Samovolné zvyšování otáček, nepadající otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mathiassko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: NITRA, SLOVAKIA

Příspěvek od Mathiassko » 12.12.2007 08:25

Mam rovnake priznaky ako "powermax" v chladnejsich obdobiach na zaciatku jazdy tiez kolisu otacky po zohriati motora OK. V diagnostickom mode teplota nasavaneho vzduchu 51 st. a to stale. Som po diagnostike vo forde, kt. dopadla bez chyby. Mozno tieto dve veci nejako spolu suvisia.(kolisanie otacok+teplota nas. vzduchu). Tiez u mna tak zname obtiazne ranne studene starty.
FordFocus 2002 1.8 TDCI 85kW

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Příspěvek od powermax » 13.12.2007 12:05

Po pardnovom skumani prichadzam k nazoru ze na mojom aute nezobrazuje diagnosticky mod teplotu nasavaneho vzduchu, takze jedine nejaka diagnostika. Ten bod 9 podla popisu je asi udaj z cidla rychlomeru.
To kolisanie otacok je tak jemne a vyskytuje sa tak malo ze to neriesim a ranne starty zatial bez problemu lebo je vzdy okolo nuly. :evil: kurnik kde je ten sneh?
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
catman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od catman » 26.12.2007 13:23

Možná hledám špatně, ale můžete mě prosím navést na správné vlákno nebo poradit, kde je asi chyba - měl jsem vyndanou asi jeden den baterku na nabíjení. Po připojení se začal objevovat problém, který jsem měl už v létě a pak i na podzim.
Vždy se to nějak samo ustálilo, ale tedka je to zde znovu a už mě to nedá spát. Nastartuju a volnoběh vystoupá během cca 3s na 3000ot. a pomaličku stoupá. Když zařadím a jedu, tak otáčky díky zátěži klesnou, ale při vyřazení zase vyletí nahoru.
Dříve jsem hledal,našel jsem info, že by to mohla být jakási prasklá hadička - není ale pořádný obrázek, nikdy jsem ji nenašel. Žádné škrtící klapky, konektory ani ventily jsem nečistil, nechci šahat do věcí, které nevím, co dělají.
Specializovaný servis v okolí není, do autorizovaného se mi příliš zatím nechce.
Pokud bych udělal fotky motoru, mohl by mi někdo poradit, které kontakty či součásti čistit ? Díky předem.
__________________________________________
Mondeo 2.0 TDCi 2007 black hatchback
FoFo Hubert: 1.8benz 16v 1999 silver combi

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.12.2007 18:20

Chyba muze byt v otackovem senzoru.
Konektory 55-56 u 60pinove verze ridici jednotky a konektory 21-22 u 108pinove verze ridici jednotky.
Přílohy
60pin.jpg
60pin.jpg (11.87 KiB) Zobrazeno 2975 x
104pin.jpg
104pin.jpg (19.91 KiB) Zobrazeno 2968 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.12.2007 18:22

Signal ze senzoru otacek a odpor senzoru otacek:
Přílohy
senzor otacek.jpg
senzor otacek.jpg (5.29 KiB) Zobrazeno 2959 x
signal otacek.jpg
signal otacek.jpg (11.61 KiB) Zobrazeno 2966 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od E-man » 26.12.2007 18:49

Catman: Asi ti to nepomůže, možná pomůže,ale já mám velice podobný problém...
Před týdnem jsem nabil přes noc baterii, po připojení neudrží volnoběžné otáčky. Což je samozřejmě opačný problém, ovšem podobnost mě zaráží.
Dřív se mi podobný problém vyskytl někdy v září... Tehdy jsem měnil baterii... Přisuzoval jsem to restartu ŘJ, protože to po udaných asi 8 km zmizelo.
Teď se problém s padajícími otáčkami na volnoběhu, neodstranil ani po 250 km a dvou nových restartech. S kamarádem jsme to prošli skoro všechno, ale problém neustal.
Jedna věc je mi podivná, když jsem baterii nabíjel, bylo mi divné, že po připojení na nabíječku do ní nešly žádné ampéry, takže byla nabitá.
Když jsem ji nechal změřit dává 10V, zkusili jsme ji napojit v dílně a byla nabitá, což asi znamená že půjde na reklamaci a já si zajdu do Fordu...
Myslíte, že by můj problém s volnoběhem mohla způsobit baterka?
Díky :wink:

Uživatelský avatar
catman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od catman » 26.12.2007 19:03

Tak jsem se vrátil z cesty k rodičům - řvaní motoru na křižovatkách mě přivádělo do stavu šílenství, za městem jsem zkusil pedál až na podlahu a po nějakém 1-2km se to najednou začalo chovat slušně, přechod po sešlápntí je OK, otáčky padají na volnoběh správně.

Chtěl jsem vyzkoušet i postup z http://www.fordclub.sk/index.php?kat=6 , ale "samo" se to opravilo. Nicméně - nevím, zda je to opravdu jen otázka kalibrace jednotky a nebo nějaká jiná samoopravená závada, která se za chvíli objeví znovu :-( .

