Stránka 12 z 19
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 09.01.2009 07:36
od Noah
Vewehr píše:To bewc:
Po 6 letech bych ty žhaviče nechal vážně zkouknout. BTW, když otočíš klíčkem a pustíš elektriku (rozsvítí se kontrolky) počkej tak 6 sekund (při teplotě kolem nuly - při mrazech dýl - pelen tu psal časy a teploty) a měl by jsi slyšet cvaknutí relé žhavení. Při tom by se mělo rozjasnit podsvětlení počítadla km. Žhaviče, když fungujou, žerou myslím kolem 60 A a na osvětlení je to slušně vidět. Mě to svítilo při tom cvaknutí pořád stejně a všechny 4 byly kaput.
No dalo by se polemizovat,ja osobne na osvetleni vubec nic pri zhaveni nepoznam,myslim tim ze kdyz odpadne rele ze by se osvetleni vuïc rozzarilo.Proste vubec nic a ze zhavit prestane poznam podle cvaknuti rele, ktere jsem si jeste overoval povesenim klestaku na baterku.Takze podle odberu se ridit taky neda.A odber 53A
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 09.01.2009 08:45
od Forny
Tak dneska -10 a auto naskocilo na 3 otoceni motoru bez nejakych problemu
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 09.01.2009 20:28
od bewc
Tak se mi v tom chvilku pohrabali, připojili zkoušečku mezi baterku a žhavící svíčku a odběr 0 A, prostě nic, ani ťuk.Takže mi oznámili, že to za hodinku nespraví a v úterý to tam mám odvézt na opravu. Prý to ukazuje na to, že svíčky vůbec nežhaví, ale ne pro to, že by byli špatné (i když se to nedá 100% vyloučit), ale spíš, že vůbec nejsou pod napětím.Takže nějaký problém v řídicí elektronice (možná špadné čidlo - nevím ale jaké), která nepozná, že mrzne a že je potřeba žhavit. Elektrikář mi říkal, že i když je svíčka nefunkční (nežhaví), tak po připojení na baterku má odběr alespoň 1 A. Takže příští týden se rozhodne.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 09.01.2009 20:38
od Ahmed
Co to je za howadinu? Když změřím napětí na žhavící svíčce při žhavení, tak ho tam musím naměřit, i když je dobrá nebo špatná. Jestli je špatná zjistím potom klešťákem. Jestli změřil jenom proud a řekl, že to svíčkama nebude a asi tam nejde šťáva, tak je to totální kret.. To je snad logický postup změřit proud a napětí a není nic jednoduššího. To vypadá, jako by nikdy v životě ty žhavící svíčky neviděli nebo co. To, že odejdou všechny 4 je úplně normální, málokdy to někdo kontroluje dřívě, než s tím jsou problémy. Já jsem měl taky u tddi všechny 4 ko a takových tady je spousta.
Když už je ten člověk jako elektrikář neschopný, tak měl tu svíčku vytáhnout ven a připojit k baterce a pak by jednoznačně viděl jestli je dobrá, když by mu propálila díru do ruky a mohl by jít hledat problém na relátko. Na 99% to žhavení žádné čidlo mrazu neřídí, protože studený motor žhaví vždycky, i když je 30°C ve stínu.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 09.01.2009 21:19
od powermax
to BEWC
ak si tam prisiel po vlastnej osi tak ani moc toho namerat nemohli lebo teply motor nezhavi.
edit:
par prispevkov skor si pisal ze ti rele odpadne po cca 6 sec. Robi to tak stale? Myslim rovnaky cas za studena aj za tepla?
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 01:09
od bewc
To relé má stejnou prodlevu od počátku. Co ten maník v servisu měřil nevím, ale připojil jeden fous na baterku a druhý na kontakt na svíčce a mezi fousy byl ampérmetr (to jsem sám viděl). No a ten ampérmetr se ani nepohnul. Dle mého selského rozumu si ta svíčka nevzala nic, tak buď je tak odizolovaná od kostry, že nemá kontakt, nebo nevím. Je to trošku divné, ale ten elektrikář mluvil docela zasvěceně, že i pro něj to je divné a že musí rozebrat cosi, aby se tam dostal.....fakt nevím. Uvidím pak ten rozpis prací a materiálu. Faktem je, že mi můj FoFo nežhaví vůbec a pak není divu, že po ránu je to traktor a ještě jen tak tak.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 10:54
od Ahmed
No, takže měřil jenom proud a přes ten ampérmetr chtěl tu svíčku nažhavit, což je logické, ale když si nic nevzala, tak je jasné, že je vadná. Jak chceš svíčku odizolovat od kostry, když je zašroubovaná v motoru?? Sundat se tam musí maximálně nějaký kryt, nevím, jak je to přesně u tdci, u tddi se musel sundat intercooler, aby tam byl lepší přístup.
Jestli ten drát ke svíčkám nerozpojil, jako že asi ne, tak tím akorát dokázal, že jsou všechny 4 vadné, protože aby neměly kostru 4 svíčky, to by se nestalo ani ve sci-fi. Věc další je, že pokud to fakt neměl rozpojené a měřil proud, tak je to člověk odvážný, protože ty lepší multimetry měří proud do 20A a při žhavení to bere kolem 60A, takže by odpálil přístroj, kdyby byly funkční. Pokud ses nedíval blbě a neměřil napětí...
Další možnost je, že tě chce oškubat a dělá si z tebe šoufky

Protože když tomu nerozumíš, tak není problem dráty a přístroj nastavit tak, aby měřil a nic nenaměřil

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 11:00
od jxmthp
Ahmed píše:No, takže měřil jenom proud a přes ten ampérmetr chtěl tu svíčku nažhavit, což je logické, ale když si nic nevzala, tak je jasné, že je vadná. Jak chceš svíčku odizolovat od kostry, když je zašroubovaná v motoru?? Sundat se tam musí maximálně nějaký kryt, nevím, jak je to přesně u tdci, u tddi se musel sundat intercooler, aby tam byl lepší přístup.
U TDCi je to stejne, je lepsi sundat intercooler, ted jsem to delal po svatkach a jak uz bylo mnohokrat napsano vsechny 4 K.O. ... ted uz to chodi v pohode nato ze tam je origo baterka.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 11:07
od Ahmed
Jak už jsem psal, ony jsou na 99% všechny k.o., protože i kdyby někdo ten proud měřil a byla vadná jedna nebo dvě, tak by pokaždé něco naměřil a už by neřešil, jestli je nějaká vadná, protože stejně ví prd, jaký proud tam má jít, když jsou všechny 4 funkční. Málokdo je ochotný si s tím hrát a měřit každou zvlášť a auto taky většinou bez problému startuje, i když je vadná jedna nebo dvě. Když to pak už nechce startovat, tak se teprve začne hledat problém.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 12:57
od bewc
Ten kryt nesundal, ale strčil tam šroubovák a netan pak přiložil drát. A byl to ampérmentr, takový budík (ani ne přístroj) z velké nabíječky s volnýma fousama, tokové udělátko. Taky říkal, že i když jsou svíčky v háji, tak pořád si po připojení na baterku vemou alespoň 1 A, takže proto bude chyba ještě i někde jinde. No a k tomu se musí sundat ten kryt atd...Docela jsem zvědav co to nakonec bude, protože dnešní motory to je hlavolam.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.01.2009 13:04
od Kiposek
Tak chlapi, já mám po první etapě oprav. Začal jsem postupně výměnou naftového a vzduchového filtru, v pondělí budu pokračovat svíčkama, protože v pátek je objednal, v pondělí je bude mít. Jinak sání 200,- a nafta 460.-. Jsem zvědav, na kolik se dostanu s těma svíčkama.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.01.2009 21:43
od Kent
Tak jsem nakonec dal na doporučení zde na fóru a nechal pro jistotu vyměnit všechny čtyři žhavící svíčky. Nechal jsem to udělat v servisu a požadoval použití "originál Ford svíček". Což bylo zase na doporučení zde na fóru a od jednoho nezávislého automechanika.
Po výměně mi bylo v servisu řečeno, že všechny 4 žhavící svíčky byly špatné. Pokud ale prý začne odcházet u FF jedna, tak vezme sebou časem všechny...
Výsledek se okamžitě dostavil a v současnosti, kdy jsou mrazy u nás ráno kolem -12 stupňů, tak opravdu stačí nažhavit jen jednou a pak chytne motor na první převalení. Nejdříve jsem nevěřil, že by to tak pomohlo, protože předtím se to chovalo, tak jak jsem to popisoval v předchozích příspěvcích v tomto vláknu, ale fakt to tak je.
Co se týče zvyšování intenzity kontrolek mazání a dobíjení, tak to opravdu teď funguje, jak popisovali někteří, že po cvaknutí relé dojde k mírnému navýšení intenzity svitu kontrolek, podsvícení tachometru apod. Předtím jsem toto neregistroval a tak to opět podporuje to tvrzení, že pokud nejsou žhavící svíčky v pořádku, tak neodebírají patřičný proud, který způsobí pokles napětí v rozvodné síti během žhavení. Co se týče doby rozsvícení kontrolky žhavení, tak to zůstává stejné, tj. svítí kratší dobu, než žhaví svíčky skutečně. Směrodatné je cvaknutí relé, resp. zvýšení intenzity svitu kontrolek..
Co se týče autobaterie, tak tam mám zřejmě též původní originál z roku 2002(Motorcraft). Na jednom z vývodů je vyraženo za lomítkem 02.
Takže u mě prozatím "happy end" a v duchu se omlouvám firmě Ford, že jsem po dobrých zkušenostech v téhle oblasti s Escortem 1.6D z roku 1986, uvěřil "neduhům" při startování motoru v zimě se systémem Common Rail...Hi.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.01.2009 22:02
od mcqak
se vsim uplne souhlasim, jen bych jeste doplnil ,ze po ukonceni zhaveni, je nejen silnejsi intenzita osvetleni kontrolek a dispeleje,ale pred startem tady rano na vsi (kde je ticho),je slyset i jemne jakoby cvaknuti,,ktere oznamuje konec zhaveni, jakoby vyplo nebo seplo nejake rele.
BTW minuly tyden u nas bylo -23 a sice tezko,ale fofik chytil ,fabka SDi ne e ,ale ta predtim ctyri dni stala .
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 12.01.2009 14:47
od powermax
Dnes rano som si overil teoriu o nedostatocnej startovacej davke paliva. Podla BC bolo -7 a to mi vzdy startuje tak ze 5-6 krat zabafka ked drzim kluc a potom chyti. Dnes som najprv stlacil plynovy pedal do 1/3 a start ako s teplym motorom, bez zavahania.
Keby som mal koncernovu RJ tak si tu startovaciu davku upravim vag-om sam, lenze ako to spravit na forde?
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 12.01.2009 18:43
od Ahmed
Tohle se má použít jenom, když startuješ xkrát a nechytne to. Jak už je tu psáno 100x, startování v zimě ovlivní spousta věcí.