Stránka 11 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 22:22
od cr4sh3r87
A máš zde asi hlavní problém. Klapka žádnou škvíru mít nemá a je shodná s 1,8.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 22:48
od Bullitt
Víš to jistě, že jsou klapky stejný? Takhle je klapka od začátku a podle cizích fór(mimochodem také řeší nepadající otáčky) to tak mají i další Fordy. Klapka je nějak mírně prohnutá(a to z výroby), nebo má nějakej náběh - musel bych se na to mrknout.
Zcela rovná byla klapka na Escortu, tam dovírala úplně, akorát měla v sobě malý otvor a obtokový kanálek se šroubkem pro nastavení základního průtoku vzduchu pro volnoběh.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 22:56
od cr4sh3r87
Rovná není, ale v zavřeným stavu je uplně zavřená. Mrkni na to a uvidíš sám. Tvar se těžko popisuje, ale obě plochy krásně dosedaj, je to celý takovej patvar až mě to štve že koupím asi nějakou performance klapku.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 22:59
od rostam
škrtící klapu jsem taky čistil.celé jsem to vytahl ven a to kolečko ve vnitř jsem vyčistil.ten obvod klapy jsem vyčistil benzínem i ten vnitřek celé té kostky včetně přiléhácí části.stačí menší nerovnost a začne to přisávat falešný vzduch.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 23:29
od Bullitt
Můžu na to mrknout, ale jsem si celkem jistý, že tam je nějaká mezera v klidový poloze, ale není to nějakým špatným nastavením, řekl bych, že to tak je zamýšlené. Nad tím jsem se podivoval od začátku, už jsem to tu na fóru psal, jestli je to správně. Mimochodem na cizích fórech řešili ten blbej tvar klapky(například "$0 Thunder Throttle mod", ale to je pro duratec), každopádně u Focusů jsou nepadající otáčky častý problém(stačí hledat "hanging revs"). A protože tenhle problém sleduju, tak stačí poslouchat, kolik jezdí Focusů se stejným problémem.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 26.03.2011 23:47
od rostam
já jsem koupil nový vol.ventil,vyčistil váhu vzduchu a klapu sání a otáčky fungují dobře.každopádně žádnou mezeru tam nemám
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 00:15
od Bullitt
Tohle jsem všechno udělal taky.
Ale jednu věc ať mi někdo vysvětlí - proč když "jedu pilu", tak otáčky padají ještě pomaleji(je cítit, že si motor otáčky víc drží - při řazení, nebo když uberu plyn) a když najednou zastavím(semafor), tak padají výrazně pomaleji. Pokud jedu předtím normálně a zastavím, tak spadnou rychleji, i pokud padají ze stejných otáček(třeba 3500) jako když jsem jel ostřeji. Tohle musí dělat ŘJ volnoběžným ventilem - protože rychlost padání otáček je závislé na zátěži motoru(víc na to šlapu).
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 08:22
od petulak
Já jsem se za 2 roky,co mi to nedalo spát,/volnoběh/ dopracoval k tomu,že padaj dobře. Tenkrát jsem i udělal na voln. ventil vypínač,kterej jsem zapínal když jsem se blížil k semaforu. Ale nebylo to ono. Pak jsem ten vypínač napojil na snímač rychlosti,to taky nebylo o.k.. No ted to mám naštelovaný matičkou na klapce a šroubkem na ventilu a je to O.K. Taky jsem chtěl dát silnější pružinku na plunžr voln. ventilu,aby se rychleji vracel, ale to jsem vzdal. Ráno ted nastartuju, otáčky tak asi 1100. Po 3-5 min. klesnou na 700-750. Po prohřátí motoru,když dojíždím k semaforu/asi tak 20km/hod/ ot. cca 900-950, zastavím a padnou hned na 700-750. Včera jsem ještě zjištoval tu mezírku na klapce,když tam mám tu matičku na dorazu, a spárovku 0.05mm, nevytáhnu,takže ta mezera na klapce je minimální. volnoběh to drží,ot. padaj,auto jede, tak na to už s...!

Bullitt-- to mě dělalo taky, asi ta ŘJ přemejšlí jinak,než chceme.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 11:48
od rostam
já jsem s tím nic takového nedělal,jen vyčistil celou tu klapu sání a motor funguje jak má.otáčky mi spadnou ihned.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 12:13
od Bullitt
petulak: to nastavení šroubkem na ventilu a dorazem klapky jsem dělal dvakrát(na starým i novým voln.ventilu), na chvilku to pomohlo(funkce jak bylo popisováno), ale po několika kilometrech se to zase srovnalo do původního(špatnýho) stavu - ŘJ se tomu přizpůsobila. I jsem zkoušel odpojit baterku, ale zase se to "naladilo" do původního stavu. Tak jsem šroubek zase zašrouboval do původní polohy, pár km otáčky zlobily, pak se to zase srovnalo do původního stavu. Prostě ŘJ se tomu u mě vždycky přizpůsobí.