Pokud poradí i někdo další, budu rád za každý námět. Například i ty zmiňované hadičky, co by někde měly/mohly být prasklé....
__________________________________________
Mondeo 2.0 TDCi 2007 black hatchback
FoFo Hubert: 1.8benz 16v 1999 silver combi

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.12.2007 19:33

to E-man:
10V na baterce vypada, jako ze ma jeden clanek zkratovany. Stalo se mi to u jedne Varty. Spatny clanek ma z vnitrni strany naprasene sede olovo na stenach z plastu.
to catman:
Vzpominam si, ze uz nekdo psal podobny zbusob doladeni volnobeznych otacek - nekolikrat poradne vytocit motor.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Srnka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Varnsdorf

Příspěvek od Srnka » 10.01.2008 20:51

catman píše:Tak jsem se vrátil z cesty k rodičům - řvaní motoru na křižovatkách mě přivádělo do stavu šílenství, .... atd
Zdar. Je tomu asi týden, co jsem si připadal úplně stejně jako ty :o)))))))) Šílenec za volantem u křižovatky s 3000 ot./s :o))))) Když se mi to stalo po prvé, tak mi stačilo ujet cca. 2 km ( zahřál se motor ) a bylo to v pohodě. Ale když se mi to stalo po 14 dnech znovu, tak jsem celkem najel 9km než jsem docílil volnoběhu. Zrovna bylo všude náledí a já přilepenou nohu na spojce s výrazem 8O
Jel jsem s tím za kámošem ( automechanik ) a hned mi řekl co s tím. U konce plynového lanka je pružinový motůrek ( asi regulátor otáček ) tak ten my prý zamrznul. Může v něm být i malinko nečistoty a to vše pomáhá k tomuto zasekávání. Poradil, abych lehce vracel ( né násilím ) plynové lanko zpět ( k takovému šroubku - koncáku, kde je daný volnoběh ) Nevím kolik stojí nový, ale pro Felicie to stojí kolem 3500,-. Hrůza. Když rozmrzl, hned padli otáčky ........... Do třetice se mi to nestalo, tak to nemám vyzkoušené ...... snad se mi to už nestane :o)
Ford Focus Kombi 1.8 16V r.v.1999
Obrázek

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10354
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 10.01.2008 21:00

OT
To Srnka: Nemá to nic společného s tím co si psal ale koukni sem:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... &start=600
:wink:

Teda jestli máš auto dle avataru. :idea:
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
wayne001
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od wayne001 » 20.01.2008 00:42

Zdravim vsetkych.Mohol by niekto v strucnosti popisat cistenie spominaneho ventilu volnobehu,mam stym asi tiez problem.Dik
Naposledy upravil(a) wayne001 dne 20.01.2008 09:54, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
1.6 74kw deep navy

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od canndale » 20.01.2008 00:57

ked som sa v servise (nonFORD) pytal na cistenie volnobezneho ventilu.. spominali ze to musi po precisteni ist na diagnostiku a podobne.. neviem co je na tom pravdy mate s tym niekto skusenost?

Inak ked mam na krizovatke problem s padajucimi otrackami (tak raz za mesiac sa mi to stane :( ) tak staci u mna parkrat dupnut na plyn a otacky na 2500 - 3000 a ustane to (ako tu bolo spominane vyzeram ako sialenec s ktory sa chce pretekat, uz som tak vyprovokoval jednu oktaviu a dve felicie.. :twisted: )
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
wayne001
Junior
Junior
Příspěvky: 202
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od wayne001 » 20.01.2008 10:19

Canndale, nevies nahodou kolko stoji tento ventil na Slovensku?
Obrázek
1.6 74kw deep navy

Uživatelský avatar
czafro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od czafro » 20.01.2008 12:15

Zdravim... tak jak tu vsichni pisete, mam stejny problem...kdo by to cekal Laughing . No tak od zacatku mam FOFO 1,8 16V, 1999, otacky asi jako vsichni akorat mi to nechipa... ale muzu rict, ze Volnobezny ventil mi nepomohl ani vymenit, MAF jsem cstil jako blazen a znamy mi meril odpory...taky bez vysledku. Ale jednou jsem se docetl, ze by to mohlo byt Cidlem rychlosti na prevodovce...ale i tady Vas uklidnim. Proste kdyz jsem ho odpojil a rzojel, sedel jsem v uplne jinem aute, otacky klesaly jako po masle zadne straseni chodcu, zadne trapeni spojky a prevodovky proste jedna basen..Smile Al krutou pravdou je ze mi nejel tachometr, coz se sem tam hodi a taky nevim co by na to rikala RJ kdyby se ji to cidlo dlouho neozvalo...Kazdopadne jsem poridil novy kus a zvesela jsem ho zacal menit...Svine drzi na O krouzcich, ktere drzi jak luteranska vira a uz to vypadalo, ze budu nahrivat autogenem...coz je pro me zly sen a pro koho by nebyl kdyz je prevodovka hlinikova Rolling Eyes ale nastesti si pak dalo rict a bylo venku...zasunul jsem novy kus Embarassed ale chyba lavky zadna zmena... Tak ted se vrhnu na Vase napady s hadickama...a pak pisnu, mejte se a diky za rady a napady...

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od canndale » 20.01.2008 19:37

wayne001 píše:Canndale, nevies nahodou kolko stoji tento ventil na Slovensku?
Zial neviem, po informacii ze to musi ist na diagbostiku, ktoru som dostal som to nechal tak.. Fofo mi robi to zatial len raz - dvakrat za mesiac, tak to nieje este kriticke, tak to zatial neriesim :?
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti