Stránka 12 z 12

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 10:58
od Tomin123
Ty PIDy co jsem zminoval nemaji nic spolecneho s LTFT (fuel trim od prednich lambd, tedy strucne receno "adaptace").
Tyhle R_... pidy se tykaji REAR = zadnich lambd.
To slovo REAR je i v popisu toho pidu.

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 11:02
od Tomin123
Jeden z prvnich g odkazu je na:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -fuel-trim
Rear O2 Sensor Fuel Trim
The rear oxygen sensor, located after the catalyst, is used for fuel trim corrections on some
OBD-II vehicles. By virtue of its location, the rear sensor is generally protected from high
temperatures and much of the contamination that affects the front oxygen sensors. In addition,
the rear sensor sees exhaust gases that are equilibrated – they have already been converted
by the catalyst so that there is very little residual oxygen. This allows the rear sensor to
respond to much smaller changes in exhaust gas oxygen content. In turn, it then possible for
the rear sensor voltage to remain near the 0.45 volt switchpoint. This characteristic allows the
rear sensor to be used for fuel control. Under steady rpm and load conditions, the short term
fuel trim bias can be adjusted so that the rear sensor voltage is maintained near the 0.45 volt
switchpoint.
This ensures that the catalyst is getting a stoichiometric exhaust gas mixture,
despite any shift in the front sensor switchpoint. The rear fuel trim corrections are learned in
KAM
. Internally, this system is known as Fore Aft Oxygen Sensor Control (FAOSC). Note that
FAOSC learns and reacts very slowly because the catalyst, with its large/slow oxygen storage
and release characteristic, is part of the control loop. Also, this system cannot be used with a
"y-pipe" exhaust where a single rear sensor would try to adjust dual front sensors.


zde (dokonce Forduv) patent na rear ego adaptations
http://www.google.co.uk/patents/US5359852

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 28.11.2014 21:17
od Dr.Romca
Naštěstí mám jen dvě :palec_nahoru:

Jinak chyby vyčtu snad zítra, dneska jsem se pral s diagnostikou a nedařilo se :(

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 29.11.2014 12:39
od vitr73
:bebng: ...no hold dalsi z uzitecnejch "vynalezu" ...firmy Ford...jako by tehle kurvitek v aute uz nebylo dost.....uz jen system rizeni alternatoru...no hold to je tak kdyz vymejsli neco nekdo...kdo v aute ani nesedel,neridil ho a uz vubec neopravoval....
co nas jeste ceka s EURO5 a vetsi? :bebng:
...jednodussi by byl uz asi i plutoniovej reaktor....

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Napsal: 30.11.2014 20:00
od Pittbul
stano. píše:1.6 Ti-VCT sa robili s 2 lambdami (jedna pred a jedna za katom) a potom specialne 85kW (ako foki upresnil asi len do 2006) mali 4 lambdy (dve pred katmi, dve za katmi, dva katy)
Dekuji za doplneni mych znalosti (foki tobe taky) :palec_nahoru: !

Lamda / ME

Napsal: 14.08.2016 12:26
od LuckyLuk
mohl by mě někdo prosím nasměrovat k informacím k laickému ověření funkčnosti lamda sond na mém vehiklu (FF2 2006, 74kW benz)? V roce 2014 jsem měl na STK ME hodnotu lamda (meze 0.97 - 1.03) na 1.009/1.011. Letos jsem dostal protokol od jiné stanice, kde je jen při zvýšených otáčkách - hodnota 1.026 (stejné meze).

V Torque Lite nemám žádné ECU chyby (vůbec žádné). Graf O2 1 senzor 1 osciluje s maximy 0,6-0,7V a senzor 2 na místě (i při změně plynu) lehce zvlněná čára k 0,6-0,7V. Bohužel nevím jak bych z Torque vytáhnul potřebné hodnoty při jízdě (tam se již vlnil i graf z senzoru 2 ) - naklikal jsem si PIDy do logování, ale po přihlášení na web autora tam mám jen hodnoty time, GPS Longitude, GPS Latitude, GPS Speed, Coolant,OBD Speed,Throttle position, RPM,... a vyfotit jsem to neměl čím (o dělání screenshotů si můj x let starý krám může jenom dát zdát).

Ne že bych měl nějaký konkrétní problém, ale - a) hodnota z ME je nahraně (skoro se zdá, že se jaksi stalo, že se vešla do mezí). Pokud vím, tak poměr >1 je chudá směs. Takže nevím jestli ta regulační smyčka funguje ok. b) někdy to auto subjektivně jede super a někdy se mu moc nechce - problémy se starty, ani vyšší spotřebu však nemám. Jen bych chtěl předejít (např.) poškození katalyzátoru a taky nemusím třeba příště projít na ME.

(admins diky, neumim hledat :dih: , akorat nemam ti-vct)

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 18.12.2018 18:13
od ondra6
Ahoj nemenil nekdo lambdu za katalyzatorem u 1.6ti vct a vi jaka je delka kabelu??Mam chybu P0036 ale spis vypada ze na ni odesel jen predehrev.Proud tam je ale ve Fordu rekli ze musim na emise ze zjistej jestli je ko katik nebo lambda.Ve fordu chtej za lambdu 5tis a katik 9tis.Hruza.Auto ma najeto poctivejch 120tis.Od Bosch tam je nahrada od 1600kc do 4000ale nevim jakou...Mate zkusenost ??

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 19.12.2018 16:55
od jarod72pm
Kupoval jsem tuhle jestli ti to pomůže :
https://autodilos.cz/lambda-sonda-bosch-0258006571

mám dvoj kat 2vepředu a 2 vzadu lambdy.(tam jsem kupoval i přední)

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 19.12.2018 17:21
od ondra6
Diky supr.Ja mam jen jeden katik.Ale vypadato ze mozna bude po problemu.Trosku jsem zatahal za kabilky od lambd a kontrolka motoru zhasla tak snad spatnej kontakt...

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 28.04.2019 13:36
od jansamaj
Zdravim.
Moze my niekto pozriet na udaje Adaptacie a Lambda sondy?
Auto ma vysoku spotrebu,za tepla akoby stratilo troska vykon.
Na volnobeh za studena 2.4l/h a za tepla to kolise medzi 0.6/1.2.
https://www.uloz.to/tam/_BcrvWBZtncAP
Je to nahrate v Fordscan
Jedna sa o FF 1.6 ti 85Kw r.v.06 s LPG
Dakujem

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 07.07.2019 12:30
od ondra6
Ahoj nemohl by mi někdo sehnat Finiš objednávací číslo pro lambdu na 1.6 TI VTC r.v.09 85kw.Tu co je za katíkem směrem ven výfuku.nevim jestli se to uvádí jako levá montovací strana nebo pravá...
Díky.

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 07.07.2019 14:33
od jarod72pm
koukni do katalogu na Catcar nebo ford.7zap.com pod svým VINkem si najdeš kody k lambda sondám a pak si je třeba dohledáš v náhradě tady : https://www.motora.cz/ford/focus-ii-da- ... 14?from=20

lidi jsou od jisté doby strašně líní si něco sami vyhledat a potřebují na kdeco sekretářku :(

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 10.11.2019 14:22
od ondra6
Ahoj borci tak zase oživuju moje téma :?
Po hlášeni P0036 a zjišteni ze mam už vyfuk v haji tak jsem objednal orig.lambdu zadni a vyfuk od středu až nakonec.Zatim mi to žadnou chybu nevyhodilo ale meřil jsem tu novou lambdu na grafu a je na nule.Nehybe se ani při akceleraci.Je to original.Meřeno jen čínou.Ale tu špatnou mi to před tim ukazovalo.Žeby katík???Před tim chyba P0036 a pak mi auto hodilo nouzový režim a nemohl jsem jet.Budu rad za rady ,diky.

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 10.11.2019 16:35
od jarod72pm
Čína ti u live dat většinou nefunguje korektně , doporučuji lepší kabel a soft nebo ještě lépe do autorizáku kde ti spolehlivě řeknou co ti tam ne-funguje a jak.

Možné příčiny chybového kódu P0036 mohou zahrnovat: Otevřete obvod uvnitř kyslíkového senzoru nebo přerušte napájecí nebo zemnicí vodiče k kyslíkovému senzoru Zemnící popruh výfukového systému může být zkorodovaný nebo zlomený Kabel topení okruhu PCM / ECM nebo kyslíkového čidla selhal

Re: lambda sondy FFII 1,6

Napsal: 24.11.2024 11:54
od MartinMj
Dobrý den,
FF, 2006/7 benzin 1.6 74kW.
již jsem psal na "neprošel jsem STK..." ale tady bych chtěl problém trochu rozvinout.
Poprosil bych o stažení souborů https://www.uschovna.cz/zasilka/QXIV37LRUB2F5B57-XTG/ jsou to soubory z ForScanu.
Jedná se o cestu kterou jsem jel docela svižně.

Na STK jsem neprošel na emise CO (0,3-0,4 ; norma pod 0,2). Chci se zeptat zda je špatný katalyzátor nebo dle grafu to může být i něco jiného. Lambda před katem nyní z jiného stejného auta a průběhy jsou stejné jako původní lambda. Lambda za katem dva roky stará neoriginální.
Je to tedy kat? Mám možnost sehnat jiný (prý 120tis.) za rozumnou cenu. Kat jsem měl jednou už dole kvůli navaření nového vlnovce. Tenkrát cca 2 roky zpátky jsem parohy musel převařovat byly tam praskliny (nevěděl sem...).
Může nyní mít i toto vliv že by se tam třeba opět objevily? (na první pohled nevidím žádné ale jde to blbe videt).
Dále jsem objevil prasklou hadici která vede z klikové skříně do škrtící klapky. Může to mít zásadní vliv na emise?
Druhá lambda kmitá s první, ale objevuje se tam i úsek kdy druhá nekmitá a tváří se vše v pořádku.
Na STK tomu dupal po krku ale pod těch 0,2 se nedostal...
Co na to LTFT a STFT?

Prosím o rady, testy dle potřeby provedu...

Děkuji