Včera jsem pročítal zahraniční diskuze(mimochodem reší i tu blbě tvarovanou klapku) a pár lidí popisovalo, že pomohlo zúžit obtokovej kanál(jde přes volnoběžnej ventil). Někdo kanálek zalepil epoxidem a pak v něm vyvrtal menší díru, někdo tam vložil podložku - pravda bylo to na jiných motorech Ford, ale princip by měl být totožnej, jenom bude jiný mechanický provedení. To zapříčiní, že ŘJ nedokáže řídit motor do vysokých otáček(třeba 3-4 tis., což normálně umí), takže při řazení otáčky nezůstanou viset. Ale základní funkce řízení zvýšenýho volnoběhu(studenej motor, větší zátěž - klimatizace) zůstane zachována.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 14:29
od Bullitt
Tak jsem zrovna koukal na tu klapku a opravdu v klidové poloze je zcela zavřená, jak jste psali. Totiž jak je prohnutá, tak zhora vypadá, že nedoléhá, ale dole má takovej náběh, kterým v klidu sedí.
Právě tenhle blbej tvar klapky(spolu s nekruhovým průřezem otvoru v tělese klapky v tom místě) prý způsobuje ne úplně ideální reakci plynu, hlavně při malých otevřeních klapky. Totiž během počátku otvírání klapky je tam dlouho prakticky pořád stejná škvíra, která se začne víc otevírat až později.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 15:27
od vitr73
myslim ze klapka na 2.0 je vetsi nez z 1.8.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.03.2011 15:29
od vitr73
Ja jsem na to sel metodou odpojeni vsech hadic co vedou pod klapku aby to nemohlo prisavat falesnej vzduch(samo ze jsem diry zaslepil) ale motor se choval stejne blbe. Klapka cista jako by byla nova a ventil taky funguje. tak jsem pripojil na ventil měrak abych videl jak ho ŘJ ovlada a zjistil jsem ze si ho ovlada pulsama a nekdy i prepolovanim aby zavrel uplne. A ted!! -v tu chvilku co jedes a drzis plyn , pustis plyn a chystas se seslapnout spojku ze budes radit(je divne ze mi to dela jen pri razeni nahoru.Pri podrazovani mi to neskace) tak jednotka pusti naplno elektriku do ventilu a ten naplno otevre a drzi otevrenej dokud neseslapnes spojku. Potom se stale napeti zmeni na pulsy a ty se pomalu zmensuji a ventil zacne privirat(tedy zacnou jit otacky pomalu dolu. TAK JE TO NORMALNI? Proc ten ventil drzi asi 3-4 vteriny naplno otevreny? To jejich cisteni a vymena ventilu je dobra jen v pripade ze motor nedrzi volnobeh tak jak ma. Za drzeni otacek podle mne muze jedine ŘJ KTERA OTEVRE VENTIL A DRZI HO OTEVRENY STRASNE DLOUHO.!! Co ta na to? ze to bude takhle? Ale vim jiste ze kdysi (rok 2000) se znamej koupil fika 1.8 1.6v a mockrat se s tim jel a takhle debilne se nechoval tudiz to musi byt ZAVADA a ne nastaveni ridici jednotky jak vsichni tvrdi(i ve Fordu).
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 17:19
od Bullitt
Jo, to je přesně ono, co se tu snažím naznačit už dlouho, že ty otáčky jsou otevřeným voln.ventilem, ne nějakým bordelem v klapce nebo voln.ventilu, netěsnýma hadicema, apod., prostě ŘJ ventil nějak blbě ovládá. Jenomže i když jsem tohle popisoval ve Fordu(ve dvou různých servisech), tak tomu nepřikládali důležitost a že je to normální, nebo že to pomáhá při řazení. Jenže ono to řazení neulehčuje, naopak ty vyšší otáčky při řazení nahoru víc namáhají spojku.
A dneska jsem si zase vzpomněl na jednu věc, co to občas udělá pokud je tepleji(dnes bylo docela teplo, asi 17°C) - někdy otáčky při řazení přestanou padat úplně, prostě zůstanou viset přesně na poslední hodnotě(pokud přidám, pak zase drží tu vyšší hodnotu). Takhle drží třeba minutu nebo dýl(pokud vyřadím a jednu na volnoběh). Otáčky začnou líně padat k volnoběhu jedině když sešlápnu a držím spojku a spadnou rychle, jakmile zastavím. Jo a pokud se tohle děje, tak je znát, že je motor línější.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.03.2011 19:33
od cr4sh3r87
Ono Ford to má spočítaný asi dobře, pokud vše funguje jak má.
Navrhoval to asi takto:
- pokud jde vzduch pouze přes ventil tak jeho plný otevření v těch otáčkách nezásobí motor vzduchem tak aby otáčky nedokázali padat
U vás to funguje asi takto:
- pokud vám jde vzduch i jinama, tak plný otevření ventilu plus přisávání vzduchu od někud jinud, je dostatečný na to aby motor nabíral na otáčkách
Řešení jak to obejít když nemůžete najít kudma vám to saje ten vzduch:
Omezte maximální možný otevření ventilu. Konstrukci nechám na vás, všechno za vás řešit nebudu.
Nebo si opravte auto.