce nekdy i 30 vterin? kdyby drzela motor na otackach vterinu tak reknu dobry....ale tohle ? no uznej sam
Normálně netrvá. Já se ti tu snažím jen naznačit, že se spolíháte na to že chyba je v ECU, přitom v ECU není, ona funguje zcela správně jak byla naladěna. Chyba je někde jinde, ať už v čidlech, v kabelech, nebo ventilech a jinde. Stačí aby vypadl jeden prvek a už ECU neví jak správně to korigovat, nebo třeba ani nemá důvod, pač vidí vše OK.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 29.03.2011 21:04

Prave ze si myslim ze ECU je v poradku..akorad nevi co se s motorem deje..... Svezl jsem se parkrat s FoFo stejny rok a stejny motor a choval se uplne normalne. Takze si myslim ze jednotka opravdu "zjisti" ze jsem dal nohu z plynu az daleko dyl. ALE PROC? Kde to hledat...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 29.03.2011 21:13

Odpověď je zcela jasná, kup si diagnostiku cca 2000kč a sleduj LiveData, budeš přesně vědět s jakýma hodnotama jednotka operuje, kdy je TPS zavřený, kdy otevřený, který čidla co hlásijou. Atd...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host